Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
Re: Transferrygter
Man kan heller ikke forlange for meget af DECO når man er ansat som direktør med dette CV . Han er vel reelt ansat mest fordi han er tidligere spiller og måske har nogle vigtige forbindelser hist og her
• Post-playing roles: Worked as a football agent, facilitating high-profile transfers (e.g., Raphinha to Barcelona in 2022).
• Scouting experience: Led Barcelona’s scouting operations in Brazil from 2021, identifying and recruiting South American talent.
• Sporting director role: Appointed FC Barcelona’s sporting director in August 2023, overseeing player signings (e.g., Vitor Roque) and contract renewals (e.g., Ronald Araújo).
Der ser det lidt anderledes ud med Alemany hvis man kigger på hvilke ledende roller han tidligere har haft
• Post-playing roles: Worked as a football agent, facilitating high-profile transfers (e.g., Raphinha to Barcelona in 2022).
• Scouting experience: Led Barcelona’s scouting operations in Brazil from 2021, identifying and recruiting South American talent.
• Sporting director role: Appointed FC Barcelona’s sporting director in August 2023, overseeing player signings (e.g., Vitor Roque) and contract renewals (e.g., Ronald Araújo).
Der ser det lidt anderledes ud med Alemany hvis man kigger på hvilke ledende roller han tidligere har haft
-
DeanCassady
- Har takket: 158 gange
- Blevet takket: 415 gange
Nu tænker jeg også, at det alt heller ikke kan falde tilbage på Deco. Nuvel, han sidder med hovedansvaret, men mon ikke de er en del i ledelsen, der ligeledes bidrager til beslutninger om transfers.
Ikke at jeg foretrækker ham fremfor fx Alemany.
Ikke at jeg foretrækker ham fremfor fx Alemany.
Robert Zimmerman
-
Madameskrald
- Blevet takket: 284 gange
Jeg er på ingen måde benovet over Decos tid i klubben. Det er i min optik hverken godt eller håbløst, det var mere, at der blev peget fingre af Deco, fordi klubben angiveligt overvejer Fermin og Casados fremtid, efter ønske om trimning af fra Flick.
I så fald peger pilen da om noget på Flick, ikke Deco.
-
DrGink
- Har takket: 1203 gange
- Blevet takket: 253 gange
Ja okay. Det var ikke sp meget det jeg kommenterede på. Mere at deco ikke formår at skippe de spillere der ellers gerne skulle skippes.Madameskrald skrev: ↑søn aug 03, 2025 4:21 pmJeg er på ingen måde benovet over Decos tid i klubben. Det er i min optik hverken godt eller håbløst, det var mere, at der blev peget fingre af Deco, fordi klubben angiveligt overvejer Fermin og Casados fremtid, efter ønske om trimning af fra Flick.
-
nosslo15
- Har takket: 202 gange
- Blevet takket: 346 gange
Hvis Flick hellere vil spille med de Jong fremfor Casado, så er det fordi, han er romantisk anlagt - og vi ved, hvad kyniske hold og trænere gør ved romantiske hold og trænere i 8 ud af 10 gange. Navnligt i store kampe. Da Jong tog over efter en skadet Casado, sidste sæson, begyndte målene at hagle ind.Madameskrald skrev: ↑søn aug 03, 2025 4:21 pmJeg er på ingen måde benovet over Decos tid i klubben. Det er i min optik hverken godt eller håbløst, det var mere, at der blev peget fingre af Deco, fordi klubben angiveligt overvejer Fermin og Casados fremtid, efter ønske om trimning af fra Flick.
Jeg tror ikke, at man skal forvente at se Bernal i fulde omdrejninger før tidligst i februar 26. Og så er der jo mange spørgsmål ang. Bernal. Nu er han blevet hypet godt og grundigt, men kan han løfte forventningerne? Han har, trods alt, kun spillet 3-4 kampe på højt niveau.
Håber virkelig at Flick tænker sig om ang. den DM position.
