Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JayBird10
Har takket: 55 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Politik

Indlæg af JayBird10 »

Antimadridista skrev:
tirs jun 24, 2025 8:36 pm
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk- ... ket-end-nu

Jeg er ret neutral ift ham her og kender ikke videre til hans øvrige ståsteder (hvilket også burde være ligegyldigt), men han er eksiliraner og ønsker også præstestyret væk….
Jeg undskyldte blot for at have trådt dig over tæerne. ;)

Kildekritik, henviser til en iransk skuespiller, der spiser gris og drikker vin, men har en mening om hvad der foregår i Iran. Lur mig om han overhovedet vil tilbage, selv hvis præstestyret fald. :grin: :grin: :grin:

Ikke et under at eksiliranere vil have præstestyret væk, men så falder hele deres undskyldning jo, for at være flygtet. så skal de vel hjem...

JayBird10
Har takket: 55 gange
Blevet takket: 5 gange

Indlæg af JayBird10 »

Barca80 skrev:
tirs jun 24, 2025 9:01 pm
JayBird10 skrev:
tirs jun 24, 2025 5:46 pm
om nuanceret debat
Ja, nuanceret debat har sin plads — men nogle gange er det værste, man kan gøre, netop at forsøge at nuancer! For i visse tilfælde bliver “nuancer” blot et skjold, der beskytter forbryderen mod den fordømmelse, han burde stå overfor. Det bliver en måde at udviske grænserne mellem offer og gerningsmand. Og det er ikke bare uretfærdigt — det er decideret ulækkert.

Forestil dig en seriemorder, der voldtager og myrder – vil du sætte dig ned, finde "nuancerne" og trøste ham med, at han jo havde en svær barndom? Eller vil du fordømme hans handlinger og sørge for, at han aldrig kan gøre det igen? Nogle forbrydelser kræver ikke en gråtonet analyse, men et klart “NEJ” og en håndfast straf. Punktum.

Alligevel ser vi gang på gang, at meningsdannere og politikere famler efter “nuancer” i situationer, hvor der kun kan være ét korrekt standpunkt :|

Fortæl mig, hvad "nuancerne" er i følgende:

Når Israel bomber flygtningelejre og dræber børn i tusindvis – hvilke nuancer er der at finde i det?

Når USA invaderer lande uden FN-mandat, smadrer samfund og efterlader millioner hjemløse og døde – hvilke nuancer skal vi bruge dér?

Når palæstinensiske familier i generationer lever under apartheid, militær besættelse og bliver frarøvet deres jord og vand – hvad er den “anden side” man burde overveje?

Der er situationer, hvor forsøget på at være "balanceret" ender med at udviske det åbenlyse: en undertrykker og en undertrykt. En besætter og en besat. En angriber og en civilbefolkning.

“Nuancer” i sådanne tilfælde bliver et komfortabelt værn for dem, der ikke tør tage stilling. Men sandheden kræver, at man tør sige fra – klart, tydeligt og uden omsvøb.

Vi helt enige at nuancer nogle gange netop bliver efterspurgt af visse individer herinde, når det kan bruges til at udviske det åbenlyse, som du så fint formulerer.

Jeg tror ikke du kan få ham til at se det så nuanceret, selvom han gerne vil have andre skal.
Nogle gange er konflikter som denne bar sort/hvis og ikke regnbuefarvet.

Men vi helt enige, Israel startede noget de ikke kunne færdiggøre selv, så så skulle Farmand lige vise musklerne og hjælpe til.

Iranerne har været temmelig afdæmpet i deres modsvar, og tror egentligt ikke de vil spilde mere unødigt kræfter i denne omgang.

Manden er ikke vant til, at man går ham på klingen og netop siger tingene "klart og tydeligt uden omsvøb".
Så blir han tøsefornærmet og sviner en til.

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2221 gange
Blevet takket: 1356 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Fascister er et mild ord for de her monstre der ingen kærlighed har for menneskeheden.

