Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 309 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Everyone is now going to FC Barcelona -
Jeremy Doku has been offered himself to Barcelona and he's ready to Lower his salary to join the club.

- Sport
Et nyt navn hver dag – i dag er det så Doku fra Man City, der får lov at træde frem i rampelyset på Barcas scene.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Så vidt jeg har forstået, SKAL VI SKAFFE OMKRING 40 MIO. € INDEN d. 30. JUNI – gør vi det, opnår vi 1:1 og kan købe/registrere nye spillere. Tiden er altså knap, men bestemt ikke umuligt. Salget af bl.a. Pena og AC vil hjælpe på det.

Jeg har opdateret listen og gengiver den her:

Mulige og planlagte afgange:

MATS 0 mio. €

Romeu 0 mio. €

Torre 10 mio. €

Martín 12 mio. €

Peña 15 mio. €

Andreas Christensen 15 mio. €

Mulige videresalg med % af salgsindtægterne:

Marmol 5 mio. €

Mingueza 10 mio. €

Trincão 20 mio. €

Gennemført:

Lenglet 0 mio. €

Valle 6 mio. €

Todibo 8 mio. €

Fati *12 mio. €

DrGink
Har takket: 927 gange
Blevet takket: 206 gange

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
man jun 09, 2025 8:48 pm
Så vidt jeg har forstået, SKAL VI SKAFFE OMKRING 40 MIO. € INDEN d. 30. JUNI – gør vi det, opnår vi 1:1 og kan købe/registrere nye spillere. Tiden er altså knap, men bestemt ikke umuligt. Salget af bl.a. Pena og AC vil hjælpe på det.

Jeg har opdateret listen og gengiver den her:

Mulige og planlagte afgange:

MATS 0 mio. €

Romeu 0 mio. €

Torre 10 mio. €

Martín 12 mio. €

Peña 15 mio. €

Andreas Christensen 15 mio. €

Mulige videresalg med % af salgsindtægterne:

Marmol 5 mio. €

Mingueza 10 mio. €

Trincão 20 mio. €

Gennemført:

Lenglet 0 mio. €

Valle 6 mio. €

Todibo 8 mio. €

Fati *12 mio. €
Hvor har du de 40 mio € fra?
Jeg er ved at være godt træt af ikke at være 1:1. Og jeg synes jeg i et år har været stillet i udsigt gentagne gange at NU var vi endelig 1:1.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

DrGink skrev:
man jun 09, 2025 8:54 pm
Jeg er ved at være godt træt af ikke at være 1:1. Og jeg synes jeg i et år har været stillet i udsigt gentagne gange at NU var vi endelig 1:1.
Tro mig, du er ikke den eneste, der er blevet træt og har fået grå hår af de skide regler.

Ud fra de nyhedsartikler, jeg har læst – herunder den nedenstående – er det min forståelse, at beløbet oprindeligt lød på 50 mio. €, men at det nu er reduceret til omkring 40 mio. € efter diverse salg, bl.a. Todibo og andre.
According to Ferran Correas of SPORT, Barcelona will probably have to complete at least one deal before the end of the current season worth approximately €50 million to return to the 1:1 rule. This could involve the transfer of a player or revenue from another source.

Barcelona briefly reached that status in January following the sale of 475 future VIP seats at the new Spotify Camp Nou to two companies for €100 million over a 30-year period.

However, in March, Barça lost their 1:1 eligibility again. The club’s current auditors, Crowe Spain, decided not to recognise the €100 million from the VIP seat deal as income for the current season.
Den oprindelige nyhed på spansk: https://www.sport.es/es/noticias/barca/ ... -118029797

Dumle
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 53 gange

Indlæg af Dumle »

Barca80 skrev:
man jun 09, 2025 9:07 pm
DrGink skrev:
man jun 09, 2025 8:54 pm
Tro mig, du er ikke den eneste, der er blevet træt og har fået grå hår af de skide regler.

Ud fra de nyhedsartikler, jeg har læst – herunder den nedenstående – er det min forståelse, at beløbet oprindeligt lød på 50 mio. €, men at det nu er reduceret til omkring 40 mio. € efter diverse salg, bl.a. Todibo og andre.
According to Ferran Correas of SPORT, Barcelona will probably have to complete at least one deal before the end of the current season worth approximately €50 million to return to the 1:1 rule. This could involve the transfer of a player or revenue from another source.

