Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Blevet takket: 277 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Michman skrev:
lør maj 31, 2025 12:06 pm
Madameskrald skrev:
lør maj 31, 2025 6:23 am
Michman skrev:
fre maj 30, 2025 11:36 pm
Madameskrald skrev:
fre maj 30, 2025 9:23 pm
Forstår slet ikke, at nogle herinde regner Polakken over Ter Stegen. Ter Stegen er klasse og vant næsten egenhændigt La Liga for 2 år siden. Medmindre skaden har påvirket ham markant, så vil/børvære det klare førstevalg på ny, når han er kommet ordentligt i form, medmindre man henter et eller andet ekstra ordinært ind.

Rent teknisk, så vil jeg hellere have Rashford end Raphinha...

Det er fandme et vildt statement.
Kunne du uddybe, hvorfor du ikke er enig?
Raphinha sparketeknik er givet vist bedre, men kan du komme på andre facetter, hvor Raphinha er overlegen teknisk?
Har du set hvor vild en sæson Raphinha har haft kontra Rashford?.. Knægten har været skidt i 2-3 sæsoner..?
Hvad har det med deres tekniske kunnen at gøre?

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 792 gange

Indlæg af Michman »

Madameskrald skrev:
lør maj 31, 2025 10:05 pm
Michman skrev:
lør maj 31, 2025 12:06 pm
Madameskrald skrev:
lør maj 31, 2025 6:23 am
Michman skrev:
fre maj 30, 2025 11:36 pm
Madameskrald skrev:
fre maj 30, 2025 9:23 pm
Forstår slet ikke, at nogle herinde regner Polakken over Ter Stegen. Ter Stegen er klasse og vant næsten egenhændigt La Liga for 2 år siden. Medmindre skaden har påvirket ham markant, så vil/børvære det klare førstevalg på ny, når han er kommet ordentligt i form, medmindre man henter et eller andet ekstra ordinært ind.

Det er fandme et vildt statement.
Kunne du uddybe, hvorfor du ikke er enig?
Raphinha sparketeknik er givet vist bedre, men kan du komme på andre facetter, hvor Raphinha er overlegen teknisk?
Har du set hvor vild en sæson Raphinha har haft kontra Rashford?.. Knægten har været skidt i 2-3 sæsoner..?
Hvad har det med deres tekniske kunnen at gøre?
Jeg har ikke set Rashford have Raphinhas tekniske niveau. Kan ikke finde et punkt hvor Rashford er bedre.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1181 gange
Blevet takket: 824 gange

Indlæg af Kvoller »

🚨 𝐉𝐔𝐒𝐓 𝐈𝐍: Hansi Flick and his staff see it as unlikely for Ter Stegen to be the #1 GK if Joan Garcia is signed.

Sources close to the coach explain that if the German goalkeeper wants regular playing time next season, he will have to look for a WAY OUT as it will be DIFFICULT for him to play at Barça.

~ Roger Torello | Mundodeportivo
Rygtemøllen kører. Man kunne godt i mindst én sæson lave en ordning som Ter Stegen og Claudio Bravo havde. Ter Stegen er jo en verdensklasse målmand, som Garcia ville kunne lære enormt meget af. Spørgsmålet er bare om de begge ville være tilfreds med det.

Hristo
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 463 gange

Indlæg af Hristo »

Kvoller skrev:
søn jun 01, 2025 11:40 am
🚨 𝐉𝐔𝐒𝐓 𝐈𝐍: Hansi Flick and his staff see it as unlikely for Ter Stegen to be the #1 GK if Joan Garcia is signed.

Sources close to the coach explain that if the German goalkeeper wants regular playing time next season, he will have to look for a WAY OUT as it will be DIFFICULT for him to play at Barça.

