Men handler det måske om at han ikke har lyst til at være reserve? Han kom jo som “erstatning” for ter stegen og fik også pladsen efter noget tid. Fedt at bo i Barcelona osv men hvorfor blive for at være reserve når man har gennemført en flot karriere kronet med en stor rolle i Barcelonas store “comeback”sæson.
Jeg er egentlig også lidt forvirret. Før havde vi Ter Stegen og en habil reserve i Peña.
Hvad er det som gør at vi nu vil have en klassemålmand udover Ter Stegen enten i form af den polske staveplade eller espanyol-keeperen som ligner en fremtidig klassekeeper som også er for god til at være reserve for Ter Stegen.
Men handler det måske om at han ikke har lyst til at være reserve? Han kom jo som “erstatning” for ter stegen og fik også pladsen efter noget tid. Fedt at bo i Barcelona osv men hvorfor blive for at være reserve når man har gennemført en flot karriere kronet med en stor rolle i Barcelonas store “comeback”sæson.
Jeg er egentlig også lidt forvirret. Før havde vi Ter Stegen og en habil reserve i Peña.
Hvad er det som gør at vi nu vil have en klassemålmand udover Ter Stegen enten i form af den polske staveplade eller espanyol-keeperen som ligner en fremtidig klassekeeper som også er for god til at være reserve for Ter Stegen.
Fordi der er muligheder i markedet (Espanyol keeperen) som kan købes for små 25 mio., som er ret ung og som kan overtage tjansen ret hurtigt fra Ter Stegen. Tænk at Onana blev solgt til United for +60 mio euro. Det er svært at finde en god keeper når man lige står og mangler en. Det rettidig omhu at anskaffe sig en klasse keeper allerede nu og så småt udfase Ter Stegen (ligesom dengang hvor Ter Stegen var reserve og blev kørt stille ind)
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
Fordi der er muligheder i markedet (Espanyol keeperen) som kan købes for små 25 mio., som er ret ung og som kan overtage tjansen ret hurtigt fra Ter Stegen. Tænk at Onana blev solgt til United for +60 mio euro. Det er svært at finde en god keeper når man lige står og mangler en. Det rettidig omhu at anskaffe sig en klasse keeper allerede nu og så småt udfase Ter Stegen (ligesom dengang hvor Ter Stegen var reserve og blev kørt stille ind)
Det giver også mening men polakken lyder som plan a og det undrer mig så fordi den anden model er en helt anden. Jeg aner ikke om den anden keepers ambitioner men jeg tror ikke han vil gide at skifte til lokalrivalen for at være reserve. Og det er han også alt for god til. Hvis vi køber ham, bør vi sælge Ter Stegen! Yes - og det synes jeg faktisk ville være helt fint selvom jeg godt kan lide Stegen. Men en 24 årig catalaner med klasse i handskerne, det er der poteniale i.
Behold TEK, sælg MAtS, sign Joan García og lad ham og TEK rotere.
Det ville være en god plan rent sportsligt! Men ok også lidt røvet bare at skippe en kaptajn og loyal spiller ud ovenpå en skade.
Hvis og kun hvis han bliver skippet afsted, ville det selvfølgelig se røvet ud. Men niveauet har været dalende i mange sæsoner, så det ville kunne forsvares.
Så er der vist ikke tvivl længere.
Det bliver spændende om han skal konkurrere med Ter Stegen eller Españyols keeper. Giver i hvert fald ikke at have mere end to af de tre målmænd.
God hvis der kommer styr på den del nu. Så er der trods alt kun tre gode, voksenmålmænd.
Eddermame en god reservemålmand at have. Hvis han bliver to år og Ter Stegen heller ikke smutter, når han er skaden kvit, så svarer det nærmest til at have Grimaldi, Balde og Cucurella til venstre back på samme tid:-) Ved god mats og tek er gamle - og sidstnævnte nok ikke forventer startplads - så sammenligning ikke helt fair - men alligevel minimum en god spiller for meget til en plads.
Forhåbentlig skifter Mats i fred og fordragelighed til vinter, selvom det vist er ren ønsketænkning.