FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 218 gange
Blevet takket: 194 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Puyols_garn »

EasyBuddhist skrev:
fre jul 04, 2025 8:12 pm
Puyols_garn skrev:
fre jul 04, 2025 6:50 pm

Træls, men taget i betragtning af at midlertidig udelukkelse fra europæiske turneringer kunne have været konsekvensen, synes jeg næsten det her er gode nyheder :shifty:
Det ved jeg sgu ikke. Man er blevet sanktioneret for at oplyse indkomst, som La liga godkender, men ikke Uefa. Ikke for rent faktisk at have underskud i fairplay. Det bliver en anelse langhåret, når man skal tage hensyn til så mange forskellige sæt regler. Men klubben burde selvfølgelig have opdaget fejlen, som nu er lavet for andet år i streg. Dette fordi man straffer bagud i Uefa, ikke fremad som i La liga. Forhåbentlig er det sidste gang, man ser den fejl, hvor latterlig straffen end er
Det var i 2023 for vores indberetning af salget af TV-rettigheder som 'other operating income' i vores udregninger for 21/22 sæsonen. Jeg tror godt vi med ret stor sikkerhed kan sige det ikke var en fejl. Jeg skriver lige lidt mere om det senere når jeg har tid, men nu her skal jeg lige til at se 'Sinners' med min bror :grin:

Det vi bliver straffet for nu er ikke at oplyse indkomst forkert, men fordi vi ikke lever op til deres Football Earnings Rule (artikel 91: https://documents.uefa.com/r/UEFA-Club- ... 024-Online ) Så det handler om økonomi og ikke forkert indberetning. De €15m er forresten ubetinget, men kan stige til €60m hvis vi ikke overholder reglerne inden udgangen af 26/27 sæsonen: https://www.uefa.com/news-media/news/02 ... financial/

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2279 gange
Blevet takket: 1371 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Økonomien sejler igen. Vi kommer aldrig ud af det her lort :thumbdown:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2614 gange
Blevet takket: 1516 gange

Indlæg af Dytrax »

Barça will not return to the 1/1 rule until the beginning of next month. [RAC1]

Phoenix
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 33 gange

Indlæg af Phoenix »

Dytrax skrev:
fre jul 11, 2025 9:24 pm
Barça will not return to the 1/1 rule until the beginning of next month. [RAC1]
Åhh ja :crazy:
Det cirkus bliver bare ved og ved med at dele fribilletter ud.
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.

EasyBuddhist
Har takket: 993 gange
Blevet takket: 1231 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Så er det med at sætte sig godt til rette og spænde sikkerhedsselen, hvis man vil med ud på en ubarmhjertig og yderst gennemgribende gennemgang af klubbens finanser det sidste årti

https://www.barcafutbol.com/fc-barcelon ... ture-look/
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2614 gange
Blevet takket: 1516 gange

Indlæg af Dytrax »

▪️In 2022, FC Barcelona, under president Joan Laporta, sold 25 percent of their La Liga TV rights to the investment firm Sixth Street for a reported €667.5 million. However, only €510 million was real income. The remaining €157.5 million was an accounting trick—Barça's own investment in a joint company (Locksley Invest SL) that provided no actual cash flow or business activity.

▪️This maneuver was intended to artificially inflate the club’s finances and create room for Financial Fair Play to register signings like Lewandowski. But La Liga quickly limited how such funds could be used, making the deal a long-term financial burden.

▪️Later, Laporta also sold 49 percent of "Barça Vision" for €200 million to cover the shortfall, but the project failed and was shut down.

▪️Now, experts believe Barça must soon acknowledge a €157.5 million loss from the Locksley deal, worsening their already fragile financial state and potentially forcing a major budget correction.

[El Triangle Diari]

hackmann
Har takket: 94 gange
Blevet takket: 104 gange

Indlæg af hackmann »

Barça vil modtage en massiv økonomisk indsprøjtning fra Den Demokratiske Republik Congo.