-
Madameskrald
Er det nogen sinde sket i klubbens nyere historie?DrGink skrev: ↑søn aug 03, 2025 5:22 pmJa okay. Det var ikke sp meget det jeg kommenterede på. Mere at deco ikke formår at skippe de spillere der ellers gerne skulle skippes.Madameskrald skrev: ↑søn aug 03, 2025 4:21 pmJeg er på ingen måde benovet over Decos tid i klubben. Det er i min optik hverken godt eller håbløst, det var mere, at der blev peget fingre af Deco, fordi klubben angiveligt overvejer Fermin og Casados fremtid, efter ønske om trimning af fra Flick.
-
Dumle
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 221 gange
Man skal altså og huske på at Decos arbejde ikke er son at spille fm eller FIFA hvor der nærmest kommer automatisk interesse fra andre klubber samt interesse fra spilleren om at skifte til disse klubber så snart de transferlistes.
Et af de store problemer er jo netop at fordi der er tale om store kontrakter og for mange drømmen om at spille for Barca at så vil de ikke bare accepteres deres afgang, men hellere kæmpe for deres plads, og det er både et kæmpe problemer en stor gave.
Eksempelvis ter Stegen, han er på en kæmpe kontrakt som er lavet før Deco kom til (tror jeg nok) og så sviner vi spilleren for ikke bare at skifte, og Deco for ikke at handle, men hvad skal manden gøre?
Jeg ser bestemt ikke noget stjerne i Deco, men jeg ser det heller ikke som hans skyld at vi ikke kan sælge spillere.
Jeg kan både forstå en spiller som Gérard Martin som ikke har niveauet til Barcas første hold, men pga omstændighederne har fået muligheden alligevel. Kæmpe drengedrøm for manden, så ja jeg forstår 100% han vil have hele drømmen med.
Den eneste jeg ikke forstår er ter Stegen, men han må tænke mere penge end eftermæle og det er selvfølgelig også i hans ret. Men han virker villig til at misse et VM som første valg for at inkassere sin store kontrakt.
Et af de store problemer er jo netop at fordi der er tale om store kontrakter og for mange drømmen om at spille for Barca at så vil de ikke bare accepteres deres afgang, men hellere kæmpe for deres plads, og det er både et kæmpe problemer en stor gave.
Eksempelvis ter Stegen, han er på en kæmpe kontrakt som er lavet før Deco kom til (tror jeg nok) og så sviner vi spilleren for ikke bare at skifte, og Deco for ikke at handle, men hvad skal manden gøre?
Jeg ser bestemt ikke noget stjerne i Deco, men jeg ser det heller ikke som hans skyld at vi ikke kan sælge spillere.
Jeg kan både forstå en spiller som Gérard Martin som ikke har niveauet til Barcas første hold, men pga omstændighederne har fået muligheden alligevel. Kæmpe drengedrøm for manden, så ja jeg forstår 100% han vil have hele drømmen med.
Den eneste jeg ikke forstår er ter Stegen, men han må tænke mere penge end eftermæle og det er selvfølgelig også i hans ret. Men han virker villig til at misse et VM som første valg for at inkassere sin store kontrakt.
-
DrGink
Alemany var godt på vej synes jegMadameskrald skrev: ↑søn aug 03, 2025 5:50 pmEr det nogen sinde sket i klubbens nyere historie?DrGink skrev: ↑søn aug 03, 2025 5:22 pmJa okay. Det var ikke sp meget det jeg kommenterede på. Mere at deco ikke formår at skippe de spillere der ellers gerne skulle skippes.Madameskrald skrev: ↑søn aug 03, 2025 4:21 pmJeg er på ingen måde benovet over Decos tid i klubben. Det er i min optik hverken godt eller håbløst, det var mere, at der blev peget fingre af Deco, fordi klubben angiveligt overvejer Fermin og Casados fremtid, efter ønske om trimning af fra Flick.
- Barca80
- Har takket: 120 gange
- Blevet takket: 445 gange
Forstår man virkelig ikke kritikken af DECO?
Når man ser på de mange besynderlige og direkte tåbelige beslutninger, der er blevet truffet i klubben de seneste år, må der som MINIMUM være én person i ledelsen, der bærer ansvaret. Sådanne ting opstår jo ikke ud af det blå – de sker ikke af tilfældigheder eller “mystiske” årsager.