Barcelona briefly reached that status in January following the sale of 475 future VIP seats at the new Spotify Camp Nou to two companies for €100 million over a 30-year period.

However, in March, Barça lost their 1:1 eligibility again. The club’s current auditors, Crowe Spain, decided not to recognise the €100 million from the VIP seat deal as income for the current season.
Den oprindelige nyhed på spansk: https://www.sport.es/es/noticias/barca/ ... -118029797
Man forventer VIP sæderne leveret og installeret på Camp Nou inden udgangen af juni og så skal de 100 mil godkendes på budgettet, men det er det samme hvert år med hvis og hvis, jeg tror på den når jeg ser det det føles bare så meget vigtigere i år at komme tilbage på 1:1

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 145 gange
Blevet takket: 103 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Dumle skrev:
man jun 09, 2025 4:25 pm
Dytrax skrev:
man jun 09, 2025 3:48 pm
❌💰 Lenglet gave up all his wages for the remaining two years of his contract with Barça. [Mundo Deportivo]
Den 16 mil euro pr år + Fatis næste 10 må vel nærmest alene bringe os tilbage på 1:1

Altså mit drømme transfervindue lige nu hedder jo nærmest køb

Joan Garcia (25 mil euro)
Ademole Lookman (30-40 mil euro siger rygtebørsen)
Grimaldo (der tales om en klausul på 15-18 mil euro)

Rashford på lån (på rygtebørsen nævnes der han er så opsat på barca at han er villig til at tilpasse lønnen efter hvad vi har råd til at registrere)

Spillere ud

Ter stegen (find en aftale der passer begge parter)
Gérard Martin (sælg for 10-12 mil euro PL klubber har pengene)
Pena (sælg for ca 10, han fortjener at få gang i karrieren andet sted)
Pau Victor (sælg for 5 mil med tilbagekøb eller lån ham ud).

Skulle det ske ville jeg sku ikke være ked af det, og så tilbage på Camp Nou, ikke flere penge til byen for at låne Monjuic og så ser økonomien pludselig virkelig anderledes ud fra 26/27 sæsonen mens vi til 25-26 sæsonen stadig ser rigtig gode ud.
Det er nok desværre ikke helt €16m om året vi sparer ved hans transfer. Jeg har set flere Barca accounts på X gentage at vi sparer €16m om året med henvisning til MD, men efter at have læst artiklen må jeg desværre sige det ikke stemmer overens med hvad der står i artiklen, og derudover giver dele af artiklen slet og ret ikke mening. Her er artiklen: https://www.mundodeportivo.com/us/en/20 ... etico.html

Selvom at der står i overskriften at vi sparer €32m, så uddybes det senere i artiklen at det er over de resterende tre år af hans nu forhenværende kontrakt, ikke de næste to år, hvilket vil sige at de inkluderer hans løn i denne sæson i besparelsen. De skriver endvidere længere nede i artiklen at vi har betalt langt størstedelen af hans løn mens han har været på leje i Atlético i denne sæson, så medmindre vi får de penge tilbage passer overskriften (og beløbet) ikke. Det var egentlig MD der sidste år rapporterede, at han i forbindelse med hans lån til Atlético gik med til at forlænge hans kontrakt med én sæson indtil juli 2027, og accepterede en lønnedgang så han nu ville modtage €32m indtil 2027 (€10,6m p.a.) i stedet for indtil 2026 (€16m p.a.). Så det burde være €10,6m vi sparer i løn de næste to år, hvis det altså er rigtigt at han har opgivet resten af lønnen. Ved heller ikke om det er rigtigt at han opgiver hele lønnen, Marca rapporterer modsat at vi udbetaler noget af hans resterende løn mens han også giver afkald på noget af den, uden at de nævner konkrete beløber. Hele besparelsen, hvor stor den nu end er, resulterer nødvendigvis heller ikke i tilsvarende højere spending limit (LCPD) i næste sæson. Hvis hele købssummen (fra da vi købte ham i Sevilla) endnu ikke er blevet amortiseret, så må vi bogføre det resterende som et tab i indeværende sæson, i stedet for at sprede det ud over de sidste to år af hans kontrakt, og hvis vi bruger mere end det tilladte fratrækkes det bare fra næste års LCPD. Stadig en nettogevinst for vores fair play situation, men formentlig mere i 26/27 end i 25/26, og det giver nok heller ikke €16m ekstra råderum nu og her, desværre.