:sick: :sick: :sick:

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Ikke et eneste ord i danske medier om zionist regimets angreb på kirken i Gaza.
Det er åbenlys at det danske korrupte regering totalt styrer medierne og skjuler Israels forbrydelser.
Men de gøre det fordi de har fået ordre fra de højere magter (USA, Tyskland, Frankrig osv..)
Vi vil alle fortryde alt det her en skøn dag....
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Der skal være en som er på det rigtige side af historien og det er mig og jeg vil sprede sandheden så længe jeg lever.
Lad mig lige starte med at sige: NEJ!! Intet af det her er Palæstinensernes skyld. Det har aldrig været deres skyld.

Palæstinensere dør og dør og hele befolkningen er under kæmpe hungersnød. I har allesammen set billederne og hvis I ikke føler noget så må I være helt hjerteløse.
Palestina ligner fuldstændig Auschwitz :cry: :cry: ....mens den Amerikanske regering, alle deres tilhængere og alle deres allierede kigger med og gør absolut ingenting for at stoppe det.
De tillader og støtter denne barbariske menneske udryddelse.
200.000+ uskyldige ubevæbnede mennesker er blevet brutalt dræbt/såret i denne moderne tid hvor alle kan se hvad der foregår.
Ingen sport har vist støtte til Palestina, ingen Palæstinensisk flag er vist på skærmen under en fodboldkamp ligesom den gang hvor Ukrainske flag var konstant på skærmen.
Sanktioner mod Rusland men ingen sanktioner mod Israel som begår værre krigsforbrydelser end Rusland.
Selvom Israel har INTET at gøre med Europæisk kontinent har de alligevel fået lov til at være en del af Europa og de deltager på lige fod med alle andre Europæiske lande midt i deres forfærdelige forbrydelser som er helt sikkert noget af det værste der sket siden Hitler. Israel har overgået Serbien med deres brutal krig mod menneskeheden.

Jeg har ikke mere glæde i mig, jeg føler ikke noget mere når jeg ser Barca kampe.... det er så tragisk at livet kan forsætte mens ondskabsfulde ting sker i verden lige nu.
Jeg gider ikke engang at være på arbejde mere....
Føler som om det eneste der kan rette på det her er at hele planeten eksploderer fordi vi fortjener ikke at leve når mennesker ikke har mere kærlighed for menneskeheden.

Efter Hitler blev der sagt ALDRIG MERE og nu de samme mennesker som har sagt det begår lige præcis samme forbrydelser.
Denne verden er helt tabt.... :cry:
MDCCCXCIX

Ialocin
Har takket: 154 gange
Blevet takket: 174 gange

Indlæg af Ialocin »

Lopezzz skrev:
tors jul 31, 2025 12:28 pm
Der skal være en som er på det rigtige side af historien og det er mig og jeg vil sprede sandheden så længe jeg lever.
Lad mig lige starte med at sige: NEJ!! Intet af det her er Palæstinensernes skyld. Det har aldrig været deres skyld.

Palæstinensere dør og dør og hele befolkningen er under kæmpe hungersnød. I har allesammen set billederne og hvis I ikke føler noget så må I være helt hjerteløse.
Palestina ligner fuldstændig Auschwitz :cry: :cry: ....mens den Amerikanske regering, alle deres tilhængere og alle deres allierede kigger med og gør absolut ingenting for at stoppe det.
200.000+ uskyldige ubevæbnede mennesker er blevet brutalt dræbt/såret i denne moderne tid hvor alle kan se hvad der foregår.
Ingen sport har vist støtte til Palestina, ingen Palæstinensisk flag er vist på skærmen under en fodboldkamp ligesom den gang hvor Ukrainske flag var konstant på skærmen.
Sanktioner mod Rusland men ingen sanktioner mod Israel som begår værre krigsforbrydelser end Rusland.
Selvom Israel har INTET at gøre med Europæisk kontinent har de alligevel fået lov til at være en del af Europa og de deltager på lige fod med alle andre Europæiske lande midt i deres forfærdelige forbrydelser som er helt sikkert noget af det værste der sket siden Hitler. Israel har overgået Serbien med deres brutal krig mod menneskeheden.

Jeg har ikke mere glæde i mig, jeg føler ikke noget mere når jeg ser Barca kampe.... det er så tragisk at livet kan forsætte mens ondskabsfulde ting sker i verden lige nu.
Føler som om det eneste der kan rette på det her er at hele planeten eksploderer fordi vi fortjener ikke at leve når mennesker ikke har mere kærlighed for menneskeheden.

