Jeg bryder mig slet ikke om den måde, ordet marokkaner anvendes her. Lad os holde racismen og generaliseringerne ude. Dette har intet med geografi at gøre.Norbit skrev: ↑fre jun 20, 2025 10:38 amEr jeg den eneste som er bekymret for Yamal? Knægten er 17 år, tjener allerede en kæmpe hyre, er blevet en verdensstjerne, dater angiveligt modeller der er 10-15 år ældre end ham selv og er nu begyndt at hænge ud med Neymar. Ved ikke, om han har nogle coaches tilknyttet, men Neymar er ikke det bedste forbillede for en 17 årig.
Sådan som han er begyndt at leve, så tror jeg ikke at han holder i mere end 2-3 år. Marokkaner, penge og damer plejer aldrig at være en god kombiJeg håber at tage fejl.
19 - Lamine Yamal
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- PeterPedal
- Har takket: 46 gange
- Blevet takket: 210 gange
Re: 19 - Lamine Yamal
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.
- whidgee
- Har takket: 199 gange
- Blevet takket: 422 gange
Det er typisk af folk at male fanden på væggen før der overhovedet er sket det mindste. Yamal er 17 år gammel og har indtil videre tacklet den fuldstændig uhørt hurtige succes eksemplarisk. Og selvfølgelig skal der være plads til nogle fejltrin for en teenager - præcis som i det "almindelige" liv.
-
- Har takket: 69 gange
- Blevet takket: 100 gange
Ja det er selvfølgelig rigtigt, Messi havde faktisk også lidt af den der laissez-faire attitude efter OL sammen med Riquelme ( hvilket faktisk også er en del af grunden til jeg umiddelbart helst så Diaz frem for Nico, men Nico har jo et væsentligt højere potentiale med hans alder)Madameskrald skrev: ↑fre jun 20, 2025 4:48 pmJeg siger, at det er kommet snigende - ikke at han har agereret decideret slapt.Magnus Frost skrev: ↑fre jun 20, 2025 2:53 pmSå slapt har han vel heller ikke ageret ?
Der har vel været generel konsensus blandt sports journalister verden over at han i den afgørende del af sæsonen har været verdens bedste fodbold spiller...
Og en slap attitude stemmer ikke nødvendigvis overens med dårlige præstationer. Man kan naturligvis kompensere sig ud af meget, når man har et talent som Yamal.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola
-
- Har takket: 1399 gange
- Blevet takket: 1079 gange
Jeg er personligt fløjtende ligeglad om han knalder modeller eller ej, men den samlede sum af det man hører/læser, er bare ikke super positivt, ift en lang succesfuld karriere og professionel adfærd.whidgee skrev: ↑fre jun 20, 2025 8:21 pmDet er typisk af folk at male fanden på væggen før der overhovedet er sket det mindste. Yamal er 17 år gammel og har indtil videre tacklet den fuldstændig uhørt hurtige succes eksemplarisk. Og selvfølgelig skal der være plads til nogle fejltrin for en teenager - præcis som i det "almindelige" liv.
Han er ikke en almindelig teenager. Han bliver forgudet af sikkert alle omkring ham, og uden fornuftig guiding, kan det sagtens fucke en ung mand up!
Men lad os se hvordan det næste års tid går. Da ved vi meget mere…
Vi er så forblændet af vores Messi tid, så vi sætter vores forventninger til at det næste stjerneskud også er på toppen i 15 år.Antimadridista skrev: ↑fre jun 20, 2025 8:40 pmJeg er personligt fløjtende ligeglad om han knalder modeller eller ej, men den samlede sum af det man hører/læser, er bare ikke super positivt, ift en lang succesfuld karriere og professionel adfærd.whidgee skrev: ↑fre jun 20, 2025 8:21 pmDet er typisk af folk at male fanden på væggen før der overhovedet er sket det mindste. Yamal er 17 år gammel og har indtil videre tacklet den fuldstændig uhørt hurtige succes eksemplarisk. Og selvfølgelig skal der være plads til nogle fejltrin for en teenager - præcis som i det "almindelige" liv.
