Jeg synes, man har gjort det helt rigtigt. Hvis man har identificeret et problem på en position, så scouter man en ny spiller og sætter alt ind på at hente denne. Denne gang har man handlet overraskende resolut og kompetent på alle måder.
Inkompetence kommer kun i spil, hvis man ikke ganske tydeligt har gjort Ter Stegen det klart, han ikke kommer til at spille mere for klubben. Om han vil blive sin kontrakt ud, er hans egen sag, men det kan ikke blive som en del af første holds truppen. Men kan ikke have en tidligere selvskreven starter og første kaptajn til at rende rundt på træningsanlægget og agere tredjevalg. Det vil være demotiverende for alle og ikke mindst ham selv, da han jo sagtens kan stå et andet sted nogle år endnu.
Det må og skal være et utvetydig farvel til Ter Stegen fra klubbens side
Fuldstændig enig !
Men man har jo klart og tydeligt ikke gjort det tydeligt for MATS i god tid! Alle viste jo mere om det her end ham, hvilket adskillige interviews har vist og selv Deco sagde at han ikke havde eller behøvede at sige noget til ham...
Mangel på respektfuld kommunikation i god tid kan endnu engang komme til at koste klubben MANGE penge og være forskellen på om man kan være med i toppen, eller være toppen!
Jeg tror ikke, man skal sætte næsen op efter det store, hvad angår penge. I hvert fald ikke på den korte bane og i særdeleshed i dette regnskabsår.
Dertil vil jeg sige, vi ved jo ikke, hvad der er meldt ud til Ter Stegen hvornår og hvordan. Meget indikerer jo, der allerede i sæson afslutningen har været kommunikeret utilfredshed fra klubbens side, men hvordan det er blevet sagt og i hvilke vendinger, ved vi ikke. Jeg tror, Ter Stegen har været fuldstændig klar over situationen, siden sæson afslutning og nu er det op til klubben at sætte handling bag, ved at sætte ham på transferlisten og undlade ham fra preseason tour. Det kan ikke være anderledes
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
Nej nu hvor ledelsen har fucket godt og grundigt op i kommunikationen med spilleren, hvilket vel stort set alle interviews de sidste par måneder tyder på. ( jeg kan ihvertfald ikke lige finde nogen interviews der viser andet end at man ikke var 100 overbevist på den lange bane?) Men håber da du har ret i at det er en kompetent ledelse der har set en udfordring på lang sigt og klart og respektfuldt kommunikeret til MATS hvordan situationen er og bliver, jeg kan bare ikke se noget som helst der tyder på det ?
Heldigvis håber og tror jeg måske en anelse på at han SÅ gerne vil være landsholdsspiller ( endelig) at han sluger sin frustration over kommunikationen at han vælger en anden klub ( men dog på ingen måde noget vi nu kan forvente bare en okay transfer sum for, eftersom hele verden jo har været vidne til denne saga)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola
Læste lidt på Twitter, og så opdaterede den så kan ikke lige finde det igen, at han har truffet beslutning om at forlade klubben og de afsøger mulighederne. Deraf træner han ikke med.
Det ser ud til, realiteterne er ved at synke ind. Lad os håbe, fans og medier slapper lidt af og lader ham finde ud af det stille og roligt. Ingen grund til at sparke en, der ligger ned
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
Nå så er det officielt at ter Stegen skal opereres, så mon ikke vi ser klubben bruge ter Stegens afregistrering til at registrere Rashford, da hans kontrakt er den dyreste og nok sværeste at få registreret, alt imens at vi stadig har polakken til at vogte buret de første kampe skulle det være nødvendigt.
𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆, Ter Stegen has announced he'll undergo surgery for his back problems, and says he'll be out for THREE months.
Ter Stegen in his post has exclusively mentioned that he will be out for 𝟑 months, but...
For Barça to use 80% of his salary space to register another player, he must be out for at least 𝟒 months after surgery. BIG DETAIL!
| David Bernabeu (SPORT): "I never saw a footballer announce on social media talking about the recovery time. Three months, says Ter Stegen. To use his salary space to register another player, he must be out for a minimum of four months. I think we're witnessing a full-on power move against the club."
Victor Lozano (TV3): "ter Statue can put this kind of pressure on the club that gave him everything (including a massive contract he hasn’t justified with his performances on the pitch) by fabricating the issue of 'a three-month absence' so the club can't register Joan Garcia."
"But the length of the absence is not determined by him, it’s determined by the doctors."
𝐎𝐅𝐅𝐈𝐂𝐈𝐀𝐋: Barcelona have officially confirmed that Marc-André ter Stegen will undergo surgery to address his ongoing back issues. While the statement doesn’t specify how long he’ll be sidelined, the club has promised to provide an update after the procedure.
According to Mundo Deportivo, La Liga rules would allow Barcelona to use 80% of Ter Stegen’s salary to register a replacement goalkeeper — but only if he’s ruled out for four months or more.
However, Ter Stegen himself stated in his message that he expects to return in three months, a timeline many believe was deliberately chosen.
Catalunya Ràdio reports that Barça’s medical team actually project a recovery period closer to four to five months, but the German keeper is unwilling to be deregistered from the squad. His statement appears to be a strategic move to block that possibility.
Ter Stegen går i åben krig, I stedet for at finde en løsning. Alle tricks gælder fra nu af og det bliver ikke sjovt for ham. Han bliver jaget ud af klubben og byen, uden mulighed for retur. Personligt håber jeg aldrig at se ham i en Barca trøje igen
ter Stegen announced on Instagram that he will undergo a new back surgery, stating that doctors expect him to be out for “around 3 months,” and that the decision was made “out of caution and to avoid risk.”
This timeframe puts Barça in a legally delicate position. According to Article 107 of the “Club Budget Preparation System,” a club may only use the exceptional registration tool if a player is ruled out for at least four months. Under normal conditions, this would not apply to the German goalkeeper’s injury, since the current estimate is under three.
However, one point could change the situation. The same article states that in cases of chronic or prolonged illness, the absence period is counted from the date of the initial diagnosis. If Barça can prove that ter Stegen’s injury qualifies as a “prolonged illness,” and that the total time out (since the first diagnosis) indeed exceeds four months, they could request a temporary registration for a new player without removing the keeper from the squad list.
To activate this exception, Barça’s medical team must officially certify a minimum four-month absence, which must then be validated by La Liga’s medical committee. If approved, the club may exceed the salary cap to register a replacement, provided the new player’s contract does not extend beyond the current season, unless Barça has enough room under the salary cap for season.
Nu er det jo ikke op til Ter Stegen at vurdere, hvor lang tid recovery tager. Det er en medicinsk vurdering, som sidenhen skal verificeres af La liga.
Men der er da ingen tvivl om, hvad Ter Stegen prøver at opnå her og nu er det op til Barca at tage samme midler i brug. Jeg er f.eks. sikker på, Ter Stegen gerne vil til VM næste sommer og lige nu holder Barca magten i forhold til det ønske.
Deres besked til ham bør ikke være til at misforstå. Ret ind nu og forlad klubben til vinter, ellers bliver det et langt efterår set fra tribunen og uden udsigt til VM