Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Norbit
- Har takket: 202 gange
- Blevet takket: 511 gange
Re: Transferrygter
Adriano var en dejlig reserve! Giv os ham Vandresønnen! Kunne være et godt udgangspunkt til den nye sæson med Garcia, Vanderson og Nico. Så mangler vi reelt set kun at erstatte 9'eren til næste sæson.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2342 gange
- Blevet takket: 1354 gange
EasyBuddhist skrev: ↑ons jun 18, 2025 11:32 pmJeg kender ham ikke indgående, men han er en allrounder i bedste forstand. RB der også kan dække LB, ikke elite i nogen facetter, men falder heller ikke igennem på nogen af dem. En solid backup til back positionerne i stil med Adriano, hvis nogen kan huske ham. Han er en spiller Barca har fulgt igennem længere tid fordi han passer på profilen som backup og interessen strækker sig længere tilbage, end Deco.
Det er ofte sådan, den sportslige sektor scouter spillere til at udfylde alle evt. positioner og roller på holdet. Disse profiler ændrer sig ikke nævneværdig, selvom der bliver skiftet ud i ledelsen, hvad enten det drejer sig sportsdirektøren, træneren eller præsidenten. De er scoutet på spillestil og derfor ændrer den sig ikke. De ligger så at sige i skuffen, mens man plejer interessen gennem agenter indtil, man måske en dag gør alvor af den. Luis Diaz er også af den slags og nogen kan måske huske, man var meget interesseret i ham både inden skiftet til Porto, mens specielt, da han skiftede til Liverpool. Dengang havde man ikke økonomien og Liv bød Barca ud af kampen, ellers havde han været Barcaspiller allerede dengang.
Mange af disse profiler ligger altså i bunken af interessante emner og de dukker næsten altid op i medierne, når vinduet er åbent. Vanderson hører til denne kategori og jeg havde forventet at det ville dukke op denne sommer også. Grunden til, det dukker op nu, er at Tottenham angiveligt skulle være interesseret og vil byde 35m for ham, så det er mest i medierne og agenterne, der bringer navnet i spil. Barca er travlt optaget af andre ting, men pointen er, Barca skal gøre sig klar over, om de vil forfølge muligheden, for ellers skifter han. Man skal aldrig sige aldrig, men jeg tror ikke Barca vil gå ind denne gang og specielt ikke for 35m.
Tak for det grundige svar, Easy.
Jeg husker tydeligt Adriano og kunne godt lide ham. Sådan en type, som backup, ville ikke være tosset.
- Dytrax
𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Nico Williams and Barça have 𝐚𝐠𝐫𝐞𝐞𝐝 personal terms on 6 year deal!
Agreement done on player’s contract until 𝐉𝐮𝐧𝐞 𝟐𝟎𝟑𝟏 with the salary in the region of €7/8m net per season.
Barça are currently working on financial terms to get formal solution with Athletic Bilbao for €58m clause.
Nico has been clear: he 𝐨𝐧𝐥𝐲 𝐰𝐚𝐧𝐭𝐬 𝐁𝐚𝐫𝐜𝐞𝐥𝐨𝐧𝐚.
- Fabrizio Romano
- Dytrax
Barça believes it is capable of paying the release clause in Nico’s contract.
The club has the resources to cover such a deal, and the issue is not about cash liquidity but rather the lines of credit it can secure and the interest rates attached to them.
In any case, these sources insist that the financial side will not be an obstacle.
[RAC1]
- Champione
- Geografisk sted: København
- Har takket: 26 gange
- Blevet takket: 190 gange
Apropos pointen:Champione skrev: ↑tirs jun 17, 2025 8:43 pm
Ingen revisor her - blot generelt meget nysgerrig og vidensopsøgende på området![]()
Kan ikke huske hvem, men er flere rimelig økonomisk skarpe hjerner herinde..
Der er ikke forskel på amortisering ved engangsbeløb vs. Frikøb.
Amortisering er købssummen opdelt i kontraktlængden i regnskaberne.
Sign on og løn i den førstskrevne kontrakt fordeles også typisk i kontraktlængden - men som driftsomkostninger.
Men FFP kigger delvist i amortisering (fordi det fremgår af regnskaberne), men kigger likviditet. Og det er det springende punkt.
For 99 ud af 100 handler er konsekvent med rate-betaling. Man kan sige at der er opbygget i stort øko-system i fodboldklubberne efterhånden - fordi alle deres indtægter lander delvist i deres klubkasse - og derfor køber de også med delvise udbetalinger.
Ligger man pengene up-front - så laver man et stort indhug i regnskabet, og belaster cashflowet enormt meget.
Så man foretrækker at handle på den måde, fordi man i 99/100 tilfælde sælger på den måde.
Og derfor ser man nogle gange mærkværdige handler, fordi man løser et sportslig udfordring, men må tyde til emner langt nede på listerne, men fordi de er tilgængelige på de vilkår.