Han er ikke en almindelig teenager. Han bliver forgudet af sikkert alle omkring ham, og uden fornuftig guiding, kan det sagtens fucke en ung mand up!
Men lad os se hvordan det næste års tid går. Da ved vi meget mere…
Brænder han banen af de næste 5 år vinder 2 x Ballon et par ligatitler mere, og en CL eller 2, for derefter at feste sig videre og ud af fodbolden. Så vil han have haft en Ronaldinho barca karriere, og det er altså en af vores helt store barcalegender.
Selvfølgelig håber jeg på at drengen har lidt fornuft mellem ørerne og han brænder banen af i 10 år.
- Norbit
- Har takket: 202 gange
- Blevet takket: 511 gange
Beklager hvis det virkede racediskriminerende, sådan var det overhovedet ikke ment (hvorfor jeg lavede en "grine-smiley").PeterPedal skrev: ↑fre jun 20, 2025 8:10 pmJeg bryder mig slet ikke om den måde, ordet marokkaner anvendes her. Lad os holde racismen og generaliseringerne ude. Dette har intet med geografi at gøre.Norbit skrev: ↑fre jun 20, 2025 10:38 amEr jeg den eneste som er bekymret for Yamal? Knægten er 17 år, tjener allerede en kæmpe hyre, er blevet en verdensstjerne, dater angiveligt modeller der er 10-15 år ældre end ham selv og er nu begyndt at hænge ud med Neymar. Ved ikke, om han har nogle coaches tilknyttet, men Neymar er ikke det bedste forbillede for en 17 årig.
Sådan som han er begyndt at leve, så tror jeg ikke at han holder i mere end 2-3 år. Marokkaner, penge og damer plejer aldrig at være en god kombiJeg håber at tage fejl.
Havde han været fra Brasilien, havde jeg skrevet det samme. Inden vi vender alt over i noget negativt, så er der bare noget med nogle folk, penge og damer. Det er i nogle kulturer MEGET in at vise, at man har mange penge og at man kan date den ene flotte tøs efter den anden. Jeg har en del marokkanske venner og det er også noget de selv siger, med et smil på læben, så no hate at all <3
Et andet eksempel på én som har kunnet håndtere pengene, fame og damerne samtidigt med en stor karriere: Benzema. Han er jo oprindeligt fra Algeriet, har en hulens masse penge, har datet mange modeller/kendte verdensstjerner og alligevel formået at holde hovedet koncentreret.
Jeg håber, at Lamine bliver trænet af de helt rigtige folk, ellers tror jeg, at han bliver kørt ned mentalt, og hvis ikke mentalt, så kan kroppen sige fra og give ham dumme skader.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 646 gange
- Blevet takket: 681 gange
Arhhhh Benz…. Var der ikke en grund til at han ikke fik lov til at spille på landsholdet?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
-
- Har takket: 190 gange
- Blevet takket: 261 gange
Interessant læsning her om den rolle Nico har ift Yamal. En form for storebror/mentor. Nico lyder som en god fyr.
Generelt skulle Nico have en ret god tilgang til fodbolden og være meget ambitiøs trods sin unge alder og lethed. Ville dog være rart han lige tog sin storebror med til at holde ham selv i ørerne for en sikkerheds skyld. Men så må Nico jo bare være det for Yamal i Barca, som Inaki har været for ham selv i Bilbao.
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... liams.html
Generelt skulle Nico have en ret god tilgang til fodbolden og være meget ambitiøs trods sin unge alder og lethed. Ville dog være rart han lige tog sin storebror med til at holde ham selv i ørerne for en sikkerheds skyld. Men så må Nico jo bare være det for Yamal i Barca, som Inaki har været for ham selv i Bilbao.
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... liams.html
-
- Har takket: 938 gange
- Blevet takket: 207 gange
Enig. Man skal ikke male fanden på væggen.whidgee skrev: ↑fre jun 20, 2025 8:21 pmDet er typisk af folk at male fanden på væggen før der overhovedet er sket det mindste. Yamal er 17 år gammel og har indtil videre tacklet den fuldstændig uhørt hurtige succes eksemplarisk. Og selvfølgelig skal der være plads til nogle fejltrin for en teenager - præcis som i det "almindelige" liv.
