Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

Ronald Araujo is dissatisfied with his current position as the third-choice central defender at FC Barcelona and desires to be a regular starter. If he is not in the starting eleven for the first three matches of the Liga season, he intends to request a transfer. FC Barcelona is open to his departure and has maintained this stance since the beginning of the summer, although they prioritize the departure of Christensen. The situation requires the signing of a replacement if Araujo leaves.
Altså No brainer for mig egentlig.

Forlæng AC 1, sælg Araujo og registrer de nye

Brugeravatar
Champione
Geografisk sted: København
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 191 gange

Indlæg af Champione »

Lewandowski og Saudi millioner begynder at florere.
Ville da være noget af en gamechanger så kort før sæsonstart.

Vi kan vel ikke skyde ham afsted uden at hive en ny?
Gyökeres er væk, Osimsen er væk, Sesko er på radaren i Tottenham/United/Newcastle, Isak meldes tæt på Liverpool...

Er Rash og Ferran nok?
I min verden ikke samme kvalitet som Lewa - selvom folk elsker at kritisere ham herinde. :grin:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 687 gange
Blevet takket: 747 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Champione skrev:
ons jul 30, 2025 9:32 am

Gyökeres er væk, Osimsen er væk, Sesko er på radaren i Tottenham/United/Newcastle, Isak meldes tæt på Liverpool...

Er Rash og Ferran nok?
I min verden ikke samme kvalitet som Lewa - selvom folk elsker at kritisere ham herinde. :grin:
Lewan er lidt svært at vurdere værdien af rent fodboldmæssigt, fordi hvis man isoleret ser på antal mål så har han jo leveret på højeste hylde, selv sidste sæson inklusiv.

Men, men, men.. mange af hans mål er kommet i intervaller, hvor han ikke har scoret mange kampe i træk og så scorer han 5 i de 3 næste. Det er selvfølgelig flot at han rammer nogle fine stimer, men det er ikke særlig konsekvent. Når han ikke scorer er hans tilstedeværelse negativ på holdet som enhed da han ikke er særlig bevægelig og ikke ret bold sikker ej heller god teknisk i små rum.

Dog fylder han en del for modstandere, da hans blotte tilstedeværelse skaber en vist respekt i feltet.

Så, det er lidt svært med Lewan.

Men personligt ville jeg foretrække at spille med en falsk ni'er i Olmo og bruge Ferran som super sub i kampe hvor det ikke fungerer.

.......................Garcia........................
Kounde.......Curbarsi.....Martinez.......Balde
............Pedri.........De Jong..................
Yamal..........Raphina - Olmo.............Rash

Hvor Olmo og Raphina skiftes til at tage dybdeløbene.

eneste hage er dog at der mangler en mand i feltet ved indlæg, og måske en mand der trækker ind i det lille felt når vi angriber, så modstanderne kan trække sig meget tilbage og vi er tvunget til at spille igennem en low block hver gang.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

EasyBuddhist
Har takket: 979 gange
Blevet takket: 1202 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
ons jul 30, 2025 10:49 am
Champione skrev:

Er Rash og Ferran nok?
Lewan er lidt svært at vurdere værdien af rent fodboldmæssigt, fordi hvis man isoleret ser på antal mål så har han jo leveret på højeste hylde, selv sidste sæson inklusiv.

Men, men, men.. mange af hans mål er kommet i intervaller, hvor han ikke har scoret mange kampe i træk og så scorer han 5 i de 3 næste. Det er selvfølgelig flot at han rammer nogle fine stimer, men det er ikke særlig konsekvent. Når han ikke scorer er hans tilstedeværelse negativ på holdet som enhed da han ikke er særlig bevægelig og ikke ret bold sikker ej heller god teknisk i små rum.

Dog fylder han en del for modstandere, da hans blotte tilstedeværelse skaber en vist respekt i feltet.

Men personligt ville jeg foretrække at spille med en falsk ni'er i Olmo og bruge Ferran som super sub i kampe hvor det ikke fungerer.

eneste hage er dog at der mangler en mand i feltet ved indlæg, og måske en mand der trækker ind i det lille felt når vi angriber, så modstanderne kan trække sig meget tilbage og vi er tvunget til at spille igennem en low block hver gang.
Lewa lader sig slet ikke erstatte 1:1. Der er ganske enkelt ingen angriber med hans kvaliteter, selvom hans fysiske formåen er for drastisk nedadgående.