Efter Hitler blev der sagt ALDRIG MERE og nu de samme mennesker som har sagt det begår lige præcis samme forbrydelser.
Jeg forstår godt din enorme frustration og sorg, og jeg ved, at der er mange, der deler den i de her tider. Personligt har jeg dog ikke et behov for at diskutere det på et fodboldforum, men det er ikke ensbetydende med, at jeg "er på den forkerte side af historien". Der findes mange andre måder og platforme, hvor man kan udtrykke sin foragt for det der foregår lige nu.

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Ialocin skrev:
tors jul 31, 2025 1:33 pm
Lopezzz skrev:

Jeg forstår godt din enorme frustration og sorg, og jeg ved, at der er mange, der deler den i de her tider. Personligt har jeg dog ikke et behov for at diskutere det på et fodboldforum, men det er ikke ensbetydende med, at jeg "er på den forkerte side af historien". Der findes mange andre måder og platforme, hvor man kan udtrykke sin foragt for det der foregår lige nu.
Jeg forstår dig godt men jeg havde brug for at sprede min frustration og da jeg hverken har Facebook eller X og er heller ikke tilmeldt andre forums, og her har vi en tråd der hedder Politik så valgte jeg at skrive her.
Jeg skriver lidt på YouTube og Insta men kommentarerne bliver hurtig fjernet selvom der står intet provokativt eller ingen regler blev brydt, og det er fordi de to platforme sikkert bliver styret af nogen som har det helt fint med det der foregår i Palestina.

Det er helt sindssygt at ingen af de store lande stopper denne ondskab og de kan sagtens stoppe det i dag.
Hvordan kan de sidde hjemme sammen med deres familier og børn og lade om som intet sker.
Er det her demokratiet som vi repræsenterer her i Vesten?? :cry:

....
MDCCCXCIX

nosslo15
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 264 gange

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:

Lopez du har ret i, at der foregår et folkedrab i Gaza, men selv om vesten blandede sig, så tror jeg ikke det ville være muligt at stoppe det.

Israelerne er determinerede.

Hvordan ville du stoppe det?

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
tors jul 31, 2025 7:14 pm
Lopezzz skrev:

Lopez du har ret i, at der foregår et folkedrab i Gaza, men selv om vesten blandede sig, så tror jeg ikke det ville være muligt at stoppe det.

Israelerne er determinerede.

Hvordan ville du stoppe det?
Jeg kan umuligt stoppe det men hvis jeg har superkræfter jeg vil bombe hele deres militær og alle deres soldater lige nu og redde de uskyldige ubevæbnede mennesker.
Og alle fra deres onde regering, alle deres politikere vil jeg fange og aflevere til Palæstinenserne så de kan hævne sig.
Men det er bare en drøm.
Jeg magter ikke endnu en Karadzic, Mladic, Milosevic sag og at israels største krigsforbryder bliver aflevert i Haag og får lov til at hygge sig der indtil han dør.
Ham og alle hans zionister fortjener ikke at leve på vores Planet fordi de er ikke mennesker.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 290 gange
Blevet takket: 165 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg har mistet tålmodigheden med politikerne….

Hvis ikke snart politikerne kommer i gang, så tager jeg sagen i egen hånd…

Jeg vil gerne tale med verdenslederne og jeg vil sidde med ved forhandlingsbordet….

Jeg har løsningen på verdensfreden og det er The World Alliance….

Jeg vil måske nok opdatere mere om det snart….

Gennem The World Allianace vil jeg få alle lande til at arbejde sammen og hjælpe hinanden i stedet for kæmpe mod hinanden….

Det handler om at spille hinanden gode i stedet for at sparke hinanden ned…

Jeg har arbejdet på en plan længe bag kulisserne, men jeg har mistet tålmodigheden nu….

Vil måske snart fortælle jer alle mere, men det er vigtigt at vi hjælper hinanden….

Jeg er ikke modstander af nogen. Jeg er for alle mennekser og lande.

Vi fortjener alle sammen at være her og at leve et godt liv i fælleskab…

I en verden sammen i harmoni og fred og jeg kan tale med enhver verdensleder og nå ind til dem….

Jeg er god til at tale med alle slags mennekser og jeg holder hovedet koldt i pressede situationer….

