Dumle skrev: ↑ons jul 30, 2025 5:20 pm
EasyBuddhist skrev: ↑ons jul 30, 2025 4:11 pm
SpillerSomMESSI skrev: ↑ons jul 30, 2025 10:49 am
Champione skrev: ↑ons jul 30, 2025 9:32 am
Lewandowski og Saudi millioner begynder at florere.
Ville da være noget af en gamechanger så kort før sæsonstart.
Vi kan vel ikke skyde ham afsted uden at hive en ny?
Gyökeres er væk, Osimsen er væk, Sesko er på radaren i Tottenham/United/Newcastle, Isak meldes tæt på Liverpool...
Er Rash og Ferran nok?
I min verden ikke samme kvalitet som Lewa - selvom folk elsker at kritisere ham herinde.
Lewan er lidt svært at vurdere værdien af rent fodboldmæssigt, fordi hvis man isoleret ser på antal mål så har han jo leveret på højeste hylde, selv sidste sæson inklusiv.
Men, men, men.. mange af hans mål er kommet i intervaller, hvor han ikke har scoret mange kampe i træk og så scorer han 5 i de 3 næste. Det er selvfølgelig flot at han rammer nogle fine stimer, men det er ikke særlig konsekvent. Når han ikke scorer er hans tilstedeværelse negativ på holdet som enhed da han ikke er særlig bevægelig og ikke ret bold sikker ej heller god teknisk i små rum.
Dog fylder han en del for modstandere, da hans blotte tilstedeværelse skaber en vist respekt i feltet.
Så, det er lidt svært med Lewan.
Men personligt ville jeg foretrække at spille med en falsk ni'er i Olmo og bruge Ferran som super sub i kampe hvor det ikke fungerer.
.......................Garcia........................
Kounde.......Curbarsi.....Martinez.......Balde
............Pedri.........De Jong..................
Yamal..........Raphina - Olmo.............Rash
Hvor Olmo og Raphina skiftes til at tage dybdeløbene.
eneste hage er dog at der mangler en mand i feltet ved indlæg, og måske en mand der trækker ind i det lille felt når vi angriber, så modstanderne kan trække sig meget tilbage og vi er tvunget til at spille igennem en low block hver gang.
Lewa lader sig slet ikke erstatte 1:1. Der er ganske enkelt ingen angriber med hans kvaliteter, selvom hans fysiske formåen er for drastisk nedadgående.
Man skal derfor kigge efter en, som tilføjer sine egne kvaliteter og som samtidig kan score 40+ mål pr sæson. God fornøjelse med at finde den, om de så er på markedet eller ej.
Der er én, som kan det meste og som samtidig tilføjer tilstrækkeligt til at kunne løfte opgaven og det er Osimhen
Resten kan ikke score 40+ mål her og nu. Der er talenter der kan ramme det om nogle år og der er et par stykker, som er inden for 10 måls afstand og så er der Osimhen, ganske enkelt
Lewa er her dog ikke for evigt og derfor har jeg også tidligere argumenteret for, man skulle gøre noget på positionen i år. Hvis man kan få en røvfuld penge og samtidig slippe for Lewas løn, så er det en no brainer imø
Jeg synes man i 2 sæsonner i streg har set Lewans begrænsning når vi når slutningen af sæsonen. Alene af den grund ville jeg sælge ham i år hvis muligheden bød sig og bekymre sig om erstatningen bagefter. Jeg tror dog det er usandsynligt da det også kræver at Lewan selv acceptere at tage afsked med klubben og det tror jeg bare ikke han vil.
Hvis det modsatte skulle være sandt, så bør det jo være en smal sag først og fremmest at registrere vores trup.
Vil man tilmed spille med den stærkt rygtede falske 9er, så er Olmo jo det oplagte valg centralt, og jeg kan også se Fermin spille den, eller rykke Raphinha op på den med Fermin bag sig.
Er man romantisk anlagt kigger man på muligheden for en Messi retur sidste halvdel af sæsonen på en fri transfer til at rotere/aflaste Olmo.
Alt sammen spekulationer, jeg tror ikke vi har andre i truppen en Pena som og måske Araujo som smutter.
Jeg hælder også til, man prøver med f9 og det kommer før eller siden med dette hold. Problemet er bare, jeg er ikke sikker på, det ligger inden for Flicks ramme at spille sådan.
Den positionelle frihed giver han i nogen grad, men jeg har aldrig set ham spille f9. Det er et højest kompliceret system, det sætter ultra høje krav til positions spillet og det tekniske niveau og på dette hold er der en del, der vil falde igennem på nuværende tidspunkt.
Vi har brug for, den unge kerne er en tand længere i udviklingen og vi har brug for det næste skridt på trænerfronten. Og, her er vi nødt til igen at gå tilbage til rødderne. Det er peak Cruyff fodbold, peak Pep
Måske, Flick kan prøve med en variation og det vil glæde mig at se, men jeg tror ikke, vi skal forvente peak Barca endnu. Der er holdet ikke endnu i sin udvikling og man mangler, som sagt, også et par brikker på banen med tilstrækkelig høj IQ til at gennemføre det.
Hvis det skal kunne lade sig gøre nu, så er man nødt til at spille med en midtbane med Bernal/Casado, Gavi, Pedri og et angreb med Yamal, Olmo, Fermin. I forsvaret Garcia RB, Balde LB og Inigo/AC, Cubarsi i forsvaret. Man kan selvfølgelig variere, men det er ungt og skrøbeligt. Slet ikke det peak Barca f9 hold, som Pep spillede og slet ikke det peak Barca f9 hold, som Cruyff spillede
Men det skal da komme an på en prøve, helt sikkert
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den