Man skal derfor kigge efter en, som tilføjer sine egne kvaliteter og som samtidig kan score 40+ mål pr sæson. God fornøjelse med at finde den, om de så er på markedet eller ej.

Der er én, som kan det meste og som samtidig tilføjer tilstrækkeligt til at kunne løfte opgaven og det er Osimhen

Resten kan ikke score 40+ mål her og nu. Der er talenter der kan ramme det om nogle år og der er et par stykker, som er inden for 10 måls afstand og så er der Osimhen, ganske enkelt

Lewa er her dog ikke for evigt og derfor har jeg også tidligere argumenteret for, man skulle gøre noget på positionen i år. Hvis man kan få en røvfuld penge og samtidig slippe for Lewas løn, så er det en no brainer imø
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Dumle

Indlæg af Dumle »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 30, 2025 4:11 pm
SpillerSomMESSI skrev:
Champione skrev:

Er Rash og Ferran nok?

Lewa lader sig slet ikke erstatte 1:1. Der er ganske enkelt ingen angriber med hans kvaliteter, selvom hans fysiske formåen er for drastisk nedadgående.

Man skal derfor kigge efter en, som tilføjer sine egne kvaliteter og som samtidig kan score 40+ mål pr sæson. God fornøjelse med at finde den, om de så er på markedet eller ej.

Der er én, som kan det meste og som samtidig tilføjer tilstrækkeligt til at kunne løfte opgaven og det er Osimhen

Resten kan ikke score 40+ mål her og nu. Der er talenter der kan ramme det om nogle år og der er et par stykker, som er inden for 10 måls afstand og så er der Osimhen, ganske enkelt

Lewa er her dog ikke for evigt og derfor har jeg også tidligere argumenteret for, man skulle gøre noget på positionen i år. Hvis man kan få en røvfuld penge og samtidig slippe for Lewas løn, så er det en no brainer imø
Jeg synes man i 2 sæsonner i streg har set Lewans begrænsning når vi når slutningen af sæsonen. Alene af den grund ville jeg sælge ham i år hvis muligheden bød sig og bekymre sig om erstatningen bagefter. Jeg tror dog det er usandsynligt da det også kræver at Lewan selv acceptere at tage afsked med klubben og det tror jeg bare ikke han vil.

Hvis det modsatte skulle være sandt, så bør det jo være en smal sag først og fremmest at registrere vores trup.

Vil man tilmed spille med den stærkt rygtede falske 9er, så er Olmo jo det oplagte valg centralt, og jeg kan også se Fermin spille den, eller rykke Raphinha op på den med Fermin bag sig.

Er man romantisk anlagt kigger man på muligheden for en Messi retur sidste halvdel af sæsonen på en fri transfer til at rotere/aflaste Olmo.

Alt sammen spekulationer, jeg tror ikke vi har andre i truppen en Pena som og måske Araujo som smutter.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2588 gange
Blevet takket: 1509 gange

Indlæg af Dytrax »

𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆; Some clubs in Saudi are considering signing Ferran Torres, offering him a salary of €60M over three years. The club is also willing to meet Barça’s asking price.

Via: Jijantes FC

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Dumle skrev:
ons jul 30, 2025 5:20 pm
EasyBuddhist skrev:
ons jul 30, 2025 4:11 pm
SpillerSomMESSI skrev:
Champione skrev:

Er Rash og Ferran nok?

Jeg synes man i 2 sæsonner i streg har set Lewans begrænsning når vi når slutningen af sæsonen. Alene af den grund ville jeg sælge ham i år hvis muligheden bød sig og bekymre sig om erstatningen bagefter. Jeg tror dog det er usandsynligt da det også kræver at Lewan selv acceptere at tage afsked med klubben og det tror jeg bare ikke han vil.

Hvis det modsatte skulle være sandt, så bør det jo være en smal sag først og fremmest at registrere vores trup.