~ Roger Torello | Mundodeportivo
Rygtemøllen kører. Man kunne godt i mindst én sæson lave en ordning som Ter Stegen og Claudio Bravo havde. Ter Stegen er jo en verdensklasse målmand, som Garcia ville kunne lære enormt meget af. Spørgsmålet er bare om de begge ville være tilfreds med det.
Jeg ville også tænke det naturlige var at beholde Ter Stegen og sagt farvel til Stesny, så Garcia kunne konkurrere og slå Ter Stegen af som så selv kunne skifte næste sommer af egen fri vilje. Nu kommer man til (at forsøge) at tvinge ham væk og det klæder os dårligere.

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 171 gange

Indlæg af Dumle »

Hristo skrev:
lør maj 31, 2025 9:12 pm
Paulinho15 skrev:
lør maj 31, 2025 6:25 pm
Jeg vil være ked af at sige farvel til Ter Stegen denne sommer.

Tvivler stærkt på, at han forlader klubben, men bliver spændende at se om Bayern München kommer på banen efter ham denne sommer.

Hvis Ter Stegen skifter denne sommer, hvilket jeg ikke tror på, så tror jeg ikke, at det bliver til Saudi Arabien.

Hvilken topklub i Europa står derfor og mangler en verdensklasse målmand?

Bayern giver mening, da Neuer er godt oppe i alderen, men vel stadig god?

Ved ikke med Man UTD og Onana. Han var klasse i Inter, som jeg forstår det, så hvad sker der for ham i Man U?

Tror ikke Ter Stegen vil til United.

Jeg husker ikke, at jeg har set Joan Garcia spille, men han lyder til at være god.

Kan bedst se fidusen i at beholde Ter Stegen og så udleje Joan Garcia i en eller to sæsoner, men Ter Stegen kan da holde mange år endnu også.

Selvfølgelig, hvis muligheden er der for at hente Joan Garcia nu, så giver det jo også mening.

Alternativt må Ter Stegen og Joan Garcia kæmpe om pladsen, men så giver det jo ikke mening at have Szczesny.
Jeg sidder også med en undren.
Med til historien hører det også at Ter Stegen er fraskilt og har to børn. Det gør det immervæk sværere at skifte klub og flytte til et andet land. Medmindre ekskonen selvfølgelig allerede er flyttet væk fra Barcelona. Jeg tænker dette kan blive smågrimt og give ledelsen nogle ridser i lakken. Jeg ved ikke om Ter Stegen er vellidt men han er anfører og virker som en fornuftig person. Jeg tænker det godt kan lidt spændinger i truppen hvis de oplever at han bliver behandlet urimeligt.
Når alt det er sagt tror jeg Garcia kunne være en FREMRAGENDE målmand for fremtiden.
Jeg tror kun ter Stegen smutter hvis City, PSG eller Bayern kommer på banen, og ja Bayerns Neuer er oppe i alderen, City har skiftet lidt mellem målmændene i år, og der har gået lidt rygter om Donnarumma og Napoli, og hvem ved om Donnarumma vil hjem til Italien efter at have vundet CL nu.

Alt i alt tror jeg det er usandsynligt Ter Stegen smutter nogen steder.

Jeg synes også toget mod ter Stegen tog fart rigtig hurtigt, og ja han har ikke set godt ud efter skaden, men det tager altså lidt tid at genfinde formen. Jeg tror stadig ter Stegen vil vise sig som en god målmand når han finder selvtilliden igen.

Men jeg er samtidig også selv af den holdning at Garcia virker som en god målmand med godt potentiale, og det virker som en pris som man bliver nødt til at slå til på hvis man har pengene, men det bliver bare mange lønkroner at ligge i målmandsposten.

Så alt i alt synes jeg at selvom Garcias pris er fornuftig så er timingen enormt svær, og jeg synes ikke det vil klæde klubben at forsøge at fryse ter Stegen ud af klubben.