Det centrale spørgsmål er derfor: Hvem er det i klubben, der træffer disse inkompetente beslutninger? Vi kan kun forholde os til de oplysninger, medierne bringer om, hvem der står bag de forskellige dispositioner.
Jeg har tidligere lavet en længere liste over Decos fejl og manglende kompetencer:
* Hans konflikter med Xavi, som blev lækket til medierne, samt de indirekte stikpiller mod Xavi efter hans afgang fra klubben.
* Den hårdnakkede insisteren på at hente Vitor Roque – et dyrt flop, der afslørede ringe scouting.
* Beslutningen om at jagte Nico to år i træk, selvom han blot brugte klubben til at skaffe sig en lukrativ kontrakt i sin barndomsklub.
* Hans generelle indsats på transfermarkedet, hvor det er sjældent, at et køb ender som en regulær succes.
* Der er rejst spørgsmål om Deco’s rolle som tidligere agent for Raphinha og mulig involvering i Roque- og andre handler, selv før han officielt blev sportsdirektør. Kritikken handler om manglende transparens og mulig personlig gevinst for ham selv gennem agentnetværk. Yderligere har tidligere præsidentkandidat Victor Font offentligt rejst anklager mod Deco, som muligvis endnu ikke er afklaret juridisk.
* På sociale medier lyder brugernes kritik ofte på Deco som en af de værste sportsdirektører i verden. Kommentatorer fremhæver manglende tillid til hans evne til at lande talenter ude fra, hans udgifter uden grundlag, at han har en tendens til at jagte dyre og “fancy” signings, selvom klubben befinder sig midt i en alvorlig økonomisk krise, samt den manglende respekt for akademispillere og klubbens egne udviklingsmodel.
Der er adskillige punkter, man kunne fremhæve – og især når man sammenligner ham med tidligere fodbolddirektører som Alemany, der leverede på mange fronter, fremstår Deco som markant inkompetent.
Når man ser på de mange besynderlige og direkte tåbelige beslutninger, der er blevet truffet i klubben de seneste år, må der som MINIMUM være én person i ledelsen, der bærer ansvaret. Sådanne ting opstår jo ikke ud af det blå – de sker ikke af tilfældigheder eller “mystiske” årsager.
Det centrale spørgsmål er derfor: Hvem er det i klubben, der træffer disse inkompetente beslutninger? Vi kan kun forholde os til de oplysninger, medierne bringer om, hvem der står bag de forskellige dispositioner.
Jeg har tidligere lavet en længere liste over Decos fejl og manglende kompetencer:
* Hans konflikter med Xavi, som blev lækket til medierne, samt de indirekte stikpiller mod Xavi efter hans afgang fra klubben.
* Den hårdnakkede insisteren på at hente Vitor Roque – et dyrt flop, der afslørede ringe scouting.
* Beslutningen om at jagte Nico to år i træk, selvom han blot brugte klubben til at skaffe sig en lukrativ kontrakt i sin barndomsklub.
* Hans generelle indsats på transfermarkedet, hvor det er sjældent, at et køb ender som en regulær succes.
* Der er rejst spørgsmål om Deco’s rolle som tidligere agent for Raphinha og mulig involvering i Roque- og andre handler, selv før han officielt blev sportsdirektør. Kritikken handler om manglende transparens og mulig personlig gevinst for ham selv gennem agentnetværk. Yderligere har tidligere præsidentkandidat Victor Font offentligt rejst anklager mod Deco, som muligvis endnu ikke er afklaret juridisk.
* På sociale medier lyder brugernes kritik ofte på Deco som en af de værste sportsdirektører i verden. Kommentatorer fremhæver manglende tillid til hans evne til at lande talenter ude fra, hans udgifter uden grundlag, at han har en tendens til at jagte dyre og “fancy” signings, selvom klubben befinder sig midt i en alvorlig økonomisk krise, samt den manglende respekt for akademispillere og klubbens egne udviklingsmodel.
Der er adskillige punkter, man kunne fremhæve – og især når man sammenligner ham med tidligere fodbolddirektører som Alemany, der leverede på mange fronter, fremstår Deco som markant inkompetent.
