Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Godt, der ikke blev givet efter for krav fra Nico Ws agent. Når det så er sagt, tror jeg Nico kunne have pyntet, men ikke noget, der kommer til at give søvnløse nætter.

Og mon ikke Diaz gerne vil vise, hvorfor det er en god ide med ham, såfremt han bliver købt?

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 429 gange

Indlæg af Barca80 »

Barça-ledelsen falder i præcis det samme hul for anden gang – en kæmpe brøler og totalt spild af tid! :crazy:

Nå, men så ender det vel med, at vi må nøjes med Rashford, Perišić eller hvem end der nu står og samler støv på tredje hylde?

Det bliver i hvert fald ikke Luis Díaz, nu hvor Liverpool selv står og mangler en wing, efter det tragiske dødsfald i klubben.

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

Bayern Munich have stepped up their interest in Luis Diaz, with sporting director Max Eberl making a concrete approach. Discussions are underway with Diaz's representatives about financial figures in preparation for a formal offer to Liverpool. Diaz is open to discussions and a potential transfer to Germany, should the clubs agree.

Madameskrald
Blevet takket: 264 gange

Indlæg af Madameskrald »

Hvordan kan det være en brøler, at man har skitseret rammerne for en kontrakt med en interessant spiller, og han vælger en anden option?
Skulle man bare have givet ham Messi vilkår?

Klubben har ikke kunne lande en aftale ud fra de økonomiske rammer, der var tilstede og at man ville prioritere til spilleren ifht. vigtighed, hierakisk mv. Det er ærgerligt, men det er altså dagligdag på alle arbejdsmarkeder.
Det betyder fra mit perspektiv, at klubben har agereret professionelt.

Jeg håber fortsat, at man finder en up-coming ung fyr med nogen erfaring fra en af de mindre ligaer i Europa.

RGB
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 6 gange

Indlæg af RGB »

Mon ikke at frygten for at ende i samme registreringsballade som Olmo og andre, har spillet ind på Nicos beslutning?

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

RGB skrev:
fre jul 04, 2025 11:52 am
Mon ikke at frygten for at ende i samme registreringsballade som Olmo og andre, har spillet ind på Nicos beslutning?
Jo, det er plausibelt og jeg forstår (og respekter) at Nico vælger at blive i den klub, der har formet ham, hvor han er vokset op osv.

Jeg tænker også at agenten - naturligvis - har brugt Barcelonas interesse til at skabe en bedre handel for sin klient og dermed sig selv.

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 275 gange

Indlæg af PeterPedal »

Så skal alle rygtesmedene til at finde på noget nyt til næste sommer, det har jo ellers været ret belejligt for dem at de bare har kunnet bruge copy/paste ... :-)
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Magnus Frost
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 107 gange

Indlæg af Magnus Frost »

EasyBuddhist skrev:
fre jul 04, 2025 11:21 am
Nå, det var det. Nico kommer aldrig til at spille for Barcelona

Lad os se, om man nu vender tilbage til sit primære mål, Diaz

Diaz er jo desværre lige blevet væsentligt mere vigtig for Liverpool. Ikke umuligt, men jeg har svært ved at se Liverpool skille sig af med ham for under 85 nu og det er i mine øjne 15 for meget.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 429 gange

Indlæg af Barca80 »

Ej, nu må I altså stoppe med ukritisk at forsvare enhver beslutning, ledelsen tager. Hver eneste gang bliver der fundet undskyldninger. Man skulle tro at ledelsen var ufejlbarlige :|

For andet sommer i træk udnytter Nico Williams klubledelsens desperation og scorer en drømmekontrakt – mens klubben står tilbage som taberen.

For det første aner ingen, hvilke “vilkår” han reelt krævede – der har blot været løse spekulationer i medierne.

For det andet har Barca-ledelsen åbent og gentagne gange udtalt sig om Nico Williams, hvilket tydeligt viser, at han var førsteprioritet denne sommer.

Sidste sommer faldt vi ned i det store Nico Williams-hul med et kæmpe brag!

Hvis man så igen beslutter sig for at gå efter Nico denne sommer, så bør man immervæk have en skudsikker plan – og være 100% sikker på, at man ikke ender i det samme hul.

Men gæt hvad? Det er præcis det samme fatale hul, man styrter ned i igen! Spildte ressourcer, spildt tid – og klubledelsen står tilbage og ligner endnu en gang en flok klovne. :?

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Magnus Frost skrev:
fre jul 04, 2025 7:49 am
Ikigai skrev:
fre jul 04, 2025 7:01 am
DrGink skrev:
tors jul 03, 2025 7:38 pm
nosslo15 skrev:
tors jul 03, 2025 5:56 pm
https://fcbarcelona.dk/Nyheder/marc-cas ... eague.html

Håber på, at man indser, at de Jong som DM er for ustabil til de større opgør. Cassado har, indtil videre, vist sig yderst pålidelig.

