Nico Williams
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 646 gange
- Blevet takket: 681 gange
Re: Nico Williams
Det her med Nico gror på mig i øjeblikket..
Vi vil have mulighed for at kunne stille med 3 hurtige målfarlige, bevægelige angribere:
Cccccccccccccccccccc Garcia cccccccccccccccccccc
Kounde ccccccc Cubarsi cccccc Martinez cccc Balde
Ccccccccccc De Jong cccccccccccc Pedri ccccccccc
Cccccccccccccccccccc Olmo cccccccccccccccccccc
Yamal cccccccccccc Raphina cccccccccccc Nico
Det er da en lille smule frygtindgydende
Vi vil have mulighed for at kunne stille med 3 hurtige målfarlige, bevægelige angribere:
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
-
- Har takket: 190 gange
- Blevet takket: 261 gange
Det er også meget rart med andre end Yamal som for alvor kan sætte modstanderne ene mand. Det er ikke så stort et behov når Yamal spiller for så er balancen fin men han skal også have pauser og vil også få skader. Vi så det sidste december (tror jeg) hvor han var skadet og vi manglede hans kvaliteter meget.SpillerSomMESSI skrev: ↑tors jun 19, 2025 10:38 pmDet her med Nico gror på mig i øjeblikket..
I øvrigt stærkt 11 ovenfor. Jeg tænker også Olmo kunne være falsk nier med Raphinha bagved.
Og anden vild ting. Hvis vi lige skifter Kounde, De Jong og Raphinha ud med Eric Garcia (hb), Gavi/Casado og Ferran, så kan vi stille med 11 spanske spillere i en virkelig stærk opstilling. Heraf er de fleste catalanere og baskere. Det kan sgu også noget i disse globaliserede, oliestatstyrede tider hvor meget af identiteten er forsvundet. Selvom jeg blot er en bleg dansker der blev hooked i Laudrup-dagene, og sidenhen begyndte at sympatisere med Catalonien, da jeg lærte lidt om Spaniens historie, så føler jeg det har en stor betydning.
- Barca80
- Har takket: 92 gange
- Blevet takket: 323 gange
Top 10 over flest succesfulde driblinger per 90 minutter i LA LIGA 24/25

Nico er nr. 4 og Raphinha nr. 36 på denne liste – men det skyldes primært, at sidstnævnte har langt færre driblingsforsøg per kamp. Nico udfordrer konstant sin modstander én-mod-én og søger aktivt gennembrud nærmest uafbrudt.
Fra den kommende sæson går vi altså ind til kampene med den mest succesfulde dribler som højre wing i form af Yamal, og en af de mest dribletørstige på venstre wing i form af Nico. Der bliver altså knald på, på begge fløje

-
- Har takket: 2788 gange
- Blevet takket: 202 gange
Senest rettet af Drake ons jun 25, 2025 8:43 pm, rettet i alt 1 gang.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴
-
- Har takket: 2788 gange
- Blevet takket: 202 gange
Han er dog den med klart laveste % vellykkede driblinger på den liste, hvilket ikke er særlig fedt. Jeg kender ikke Dembele’s % da han var i Barcelona men at være konstant udfordrende kan også give problemer med stabiliteten på resten af holdet, som jeg synes var tilfældet med Dembele.Barca80 skrev: ↑fre jun 20, 2025 2:35 amTop 10 over flest succesfulde driblinger per 90 minutter i LA LIGA 24/25![]()
Nico er nr. 4 og Raphinha nr. 36 på denne liste – men det skyldes primært, at sidstnævnte har langt færre driblingsforsøg per kamp. Nico udfordrer konstant sin modstander én-mod-én og søger aktivt gennembrud nærmest uafbrudt.
Fra den kommende sæson går vi altså ind til kampene med den mest succesfulde dribler som højre wing i form af Yamal, og en af de mest dribletørstige på venstre wing i form af Nico. Der bliver altså knald på, på begge fløje![]()
Måske det bare er en unødvendig bekymring fra min side?