Ift Fati må vi se hvor stor en andel af lønnen Monaco er villige/i stand til at betale. Tror vi skal regne med at vi kommer til at dække det meste af lønnen. Fati er noget af en lottokupon i øjeblikket og skulle være en af de bedst betalte spillere i vores trup, og vores lønbudget er mange gange højere end Monacos.

Kan godt lide din shortlist/salgsliste, Garcia, Lookman, og Grimaldo er også mine foretrukne kandidater i øjeblikket. Ville være et fremragende vindue hvis vi kunne hente de tre og slippe af med lidt dødvægt :thumbup:

Dumle
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 53 gange

Indlæg af Dumle »

Puyols_garn skrev:
man jun 09, 2025 11:24 pm
Dumle skrev:
man jun 09, 2025 4:25 pm
Dytrax skrev:
man jun 09, 2025 3:48 pm
❌💰 Lenglet gave up all his wages for the remaining two years of his contract with Barça. [Mundo Deportivo]
Den 16 mil euro pr år + Fatis næste 10 må vel nærmest alene bringe os tilbage på 1:1

Altså mit drømme transfervindue lige nu hedder jo nærmest køb

Joan Garcia (25 mil euro)
Ademole Lookman (30-40 mil euro siger rygtebørsen)
Grimaldo (der tales om en klausul på 15-18 mil euro)

Rashford på lån (på rygtebørsen nævnes der han er så opsat på barca at han er villig til at tilpasse lønnen efter hvad vi har råd til at registrere)

Spillere ud

Ter stegen (find en aftale der passer begge parter)
Gérard Martin (sælg for 10-12 mil euro PL klubber har pengene)
Pena (sælg for ca 10, han fortjener at få gang i karrieren andet sted)
Pau Victor (sælg for 5 mil med tilbagekøb eller lån ham ud).

Skulle det ske ville jeg sku ikke være ked af det, og så tilbage på Camp Nou, ikke flere penge til byen for at låne Monjuic og så ser økonomien pludselig virkelig anderledes ud fra 26/27 sæsonen mens vi til 25-26 sæsonen stadig ser rigtig gode ud.
Det er nok desværre ikke helt €16m om året vi sparer ved hans transfer. Jeg har set flere Barca accounts på X gentage at vi sparer €16m om året med henvisning til MD, men efter at have læst artiklen må jeg desværre sige det ikke stemmer overens med hvad der står i artiklen, og derudover giver dele af artiklen slet og ret ikke mening. Her er artiklen: https://www.mundodeportivo.com/us/en/20 ... etico.html

Selvom at der står i overskriften at vi sparer €32m, så uddybes det senere i artiklen at det er over de resterende tre år af hans nu forhenværende kontrakt, ikke de næste to år, hvilket vil sige at de inkluderer hans løn i denne sæson i besparelsen. De skriver endvidere længere nede i artiklen at vi har betalt langt størstedelen af hans løn mens han har været på leje i Atlético i denne sæson, så medmindre vi får de penge tilbage passer overskriften (og beløbet) ikke. Det var egentlig MD der sidste år rapporterede, at han i forbindelse med hans lån til Atlético gik med til at forlænge hans kontrakt med én sæson indtil juli 2027, og accepterede en lønnedgang så han nu ville modtage €32m indtil 2027 (€10,6m p.a.) i stedet for indtil 2026 (€16m p.a.). Så det burde være €10,6m vi sparer i løn de næste to år, hvis det altså er rigtigt at han har opgivet resten af lønnen. Ved heller ikke om det er rigtigt at han opgiver hele lønnen, Marca rapporterer modsat at vi udbetaler noget af hans resterende løn mens han også giver afkald på noget af den, uden at de nævner konkrete beløber. Hele besparelsen, hvor stor den nu end er, resulterer nødvendigvis heller ikke i tilsvarende højere spending limit (LCPD) i næste sæson. Hvis hele købssummen (fra da vi købte ham i Sevilla) endnu ikke er blevet amortiseret, så må vi bogføre det resterende som et tab i indeværende sæson, i stedet for at sprede det ud over de sidste to år af hans kontrakt, og hvis vi bruger mere end det tilladte fratrækkes det bare fra næste års LCPD. Stadig en nettogevinst for vores fair play situation, men formentlig mere i 26/27 end i 25/26, og det giver nok heller ikke €16m ekstra råderum nu og her, desværre.