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1181 gange
Blevet takket: 824 gange

Indlæg af Kvoller »

🚨 𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Marc André ter Stegen announces he will 𝐧𝐨𝐭 leave Barça this summer 💙❤️

“Joan García deal? No one has spoken to me about this but it doesn’t concern me too much… I know that 𝐈 𝐰𝐢𝐥𝐥 𝐛𝐞 𝐢𝐧 𝐁𝐚𝐫𝐜𝐞𝐥𝐨𝐧𝐚 𝐧𝐞𝐱𝐭 𝐲𝐞𝐚𝐫”, ter Stegen announces.

“For me the situation has not changed in principle, no one told me… and so I’m very excited for next season”.
Fra Fabrizio Romano

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 112 gange
Blevet takket: 432 gange

Indlæg af Barca80 »

Jonathan David gratis - X

Jonathan Tah gratis - X

Jeremie Frimpong billig - X

Hvis Deco nu også misser en billig Joan Garcia, så synes jeg ærligt talt, han bare skal sige undskyld og trække sig fra jobbet.

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 335 gange
Blevet takket: 229 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Uanset hvad, så kan Barca ikke tvinge Ter Stegen ud af klubben, så han har det sidste ord i forhold til et skifte.

Svært for mig at se, at man vil give garantier til Joan Garcia.

Det ville jeg ikke gøre, men kunne det tænkes, at klubben har gjort det som led i forhandlingstaktik?

Er det kutyme (i nogle klubber eller generelt) at give garantier på “en fast plads”?

Hvis Joan Garcia er glødende Espanyol-mand, hvad tror i så får ham til at ville skifte til Barca?

De klare grunde giver jo sig selv…

Hvis jeg var ham, var glødende Espanyol-mand, kunne jeg dog godt se fristelsen i at skifte til Barca, blive i Barcelona og være en del af den klub og de oplevelser der hører med.

Men hvad tænker i?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
søn jun 01, 2025 5:45 pm

Jonathan Tah gratis - X

Hvis Deco nu også misser en billig Joan Garcia, så synes jeg ærligt talt, han bare skal sige undskyld og trække sig fra jobbet.
Jeg vil henvise til nogle af mine kommentarer til opslag om Deco for nyligt.

Hvad vil du have Deco mere skal gøre?

Jonathan David - vil være et super alternativ at få til klubben. Ham gad jeg godt at se her.

Men, som Deco udtalte i dag eller i går. Vi går ikke efter en nier. Vi har Lewandowski.

Dertil har vi Ferran Torres som en pålidelig og kompetent backup, hvis ikke han kan slå Lewan af endda.

Tah og Frimpong har jeg kommenteret på i det tidlige opslag vedrørende Deco for nylig.

Hvordan skal der blive plads til de tre spillere i truppen?

Jeg så gerne alle tre i Barca, men der skal jo nok spillere ud for at få dem til.

Både i forhold til plads i truppen og måske økonomi, som vi ikke har det fulde overblik over endnu.

Hvis du vil have Jonathan David, så kræver det at Ferran nok bliver solgt eller forbliver reservere på kanterne.

Så kunne et køb af Luis Diaz fx undgås, men lader til at Flick priorieter anderledes og lyder til, at Deco lytter til det.

Tah og Frimpong.

Kræver salg af en eller flere midterforsvarer, men de vil nok ikke væk.

Dertil, hvis Ferran skulle sælges… Tror ikke han vil væk.

Tror kun der er plads til de tre spillere, hvis der kommer spillere ud først.

Hvis de ikke vil væk, kan Deco jo ikke gøre noget? Hvad mere forventer du af ham?