De ville virkelig være idioti at slippe ham.
Men en eller anden form for plan må der jo laves. Pedri er selvskreven til den ene plads, men skal selvfølgelig spares af og til. Til den anden plads er der så de Jong, Casado, Bernal og gavi(som dog også kan være mere offensiv). 4 mand til én plads er nok lige rigeligt uden man tænker sig om.
Hvor sikker kan man være på Bernal ?
Han var rigtig god i pre-season og de første kampe sidste sæson, men man har ikke rigtigt set niveauet over en længere periode plus en lang skade .

Men det kan hurtig blive en tynd midtbane hvis man smider Casado væk , og Bernal kommer tilbage som “fati” niveau og gavi forsætter sin krigeriske spillestil uden noget andet indhold
Jeg vil sige at det at man vinder golden boy, være den yngste nogensinde til at spille 100 kampe for barca og være fast landsholdsspiller for Spanien som teenager sjældent sker med krigerisk spillestil uden noget andet indhold...
Hvor meget jeg end gerne havde set Frenkie blive en succes i klubben, så er tiden bare rendt fra ham og jeg synes ikke, klubben kan forsvare at give ham en fremtrædende rolle på holdet, når det åbenlyst holder det tilbage i bestræbelserne på at nå et nyt peakniveau, som venter lige om hjørnet. Havde det ikke været for skader til Gavi, Bernal og Casado, havde Frenkie været færdig allerede nu. I en ideel verden, solgte man ham i dette vindue og fik nogle penge tilbage for ham, men med usikkerheden omkring nævnte spilleres fysik, giver det mening at beholde ham. Heldigvis viste han et fornuftigt niveau de sidste par måneder af sidste sæson og man kan håbe, han kan bevare det i næste også.

Faktum er dog, Barca's top niveau ikke er med Frenkie på holdet. Han er og bliver ikke DM, som er der, hvor han ville give mening. Vi har set ham alt for meget på 8'er positionen og selvom han er rigtig god, jeg vil endda sige blandt de bedste i verden, så gør han det bare ikke rigtig for Barca på 8'eren. Hans evner på den sidste tredjedel af banen er middelmådig og ofte bremser han alt progression og ender i blindgyder, ude af position i forhold til sine medspillere. Som 8'er har vi spillere, der er bedre og da vi kun spiller med en, er det begrænset, hvor mange man har brug for og flere spillere trænger sig på nede fra, hvor f.eks. Quim nemt vil kunne udfylde hans rolle og som modsat er exceptionel i spillet oppe omkring modstanderens felt

Den perfekte rolle for ham er den dybe playmaker, enten som DM eller en form for libero, hvor hans dybe progression kommer til maksimal udtryk. Problemet er her, han heller ikke har de defensive spidskompetencer, der skal til for at udfylde disse roller på topniveau. Jeg kan stadig huske de mange debatter, vi havde her på forum tilbage i tiden, hvor i særdeleshed Piquenbaur ikke var særlig imponeret over Frenkie´s evner som enkelt pivot, mens jeg på den anden side argumenterede for, han ikke var det, man havde brug for som 8'er pga ovennævnte mangler, som stadig gør sig gældende i dag. Jeg kan huske, jeg argumenterede for, hvis han ikke kunne udfylde DM positionen, så skulle man sælge ham, mens han omvendt sagde, han skulle sælges, hvis han ikke kunne spille 8'er. Og, det er på sin vis der, hvor vi stadig er i dag, selvom der er 3 år siden og på den måde, kan vi begge siges at have ret i vores synspunkter. Det selvom man i dag spiller i dobbeltpivot med to 6/8'er hybrider, hvor Frenkie burde kunne skinne, men hvor hans defensive mangler stadig giver for store udfordringer i duelspillet og i transitioner. Frenkies problem og som udstiller et andet stridspunkt vi havde, er at Pedri spiller 8'eren og den er der ingen, der længere kan tage fra ham. Jeg argumenterede allerede efter Pedri´s debut sæson, han burde rykkes tilbage på banen fra den fremskudte position, da han ikke er målfarlig nok til AM positionen. Noget der i denne sæson har vist sig at være helt rigtig, takket være Flick. Han er fremragende i den controllerende rolle og hvis han er klar, kommer Frenkie aldrig til at tage den position i nogen betydende kamp.