Jeg synes også han generelt virker som en god fyr og er jo også på banen helt uden nykker og arbejder fint defensivt. Lad ham da feste lidt i sommerferien. Når det er midt i sæsonen og før vigtige kampe er det en anden sag.
Nuvel Messi var/er jo ydmygheden selv, men mindre kan også gøre det. Cristiano Ronaldo var også en del af nattelivet i sine unge dage, men var jo også ekstremt hårdtarbejdende til træning - nok lidt mere af egoistiske årsager, men det er en anden sag.
-
- Har takket: 190 gange
- Blevet takket: 261 gange
Jeg synes også det er gået stærkt fra at vi er blevet begunstiget med fodboldens største talent til at det hele er ved at gå galt.DrGink skrev: ↑lør jun 21, 2025 10:50 amEnig. Man skal ikke male fanden på væggen.whidgee skrev: ↑fre jun 20, 2025 8:21 pmDet er typisk af folk at male fanden på væggen før der overhovedet er sket det mindste. Yamal er 17 år gammel og har indtil videre tacklet den fuldstændig uhørt hurtige succes eksemplarisk. Og selvfølgelig skal der være plads til nogle fejltrin for en teenager - præcis som i det "almindelige" liv.
Jeg synes også han generelt virker som en god fyr og er jo også på banen helt uden nykker og arbejder fint defensivt. Lad ham da feste lidt i sommerferien. Når det er midt i sæsonen og før vigtige kampe er det en anden sag.
Nuvel Messi var/er jo ydmygheden selv, men mindre kan også gøre det. Cristiano Ronaldo var også en del af nattelivet i sine unge dage, men var jo også ekstremt hårdtarbejdende til træning - nok lidt mere af egoistiske årsager, men det er en anden sag.
Yamal har arbejdet hårdt på at blive god til fodbold i mange år og har levet fokuseret. Han har ikke fået meget foræret uden hårdt arbejde. Han læste endda til eksamener mens han vandt EM med Spanien som 15 og 16 årig. Da jeg var på den alder kastede jeg op i en kælder i Viby i Århus, fordi jeg for gud ved hvilken gang havde drukket mere end min sølle teenagekrop kunne administrere.
Yamals far er fra Marokko, dater en 22 årig og hvad så? Han har også taget ansvar for sin søn og været der for ham selvom Yamals forældre har været skilt længe. Han er jo heller ikke en olding selv. Yamals mor er fra et andet land end Marokko og hårdtarbejdende og Yamal er opvokset i Spanien. Han er et mix af mange kulturer. Fint. Det er nok ikke det som gør det hele ender galt.
Yamal hænger ud med neymar. Måske vil Neymar have ham med ud på narrestreger. Eller måske giver han ham nogle gode råd om de ting han selv fortryder og kunne have gjort anderledes. Måske mødtes de mest fordi de ham samme sponsor eller lignende.
Jeg tænker det nok skal gå med Yamal. Og jeg under ham at slappe lidt af og måske endda få et lille afbræk fra presset. Og vores tårnhøje krav og forventninger. For hold nu kæft hvor skal han allerede leve op til meget selvom han stadig har en alder hvor både fysik og hjerne stadig er i stor forandring.
-
- Har takket: 139 gange
- Blevet takket: 229 gange
Det er jo også sommerferie og der er ikke rigtigt noget spændende i øjeblikket - andet end rygtebørs og en enkelt transfer, som dog godt nok også har været mere end velkommen. Måske Neymar episoden bare er en reklamestunt.Hristo skrev: ↑lør jun 21, 2025 12:36 pmJeg synes også det er gået stærkt fra at vi er blevet begunstiget med fodboldens største talent til at det hele er ved at gå galt.DrGink skrev: ↑lør jun 21, 2025 10:50 amEnig. Man skal ikke male fanden på væggen.whidgee skrev: ↑fre jun 20, 2025 8:21 pmDet er typisk af folk at male fanden på væggen før der overhovedet er sket det mindste. Yamal er 17 år gammel og har indtil videre tacklet den fuldstændig uhørt hurtige succes eksemplarisk. Og selvfølgelig skal der være plads til nogle fejltrin for en teenager - præcis som i det "almindelige" liv.