Jeg synes, at kritikken klinger hult og jeg savner flere argumenter fra din side af.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Madameskrald
Blevet takket: 277 gange

Indlæg af Madameskrald »

Paulinho15 skrev:
søn jun 01, 2025 6:31 pm
Barca80 skrev:
søn jun 01, 2025 5:45 pm

Jonathan Tah gratis - X

Jeg synes, at kritikken klinger hult og jeg savner flere argumenter fra din side af.
Enig…, der er en masse aspekter, der spiller ind herunder økonomi, trup planlægning og ikke mindst spillernes egen motivation for at komme.
Tah, Pong og David ville blive trupspillere hos os. De to første ville i BM og Pool formentlig glide direkte ind i start-11. I øvrigt er Liverpool og BM jo på niveau med Barca i renomme, og de betaler formentlig aktuelt bedre…

Så det er ikke så simpelt, som du gerne vil gøre det til!

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Paulinho15 skrev:
Jeg svarede dig ikke med vilje i "FC Barcelona"-tråden, da jeg allerede adskillige gange har uddybet min kritik af Deco ved forskellige lejligheder og ikke ønskede at gentage mig selv.

Men når du nu gentagne gange rejser din tvivl, bliver jeg nødt til at gøre det alligevel.

Ærligt talt synes jeg, det klinger hult at antyde, at Laporta og Deco skulle være hævet over kritik. Din tilgang virker ofte som om, man altid skal se positivt på alt, hvad de foretager sig – og forsvare selv de mest problematiske beslutninger. Det er svært at tage seriøs stilling til noget, hvis man konsekvent fraskriver sig retten til kritik.

Her er mit svar til dine argumenter fra den anden tråd:

1. Vitor Roque:
Du skriver, at "vi ved ikke, om han fik en reel chance". Det er netop dét, der er problemet. Hvorfor henter man en 18-årig angriber for et massivt beløb, hvis trænerstaben ikke engang har til hensigt at bruge ham? Det er ikke scouting – det er hasardspil. Samtidig viser hans svære tilpasning og spillemæssige udfordringer, at indkøbet næppe har været funderet i grundig vurdering af, hvordan han passer ind i systemet, spillestilen og den mentale belastning ved at komme direkte fra brasiliansk fodbold til et presmiljø som Barça. Det er en klassisk case på dårlig planlægning og intern diskoordination – noget en dygtig sportsdirektør skal forudse og navigere i.

2. Ronald Araújo:
Ja, spillere laver fejl. Men når fejlene er systematiske, taktisk kostbare og gentagne i Champions League, er det ikke bare "menneskeligt" – det er dyrt og uholdbart. Araújos værdi toppede sidste sommer. At man ikke benyttede det tidspunkt til enten at maksimere prisen eller i det mindste seriøst overveje det, vidner om en sportslig sentimentalitet snarere end strategisk kynisme. Barça har ikke råd til den luksus.

3. Frenkie de Jong:
Du siger, "det havde da nok været bedre, hvis en forlængelse havde været på plads tidligere". Det er netop min pointe. Der ER gået tid. Meget tid. Og mens Deco måske taler med Frenkie, så handler det her ikke om intentioner, men om realiteter: spilleren har stadig ikke forlænget, og om få måneder kan han forhandle frit. At tillade så værdifuld en ressource at løbe ned i kontraktens slutfase uden sikkerhed for enten forlængelse eller salg er uforsvarlig ledelse – både sportsligt og økonomisk.

4. Nico Williams:
Det er muligt, at han har et særligt forhold til Bilbao. Men Deco har haft næsten to år til at arbejde på relationen. Hans job er netop at overbevise – med et klart projekt, sportslig tillid og personlig kontakt. Hvis Deco ikke kan overbevise unge spanske profiler om et skifte til Barcelona i klubbens mest åbne projekt i mange år, hvad kan han så? Dygtige sportsdirektører udmærker sig netop ved deres evne til at skabe tvivl hos spillere, der ellers virker tabte. At give op med henvisning til “storebror og lokal stolthed” er naivt.

