9 - Robert Lewandowski

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 290 gange
Blevet takket: 165 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Paulinho15 »

Puyols_garn skrev:
man jun 16, 2025 5:20 pm

Ikke så overraskende med den aflønning han får. Nu må vi se om han selv er med på den, når man tænker på en af årsagerne til hans høje løn er at hans kontrakt var stykket sammen så han ville få en højere løn i den sidste del af kontrakten end de første år. Mon vi er ude i en Lenglet lignende aftale hvor han også får et år ekstra så lønnen fordeles ud over en længere periode?
Jeg synes, at den er svær. En af årsagerne han fik den kontrakt var vel for at få ham til klubben. Det vel udelukkende fra et økonomisk perspektiv at klubben vil det?

Hvad får Lewandowski ud af det?

Tjo, måske et år eller to mere i Barca, men så "taber" han jo på det økonomisk set, men selvfølgelig kan han jo have andre indtægtskilder ved siden af, der opvejer det.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 216 gange
Blevet takket: 192 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Paulinho15 skrev:
man jun 16, 2025 7:24 pm
Puyols_garn skrev:

Ikke så overraskende med den aflønning han får. Nu må vi se om han selv er med på den, når man tænker på en af årsagerne til hans høje løn er at hans kontrakt var stykket sammen så han ville få en højere løn i den sidste del af kontrakten end de første år. Mon vi er ude i en Lenglet lignende aftale hvor han også får et år ekstra så lønnen fordeles ud over en længere periode?
Jeg synes, at den er svær. En af årsagerne han fik den kontrakt var vel for at få ham til klubben. Det vel udelukkende fra et økonomisk perspektiv at klubben vil det?

Tjo, måske et år eller to mere i Barca, men så "taber" han jo på det økonomisk set, men selvfølgelig kan han jo have andre indtægtskilder ved siden af, der opvejer det.
Tænker heller ikke der er andet i det end man gerne vil nedbringe hans løn for at skabe luft i budgettet. For Lewandowski tror jeg heller der ikke er noget at vinde, udover et år ekstra i klubben hvor hans rolle alligevel nok vil være mere perifer.

Lidt mere spekulativt kunne det selvfølgelig også være at klubben forventer at man bliver nødt til at nedskrive værdien af vores andel i Barça Vision og Locksley Invest inden næste sommer. Hvis det er tilfældet snakker vi potentielt nedskrivninger af aktiver for €250m+. Hvis det sker kan det potentielt få store konsekvenser for vores FFP til sæsonen 26/27. Med andre ord, hvis man er i tvivl om der er luft i FFP i sommeren 26 til en stor angriber signing, så kunne det måske give mening at skabe lidt mere luft i dette vindue og forlænge Lewandowski for et år mere.

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 290 gange
Blevet takket: 165 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Puyols_garn skrev:
man jun 16, 2025 9:19 pm
Paulinho15 skrev:
Puyols_garn skrev:

Tænker heller ikke der er andet i det end man gerne vil nedbringe hans løn for at skabe luft i budgettet. For Lewandowski tror jeg heller der ikke er noget at vinde, udover et år ekstra i klubben hvor hans rolle alligevel nok vil være mere perifer.

Lidt mere spekulativt kunne det selvfølgelig også være at klubben forventer at man bliver nødt til at nedskrive værdien af vores andel i Barça Vision og Locksley Invest inden næste sommer. Hvis det er tilfældet snakker vi potentielt nedskrivninger af aktiver for €250m+. Hvis det sker kan det potentielt få store konsekvenser for vores FFP til sæsonen 26/27. Med andre ord, hvis man er i tvivl om der er luft i FFP i sommeren 26 til en stor angriber signing, så kunne det måske give mening at skabe lidt mere luft i dette vindue og forlænge Lewandowski for et år mere.
Jeg havde regnet med, at vi nok ikke har Lewandowski efter den nye sæson, da min tanker har været, at klubben ville hente en ny nier, men med tanke på det du skriver med FFP, så er det nok svært at vide med hundrede procent sikkerhed lige nu.

Det kan gå flere veje. Klubben bør nok gøre klogt i at være opmærksomme på det med Barca Vision og Locksley invest uden at jeg ved noget om det, men mon ikke de har styr på det.

Vil som sådan ikke have noget imod en Lewandowski en sæson mere. Jeg tror fint, at vi kan klare os med ham og Ferran til den position et år mere.

De har “bare” brug for at blive sat ordentligt op af holdkammeraterne og så skal de nok finde vej til målet. Her er vi heldigvis godt dækket ind med spillere, der kan sætte dem op.

Alternativt, hvis vi ikke har råd til en ny angriber næste sæson og må nøjes med Lewandowski en sæson til, så har Harry Kane kontaktudløb om to år.

Hvis pengene ikke er der til den tid, så kan vi måske få ham på fri transfer. Til den tid vil han være 34 år, og mon ikke han godt stadig kan til den tid.

