Er det ikke åbenlyst? Barcelona får en svær udebanekamp på et neutralt stadion.
FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Ialocin
- Har takket: 154 gange
- Blevet takket: 174 gange
-
nosslo15
- Har takket: 147 gange
- Blevet takket: 264 gange
Re: FC Barcelona
Jeg forstår ikke, du mener altså, at Barca ville møde mindre modstand på El Madrigal?
-
Antimadridista
- Har takket: 1588 gange
- Blevet takket: 1122 gange
Jeg tænker, uden beviser godt nok, at der er flere fodboldtilhængere i en tilfældig 7.kl i Danmark eller Rumænien, end der er i Florida eller Nebraska…men selvfølgelig er der også amerikanske tilhængere.
-
Ialocin
Nej jeg mener, at vi får konverteret en svær udebanekamp på El Madrigal, til en "neutral" bane i Miami. Det er ikke i orden.
Og jeg skriver neutral i gåseøjne, da det kommer til at føles som hjemmebane for Barcelona. Det er konkurrenceforvridende, og den eneste grund til, at Villarreal takker ja er pga. et økonomisk incitament. Jeg er ikke fan af det.
-
BarcaForever
- Har takket: 28 gange
- Blevet takket: 9 gange
Jeg tror, at der menes omvendt. Altså, at det vil være nemmere for Barca at spille i Miami.
-
nosslo15
- Har takket: 147 gange
- Blevet takket: 264 gange
OK. Så forstår jeg bedre. Men hvis det er noget, som kommer ude i fremtiden, at der spilles liga kampe i andre lande/kontinenter, så kommer det vel til at udligne sig? Egentlig synes jeg det er ok. at gøre lidt reklame for et godt produkt - og begge klubber får vel noget ud af det.Ialocin skrev: ↑tirs aug 12, 2025 5:30 pmNej jeg mener, at vi får konverteret en svær udebanekamp på El Madrigal, til en "neutral" bane i Miami. Det er ikke i orden.
Og jeg skriver neutral i gåseøjne, da det kommer til at føles som hjemmebane for Barcelona. Det er konkurrenceforvridende, og den eneste grund til, at Villarreal takker ja er pga. et økonomisk incitament. Jeg er ikke fan af det.
Og så må man vel formode, at det koster en del mere at tage turen over atlanten for at se en spansk fodboldkamp for amerikanske fans - end det koster for danske fans at tage til Barcelona. Interessen for europæisk topfodbold er global og jeg synes egentlig det er ok. hvis man fremover kommer til at se en lille håndfuld kampe, pr. sæson, spillet på fremmed græs, men det skal helt klart også begrænses til en lille håndfuld.
Senest rettet af nosslo15 ons aug 13, 2025 2:42 pm, rettet i alt 1 gang.
-
Ialocin
Saudi har super cuppen. USA får en kamp om året, men det bliver sikkert hurtigt til flere. Hvem vil ellers betale ved kasse et for en kamp? Kina? Rusland?
At acceptere det her er et skridt i en helt forkert retning, hvis du spørger mig, og det går udover de lokale fans i Spanien.
Heldigvis er Real Madrid opsatte på at sætte en stopper for det her vanvid. Tænk forbundet ikke har talt med klubberne om det her!
Spansk fodbold er til grin. Laporta skuffer mig gevaldigt, men han havde garanteret solgt sin sjæl til højestbydende, hvis nogen ville betale for den.
At acceptere det her er et skridt i en helt forkert retning, hvis du spørger mig, og det går udover de lokale fans i Spanien.
Heldigvis er Real Madrid opsatte på at sætte en stopper for det her vanvid. Tænk forbundet ikke har talt med klubberne om det her!
Spansk fodbold er til grin. Laporta skuffer mig gevaldigt, men han havde garanteret solgt sin sjæl til højestbydende, hvis nogen ville betale for den.
-
Kvoller
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 1115 gange
- Blevet takket: 777 gange
Rejse til USA, spille en kamp, rejse hjem igen og så måske rejse videre for at spille en udekamp i CL. Det ødelægger spillerne fuldstændig.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 469 gange
- Blevet takket: 1744 gange
-
BarcaForever
- Har takket: 28 gange
- Blevet takket: 9 gange
Planen er at spille i Miami 20/12. Næste kamp i La Liga er 4/1 - Chl. er først 20-21/1
Så det kan nu sagtens lade sig gøre.
- Daluigi
- Geografisk sted: Galten
- Har takket: 132 gange
- Blevet takket: 966 gange
Den her USA-tur er tåbelig kommerciel. Den er samtidig også unfair for alle parter.
Jeg forstår udmærket Real Madrid synes det er unfair, hvis vi misser en svær udekamp.
Jeg vil samtidig også påstå, at rejsetiden ikke er en fordel for holdet i et travlt program.
Jeg forstår udmærket Real Madrid synes det er unfair, hvis vi misser en svær udekamp.
Jeg vil samtidig også påstå, at rejsetiden ikke er en fordel for holdet i et travlt program.
Forumlegende
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 672 gange
- Blevet takket: 728 gange
Enig med Daluigi her...
Eller skulle samtlige La Liga klubber have samme mulighed, og hvad ville det betyde for tab af hjemmebane fordel for de små klubber vs. de store der har en stor fan base i de lande man rejser til..
Det er bare ikke i sportens ånd at lave disse kommercielle tiltag, da det ikke gør konkurrencen lige for alle, og netop det er jo det som skal og bør være fundamentet for en sportslig turnering.
Eller skulle samtlige La Liga klubber have samme mulighed, og hvad ville det betyde for tab af hjemmebane fordel for de små klubber vs. de store der har en stor fan base i de lande man rejser til..
Det er bare ikke i sportens ånd at lave disse kommercielle tiltag, da det ikke gør konkurrencen lige for alle, og netop det er jo det som skal og bør være fundamentet for en sportslig turnering.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
- !Option
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 195 gange
- Blevet takket: 190 gange
Meget enig i ovenstående.
Det er også svært at brokke sig over et presset kampprogram som medfører skader, for selv derefter at gå ind for at arrangere kampe på den modsatte side af kloden.
Har der ikke også været modstand mod netop dette fra flere spillere tidligere?
Det er også svært at brokke sig over et presset kampprogram som medfører skader, for selv derefter at gå ind for at arrangere kampe på den modsatte side af kloden.
Har der ikke også været modstand mod netop dette fra flere spillere tidligere?
Rey Abi!
-
EasyBuddhist
- Har takket: 950 gange
- Blevet takket: 1156 gange
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den