5. Jeremie Frimpong:
Du indrømmer, at du ikke kender detaljerne, og det er ærligt. Men jeg vurderer ud fra det, vi ved. Hans frikøbsklausul var kendt. Hans profil matchede Barças behov. Og i en situation hvor klubben desperat mangler dynamik og bredde på højreback, er det ikke acceptabelt, at man måske vælger at vente, fordi “økonomien ikke var klar”, samt prioriterer andre positioner på banen. Det er jo netop Decos ansvar at sørge for, at pengene er klar til de rigtige spillere, når muligheden opstår – ikke bagefter.

Ja, jeg er bagklog – med rette. For de penge, man brugte på Vitor Roque, kunne man have sparet og i stedet have investeret i en solid højre back, frem for at satse på Fort gennem en hel sæson. Dette er uden tvivl Deco's værk.

6. Jonathan Tah:
At lade ham gå gratis til Bayern, mens Barça famler med interim-løsninger i forsvaret, er endnu et bevis på manglende rettidig omhu. En erfaren, fysisk stærk og taktisk velfunderet spiller som Tah kunne være en gave – især fordi flere af Barças nuværende midtstoppere har skadehistorik. Det er naivt at tro, at der var “ingen plads” – der er altid plads, hvis viljen og prioriteringen er der. Og det var den ikke.

Det var Decos beslutning at forlænge med den skadesplagede Araújo, som ofte kritiseres for sine præstationer – i stedet for at sælge ham og åbne plads til Jonathan Tah, der kunne hentes gratis og i øvrigt er en bedre spiller end Araújo.

7. Arda Güler:
Om han var Madrid-fan eller ej (meget tyder faktisk på at han helst ville til Barca), ændrer ikke på, at Deco og co. havde alle chancer for at lukke en handel tidligt. I stedet trak man tiden ud, tøvede og endte med at tabe endnu en duel til rivalerne. Det er ikke første gang – det er et mønster. Og når netop Real Madrid gentagne gange overhaler os i agility og beslutningskraft, så bør det vække alvorlig bekymring.

8. Luis Díaz:

Du skriver, at 80 mio. kan være “forsvarligt”. Jeg må spørge: Forsvarligt for hvem? For en klub, der ikke har haft økonomisk overskud i årevis? For en trup, der allerede har dygtige kantspillere og endnu vigtigere huller at fylde? Dette er ikke FIFA-karrieremode. Hvis du vil bygge et projekt, er det ikke med 80 mio. på en 29-årig. Det er kortsigtet og uambitiøst.

9. Tension med Xavi:
Du springer den over – men det er ikke ligegyldigt. En sportsdirektør bør bygge bro, ikke skabe intern splittelse. At sende passive-aggressive stikpiller efter klubbens mest loyale træner i nyere tid er ikke bare uværdigt – det underminerer hele klubbens sammenhængskraft og signalværdi.

10. Kritikken af Hansi Flick:
Jo, det er helt legitimt at være uenig med Flick. Men det er ikke legitimt at lække frustrationer til pressen, skabe offentlige modsætninger og undergrave klubbens projekt, før det overhovedet er kommet i gang. Interne spændinger bør håndteres internt – og hvis Deco ikke mestrer dét, har han ikke forstået sin rolle som stabilisator i en ekstremt eksponeret institution.

Afslutningsvist:
Din tilgang er tillidsfuld – og det er måske sympatisk. Men blind tillid er ikke et argument. Vi skal ikke basere klubbens skæbne på, at “måske foregår der noget bag kulisserne”. Det vi ved, og det vi kan se, viser alvorlige fejltrin, vaklende strategi og forpassede muligheder.

Vi behøver ikke at kende alt internt for at konkludere, når et mønster tegner sig. Og i Decos tilfælde er det mønster bekymrende :|

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
man jun 02, 2025 6:20 am
Paulinho15 skrev:
Jeg svarede dig ikke med vilje i "FC Barcelona"-tråden, da jeg allerede adskillige gange har uddybet min kritik af Deco ved forskellige lejligheder og ikke ønskede at gentage mig selv.