Konklusionen, må derfor være Frenkie ikke er den optimale løsning i nogen af de formationer, man har spillet med under nu fem forskellige managere og sandsynligheden for de optimale betingelser for Frenkie nogensinde kommer, er forsvindende lille. Han er alt for god til at sidde på bænken og i øvrigt også for dyr, men som nævnt indledningsvis, kan der være en vis ræson i at beholde ham en sæson mere, da de spillere, der skal tage over, ikke er helt deroppe, hvor man kan sige, han ikke kan gøre sig gældende lidt endnu. Men, jeg ser det nu som en overgangsfase, der kan ende, snarer før end senere. Jeg ser både Gavi og Bernal tage hans starter positioner og jeg ser Casado, som værende rigelig i backup rollen til disse to og med yderligere spændende navne som Quim, Ebrima og Toni, der vil gøre ham helt overflødig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 519 gange
Blevet takket: 313 gange

Indlæg af Filten »

Som sagt ville han ikke til Barca sidste år og vil derfor ikke Barca - hvis han ville spille for fc Barcelona var han kommet sidste år. Nu kan han råde op i Atlético Bilbao på et lavere niveau.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 238 gange
Blevet takket: 209 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Det var alligevel lidt en bombe... Fernando Polo fra MD havde godt nok allerede i sidste uge rapporteret, at Nico bad om en klausul i kontrakten der ville tillade ham at forlade klubben, ligesom der blev indskrevet i Olmos kontrakt, hvis han ikke var registreret inden en given dato, men at Barça ikke ønskede at stille den garanti.

Jeg er sådan set glad for at se, at ledelsen tilsyneladende har lært at de ikke bare skal købe spillere hvis de ikke er sikre på de kan indregistrere dem. Jeg kan til gengæld ikke lade være med at tænke på hvad det betyder for VIP-sagen. Taget i betragtning af hvor letsindigt man valgte at signe Olmo i sidste sæson med en lignende klausul i kontrakten, hvor vores FFP situation var markant værre end i øjeblikket, så er det lidt overraskende man ikke tilbyder den slags garantier for at lukke handlen nu.

Vi er tilsyneladende tilbage til 1:1 igen, så worst case scenario, hvis vi kun lige præcis har sneget os over målstregen, så ville man skulle finde €22m-25m i LCPD-råderum. Undlader man at stille garantier, fordi man ikke er sikker på, at VIP-sæderne er opført inden vinduet er ovre? Er man bekymrede for om Crowe vil insistere på at bogføre indtægterne fra salget pro-rata? Jeg har faktisk været lidt overrasket over ledelsens modstand mod at give garantier i kontrakten, taget i betragtning af hvor høj en grad af risiko, og til tider hvad jeg ville betragte som skødesløshed, de før har handlet med.

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 161 gange

Indlæg af Dumle »

Det Nico show er ingen katastrofe, fokuser nu bare på at forstærke dybden på backpladserne.

Fortsæt med ideen om olmo som falsk 9er, mere Fermin på en OMC eller Casado/Bernal på DM alt efter modstander.

Hent Messi hjem gratis til nytår som falsk 9er / wing, og kør med planen om Alvarez til næste sommer.

Der er rigelig kvalitet til at kæmpe om alle titler igen hvis vi blot forstærker dybden på backerne, evt Dumfries som jeg tror vil være et scoop.

Kunne man finde en lejeaftale med Rashford ville det være fint, men jeg så hellere man kiggede på en Sancho som jeg tror Flick kan genopfinde og gøre bedre end Nico (bare min mening)

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Det eneste, der undrer mig, er, hvorfor Nico opsøgte Barca med ønsket om et skifte og så slå op i banen på den måde. Jeg mener, hvad havde han/de forestillet sig? Please, smid lige 58m euro for mig, jeg vil gøre alt, hvad i siger. Men jeg vil have en klausul, så jeg kan forlade klubben gratis!

Det er satme sygt, man tror den går og hvis man ikke vil have registrerings vanskeligheder, så skal man nok ikke komme og banke på Barca's dør. Nico må have tabt sutten
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 161 gange

Indlæg af Dumle »

EasyBuddhist skrev:
fre jul 04, 2025 12:58 pm
Det eneste, der undrer mig, er, hvorfor Nico opsøgte Barca med ønsket om et skifte og så slå op i banen på den måde. Jeg mener, hvad havde han/de forestillet sig? Please, smid lige 58m euro for mig, jeg vil gøre alt, hvad i siger. Men jeg vil have en klausul, så jeg kan forlade klubben gratis!

Det er satme sygt, man tror den går og hvis man ikke vil have registrerings vanskeligheder, så skal man nok ikke komme og banke på Barca's dør. Nico må have tabt sutten
Tror i grunden aldrig han ville væk fra Bilbao, men man har udnyttet det tydelige venskab til Lamine og skabt en falsk interesse for at presse mest muligt ud af Bilbao, og samtidig er hans nyt klausul så forholdsvis lav at han allerede næste år måske presser på igen for lønforhøjelse. Det er fint han vil blive i Bilbao det respektere jeg, men jeg håber vi er færdige i den bane og kigger andre veje, om det er der jeg skrev lige op over, la masia eller noget helt andet må tiden vise.

Besvar