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1315 gange
- Blevet takket: 1501 gange
Ang. Deco, så arbejder han jo i klubbens ånd og det vil sige, han gør, hvad han får besked på. Han er begrænset af de sindssyge økonomiske restriktioner, man er under lagt og det har intet med hans arbejde at gøre, men hvordan klubben har handlet under den foregående ledelse, men også denne. Jeg synes, han gør et fornuftigt stykke arbejde, men heller ikke mere. Han holder meget lidt magt i det samlede billede og det er sikkert også grunden til, han er blevet hentet. Jeg synes, han mangler at sætte sit eget præg på handlerne og er ikke nær progressiv nok, når man ser på, hvordan andre klubber gør deres scouting og rekrutterings arbejde. Derimod er han fornuftig til at forhandle de aftaler igennem, der er blevet sanktioneret af klub ledelsen og Flick
Når vi snakker om Alemany, så var han udadtil en stærkere forhandlingsleder, men vi skal ikke glemme, Klubben rent faktisk pantsatte aktiver for 700m euro i den periode, han var her. Det er uden tvivl hovedårsagen til, han bliver set tilbage på som en succes. For uden disse penge, havde klubben aldrig kunne hente Lewa, Kounde, Rapha, AC og Ferran inden for et halvt år og dette forbrug har også sat yderligere begrænsning for Deco efterfølgende. Man skal huske, det sommer vindue er det eneste med underskud på transferbalancen de sidste fem år og at man i denne femårige periode(2020-21 - 2025-26) har haft et samlet overskud på små 50m euro, på trods af den store sommer med Alemany.
Jeg tror derfor, Deco er udset som stop gap i en periode, hvor klubben udemærket har vidst, man ikke vil have de store rådighedsbeløb, hvis nogen. Der er ingen grund til at have store kanoner i SD stillinger, hvis man ikke skal handle det store. Han stiller ikke spørgsmålstegn, men arbejder i den retning, klubben vil have.
Set i det lys, synes jeg ikke, Deco's arbejde bliver værdsat nok rundt omkring. Truppen er velbalanceret og godt besat hele vejen rundt. Der er forlænget med alle vigtige spillere på lange kontrakter og den er dermed fremtidssikret de næste 3-4 sæsoner. Det er vigtigt og godt arbejde og det klart vigtigste for Barca i denne periode af klubbens historie, som stadig ser ind i en lang periode med stram økonomi.
Til sidst vil jeg sige, ang Casado. Hvis han bliver solgt, eller en anden, så er det IKKE pga Deco. Det vil være pga klubbens økonomi, hvor salg har været nødvendig for at balancere regnskabet, hvilket slet ikke er Deco's ansvars område. Selvfølgelig skal han i det tilfælde forhandle sig frem til den bedst mulige handel for Barca, men ellers er det fordi klubben har sagt, vi skal sælge og derefter vil det være op til hovedsagelig Flick at udpege emner, som efter hans mening bedst kan undværes
Når vi snakker om Alemany, så var han udadtil en stærkere forhandlingsleder, men vi skal ikke glemme, Klubben rent faktisk pantsatte aktiver for 700m euro i den periode, han var her. Det er uden tvivl hovedårsagen til, han bliver set tilbage på som en succes. For uden disse penge, havde klubben aldrig kunne hente Lewa, Kounde, Rapha, AC og Ferran inden for et halvt år og dette forbrug har også sat yderligere begrænsning for Deco efterfølgende. Man skal huske, det sommer vindue er det eneste med underskud på transferbalancen de sidste fem år og at man i denne femårige periode(2020-21 - 2025-26) har haft et samlet overskud på små 50m euro, på trods af den store sommer med Alemany.
Jeg tror derfor, Deco er udset som stop gap i en periode, hvor klubben udemærket har vidst, man ikke vil have de store rådighedsbeløb, hvis nogen. Der er ingen grund til at have store kanoner i SD stillinger, hvis man ikke skal handle det store. Han stiller ikke spørgsmålstegn, men arbejder i den retning, klubben vil have.