Men når du nu gentagne gange rejser din tvivl, bliver jeg nødt til at gøre det alligevel.

Ærligt talt synes jeg, det klinger hult at antyde, at Laporta og Deco skulle være hævet over kritik. Din tilgang virker ofte som om, man altid skal se positivt på alt, hvad de foretager sig – og forsvare selv de mest problematiske beslutninger. Det er svært at tage seriøs stilling til noget, hvis man konsekvent fraskriver sig retten til kritik.

Her er mit svar til dine argumenter fra den anden tråd:

1. Vitor Roque:
Du skriver, at "vi ved ikke, om han fik en reel chance". Det er netop dét, der er problemet. Hvorfor henter man en 18-årig angriber for et massivt beløb, hvis trænerstaben ikke engang har til hensigt at bruge ham? Det er ikke scouting – det er hasardspil. Samtidig viser hans svære tilpasning og spillemæssige udfordringer, at indkøbet næppe har været funderet i grundig vurdering af, hvordan han passer ind i systemet, spillestilen og den mentale belastning ved at komme direkte fra brasiliansk fodbold til et presmiljø som Barça. Det er en klassisk case på dårlig planlægning og intern diskoordination – noget en dygtig sportsdirektør skal forudse og navigere i.

2. Ronald Araújo:
Ja, spillere laver fejl. Men når fejlene er systematiske, taktisk kostbare og gentagne i Champions League, er det ikke bare "menneskeligt" – det er dyrt og uholdbart. Araújos værdi toppede sidste sommer. At man ikke benyttede det tidspunkt til enten at maksimere prisen eller i det mindste seriøst overveje det, vidner om en sportslig sentimentalitet snarere end strategisk kynisme. Barça har ikke råd til den luksus.

3. Frenkie de Jong:
Du siger, "det havde da nok været bedre, hvis en forlængelse havde været på plads tidligere". Det er netop min pointe. Der ER gået tid. Meget tid. Og mens Deco måske taler med Frenkie, så handler det her ikke om intentioner, men om realiteter: spilleren har stadig ikke forlænget, og om få måneder kan han forhandle frit. At tillade så værdifuld en ressource at løbe ned i kontraktens slutfase uden sikkerhed for enten forlængelse eller salg er uforsvarlig ledelse – både sportsligt og økonomisk.

4. Nico Williams:
Det er muligt, at han har et særligt forhold til Bilbao. Men Deco har haft næsten to år til at arbejde på relationen. Hans job er netop at overbevise – med et klart projekt, sportslig tillid og personlig kontakt. Hvis Deco ikke kan overbevise unge spanske profiler om et skifte til Barcelona i klubbens mest åbne projekt i mange år, hvad kan han så? Dygtige sportsdirektører udmærker sig netop ved deres evne til at skabe tvivl hos spillere, der ellers virker tabte. At give op med henvisning til “storebror og lokal stolthed” er naivt.

5. Jeremie Frimpong:
Du indrømmer, at du ikke kender detaljerne, og det er ærligt. Men jeg vurderer ud fra det, vi ved. Hans frikøbsklausul var kendt. Hans profil matchede Barças behov. Og i en situation hvor klubben desperat mangler dynamik og bredde på højreback, er det ikke acceptabelt, at man måske vælger at vente, fordi “økonomien ikke var klar”, samt prioriterer andre positioner på banen. Det er jo netop Decos ansvar at sørge for, at pengene er klar til de rigtige spillere, når muligheden opstår – ikke bagefter.

Ja, jeg er bagklog – med rette. For de penge, man brugte på Vitor Roque, kunne man have sparet og i stedet have investeret i en solid højre back, frem for at satse på Fort gennem en hel sæson. Dette er uden tvivl Deco's værk.