La liga er så enormt speciel (eneste forbund, som har de regler), da spilleren selv skal indløse klausulen hos forbundet. Dvs. Udbetalingen finder sted til spilleren af én omgang. Amortiseringen er den samme - men cash flowet udfordres kraftigt.
Så derfor prøver man altid at forhandle med den sælgende klub - men de er ligesom Athletic ikke interesseret i forhandling.
Modsat, så er deres cashflow meget positivt berørt af processen, da deres indtægt falder af én omgang - og styrker likviditeten og evnen til at fordele investeringer ud over mange fremtidige år.
Håber det var letforståeligt - men du var bestemt inde på noget af det rigtige![]()
https://x.com/FabrizioRomano/status/1935661286114890224
---------------------------------------
Barca is my religion!
Barca is my religion!
- Dytrax
Full agreement with Nico Williams:
Contract until 2031
Same salary that was agreed upon last summer
Barça have assured Nico about his registration
Now he just needs to inform Bilbao of his departure, then the release clause will be paid
[Catalunya Ràdio]
- Norbit
Ja tak, lige hvad vi manglede. Nu er "stammen" godt og vel foryngret og sikret de næste mange år. Garcia på mål glæder jeg mig til. Nico har vist, på landsholdet, at han virkelig kan være med hvor det er sjovt. Kunne det være at Raphinha får lov til at prøve sig af som falsk 9'er?
-
- Har takket: 190 gange
- Blevet takket: 261 gange
Nu hvor det lyder til vi kommer tættere og tættere på Nico, må det også være en overvejelse værd hvor meget han betyder kommercielt. Jeg har ingen tal eller link til artikler så det bliver ren og skær lægmand input. Men jeg kan ikke lade være med at tænke at klubben i høj grad også går med Nico pga det kommercielle. I trøjesalg og omtale tænker jeg at Nico er et mærkbart større kommercielt aktiv end Diaz, Rashford og hvem jeg ellers lige kan komme på der har været oppe og vende. Alene hans spillestil og relation til Yamal må være ret mange penge værd hvis han også leverer på banen. Det må også have været et tungtvejende aspekt. Ift Barca-fortællingen passer han også godt ind hvis det er bevidst at vi går efter en spansk stamme. Selvom han ikke er catalaner som Joan Garcia, så passer han god ind med sin baskiske baggrund som del af fortællingen om et Barcelona som modvægt til Real Madrid fra den styrende del af Spanien som mest af alt henter spillere fra andre ligaer og lande.
-
- Har takket: 69 gange
- Blevet takket: 100 gange
Jeg har ikke haft ret meget tiltro til Deco !...
Og han har endnu ikke adresseret det jeg tænker der er vores største udfordring- en god backup VB!...
MEN hvis han både har fået alle vores unge kæmpe talenter fornyet på gode kontrakter i lang tid fremover. ( jeg vælger at tro på konsensus omkring at Yamals kontrakt er omkring 16)
Og har skaffet en fantastisk målmand
Og Nico, endda på gode vilkår
Og så også får skaffet en god backup VB.
Så har han jo gjort et FANTASTISK stykke arbejde!
Og han har endnu ikke adresseret det jeg tænker der er vores største udfordring- en god backup VB!...
MEN hvis han både har fået alle vores unge kæmpe talenter fornyet på gode kontrakter i lang tid fremover. ( jeg vælger at tro på konsensus omkring at Yamals kontrakt er omkring 16)
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola
-
- Har takket: 32 gange
- Blevet takket: 70 gange
Ja. Hans start var mildt sagt elendig med Vitor Roque som skampletten, når det skulle være mesterstykket. Men med to lukkede handler tidligt i forløbet, samt de vigtige forlængelser, tegner det til en tilgivelseMagnus Frost skrev: ↑tors jun 19, 2025 9:00 pmJeg har ikke haft ret meget tiltro til Deco !...

-
- Har takket: 843 gange
- Blevet takket: 1047 gange
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Norbit
Crazy nok. Kunne være en meget fin reserve. Kunne sagtens gå hen og blive vild. Potentialet er der.EasyBuddhist skrev: ↑tors jun 19, 2025 10:53 pm![]()
https://x.com/FabrizioRomano/status/1935792120360571195
- Diabolito
- Geografisk sted: København
- Har takket: 17 gange
- Blevet takket: 61 gange
Jeg følger slet ikke med i dansk fodbold. Kan huske hypen omkring ham da han kom til FCK som 15-16 årig. Hvordan har han udviklet sig? Er han stadig et gigantisk talent?
El Señor de las Tartas
- Dytrax
Per Mundo Deportivo;
Manchester United are asking €30m for Marcus Rashford, a price Barcelona are unwilling to meet.
A loan deal could be feasible if the player agrees to reduce his salary.