Det handler om at spille hinanden gode i stedet for at sparke hinanden ned.

Kun sammen løser vi de problemer vi har i verden og dem skal vi løse i fælleskab.

Mere information følger måske snart er min intention…

#TheWorldAlliance
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Verdens fred kan du opnå kun hvis:
1. Alle verdens våbenfabrikker lukker permanent.
2. Alle medarbejdere siger op.
3. Alle soldater forlader militær og vender hjem til deres familier.

Ingen af de nævnte mennesker ønsker krig, alle ønsker fred.
Det er regeringer og politikere som starter krigen og sender os i døden mens de leger Squid Games.

Men de 3 punkter er umulig at opnå og derfor det eneste løsning der er tilbage er Verdens Revolution.
Der skal startes oprør mod alle verdens regeringer men jeg vil starte i Vesten hvor de mest onde politikere findes.
De er alle skyld i menneskedrab og genocide i Palestina og også i Bosnien (Hollands regering gav Ratko Mladic lov til at begår genocide i Srebrenica).
Men det der sker nu i Palestina har overgået alle grænser.
Vestens politikere sidder og kigger hvordan mennesker sulter ihjel hver eneste dag.
Ingen stopper det, ingen sanktioner mod zionister :cry: :cry:
De har sanktioneret en af de største magtlande Rusland mens zionister får lov til at slagte mennesker på stribe i fred og ro.
FIFA og UEFA er syge i hovedet :sick: :sick: :sick:
Hvordan er det muligt at et kæmpe kontinent Europa er så tavs??
Hvorfor tillader vi det her?
Er vi ikke klar over at vi er den største skurk i verden, vi er tabere og vi bærer hele skylden for massakren.
Og det er kun fordi Europa ikke står sammen mere, vi er totalt splittet og vi tillader alt hvad Usa ønsker.
Usa har begravet os allesammen og plantet et stort mørk kapitel i vores historie.

Men her er et smil som ingen af hos fortjener :sad:

Billede
MDCCCXCIX

nosslo15
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 264 gange

Indlæg af nosslo15 »

Det vi ser og har set i Gaza, ikke bare de, omtrent, sidste 2 år, men de sidste mange år, siden 05, hvor Sharon besluttede at "containe" palestinenserne, er efter min bedste overbevisning et forfærdeligt eksempel på, at det er Satan, som driver historiens dialektik fremad, da jorden tilhører ham og menneskebørnene er hans.

Kunne ikke forestille mig et mere diabolsk, tragisk ironisk, koncept, end at de jøder, som oplevede så ufattelig ondskab for 85 år siden, nu endelig er blevet som de selv samme bødler, de næsten blev udryddet af, via historiens, knusende og ubønhørlige, dialektik, som er tragisk, hvilket egentlig vil sige, at den er drevet af djævlen, trods menneskebørnenes, oprindeligt gode, intentioner.

Ved selvfølgelig godt, at skalaen på nu og dengang ikke matcher og ved også godt, at vi i det nuværende tilfælde ikke har at gøre med udryddelses lejre. Bevares. Men Gaza er stadig et sted, som i høj grad ligner de ghettoer, som nazisterne oprettede flere steder i øst og centraleuropa. Og som en ekstra djævelsk triumf, er israelerne ovenikøbet begyndt at bruge nogle af de samme ord og logikker, som deres bødler for snart et århundrede siden.

Der er, for mig, ingen tvivl om, at der sidder et, næsten almægtigt, væsen et vist sted og klasker sig på lårene af latter - han er meget stolt over sit værk, i disse dage. :sad: :sad: :sad:

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Ved ikke om jeg skal smide linket her eller i FC Barcelona tråden men fuck hvor er jeg stolt af "min elskede by" :clap: :clap: ♡♡♡
Fra starten har de været en af de første byer i verden som har kæmpet for menneskerettigheder og undertrykkelse af uskyldige civile på palæstinensisk jord.

https://www.puls48.dk/?seneste-nyt=barc ... 1-distrikt ♡♡♡ :thumbup: :thumbup:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Har takket: 1588 gange
Blevet takket: 1122 gange

Indlæg af Antimadridista »

https://nyheder.tv2.dk/udland/2025-09-1 ... gle-af-dem

En form for nemesis må man sige….

Besvar