6. Jonathan Tah:
At lade ham gå gratis til Bayern, mens Barça famler med interim-løsninger i forsvaret, er endnu et bevis på manglende rettidig omhu. En erfaren, fysisk stærk og taktisk velfunderet spiller som Tah kunne være en gave – især fordi flere af Barças nuværende midtstoppere har skadehistorik. Det er naivt at tro, at der var “ingen plads” – der er altid plads, hvis viljen og prioriteringen er der. Og det var den ikke.

Det var Decos beslutning at forlænge med den skadesplagede Araújo, som ofte kritiseres for sine præstationer – i stedet for at sælge ham og åbne plads til Jonathan Tah, der kunne hentes gratis og i øvrigt er en bedre spiller end Araújo.

7. Arda Güler:
Om han var Madrid-fan eller ej (meget tyder faktisk på at han helst ville til Barca), ændrer ikke på, at Deco og co. havde alle chancer for at lukke en handel tidligt. I stedet trak man tiden ud, tøvede og endte med at tabe endnu en duel til rivalerne. Det er ikke første gang – det er et mønster. Og når netop Real Madrid gentagne gange overhaler os i agility og beslutningskraft, så bør det vække alvorlig bekymring.

8. Luis Díaz:

Du skriver, at 80 mio. kan være “forsvarligt”. Jeg må spørge: Forsvarligt for hvem? For en klub, der ikke har haft økonomisk overskud i årevis? For en trup, der allerede har dygtige kantspillere og endnu vigtigere huller at fylde? Dette er ikke FIFA-karrieremode. Hvis du vil bygge et projekt, er det ikke med 80 mio. på en 29-årig. Det er kortsigtet og uambitiøst.

9. Tension med Xavi:
Du springer den over – men det er ikke ligegyldigt. En sportsdirektør bør bygge bro, ikke skabe intern splittelse. At sende passive-aggressive stikpiller efter klubbens mest loyale træner i nyere tid er ikke bare uværdigt – det underminerer hele klubbens sammenhængskraft og signalværdi.

10. Kritikken af Hansi Flick:
Jo, det er helt legitimt at være uenig med Flick. Men det er ikke legitimt at lække frustrationer til pressen, skabe offentlige modsætninger og undergrave klubbens projekt, før det overhovedet er kommet i gang. Interne spændinger bør håndteres internt – og hvis Deco ikke mestrer dét, har han ikke forstået sin rolle som stabilisator i en ekstremt eksponeret institution.

Afslutningsvist:
Din tilgang er tillidsfuld – og det er måske sympatisk. Men blind tillid er ikke et argument. Vi skal ikke basere klubbens skæbne på, at “måske foregår der noget bag kulisserne”. Det vi ved, og det vi kan se, viser alvorlige fejltrin, vaklende strategi og forpassede muligheder.

Vi behøver ikke at kende alt internt for at konkludere, når et mønster tegner sig. Og i Decos tilfælde er det mønster bekymrende :|
Tak for uddybningen.

Jeg har læst den og jeg anerkender også, at du sikkert har udtrykt dine holdninger tidligere i tråden.

Jeg synes, at du kommer med nogle fine pointer, der er værd at bide mærke i.

Om jeg er enig eller uenig ved jeg ikke lige nu, men jeg er lydhør og lytter selvfølgelig gerne.

Jeg siger ikke, at jeg har ret eller at du har ret, men for mig er det vigtigt at se og høre tingene fra flere sider.

På sin vis er jeg ikke uenig med dig, men jeg synes dine konklusioner er for hårde lige nu.

Jeg er faktisk grundlæggende enig, men jeg tænker, at der er flere overvejelser og nuancer i det.

Det er selvfølgelig vigtigt at være opmærksom på et mønster, hvis der er det.

Min tilgang og ledelsesstil er nok mere romantisk og nærværende.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige mere for nu - det er en spændende diskussion.

Jeg synes, at der er flere perspektiver i det og jeg vil ikke drage nogle konklusioner lige nu.