Vil man tilmed spille med den stærkt rygtede falske 9er, så er Olmo jo det oplagte valg centralt, og jeg kan også se Fermin spille den, eller rykke Raphinha op på den med Fermin bag sig.

Er man romantisk anlagt kigger man på muligheden for en Messi retur sidste halvdel af sæsonen på en fri transfer til at rotere/aflaste Olmo.

Alt sammen spekulationer, jeg tror ikke vi har andre i truppen en Pena som og måske Araujo som smutter.
Jeg hælder også til, man prøver med f9 og det kommer før eller siden med dette hold. Problemet er bare, jeg er ikke sikker på, det ligger inden for Flicks ramme at spille sådan.

Den positionelle frihed giver han i nogen grad, men jeg har aldrig set ham spille f9. Det er et højest kompliceret system, det sætter ultra høje krav til positions spillet og det tekniske niveau og på dette hold er der en del, der vil falde igennem på nuværende tidspunkt.

Vi har brug for, den unge kerne er en tand længere i udviklingen og vi har brug for det næste skridt på trænerfronten. Og, her er vi nødt til igen at gå tilbage til rødderne. Det er peak Cruyff fodbold, peak Pep

Måske, Flick kan prøve med en variation og det vil glæde mig at se, men jeg tror ikke, vi skal forvente peak Barca endnu. Der er holdet ikke endnu i sin udvikling og man mangler, som sagt, også et par brikker på banen med tilstrækkelig høj IQ til at gennemføre det.

Hvis det skal kunne lade sig gøre nu, så er man nødt til at spille med en midtbane med Bernal/Casado, Gavi, Pedri og et angreb med Yamal, Olmo, Fermin. I forsvaret Garcia RB, Balde LB og Inigo/AC, Cubarsi i forsvaret. Man kan selvfølgelig variere, men det er ungt og skrøbeligt. Slet ikke det peak Barca f9 hold, som Pep spillede og slet ikke det peak Barca f9 hold, som Cruyff spillede

Men det skal da komme an på en prøve, helt sikkert
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Dette er en af de brikker, der mangler

https://x.com/blaugranation_/status/1950575635136491701

Ialocin
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 178 gange

Indlæg af Ialocin »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 30, 2025 10:31 pm
Dette er en af de brikker, der mangler

https://x.com/blaugranation_/status/1950575635136491701

Jeg glæder mig så meget til at se ham spille igen! Han var utrolig dygtig sidste sæson. Det var næsten som at se en ung Busquets.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

EasyBuddhist skrev:
tirs jul 29, 2025 2:00 pm
Dumle skrev:
tirs jul 29, 2025 12:47 pm
Barcelona have emerged as one of the most serious contenders, identifying Jackson as a potential backup for Robert Lewandowski. The club’s sporting director Deco is expected to initiate talks with Chelsea over a one-year loan with an option to buy. Given Jackson’s experience in La Liga with Villarreal, he is seen as a good fit for Barcelona’s ongoing squad rebuild.
Ikke lige en af dem jeg havde set komme, og håber også lidt det er en and.
Hmm, nej og så alligevel. Der var rygter om at man fulgte ham allerede inden, han tog til Chelsea.

Stilistisk er der et klart match på flere områder, men der er også klare mangler, hvilket gør det svært at forsvare at skulle være førstevalg. Som backup harmonerer et ikke ligefrem med den pris på 100m euro, Chelsea eftersigende kræver.
En fin tråd om Jackson og hvorfor han er et stilistisk match

https://x.com/ST9ftbl/status/1951152273419079824

Dumle

Indlæg af Dumle »

Tottenham Hotspur is showing a strong interest in acquiring Ronald Araujo to bolster their defensive lineup. The club has initiated preliminary steps and understands that securing the deal will require a significant financial commitment. Araujo is estimated to be worth €50 million. Tottenham views his versatility and skills as key assets. Barcelona has indicated their willingness to sell Araujo if presented with a compelling offer, and Tottenham is aware of the challenges involved in closing the deal. Meanwhile, Manchester United and Chelsea are keeping an eye on Araujo's situation, although Tottenham appears to be the most determined to sign the Uruguayan international. Araujo's capability to function both as a central defender and a full back, along with his outstanding ball distribution abilities, makes him a desirable target for Tottenham's ambitious plans to fortify their defense.
Måske Thomas Frank skal redde Barca økonomien.