Den catalanske klub er på nippet til at færdiggøre en aftale på 44 millioner euro – 11 millioner pr. sæson – med det afrikanske land, til gengæld for at vise sit navn på bagsiden af træningstrøjen.

Denne indtægt vil også bidrage til at afhjælpe fair play, da den repræsenterer en tidligere uudnyttet sponsorfond.
mundodeportivo.com
og
Flere detaljer om Den Demokratiske Republik Congos sponsorat af FC Barcelona
Monaco og AC Milan annoncerede også sponsoraftaler med det congolesiske hold sidste måned, hvis kontrakt med Barcelona er dateret 29. juni.

Kontrakten med det spanske hold er dateret 29. juni og fastsætter, at et logo, der identificerer det krigshærgede centralafrikanske land som "Afrikas hjerte", vil vises på bagsiden af herre- og dameholdets trænings- og opvarmningstrøjer. Logoet vil også vises i klubbens reklamer og i klubbens magasin og årsrapport, ifølge kontrakten.

Landet vil betale mellem 10 og 11,5 millioner euro årligt i de næste fire sæsoner, ifølge en aftale, hvis detaljer ikke blev offentliggjort. AS Monaco og AC Milan annoncerede også sponsoraftaler med det congolesiske hold sidste måned uden at oplyse beløbene.
mundodeportivo.com

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1136 gange
Blevet takket: 791 gange

Indlæg af Kvoller »

Det lyder godt nok underligt.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Ialocin
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 180 gange

Indlæg af Ialocin »

Spændende trup! Det kunne være fedt, hvis en af de unge drenge kan vise sig frem og få en plads som rotationsspiller ligesom Fermin gjorde det for et par sæsoner siden.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Bliver spændende at se Toni, Torrents, Dro og Guille til preseason. Toni og Guille er med for anden gang og det er specielt overraskende at Guille er med, da han ikke har haft den nemmeste sæson. Men det er dejligt, hvis han er kommet på sporet igen, da der skal meget lidt til at afspore udviklingen i den alder. Dro er også en behagelig overraskelse, selvom han var tippet til at kunne netop dette.

Toni og Torrents er klasse og det vil ikke overraske, hvis de får en rolle på førsteholdet allerede i denne sæson. Det vil være mit tip lige nu og her. Men sikkert er det, de alle har imponeret. Flick har ikke givet gratis billetter ud denne gang, i forhold til sidste år, hvor han ikke kendte talenterne så godt, så er det i år kun dem, der virkelig har vist noget, der er kommet med

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Glemte helt Roony, han kan bestemt også overraske positivt

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1136 gange
Blevet takket: 791 gange

Indlæg af Kvoller »

🚨 Iñigo Martínez, Robert Lewandowski, Ferran Torres and Lamine Yamal are the four strong candidates to join the captaincy group instead of Ter Stegen. 👀

~ Fernando Polo | Mundodeportivo
Yamal skal da ikke i kaptajn gruppen?

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
fre jul 25, 2025 3:28 pm
🚨 Iñigo Martínez, Robert Lewandowski, Ferran Torres and Lamine Yamal are the four strong candidates to join the captaincy group instead of Ter Stegen. 👀

~ Fernando Polo | Mundodeportivo
Yamal skal da ikke i kaptajn gruppen?
Nej, det vil for tidligt at give ham det ansvar

1. Raphinha
2. Pedri
3. Inigo
4. Lewa
5. Kounde

Det ville være min liste med Gavi som outsider

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Pedri 23 år
Martin 23 år
Fermin 22 år
Casado 21 år
Balde 21 år
Gavi 20 år
Badghji 19 år
Kochen 19 år
Fort 18 år
Yamal 18 år
Cubarsi 18 år
Bernal 18 år
Torrents 18 år
Toni 17 år
Guille 17 år
Dro 17 år

Simpelthen en vanvittig mængde talent, der er med på preseason og det understreger virkelig, hvor lidt der skal tilføjes denne trup, før den er konkurrence dygtig på absolut top niveau de næste 15 år. En top CF og LCB og vent på Ebrima er klar. Der vil ingen grænser være for, hvor meget man kan opnå

Besvar