Der er mange ting at tage med i det hele og det handler også om hvilken strategi og tilgang klubben har.

Den kan man så være enig eller uenig i, men der skal selvfølgelig være styr på tingene.

Jeg vil gerne fortsætte diskussionen og komme med et svar tilbage, men jeg ved ikke om jeg vil prioritere det lige nu.

Lige nu har jeg brug for at bruge energien på andre ting, men god dag til dig.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

| Mundo Deportivo: Hansi Flick has chosen Joan García and Wojciech Szczęsny as his preferred goalkeepers for next season, with full support from the Barcelona board.

Despite Marc-André ter Stegen’s recent comments, the club’s position is firm, with no talks held yet as neither García nor Szczęsny has signed.

While Ter Stegen believes he can vie for the starting role, the club disagrees. To secure Germany’s top goalkeeper spot for the 2026 World Cup, he may need to consider leaving.

#JC11
Personligt ser jeg også Joan García og Szczęsny i klubben, mens ter Stegen og Peña må takke af.

Szczęsny er billig i drift med en årsløn på 3 millioner euro, mens ter Stegen ligger på det dobbelte – omkring 6-7 millioner.

Tyskeren er samtidig en salgsvare, man kan hente en pæn sum for – modsat polakken, som næppe vil indbringe noget.

Ter Stegen har gjort sit – han har aftjent sin værnepligt. Men i sidste ende må klubben altid komme i første række.

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 171 gange

Indlæg af Dumle »

Barca80 skrev:
man jun 02, 2025 9:25 am
| Mundo Deportivo: Hansi Flick has chosen Joan García and Wojciech Szczęsny as his preferred goalkeepers for next season, with full support from the Barcelona board.

Despite Marc-André ter Stegen’s recent comments, the club’s position is firm, with no talks held yet as neither García nor Szczęsny has signed.

While Ter Stegen believes he can vie for the starting role, the club disagrees. To secure Germany’s top goalkeeper spot for the 2026 World Cup, he may need to consider leaving.

#JC11
Personligt ser jeg også Joan García og Szczęsny i klubben, mens ter Stegen og Peña må takke af.

Szczęsny er billig i drift med en årsløn på 3 millioner euro, mens ter Stegen ligger på det dobbelte – omkring 6-7 millioner.

Tyskeren er samtidig en salgsvare, man kan hente en pæn sum for – modsat polakken, som næppe vil indbringe noget.

Ter Stegen har gjort sit – han har aftjent sin værnepligt. Men i sidste ende må klubben altid komme i første række.
Vi får ikke noget for ter Stegen, alle klubber ved vi vil af med ham hvis Garcia kommer + de ved vi har meget stramt lønbudget. Lur mig om vi ikke får max 10 mil euro.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 79 gange
Blevet takket: 78 gange

Indlæg af Ikigai »

Jeg har set 0 kampe med Garcia ( målmand ) og ved reelt intet om ham andet det jeg læser her .

Men kan søge
2 sæsoner for Espanyol hvor de i denne sæson var i nedryknings feltet hvor de lukkede 51 mål ind hvilket ikke er lavt ift andre hold i den del af tabellen

Garcia er dog i toppen på følgende 3 data

Save percentage 74%
Kun overgået af Oblak og Simon

Saves Per 90 min 3.8
Nr 1

Goals prevented 7.5
Klart nr 1 ( nr 2 og 3 på listen er 5.8 og 3.6 )

Så det åbenlyst hvorfor interessen er der. jeg skal ikke kloge på hvordan ovenstående data er målt men absolut en som spændende mulighed synes jeg .

Jeg håber dog en løsning hvor Ter Stegen stadig i truppen indtil man med sikkerhed ved ar Garcia er the real deal .

Jeg er ikke stor tilhænger af polakken men er det næsten ikke 100% han har forlænget? Der er åbenlyst ikke plads til Garcia , Ter stegen og polakken . Den er svær

Besvar