-
- Har takket: 843 gange
- Blevet takket: 1047 gange
Det er ikke et problem i sig selv, da kreative outlets altid skal sætte bolden på spil. Enten for at skabe overtal(succesfuld), eller for at give mulighed for at generobre bolden, mens modstanderen er ude af balance( ikke succesfuld). Begge dele kan altså være lige værdifuld og begge dele er klare strategier.JHMark skrev: ↑ons jun 25, 2025 10:41 pmHan er dog den med klart laveste % vellykkede driblinger på den liste, hvilket ikke er særlig fedt. Jeg kender ikke Dembele’s % da han var i Barcelona men at være konstant udfordrende kan også give problemer med stabiliteten på resten af holdet, som jeg synes var tilfældet med Dembele.Barca80 skrev: ↑fre jun 20, 2025 2:35 amTop 10 over flest succesfulde driblinger per 90 minutter i LA LIGA 24/25![]()
Fra den kommende sæson går vi altså ind til kampene med den mest succesfulde dribler som højre wing i form af Yamal, og en af de mest dribletørstige på venstre wing i form af Nico. Der bliver altså knald på, på begge fløje![]()
Der hvor det kan blive et problem, er når balancen på holdet ikke er god. En ting er, man skal være god til at lave det høje pres, når man taber bolden. En anden er, når modstanderen spiller sig igennem dette pres og skal forsvare en omstilling.
Det første var man rigtig god til i denne sæson og man kan forvente, man ligger et par procenter til i næste.
Det andet havde man nogen succes med i dele af sæsonen, mens man specielt i den sidste del, havde store problemer. Det er her, det største potentiale for forbedring ligger frem mod næste sæson.
Nico løser ikke noget i den retning, tværtimod og jeg har svært ved at se, hvordan han for alvor kan løfte baren for dette Barca hold, som jo ikke ligefrem havde problemer med at skabe chancer.
Han bliver god for bredden og kan også tilføje noget uforudsigelighed, men det må ikke ske på bekostning af balancen. Så vinder man intet
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
- Har takket: 69 gange
- Blevet takket: 100 gange
Jeg tænker den bedste måde at bruge Nico, er som supersub mod trætte ben!EasyBuddhist skrev: ↑ons jun 25, 2025 11:10 pmDet er ikke et problem i sig selv, da kreative outlets altid skal sætte bolden på spil. Enten for at skabe overtal(succesfuld), eller for at give mulighed for at generobre bolden, mens modstanderen er ude af balance( ikke succesfuld). Begge dele kan altså være lige værdifuld og begge dele er klare strategier.JHMark skrev: ↑ons jun 25, 2025 10:41 pmHan er dog den med klart laveste % vellykkede driblinger på den liste, hvilket ikke er særlig fedt. Jeg kender ikke Dembele’s % da han var i Barcelona men at være konstant udfordrende kan også give problemer med stabiliteten på resten af holdet, som jeg synes var tilfældet med Dembele.Barca80 skrev: ↑fre jun 20, 2025 2:35 amTop 10 over flest succesfulde driblinger per 90 minutter i LA LIGA 24/25![]()
Der hvor det kan blive et problem, er når balancen på holdet ikke er god. En ting er, man skal være god til at lave det høje pres, når man taber bolden. En anden er, når modstanderen spiller sig igennem dette pres og skal forsvare en omstilling.
Det første var man rigtig god til i denne sæson og man kan forvente, man ligger et par procenter til i næste.
Det andet havde man nogen succes med i dele af sæsonen, mens man specielt i den sidste del, havde store problemer. Det er her, det største potentiale for forbedring ligger frem mod næste sæson.
Nico løser ikke noget i den retning, tværtimod og jeg har svært ved at se, hvordan han for alvor kan løfte baren for dette Barca hold, som jo ikke ligefrem havde problemer med at skabe chancer.