Set i det lys, synes jeg ikke, Deco's arbejde bliver værdsat nok rundt omkring. Truppen er velbalanceret og godt besat hele vejen rundt. Der er forlænget med alle vigtige spillere på lange kontrakter og den er dermed fremtidssikret de næste 3-4 sæsoner. Det er vigtigt og godt arbejde og det klart vigtigste for Barca i denne periode af klubbens historie, som stadig ser ind i en lang periode med stram økonomi.
Til sidst vil jeg sige, ang Casado. Hvis han bliver solgt, eller en anden, så er det IKKE pga Deco. Det vil være pga klubbens økonomi, hvor salg har været nødvendig for at balancere regnskabet, hvilket slet ikke er Deco's ansvars område. Selvfølgelig skal han i det tilfælde forhandle sig frem til den bedst mulige handel for Barca, men ellers er det fordi klubben har sagt, vi skal sælge og derefter vil det være op til hovedsagelig Flick at udpege emner, som efter hans mening bedst kan undværes
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Barca80
* Deco havde (og har) magt og ansvar! Ifølge Football-España og flere spanske medier var Deco direkte medvirkende til både Xavis og Alemanys exit, hvilket styrkede hans egen position. Det er ikke “at udføre ordre”, men at handle strategisk og bevidst.
* Han har desuden haft stor indflydelse på prioriteringerne på transfermarkedet – hvor vi har set skiftende og uklare mål, som ifølge BarcaBlaugranes skabte frustration både internt og eksternt.
Det kan læses mange steder, bl.a. her:
* Økonomiske restriktioner fritager ham ikke for kritik - Ja, klubbens økonomi er elendig. Men Deco gik ind til jobbet velvidende om rammerne. Hans opgave var at få mest muligt ud af få midler – i stedet har han brugt ressourcerne ineffektivt på fejlkøb som Vítor Roque (€40‑61m) og på at jage massevis af spillere, der aldrig kom.
* I stedet for at skabe værdi eller implementere en langsigtet scoutingstrategi, har han blot reageret på kortsigtede behov uden sammenhæng.
* Alemanys periode havde naturligvis sine problemer (bl.a. pantsætning af aktiver), men han leverede konkrete sportslige resultater: Lewandowski, Koundé, Christensen, Raphinha osv. Alle blev nøglespillere hurtigt.
* Deco har haft flere transfervinduer uden at skabe blot én markant succes, og i flere tilfælde (Roque, Nico-jagterne) har han efterladt klubben svagere på markedet uden sportsligt udbytte.
* At sige, at Alemany kun havde succes pga. aktiver er en karikatur: han skabte også en klar strategi, handlede hurtigt og formåede at holde en stærk tråd gennem rekrutteringen. Deco har leveret det modsatte.
* Deco er blevet kritiseret for at favorisere spillere og agenter fra sine tidligere netværk (bl.a. Jorge Mendes), og for at skabe intern uro ved at være “two-faced” i forhold til trænere som Xavi og delvis Flick.
* Det undergraver troværdigheden, at han ikke er lykkedes med at skabe en tydelig identitet, men derimod har været årsag til splittelse og et utydeligt sportsligt projekt.
Konklusion
Deco kan ikke frikendes, blot fordi klubbens økonomi er dårlig. Han har haft magt, og han har anvendt den dårligt.
Han har fejlinvesteret, manglet strategi og ikke udnyttet transfermarkedet godt nok ud fra de midler han havde. Han kan ikke undskylde sig med, at hans rolle er “midlertidig” – netop i en periode med få midler er det altafgørende at ramme rigtigt. Det har han ikke gjort.
* Han har desuden haft stor indflydelse på prioriteringerne på transfermarkedet – hvor vi har set skiftende og uklare mål, som ifølge BarcaBlaugranes skabte frustration både internt og eksternt.
Det kan læses mange steder, bl.a. her:
Deco’s shifting transfer strategy causing plenty of problems for Barcelona
https://www.barcablaugranes.com/2025/6/ ... -barcelona
og
Barcelona Sporting Director Deco accused of being two-faced
https://www.football-espana.net/2024/02 ... -two-faced
og
Barcelona Sporting Director Deco played key role in Xavi Hernandez and Mateu Alemany exits
https://www.football-espana.net/2024/06 ... many-exits
* Økonomiske restriktioner fritager ham ikke for kritik - Ja, klubbens økonomi er elendig. Men Deco gik ind til jobbet velvidende om rammerne. Hans opgave var at få mest muligt ud af få midler – i stedet har han brugt ressourcerne ineffektivt på fejlkøb som Vítor Roque (€40‑61m) og på at jage massevis af spillere, der aldrig kom.