Yamal har arbejdet hårdt på at blive god til fodbold i mange år og har levet fokuseret. Han har ikke fået meget foræret uden hårdt arbejde. Han læste endda til eksamener mens han vandt EM med Spanien som 15 og 16 årig. Da jeg var på den alder kastede jeg op i en kælder i Viby i Århus, fordi jeg for gud ved hvilken gang havde drukket mere end min sølle teenagekrop kunne administrere.
Yamals far er fra Marokko, dater en 22 årig og hvad så? Han har også taget ansvar for sin søn og været der for ham selvom Yamals forældre har været skilt længe. Han er jo heller ikke en olding selv. Yamals mor er fra et andet land end Marokko og hårdtarbejdende og Yamal er opvokset i Spanien. Han er et mix af mange kulturer. Fint. Det er nok ikke det som gør det hele ender galt.
Yamal hænger ud med neymar. Måske vil Neymar have ham med ud på narrestreger. Eller måske giver han ham nogle gode råd om de ting han selv fortryder og kunne have gjort anderledes. Måske mødtes de mest fordi de ham samme sponsor eller lignende.
Jeg tænker det nok skal gå med Yamal. Og jeg under ham at slappe lidt af og måske endda få et lille afbræk fra presset. Og vores tårnhøje krav og forventninger. For hold nu kæft hvor skal han allerede leve op til meget selvom han stadig har en alder hvor både fysik og hjerne stadig er i stor forandring.

-
- Blevet takket: 239 gange
Afsender/modtager forhold er notorisk svært, men hvordan tråden er blevet tolket til:
male fanden på væggen
det har jeg svært ved at forstå. Der er fra mit perspektiv intet odiøst i, at have forbehold for, at en 17-årig får kastet en enorm kontrakt efter sig om, og mænger sig med diverse personager, der potentielt kan have en uheldig indflydelse…det hele er ved at gå galt
-
- Har takket: 938 gange
- Blevet takket: 207 gange
Det her synes jeg faktisk er at male fanden på væggen.Antimadridista skrev: ↑fre jun 20, 2025 4:07 pmJaja, klart. Det er folk omkring ham der er de ansvarlige! Han kom på holdet som et barn, blev stjerne som et barn..og er stadig et stort barn. Men folkene omkring ham forsvinder ikke bare lige….Madameskrald skrev: ↑fre jun 20, 2025 2:12 pmDet overrasker mig i virkeligheden ikke så meget.. den slappe/uoptimale mentale tilgang syntes jeg allerede, at man kan fornemme komme snigende på banen.Antimadridista skrev: ↑fre jun 20, 2025 1:46 pmNej det har jeg ikke. Bruger ikke meget tid på sociale medier…men det forklarer jo nok det hele meget godt så! Og endnu mere bekymrende…Norbit skrev: ↑fre jun 20, 2025 1:41 pmHahaha - har du set hans far?Antimadridista skrev: ↑fre jun 20, 2025 1:37 pmDet er virkelig skidt de historier man hører!! En 17 årig er så uhyre letpåvirkelig…..Norbit skrev: ↑fre jun 20, 2025 10:38 amEr jeg den eneste som er bekymret for Yamal? Knægten er 17 år, tjener allerede en kæmpe hyre, er blevet en verdensstjerne, dater angiveligt modeller der er 10-15 år ældre end ham selv og er nu begyndt at hænge ud med Neymar. Ved ikke, om han har nogle coaches tilknyttet, men Neymar er ikke det bedste forbillede for en 17 årig.