Alt i alt tror jeg Araujo passer rigtig godt ind i premier league, og samtidig skal Tottenham spille CL og kan tilbyde en høj løn. Så alt i alt synes jeg det ville være et godt skifte for alle parter.

Jeg har nævnt flere gange at jeg er fortaler for at forlænge AC en sæson af gangen og sælge Araujo, jeg har ikke troen på Araujo i Flicks system.

Så har man Cubarsi, Martinez, AC og Eric Garcia hvilket virker lidt tyndt, men så må La Masia måske lidt i spil.

Madameskrald
Blevet takket: 248 gange

Indlæg af Madameskrald »

Hvis man kan få en fornuftig transfer ind på Araujo, så ville jeg heller ikke tænke mange gange over det…

Du kan enddog tilføje Kounde til din liste af CBs. Der er dog ikke så meget fysik (højde, power) til tilbage blandt vores CB, men det viste dig jo ikke som nogle større akilleshæl i seneste sæson.

Dumle

Indlæg af Dumle »

Madameskrald skrev:
lør aug 02, 2025 10:56 am
Hvis man kan få en fornuftig transfer ind på Araujo, så ville jeg heller ikke tænke mange gange over det…

Du kan enddog tilføje Kounde til din liste af CBs. Der er dog ikke så meget fysik (højde, power) til tilbage blandt vores CB, men det viste dig jo ikke som nogle større akilleshæl i seneste sæson.
Det er korrekt, og det bliver ikke i år det bliver ændret. Så må man måske til næste sæson evt kigge efter en Konate som har kontraktudløb, eller en Foyth til højrebacken som også har udløb.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 56 gange
Blevet takket: 63 gange

Indlæg af Ikigai »

Dumle skrev:
lør aug 02, 2025 10:27 am
Tottenham Hotspur is showing a strong interest in acquiring Ronald Araujo to bolster their defensive lineup. The club has initiated preliminary steps and understands that securing the deal will require a significant financial commitment. Araujo is estimated to be worth €50 million. Tottenham views his versatility and skills as key assets. Barcelona has indicated their willingness to sell Araujo if presented with a compelling offer, and Tottenham is aware of the challenges involved in closing the deal. Meanwhile, Manchester United and Chelsea are keeping an eye on Araujo's situation, although Tottenham appears to be the most determined to sign the Uruguayan international. Araujo's capability to function both as a central defender and a full back, along with his outstanding ball distribution abilities, makes him a desirable target for Tottenham's ambitious plans to fortify their defense.
Måske Thomas Frank skal redde Barca økonomien.

Alt i alt tror jeg Araujo passer rigtig godt ind i premier league, og samtidig skal Tottenham spille CL og kan tilbyde en høj løn. Så alt i alt synes jeg det ville være et godt skifte for alle parter.

Jeg har nævnt flere gange at jeg er fortaler for at forlænge AC en sæson af gangen og sælge Araujo, jeg har ikke troen på Araujo i Flicks system.

Så har man Cubarsi, Martinez, AC og Eric Garcia hvilket virker lidt tyndt, men så må La Masia måske lidt i spil.
Lidt tyndt ?

Eric Garcia skal også fungere som sub til højre backen og har vel ikke haft mange gode kampe som center

Martinez er stabil og passer perfekt til flicks system men stadig blevet 34 år .

AC spillede 6 kampe sidste sæson og at satse på ham værende til rådighed i bare 50% af kampene er et sats i sig selv .

Cubarsi - ingen kommentar

Men ja , det kan da blive virkeligheden
man skal acceptere 70 mio euro ish på Araujo hvis det skulle komme .

Brugeravatar
Diabolito
Geografisk sted: København
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 62 gange

Indlæg af Diabolito »

Kounde kan altså også spille CB og går det helt galt har De Jong også vikarieret dernede før.
El Señor de las Tartas

Besvar