* I stedet for at skabe værdi eller implementere en langsigtet scoutingstrategi, har han blot reageret på kortsigtede behov uden sammenhæng.
* Alemanys periode havde naturligvis sine problemer (bl.a. pantsætning af aktiver), men han leverede konkrete sportslige resultater: Lewandowski, Koundé, Christensen, Raphinha osv. Alle blev nøglespillere hurtigt.
* Deco har haft flere transfervinduer uden at skabe blot én markant succes, og i flere tilfælde (Roque, Nico-jagterne) har han efterladt klubben svagere på markedet uden sportsligt udbytte.
* At sige, at Alemany kun havde succes pga. aktiver er en karikatur: han skabte også en klar strategi, handlede hurtigt og formåede at holde en stærk tråd gennem rekrutteringen. Deco har leveret det modsatte.
* Deco er blevet kritiseret for at favorisere spillere og agenter fra sine tidligere netværk (bl.a. Jorge Mendes), og for at skabe intern uro ved at være “two-faced” i forhold til trænere som Xavi og delvis Flick.
* Det undergraver troværdigheden, at han ikke er lykkedes med at skabe en tydelig identitet, men derimod har været årsag til splittelse og et utydeligt sportsligt projekt.
Konklusion
Deco kan ikke frikendes, blot fordi klubbens økonomi er dårlig. Han har haft magt, og han har anvendt den dårligt.
Han har fejlinvesteret, manglet strategi og ikke udnyttet transfermarkedet godt nok ud fra de midler han havde. Han kan ikke undskylde sig med, at hans rolle er “midlertidig” – netop i en periode med få midler er det altafgørende at ramme rigtigt. Det har han ikke gjort.
-
Madameskrald
Omdrejningspunktet er vel netop, at der stort set har været status qua på tramsferfromten under Deco, hvor kun Vitor Roque, Dani Olmo, João Cancelo, João Félix, Pau Víctor, samt Joan García, Roony Bardghji og Rashford er kommet til.
Alt ved det dufter af low budget, og man er godt nok meget unuanceret, hvis man kalder Roque for en katastrofe handel, når man holdte pengene hjem på ham.
Vigtigste handlinger har netop været at tilføjelsen af Flick og skabe kontinuitet i truppen med en række vigtige kontraktfornyelser. Selvfølgelig skal Deco på sigt finde nogle flere guldklumper eks. Pedri, ellers skal man finde en anden - men han har ingenlunde været klubben en stor hæmsko.
Alt ved det dufter af low budget, og man er godt nok meget unuanceret, hvis man kalder Roque for en katastrofe handel, når man holdte pengene hjem på ham.
Vigtigste handlinger har netop været at tilføjelsen af Flick og skabe kontinuitet i truppen med en række vigtige kontraktfornyelser. Selvfølgelig skal Deco på sigt finde nogle flere guldklumper eks. Pedri, ellers skal man finde en anden - men han har ingenlunde været klubben en stor hæmsko.
- Barca80
At Deco har arbejdet med et relativt lavt budget er én ting; men at han ikke har formået at skabe resultater med det budget er en helt anden – og langt mere væsentlig. Ingen af de nævnte navne har skilt sig markant ud. Vitor Roque, Dani Olmo, João Cancelo, João Félix og Pau Víctor har tilsammen kostet langt over 100 mio. euro – og jeg er ret sikker på, at en type som Alemany kunne have investeret de penge langt bedre og mere strategisk.Madameskrald skrev: ↑søn aug 03, 2025 11:01 pmOmdrejningspunktet er vel netop, at der stort set har været status qua på tramsferfromten under Deco, hvor kun Vitor Roque, Dani Olmo, João Cancelo, João Félix, Pau Víctor, samt Joan García, Roony Bardghji og Rashford er kommet til.