Han bliver god for bredden og kan også tilføje noget uforudsigelighed, men det må ikke ske på bekostning af balancen. Så vinder man intet
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola
-
Ja, eller når enten Raph eller Yamal skal spares.Jeg tænker den bedste måde at bruge Nico, er som supersub mod trætte ben!
Men igen, det vigtige for mig er, men formår at få balancen rigtig på midtbanen. Man kan imø ikke blive ved med at spille Frenkie på DM og Olmo på AM. Det bliver alt for svagt et setup, specielt mod stærke modstandere.
De bedste kampe man spillede i denne sæson, var med Casado som DM og i min optik, er man nødt til at spille med enten ham eller Bernal og i de største kampe også med en flad midtbane med enten Casado eller Bernal dybt og to 8'ere i form af Pedri og enten Gavi eller Frenkie og helst Gavi.
Pedri-Bernal-Gavi
Det er det ideal, man skal stræbe efter som udgangspunkt. Så kan man variere derefter alt efter modstandere og kampsituation. De tre vil give frontrioen de bedste muligheder for at udfordre, uden man giver for meget kontrol væk
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
- Blevet takket: 239 gange
Mht: Dembele, så var en del af udfordringen, at han tog mange uhensigtsmæssige udfordringer, dvs. hvor modstanderholdet var i balance og med backup, og ofte hvor store dele af vores hold blev fanget i ubalance.
Hvis man fortrinsvis udfordre; når der er stor chance for at skabe overtal/blive farlige, og der er forholdsvis mange bag bolden, så skaber det ikke nødvendigvis problemer at tabe bolden, som Easy også er inde på.
Et Nico køb er interessant først og fremmest, da det skaber et godt alternativ til Yamal driblinger.
Desuden tror jeg også de stats er præget af Nicos rolle hos AB - jeg mindes i hvert fald ikke, at Nico har fremstået hovedløs Dembele style for Spanien, hvor man som Easy også er inde på en dejlig arbejdsom 3-mands midtbane.
Jeg tænker man med Bernal, Casado, og Gavi klar samt en Nico får en masse interessante kombinationer på midtbanen og offensivt på kanterne, der kan justeres efter modstanderen.
Hvis man fortrinsvis udfordre; når der er stor chance for at skabe overtal/blive farlige, og der er forholdsvis mange bag bolden, så skaber det ikke nødvendigvis problemer at tabe bolden, som Easy også er inde på.
Et Nico køb er interessant først og fremmest, da det skaber et godt alternativ til Yamal driblinger.
Desuden tror jeg også de stats er præget af Nicos rolle hos AB - jeg mindes i hvert fald ikke, at Nico har fremstået hovedløs Dembele style for Spanien, hvor man som Easy også er inde på en dejlig arbejdsom 3-mands midtbane.
Jeg tænker man med Bernal, Casado, og Gavi klar samt en Nico får en masse interessante kombinationer på midtbanen og offensivt på kanterne, der kan justeres efter modstanderen.
-
God pointe med Dembélés driblinger ( og generelt et aspekt af Yamal der er overset, det er RIGTIG ofte i de rigtige situationer han tager driblinger)
Mod de bedste modstandere er jeg helt enig i Casado frm for Frenkie men mod hold som getafe og andre meget low block vil jeg foretrække Frenkie frem for Casado.
Mod de bedste modstandere er jeg helt enig i Casado frm for Frenkie men mod hold som getafe og andre meget low block vil jeg foretrække Frenkie frem for Casado.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola
-
- Blevet takket: 239 gange
Præcis, mod de små kompakte modstandere skal både Frankie og Olmo være på banen og nogle gange endda måske med Yamal og Nico på samme tid…, hvis kampen tillader det.
Vi vil med Nico og alle de centrale midtbanespillere uden skader få mulighed for rigtigt mange forskellige spændende kombinationer med henblik på det offensive spil og den tidligere defensive transition.
Det kan blive rigtigt godt!
Den væsentligste udfordring kan fortsætte blive for stor afhængighed af Pedri - med Nico bliver vi forhåbentlig mindre afhængige af Yamal.
