Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Geografisk sted: København
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Kunne Dusan Vlahovic være en ting, hvis han ophæves i Juve?
Det florerer der en smule rygter om. Juve vil gerne spare hans monsterløn - som han ikke får igen nogle steder.

Ferran/Olmo mere mod siderne - og Vlahovic kan byde sig til 9'eren.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2614 gange
Blevet takket: 1516 gange

Indlæg af Dytrax »

Champione skrev:
tors jul 10, 2025 12:07 pm
Det florerer der en smule rygter om. Juve vil gerne spare hans monsterløn - som han ikke får igen nogle steder.

Jeg mener han blev tilbudt for nogle måneder siden, men klubben må have vurderet, at han ikke var en optimal løsning!?

Brugeravatar
Champione
Geografisk sted: København
Blevet takket: 191 gange

Indlæg af Champione »

Dytrax skrev:
tors jul 10, 2025 12:53 pm
Champione skrev:
tors jul 10, 2025 12:07 pm

Jeg mener han blev tilbudt for nogle måneder siden, men klubben må have vurderet, at han ikke var en optimal løsning!?
Men der var også en overgangssum dengang og en meget høj løn til stede.
Tror uden at vide det, at casen er en del anderledes nu.

Juve skal frigive lønnen i regnskabet og vil købe ham ud af kontrakten nu.
---------------------------------------
Barca is my religion!

EasyBuddhist
Har takket: 993 gange
Blevet takket: 1232 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Ikke stor fan af Vlahovic i Barca. Han er mere en tung target 9'er og selvom Lewa er 37, så er han mere bevægelig og har flere facetter i spil. Vi har brug for en bevægelig satan, der kan rykke modstanderens baglinje i stykker med løb og samtidig presse i sin zone. Som backup, måske, men ikke til starteren. Barca's spil er langt højere anlagt og vi kan ikke downgrade
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 215 gange
Blevet takket: 568 gange

Indlæg af Norbit »

Mam burde gå efter Yildiz fra Juve. Godt nok dygtig på bolden.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 112 gange

Indlæg af Dumle »

Kommer vi ikke af med nogen spillere, så skal vinduet stoppe her, med mindre det er lejeaftale.

Vi har truppen til at være med hvor det er sjovt, og samtidig har truppen alderen til at være top top i mange år frem. Så for mig er det vigtigere at komme økonomisk forsvarligt ud af transfervinduet, og nyde flot fodbold med en trup som nok skal slås om de hjemlige trofæer og komme langt i CL skønt truppen stadig vil være tyndt besat på visse områder.

Får vi solgt lidt fra af enten ter Stegen, AC, Araujo, Casado, Fermin, Gavi (jeg ønsker ikke vi sælger Casado, Fermin eller Gavi, men kommer der et stort nok bud på en af dem er de ikke uundværlige da vores midtbane er ret godt besat, og der skulle være flere på vej fra la masia) så så jeg gerne man hentede en billig Lookman og Grimaldo, og evt lejer en Rashford eller Sancho.

Først og fremmest skal 1:1 sikres, vores trup er ung og stærk nok til at vente en sæson eller 2 med at springe banken (sikkert) på en Haaland, Alvarez eller hvem end der nu er ledelsens drømme transfers. Få nu bare stadion og 1:1 sikkert på plads mens vi nyder lækkert fodbold og ja en gang i mellem taber hjernen og lukker 4 mål ind

Phoenix
Blevet takket: 33 gange

Indlæg af Phoenix »

Dumle skrev:
lør jul 12, 2025 1:23 pm
Kommer vi ikke af med nogen spillere, så skal vinduet stoppe her, med mindre det er lejeaftale.

Vi har truppen til at være med hvor det er sjovt, og samtidig har truppen alderen til at være top top i mange år frem. Så for mig er det vigtigere at komme økonomisk forsvarligt ud af transfervinduet, og nyde flot fodbold med en trup som nok skal slås om de hjemlige trofæer og komme langt i CL skønt truppen stadig vil være tyndt besat på visse områder.

Får vi solgt lidt fra af enten ter Stegen, AC, Araujo, Casado, Fermin, Gavi (jeg ønsker ikke vi sælger Casado, Fermin eller Gavi, men kommer der et stort nok bud på en af dem er de ikke uundværlige da vores midtbane er ret godt besat, og der skulle være flere på vej fra la masia) så så jeg gerne man hentede en billig Lookman og Grimaldo, og evt lejer en Rashford eller Sancho.

Først og fremmest skal 1:1 sikres, vores trup er ung og stærk nok til at vente en sæson eller 2 med at springe banken (sikkert) på en Haaland, Alvarez eller hvem end der nu er ledelsens drømme transfers. Få nu bare stadion og 1:1 sikkert på plads mens vi nyder lækkert fodbold og ja en gang i mellem taber hjernen og lukker 4 mål ind
Helt og aldeles enig. Vi har en fantastik trup, som spiller lækker bold og stadig kan udvikle sig.

Svageste punkt er backpladserne, hvis vi får skader. Personligt ville jeg også ønske at man holder fokus på økonomien, så dette cirkus kan stoppe én gang for alle.

Shit jeg glæder mig til sæsonen starter:)
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.