Ift Fati må vi se hvor stor en andel af lønnen Monaco er villige/i stand til at betale. Tror vi skal regne med at vi kommer til at dække det meste af lønnen. Fati er noget af en lottokupon i øjeblikket og skulle være en af de bedst betalte spillere i vores trup, og vores lønbudget er mange gange højere end Monacos.

Kan godt lide din shortlist/salgsliste, Garcia, Lookman, og Grimaldo er også mine foretrukne kandidater i øjeblikket. Ville være et fremragende vindue hvis vi kunne hente de tre og slippe af med lidt dødvægt :thumbup:
Ja har godt læst lidt forskellige nyheder omkring Lenglet og Ansu, og jeg er også der at jeg først tror på 1:1 når vi alle kan se uden noget hvis og hvis at vi er der.

Synes jeg Nico ville passe bedre end Lookman i profilen ja, men han siges at kræve en stor kontrakt plus han koster det dobbelte af hvad Lookman rygtes at koste. Jeg ved ikke helt hvad Grimaldo og Balde synes om at dele spilletiden, men Balde er fra ungdomsårene gammel wing så måske de i nogle kampe når Raphinha og Yamal kan dele hele fløjen mellem dem.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2300 gange
Blevet takket: 1331 gange

Indlæg af Dytrax »

🔵🔴Barcelona have ruled out the signing of Nico Williams.

— mundodeportivo

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

✅ Joan García agents will arrive in Barcelona today to proceed with formal steps of the deal.

✅ €25m release clause to be paid and then Joan will sign a five year contract.

[Fabrizio Romano]

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

▫️Barça are determined to sign Luis Díaz at any cost.

▫️As for Nico, despite his impressive performance against France, he is still ruled out even though his release clause is €58M.

▫️Regarding Leão being offered to Barça, his price would be lower than last summer, but his inconsistent performances have led the management to prefer players who would definitively raise the team’s quality.

[Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

⏳ Barcelona is not expected to pay the release clause for Joan García today, Tuesday. The payment will likely be made in the coming days.

✅ The contracts between the club and the goalkeeper have already been signed, and the agreement is fully finalized

[MARCA]

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Lidt off topic:
𝐇𝐄𝐑𝐄 𝐖𝐄 𝐆𝐎! Liverpool agree club record deal to sign Florian Wirtz from Bayer04

Verbal agreement in principle between Liverpool and Bayer Leverkusen, deal worth up to €150m add-ons included for Florian Wirtz to become new Reds star.

All agreed on player side since two weeks ago… and finally all set also between clubs for Wirtz to move.

- Fabrizio Romano
150 mio. for en spiller er jo fuldstændig vanvittigt – selvom vi tidligere har været ude i noget lignende. Det blev som bekendt langt fra en succes rent sportsligt bagefter.

Og Bayern er angiveligt på vej til at hente både Nico Williams og Barcola i dette vindue – for et samlet beløb langt over 100 mio. :eek:

Men ja, det er sgu svært ikke at blive en smule misundelig, når andre klubber smider om sig med penge til højre og venstre, mens vi må vende og dreje hver en krone og øre :|

EasyBuddhist
Har takket: 798 gange
Blevet takket: 1005 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

150m for Wirtz + 25m løn + div fees er en høj pris og jeg ved ikke, om jeg synes, han er det værd. Det selvom, jeg altid har stor fan. Den samlede pris nærmer sig nok 350m over 6 år og det er priser, hvor Barca ikke kan være med endnu. Men imponerende at Liverpool kan og vil lave sådan en handel, som uden tvivl og sammenligning er den største i klubbens historie.

Jeg er på den anden side ikke misundelig. Barca har en stærk trup, som på nuværende tidspunkt er svær at gøre meget bedre. Først til næste sommer, skal Barca ud at lave handler i den størrelse, så der bliver det for alvor spændende
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Har takket: 798 gange
Blevet takket: 1005 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 11, 2025 7:27 am
Diaz mål mod Argentina

https://x.com/Barca_Buzz/status/1932599457889333596
Ja, okay, det er godkendt. Sikke en kasse.

Besvar