Vi vil med Nico og alle de centrale midtbanespillere uden skader få mulighed for rigtigt mange forskellige spændende kombinationer med henblik på det offensive spil og den tidligere defensive transition.
Det kan blive rigtigt godt!
Den væsentligste udfordring kan fortsætte blive for stor afhængighed af Pedri - med Nico bliver vi forhåbentlig mindre afhængige af Yamal.
-
Overvejende enig i ovenstående, dog med undtagelse af, jeg meget sjældent ser Frenkie OG Olmo som startere på samme tid, med mindre du har enten Bernal eller Casado bagved og altså skal spare Pedri.
Selv mod "små" eller dybde liggende modstandere, har Barca ofte haft alt for store problemer med omstillinger. Vi har set holdet komme bagud gang på gang mod disse hold og man er også endt med at sætte for mange point til på den måde.
Som jeg før har været inde på, så slap man afsted med det i denne sæson i ligaen, fordi Real også smed en masse point på den konto, men det går ikke i næste sæson, det er jeg 100% sikker på. Real kommer til at løfte sit niveau med de transfers, de har lavet og derfor er Barca nødt til at løfte deres også
Og, så har vi ikke snakket om CL, hvor manglende balance altid bliver straffet, om det så kun er i en enkelt kamp. Det er en turnering, hvor der ikke er plads til fejltagelser. Man er ganske enkelt nødt til at være i stand til at kunne kontrollere kampene bedre end i denne sæson
Selv mod "små" eller dybde liggende modstandere, har Barca ofte haft alt for store problemer med omstillinger. Vi har set holdet komme bagud gang på gang mod disse hold og man er også endt med at sætte for mange point til på den måde.
Som jeg før har været inde på, så slap man afsted med det i denne sæson i ligaen, fordi Real også smed en masse point på den konto, men det går ikke i næste sæson, det er jeg 100% sikker på. Real kommer til at løfte sit niveau med de transfers, de har lavet og derfor er Barca nødt til at løfte deres også
Og, så har vi ikke snakket om CL, hvor manglende balance altid bliver straffet, om det så kun er i en enkelt kamp. Det er en turnering, hvor der ikke er plads til fejltagelser. Man er ganske enkelt nødt til at være i stand til at kunne kontrollere kampene bedre end i denne sæson
-
- Har takket: 1399 gange
- Blevet takket: 1079 gange
Og det burde egentlig ikke være så svært at lære…altså modstanderens stillinger og vurdere om det skal være NU, eller om lidt, hvor backen måske er uopmærksom/dårligt placeret eller hvor der er dårlig backup eller ubalance fra modstanderens centrale forsvar el lig..Magnus Frost skrev: ↑tors jun 26, 2025 6:21 amGod pointe med Dembélés driblinger ( og generelt et aspekt af Yamal der er overset, det er RIGTIG ofte i de rigtige situationer han tager driblinger)
Det virker til at Yamal ofte vurderer om det kan betale sig, mens Demb bare kørte på når han havde lyst…
-
Antimadridista skrev: ↑tors jun 26, 2025 9:26 amOg det burde egentlig ikke være så svært at lære…altså modstanderens stillinger og vurdere om det skal være NU, eller om lidt, hvor backen måske er uopmærksom/dårligt placeret eller hvor der er dårlig backup eller ubalance fra modstanderens centrale forsvar el lig..Magnus Frost skrev: ↑tors jun 26, 2025 6:21 amGod pointe med Dembélés driblinger ( og generelt et aspekt af Yamal der er overset, det er RIGTIG ofte i de rigtige situationer han tager driblinger)
Det virker til at Yamal ofte vurderer om det kan betale sig, mens Demb bare kørte på når han havde lyst…
Jeg ved ikke om det burde være så nemt at lære, langt de fleste professionelle fodbold spillere er ikke lige så gode til det som en 17 årig. Og mange lærer det først oppe i midt til slut 20erne