Madameskrald
Blevet takket: 251 gange

Indlæg af Madameskrald »

Hvis jeg sad på beslutningerne, så røg Araujo, De Jong og Stegen, og så skulle der hives en ung alsidig kant spiller med potentiale og en defensivt stærk venstre back som trup spiller (ala Adriano, Sylvinho)

Dumle

Indlæg af Dumle »

Madameskrald skrev:
lør jul 12, 2025 2:42 pm
Hvis jeg sad på beslutningerne, så røg Araujo, De Jong og Stegen, og så skulle der hives en ung alsidig kant spiller med potentiale og en defensivt stærk venstre back som trup spiller (ala Adriano, Sylvinho)
Jeg tror egentlig lidt Deco sidder med samme holdning langt hen ad vejen, klubbens største problem og styrke er blot at mange virkelig gerne vil spille for Barca og når de så er her så vil de ikke væk. Klubben og livet i Barcelona er noget specielt, og det har alle dage været svært for Barca at lave de store salg, med meget få undtagelser. Jeg husker nærmest kun, neymar og Dembele som forholdsvis store salg (begge frikøbsklausuler) og det er så Paris som har lokket som livsstilsmæssigt også må være lokkende.

Kigger man på transfermackt har barca historisk 4 salg på 50 mil euro eller mere. Og salget af Cillesen til Valencia er i top 10 og største salg i historien, det fortæller meget godt historien om hvor svært det er for Barca at sælge.

Ialocin
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 180 gange

Indlæg af Ialocin »

Det handler vel også om, at vi ofte laver meget dyre kontrakter til spillere. Kontrakter som andre klubber slet ikke kan hamle op med. Umtiti, Lenglet og Fati er nyere eksempler på spillere, vi ikke kan komme af med medmindre man fristiller dem, fordi deres løn slet ikke stemmer overens med deres evner.

Madrid har historisk været meget bedre til at sælge spillere, og det er vel mindst ligeså attraktivt at spille der.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 399 gange

Indlæg af Barca80 »

Norbit skrev:
lør jul 12, 2025 1:05 pm
Mam burde gå efter Yildiz fra Juve. Godt nok dygtig på bolden.
Ja enten Yildiz eller Seghir fra Monaco. Begge blot 20 år.

Jeg foretrækker at vi adopterer RMs transfer politik og køber ungt ind, i stedet for ældre udbrændte spillere som Rashford eller Diaz.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 61 gange
Blevet takket: 67 gange

Indlæg af Ikigai »

Real Madrid er bedre til at sælge mens brødet er varmt

De fik rigtig fine penge for spillere som Casemiro , Ozil , Morata , Varane , higuain etc. Uanset om spillerne søger nye udfordringer , skulle væk for at gøre plads til andre, i uoverensstemmelser med klubben - etc - så formå Real Madrid at tænke cool business . Selvfølgelig har Real Madrid masser af transfer fædæser - men mit indtryk er bare de ofte formå at sælge godt

Hvor Barca har for vane at holde på spillere pga gamle meritter / lejemål indtil en fri transfer eller simpelthen eller misse kommunikationen så man ender som Ter Stegen så man stiller sig selv i helt håbløst forhandlings situation.

Real Madrid fik 110 mio for en 33-årig Ronaldo og Barca 0 for en 33 årig Messi . Selvom deres handler ikke kan sammenlignes -så det på en måde meget symbolsk

Hvad jeg lige kan finde så er Barca 3 dyreste salg de sidste 10 år
1 ) Neymar - tvunget salg og ikke godt salgs arbejde
2). Melo - en mystisk byttehandel , eller noget
3 ) Dembele . Fint man fik 50mio , men overordnet set var dembele købet en økonomisk katastrofe

Diego10
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 22 gange

Indlæg af Diego10 »

Ialocin skrev:
lør jul 12, 2025 7:11 pm
Det handler vel også om, at vi ofte laver meget dyre kontrakter til spillere. Kontrakter som andre klubber slet ikke kan hamle op med. Umtiti, Lenglet og Fati er nyere eksempler på spillere, vi ikke kan komme af med medmindre man fristiller dem, fordi deres løn slet ikke stemmer overens med deres evner.

Madrid har historisk været meget bedre til at sælge spillere, og det er vel mindst ligeså attraktivt at spille der.
Fuldstændigt rigtigt spot on! Det jo ikke fordi spillerne rykker en takt ned ved at spille og bo i Madrid.

Ledelsen har bare med at kunne presse spillerne væk på en anden måde væk fra klubben når de har aftjent deres værnepligt. Vi bruger tit undskyldningen med, at spillerne kan godt livsstilen i Barca, jeg tror ikke spillerne på den anden side vil også væk fra Real men de må indse realiteterne på en helt anden måde når det kommer til afgang. Jeg ved ikke hvordan de gøre tingene derovre, men må sige at de handler langt bedre end os når de skal adskille sig med spiller de ikke ønsker sig.

Dumle

Indlæg af Dumle »

RB Leipzig winger Antonio Nusa is seen as an alternative target for Barcelona if they cannot sign Man Utd’s Marcus Rashford. Barcelona sporting director Deco is reportedly a significant hurdle in the pursuit of Rashford, as he remains unconvinced by the financial implications of such a high-profile transfer. Should the move for Rashford fall through, Barcelona's interest will shift to AC Milan's Rafael Leão, with Antonio Nusa from RB Leipzig positioned as the subsequent option to bolster their attacking lineup.
En af de mere spændende især for dem som foretrækker vi køber ungt.

BarcaForever
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 10 gange

Indlæg af BarcaForever »

Første indlæg. :eek:

Hvornår er Jan Virgili mon klar til pladsen, så vi kan glemme alt om Rashford?!

Besvar