Måske kan vi også få ham billigt næste sommer, hvis ikke han forlænger med Bayern eller hvis han ikke tager tilbage til Tottenham eller Premier League.

Der kan muligvis også være andre alternativer næste sommer.

Er der andre gode angribere, der kan hentes på en fri transfer om et år?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Parla
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 79 gange

Indlæg af Parla »

En sæson mere og så afsted til mellemøsten

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 212 gange
Blevet takket: 550 gange

Indlæg af Norbit »

Parla skrev:
tirs jun 17, 2025 10:40 am
En sæson mere og så afsted til mellemøsten
Hvis der er noget mellemøsten til den tid..
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 216 gange
Blevet takket: 192 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Paulinho15 skrev:
tirs jun 17, 2025 3:26 am
Puyols_garn skrev:
man jun 16, 2025 9:19 pm
Paulinho15 skrev:
Puyols_garn skrev:

Jeg havde regnet med, at vi nok ikke har Lewandowski efter den nye sæson, da min tanker har været, at klubben ville hente en ny nier, men med tanke på det du skriver med FFP, så er det nok svært at vide med hundrede procent sikkerhed lige nu.

Det kan gå flere veje. Klubben bør nok gøre klogt i at være opmærksomme på det med Barca Vision og Locksley invest uden at jeg ved noget om det, men mon ikke de har styr på det.

Vil som sådan ikke have noget imod en Lewandowski en sæson mere. Jeg tror fint, at vi kan klare os med ham og Ferran til den position et år mere.

De har “bare” brug for at blive sat ordentligt op af holdkammeraterne og så skal de nok finde vej til målet. Her er vi heldigvis godt dækket ind med spillere, der kan sætte dem op.

Alternativt, hvis vi ikke har råd til en ny angriber næste sæson og må nøjes med Lewandowski en sæson til, så har Harry Kane kontaktudløb om to år.

Hvis pengene ikke er der til den tid, så kan vi måske få ham på fri transfer. Til den tid vil han være 34 år, og mon ikke han godt stadig kan til den tid.

Måske kan vi også få ham billigt næste sommer, hvis ikke han forlænger med Bayern eller hvis han ikke tager tilbage til Tottenham eller Premier League.

Der kan muligvis også være andre alternativer næste sommer.

Er der andre gode angribere, der kan hentes på en fri transfer om et år?
Jeg tror helt sikkert klubben er opmærksomme på problemstillingerne med Barça Vision og Locksley Invest. De ved helt sikkert godt at Barça Vision ikke er €408m værd, og ifølge økonomen jeg linkede til den anden dag, så var aftalen med CVC struktureret på en måde så aftalen ville vise et større plus på bundlinjen nu og her, selvom man på sigt formentlig ikke kan retfærdiggøre valueringen af Locksley Invest. Det er ledelsens modus operandi: skab store indtægter på den korte bane, reelle eller ej, så vi kan handle nu og her, og så må vi devaluere når vores revisorer på tidspunkt tvinger os til det (som forhåbentlig først sker når vi har mere økonomisk råderum). Grant Thornton var tydeligvis af holdningen at vi også burde devaluere vores andel af Barça Vision. Nu må vi se om Crowe er af en anden holdning.

Ferrans udvikling som angriber gør mig til gengæld fortrøstningsfuld. Han har virkelig fundet et ekstra niveau frem som angriber, og jeg synes efterhånden det er helt fair at sige det er hans bedste position i systemet.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 1499 gange

Indlæg af Dytrax »

❌ Lewandowski is expected to be out for 3 weeks. [Diario AS]

EasyBuddhist
Har takket: 978 gange
Blevet takket: 1198 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
lør aug 09, 2025 12:16 pm
❌ Lewandowski is expected to be out for 3 weeks. [Diario AS]
Derfor, jeg ville have en CF, hellere end Rashford. Vi kommer til at se mere af dette i denne sæson, det er kun begyndelsen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 1499 gange

Indlæg af Dytrax »

Ja, det havde givet mere mening. Upåagtet, at der har været rygter om at Rashford skulle have imponeret under træning på lige præcis dén position.

Olmo er vist også ude... Super start.

DeanCassady
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 290 gange

Indlæg af DeanCassady »

Ferran er fin som ni’er, synes jeg. Jeg er mere bekymret for bredden i bagkæden.
Robert Zimmerman

Antimadridista
Har takket: 1615 gange
Blevet takket: 1130 gange

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør aug 09, 2025 1:23 pm
Ja, det havde givet mere mening. Upåagtet, at der har været rygter om at Rashford skulle have imponeret under træning på lige præcis dén position.

Olmo er vist også ude... Super start.
Olmo er bare en katastrofe! Fint nok at han i teorien og måske en håndfulde kampe reelt, når i topform, kan være væsentlig og afgørende. Men han er jo kronisk skadet og har altid været det.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 470 gange
Blevet takket: 1752 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Ganske imponerende tal for den kære Lewandowski.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Se dét kalder jeg et hovedstød. Wow.

kklaus
Har takket: 651 gange
Blevet takket: 1328 gange