ter Stegen has refused to receive next season's salary or sign a termination agreement.
The goalkeeper is demanding his full salary until 2028, which amounts to €42 million.
[Diario Sport]
1 - Marc-André ter Stegen
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2300 gange
- Blevet takket: 1331 gange
Re: 1 - Marc-André ter Stegen
- Barca80
- Har takket: 91 gange
- Blevet takket: 309 gange
Klubben har altid haft et princip: hvis en spiller ikke ønsker at være her, så skal man ikke holde på ham – han skal videre.
Men det burde selvfølgelig også gælde den anden vej: når klubben ikke længere ønsker en spiller, så må spilleren acceptere det og finde nye veje. Det sker dog aldrig uden drama og kamp

Vi så det tydeligt med Ansu Fati, som nægtede at forlade klubben i starten af sidste sæson, på trods af klart pres fra ledelsen. Resultat? Han sad på bænken 95 % af tiden igennem en hel sæson. Man fristes næsten til at sige: fryd !!
Og nu står vi med ter Stegen, der insisterer på at blive uanset hvad og er klar til at gå i krig mod klubben. Fint – så lad ham rådne op på tribunen og misse VM næste år. Det er hans valg

Senest rettet af Barca80 man jun 09, 2025 1:26 pm, rettet i alt 1 gang.
-
- Har takket: 798 gange
- Blevet takket: 1005 gange
Jeg vil tage alle nyheder med et gran salt, men hvis det er tilfældet, så kan Atletic sagtens bruge en hånd i jagten på oprykning. Om ikke andet, så på bænken
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Dytrax
Der må være sket noget, som offentligheden ikke har hørt om. At en spiller, der i årevis har været førstevalg, ønsker spilletid, forstår jeg godt.
Vi har med dedikerede og målfaste mennesker at gøre, når der tales elite. Det kræver et specielt mindset, hvis man vil til tops og det giver mening, at Stegen sigter efter fast plads mellem stængerne. I hvert fald set i det lys.
Om han vitterlig har henvendt sig - gennem agent - til Deco og forlangt spilletid, skal jeg ikke kunne sige. Men vi har 'åben krig' i medierne og det klæder ikke klubben. (Selv om vi har set det ofte før)
Vi har med dedikerede og målfaste mennesker at gøre, når der tales elite. Det kræver et specielt mindset, hvis man vil til tops og det giver mening, at Stegen sigter efter fast plads mellem stængerne. I hvert fald set i det lys.
Om han vitterlig har henvendt sig - gennem agent - til Deco og forlangt spilletid, skal jeg ikke kunne sige. Men vi har 'åben krig' i medierne og det klæder ikke klubben. (Selv om vi har set det ofte før)
- Dytrax
- Dytrax
-
- Geografisk sted: Fyn/Odense
- Har takket: 384 gange
- Blevet takket: 830 gange
Der gik noget skriveri omkring at HAN var den muldvarp i truppen, der delte informationer med medierne. Om det er sandt, dunno.Dytrax skrev: ↑man jun 09, 2025 1:36 pmDer må være sket noget, som offentligheden ikke har hørt om. At en spiller, der i årevis har været førstevalg, ønsker spilletid, forstår jeg godt.
Allez...
- Dytrax
ter Stegen is on vacation and has not received any contact from Barça, nor will he call for any meetings at the moment.
The German is ready to face the competition for the goalkeeper position.
As for the clubs contacting his agent, the answer is that he wants to stay at Barça.
[Cadena COPE]
-
- Har takket: 136 gange
- Blevet takket: 221 gange
Hvis Flick og andre virkelig vil af med Stegen, hvorfor beholder vi ham så ikke bare og lader ham sidde på bænken? Det er da en langt billigere løsning end at skulle betale hele eller dele af hans løn. Jeg er med på, at der kan komme episoder, hvor Stegen skaber uro, men det kan vel håndteres. Sidder han på bænken frem til januar, så er han vel mere opsat på at finde en ny klub?Dytrax skrev: ↑tirs jun 10, 2025 4:32 pmter Stegen is on vacation and has not received any contact from Barça, nor will he call for any meetings at the moment.
The German is ready to face the competition for the goalkeeper position.
As for the clubs contacting his agent, the answer is that he wants to stay at Barça.
[Cadena COPE]
- PeterPedal
- Har takket: 46 gange
- Blevet takket: 206 gange
Det kan også være, at der er noget med et fødselsdagsselsab, hvor han ikke havde slips på, og hvor der var kakao i glasuren på kagen, men jeg ved ikke om det er rigtigt ... men det kan det jo heldigvis hurtigt blive, hvis nok mennesker skriver det ...emo skrev: ↑tirs jun 10, 2025 8:51 amDer gik noget skriveri omkring at HAN var den muldvarp i truppen, der delte informationer med medierne. Om det er sandt, dunno.Dytrax skrev: ↑man jun 09, 2025 1:36 pmDer må være sket noget, som offentligheden ikke har hørt om. At en spiller, der i årevis har været førstevalg, ønsker spilletid, forstår jeg godt.
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.
Det handler nok mest af alt om tålmodighed, når transfervinduet nærmer sig enden og han kun er 3. valg efter Garcia og Tek som medføre han mister sind landsholdsplads så tror jeg der kommer andre tanker frem når nu der også er et VM næste sommer.
- Dytrax
According to Krrish, FC Barcelona have scheduled a crucial meeting with Marc-André ter Stegen and his representatives — and it could mark the end of an era.
Sources close to the club confirm that Hansi Flick has made his stance clear: ter Stegen is no longer in his plans. The German will be informed face-to-face that he’s free to leave this summer, as the club has officially placed him on the transfer list.
If no suitable offers arrive, Barcelona are even prepared to terminate his contract — which currently runs until 2028 — with immediate effect.
The message is loud and clear: Joan García will be the new No.1, Szczęsny the backup, and there’s no room left for ter Stegen or Peña.
-
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 1028 gange
- Blevet takket: 731 gange
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hele situationen med ter Stegen virker så voldsom. Men man skal selvfølgelig heller ikke beholde spillere bare for at beholde dem. Det er business. Ellers ender vi som tidligere med alt for dyre spillere vi ikke kan komme af med, til en alt for høj løn.
Ter Stegen er selvfølgelig også for god til at være backup. Men alligevel er der noget ved hele situationen, jeg synes virker så underlig.
Ter Stegen er selvfølgelig også for god til at være backup. Men alligevel er der noget ved hele situationen, jeg synes virker så underlig.
- PeterPedal
- Har takket: 46 gange
- Blevet takket: 206 gange
Meget underlig ... helt enigKvoller skrev: ↑ons jun 11, 2025 5:34 amJeg kan ikke lade være med at tænke, at hele situationen med ter Stegen virker så voldsom. Men man skal selvfølgelig heller ikke beholde spillere bare for at beholde dem. Det er business. Ellers ender vi som tidligere med alt for dyre spillere vi ikke kan komme af med, til en alt for høj løn.
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.
- Dytrax
Santi Nola, Director of Mundo Deportivo:
"Barça should be able to sign Joan García without needing to consult Ter Stegen. The issue is that Ter Stegen has already insisted on being the starter, as he did with Claudio Bravo. But times have shifted. Now, he’s the Bravo to the young Joan García."