Alt ved det dufter af low budget
Jeg tror, du har misset pointen. Det handler ikke så meget om, at klubben har tabt ekstrem mange penge. Fan-feedback beskriver handlen som “én af de mest unødvendige transfers i klubbens historie” og peger direkte på dårlig scouting og fejlvurdering af talent fra DECO's side. Det er spild af tid og ressourcer – især i en periode, hvor klubben havde færrest midler til rådighed og burde have brugt dem langt mere præcist og fornuftigt i stedet for at brænde dem af på en spiller som Roque… det er simpelthen dårlig ledelse så det basker!!Madameskrald skrev: ↑søn aug 03, 2025 11:01 pmman er godt nok meget unuanceret, hvis man kalder Roque for en katastrofe handel, når man holdte pengene hjem på ham.
Hvis Deco har haft indflydelse på at hente Flick, er det vel også det eneste reelle lyspunkt blandt hans mange dårlige vurderinger.Madameskrald skrev: ↑søn aug 03, 2025 11:01 pmVigtigste handlinger har netop været at tilføjelsen af Flick og skabe kontinuitet i truppen med en række vigtige kontraktfornyelser. Selvfølgelig skal Deco på sigt finde nogle flere guldklumper eks. Pedri, ellers skal man finde en anden - men han har ingenlunde været klubben en stor hæmsko.
Budgetbegrænsningerne skal netop bruges til at træffe velovervejede valg – ikke blot forsigtigt forhale det store. Deco vidste fra starten, at budgettet ikke ville være uendeligt stort, men hans investeringer har været risikable satsninger frem for tilbageholdne og strategiske.
-
Dumle
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 221 gange
Hvis den går igennem så må man da snart nærme sig muligheden for i det mindste at kunne registrere Joan Garcia som vel bær være første prioritet.Hector Fort Transfer from FC Barcelona to Aston Villa
Aston Villa is willing to pay up to €15 million (£13 million, $17.3 million) for Barcelona fullback Hector Fort. The Spaniard has also been linked with Paris FC this summer.
-
DrGink
Ja der er en klar sammenhæng med den øvrige ledelse og linjen - ellers havde vi nok stadig haft alemany.EasyBuddhist skrev: ↑søn aug 03, 2025 8:32 pmAng. Deco, så arbejder han jo i klubbens ånd og det vil sige, han gør, hvad han får besked på. Han er begrænset af de sindssyge økonomiske restriktioner, man er under lagt og det har intet med hans arbejde at gøre, men hvordan klubben har handlet under den foregående ledelse, men også denne. Jeg synes, han gør et fornuftigt stykke arbejde, men heller ikke mere. Han holder meget lidt magt i det samlede billede og det er sikkert også grunden til, han er blevet hentet. Jeg synes, han mangler at sætte sit eget præg på handlerne og er ikke nær progressiv nok, når man ser på, hvordan andre klubber gør deres scouting og rekrutterings arbejde. Derimod er han fornuftig til at forhandle de aftaler igennem, der er blevet sanktioneret af klub ledelsen og Flick
Og selvfølgelig skal der lyttes til flick.
Mit problem med Deco er ikke så meget dem der hentes, men mere dem der ikke bliver solgt. Det kan der være mange årsager til. Måske er der ingen købere, måske nægter ledelsen, måske nægter spilleren, måske vil flick ikke af med vedkommende.
Der tegner sig bare lidt et mønster når man ser på listen over udgående spillere før og efter deco’s tiltræden. Før blev der solgt spillere - også de problematiske - det er der ikke rigtigt blevet efter. Som jeg sådan lige kan se af transfermarkt virker det nu også til at alemany stort set er kørt i 0 over hele perioden. Det samme er deco.
Og så er der sådan en del lidt underlige beslutninger - bla Roque og målmandsituationen med ter stegen og garcia.
Så jeg synes godt man med rimelighed kan sige at udefra ser Deco ikke specielt godt ud. Også selvom han bare følger ledelsens linje - det reflekterer stadig tilbage på ham. Han er jo heller ikke katastrofal - men jeg synes ikke han besidder Barca kvalitet.