![]()
Og det virker jo ikke ligefrem som om han har coaching med den livsførelse! Hans forældre må jo billige det, de bestemmer vel stadig mange ting som 17 årig.![]()
Manden er jo helt væk. Han dater åbenbart en 22-årig nu hvor sønnike er kommet til fame... det er helt hul i hovedet det der foregår.![]()
Det siger mere om faderen, Neymar og agenten end den formentligt snotforvirrede 17-årige fra mit perspektiv! Lige præcis derfor skulle han ikke have en guldrandet kontrakt!
Men ok, Diego tog Coke mens han var på toppen….
Men fair nok, vi behøver ikke være enige.
-
- Har takket: 1399 gange
- Blevet takket: 1079 gange
Hvorfor er det det?DrGink skrev: ↑lør jun 21, 2025 4:47 pmDet her synes jeg faktisk er at male fanden på væggen.Antimadridista skrev: ↑fre jun 20, 2025 4:07 pmJaja, klart. Det er folk omkring ham der er de ansvarlige! Han kom på holdet som et barn, blev stjerne som et barn..og er stadig et stort barn. Men folkene omkring ham forsvinder ikke bare lige….Madameskrald skrev: ↑fre jun 20, 2025 2:12 pmDet overrasker mig i virkeligheden ikke så meget.. den slappe/uoptimale mentale tilgang syntes jeg allerede, at man kan fornemme komme snigende på banen.Antimadridista skrev: ↑fre jun 20, 2025 1:46 pmNej det har jeg ikke. Bruger ikke meget tid på sociale medier…men det forklarer jo nok det hele meget godt så! Og endnu mere bekymrende…Norbit skrev: ↑fre jun 20, 2025 1:41 pmHahaha - har du set hans far?Antimadridista skrev: ↑fre jun 20, 2025 1:37 pmDet er virkelig skidt de historier man hører!! En 17 årig er så uhyre letpåvirkelig…..Norbit skrev: ↑fre jun 20, 2025 10:38 amEr jeg den eneste som er bekymret for Yamal? Knægten er 17 år, tjener allerede en kæmpe hyre, er blevet en verdensstjerne, dater angiveligt modeller der er 10-15 år ældre end ham selv og er nu begyndt at hænge ud med Neymar. Ved ikke, om han har nogle coaches tilknyttet, men Neymar er ikke det bedste forbillede for en 17 årig.
![]()
Og det virker jo ikke ligefrem som om han har coaching med den livsførelse! Hans forældre må jo billige det, de bestemmer vel stadig mange ting som 17 årig.![]()
Manden er jo helt væk. Han dater åbenbart en 22-årig nu hvor sønnike er kommet til fame... det er helt hul i hovedet det der foregår.![]()
Det siger mere om faderen, Neymar og agenten end den formentligt snotforvirrede 17-årige fra mit perspektiv! Lige præcis derfor skulle han ikke have en guldrandet kontrakt!
Men ok, Diego tog Coke mens han var på toppen….
Men fair nok, vi behøver ikke være enige.
Jeg kan se et problem i at en 17 årlig færdes i kredse med voksne mennesker som ikke er kendt for at holde igen vedr fester og ballade (Ney). Der er himmelvid forskel på hvad Ney og de folk han ellers færdes med, laver og har lavet og så den erfaring og indsigt en 17 årig knægt har.
Jeg havde foretrukket at han stenede hos sine jævnaldrende kammerater eller festede med dem, fremfor at tage til Brasilien med Ney og omgås væsentlig ældre kvinder…
Jeg vil fortsat mene det på ingen måde er optimalt at han i så ung en alder, med så sparsom en livserfaring, mængler på den måde…
Men jeg er selvfølgelig også bare en halv gammel mand..
- SIOUX
- Har takket: 569 gange
- Blevet takket: 294 gange
Nu er min søn godt nok snart 25. Men var han kommet til mig som 17-årige for at sige, at han tog til Brasilien med en 34-årige, som er kendt for at give den gas, så blev det sgu et pænt "Øhh nej det skal du ikke sønnike"
Håber, Yamal har styr på det (Så godt som man nu kan i den alder)