31/7 FC Seoul - FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 681 gange
- Blevet takket: 742 gange
Re: 31/7 FC Seoul - FC Barcelona
Martin er værre end Fort
Og det siger ikke så lidt.
Og det siger ikke så lidt.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
Han gjorde det ganske okay. Var farlig i et par situationer og var lidt heldig med en assist.
Jeg synes han passer godt ind og tror han bliver en gevinst.
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.
-
Kluivert
- Har takket: 211 gange
- Blevet takket: 78 gange
- PeterPedal
- Har takket: 67 gange
- Blevet takket: 240 gange
Ganske tankevækkende at A-kæden vandt 3-2 og B-kæden vandt 4-1
Jeg synes vi alle skal være glade for, at det ikke lykkedes nogen at skippe AC, Fermin og Casado afsted.
Og så er jeg i store træk enig i, at Araujo sagtens kan undværes
:-)
Jeg synes vi alle skal være glade for, at det ikke lykkedes nogen at skippe AC, Fermin og Casado afsted.
Og så er jeg i store træk enig i, at Araujo sagtens kan undværes
:-)
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.
- Barca80
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 381 gange
Her er et par korte bemærkninger til spillernes præstationer i dagens kamp:
* Joan Garcia leverede højst en middelmådig kamp. Jeg ved godt, at det var en venskabskamp tidligt på sæsonen, men der er meget store forventninger til ham. Han havde ingen markante redninger og lukkede to mål ind.
* Er der stadig nogen, der tror på Araujo? Jeg håber virkelig, at man forlænger med AC og sælger Araujo. Måske var det ikke direkte hans skyld, men ved de to første mål, vi indkasserede, var han den spiller, der var tættest på målscoreren.
* Olmo virkede svag i flere sekvenser – måske mangler han kampform? Han er i hvert fald ikke en uundværlig spiller, og derfor kan han godt være et salgsemne enten denne eller næste sommer. Vi har også Fermin og andre, som kan dække AMC-positionen.
* Yamal var fremragende som altid. Jeg håber, at han (nu med nr. 10 på ryggen) tager endnu et skridt op og bliver mere afgørende med mål – og ikke kun assists. I dag scorede han to gange, så måske har han arbejdet med sine afslutninger.
* Ferran Torres er altså virkelig god. Hans løb, overblik og arbejdsradius er i topklasse, og han griber chancen og scorer – som vi også så i sidste sæson. Vi har måske allerede en oplagt fremtidig afløser for Lewandowski, så man kan spare 100 mio. euro ved ikke at hente en dyr erstatning for polakken?
* Jeg er ikke bekymret for, om Rashford kommer til at passe ind i systemet. Jeg kan godt lide, hvad jeg har set, både teknisk og fysisk. Han har trænet meget lidt og mangler kampform, men præsterer alligevel allerede på et fint niveau.
* Joan Garcia leverede højst en middelmådig kamp. Jeg ved godt, at det var en venskabskamp tidligt på sæsonen, men der er meget store forventninger til ham. Han havde ingen markante redninger og lukkede to mål ind.
* Er der stadig nogen, der tror på Araujo? Jeg håber virkelig, at man forlænger med AC og sælger Araujo. Måske var det ikke direkte hans skyld, men ved de to første mål, vi indkasserede, var han den spiller, der var tættest på målscoreren.
* Olmo virkede svag i flere sekvenser – måske mangler han kampform? Han er i hvert fald ikke en uundværlig spiller, og derfor kan han godt være et salgsemne enten denne eller næste sommer. Vi har også Fermin og andre, som kan dække AMC-positionen.
* Yamal var fremragende som altid. Jeg håber, at han (nu med nr. 10 på ryggen) tager endnu et skridt op og bliver mere afgørende med mål – og ikke kun assists. I dag scorede han to gange, så måske har han arbejdet med sine afslutninger.
* Ferran Torres er altså virkelig god. Hans løb, overblik og arbejdsradius er i topklasse, og han griber chancen og scorer – som vi også så i sidste sæson. Vi har måske allerede en oplagt fremtidig afløser for Lewandowski, så man kan spare 100 mio. euro ved ikke at hente en dyr erstatning for polakken?
* Jeg er ikke bekymret for, om Rashford kommer til at passe ind i systemet. Jeg kan godt lide, hvad jeg har set, både teknisk og fysisk. Han har trænet meget lidt og mangler kampform, men præsterer alligevel allerede på et fint niveau.
-
EasyBuddhist
- Har takket: 978 gange
- Blevet takket: 1198 gange
Gavi spillede 35min og var motm. Han er tilbage og det går én vej fra nu afFlick: "What I’ve seen from Gavi is exactly what I want: leading by example and pushing like a Captain."
Frenkie er en 'dead man walking' for dette Barca hold, som skal videre mod nye højder
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
Ja , jeg tror på Araujo . Jeg så ikke kampen men det ved første mål bliver hele forsvaret hængt til tørre af Yamal som mister bolden alt alt alt for nemt.Barca80 skrev: ↑tors jul 31, 2025 10:12 pmHer er et par korte bemærkninger til spillernes præstationer i dagens kamp:
Ved det andet mål er Araujo tættest på fordi han løb hurtigere en kounde .
Kan Araujo forbedre sig - helt sikkert men han er nærmest blevet syndebuk for alle mål
På FotMob live score har Araujo højeste rating af alle forsvarsspillere af dem som spillede fra start - så noget rigtig må han da have gjort. ( ;
Igen , jeg så ikke kampen men jeg tror stadig Araujo kan blive vigtig .
- Barca80
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 381 gange
Kritikken af Araujo går især på, at hans markering og placeringsevne – altså den mentale og taktiske del af forsvarsspillet – ofte halter. Det kostede blandt andet dyrt mod Inter i Champions League i de døende minutter.
Ja, Yamal begik fejl i går, men det er primært Araujo, der hænger på det forsvarsmæssigt, hvilket også fremgår her:
Og mht. din følgende kommentar:During the first half, Araújo once again raised doubts in a key play. After a risky turnover by Lamine Yamal, the Uruguayan was unable to react in time and his mark, Young-Wook Cho, put the Korean team ahead. Although the play should have been ruled offside, the incident has served to once again highlight the centre-back's weaknesses.
Fans recall similar mistakes in important matches last season, especially in the Champions League, and they wonder if Araújo really has the level needed to lead Barça's defense in the coming years.
https://xcatalunya.cat/en/sports/barca- ... t-seoul-fc
Han fik 6,3 ifølge FotMob, hvilket ikke er imponerende. Dog kan vi kan godt blive enige om, at ingen forsvarsspillere havde en god dag i går. Men i modsætning til Araujo plejer Cubarsí, AC, Íñigo osv. at levere et højt niveau – især i store og afgørende kampe.
Hos Araujo er det efterhånden blevet et mønster: hans taktiske forståelse er svag, og han er heller ikke sikker med fødderne – han lever udelukkende på sin fysik.
Man bør som sagt forlænge med AC, samt sælge uruguayaneren, mens hans værdi stadig er relativt høj, ellers vil man fortryde det senere.
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 681 gange
- Blevet takket: 742 gange
Ja den er lidt svær… Kounde var også dømt helt ude inden Flick kom… Araujo har ikke haft en hel sæson under Flick.. jeg vil gerne være tålmodig med ham pga. det niveau han viste før sin skade.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”