Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 406 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

A recent report from Diario SPORT suggests the club have taken interest in two teenage prospects, in particular.

The two players in question are Mikkel Bro Hansen (Bodo/Glimt) and Abdellah Ouazane (Ajax) – two young players who have made quite impression in the early stages of their career.

Bro Hansen, a 16-year-old Danish striker, has already broken into Bodo/Glimt’s first team in Norway.
Ja glem Diaz og investere pengene i upcomming talenter.

Danske Mikkel Bro Hansen ser spændende ud.

Gavinho
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 13 gange

Indlæg af Gavinho »

En skam at Pau Prim er røget/ryger ud. Årsagen i afsnit er god nok. Der er proppet på midtbanen lige nu. Men hvorfor så Qatar???
His decision to walk away from Barcelona comes down to two primary reasons: finances and opportunity. The contract extension offered by the club, which ran until June 2025, was not attractive enough for Prim or his representatives.

Additionally, the player saw his pathway to the first team as increasingly blocked. With the likes of Marc Bernal, Pedri, Frenkie de Jong, Gavi, Marc Casado, and even Eric Garcia capable of operating in midfield, the competition for minutes was simply too fierce.
https://barcauniversal.com/emerging-bar ... tari-side/

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 218 gange
Blevet takket: 196 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Barca80 skrev:
tors maj 22, 2025 8:53 pm
Kan man ikke ansætte Bojan Krkic Sr. (faren til tidligere spiller Bojan) som sportsdirektør igen? For ham Deco virker slet ikke begavet.
Tog også gerne Alemany igen, hvis han gad give det et skud til :grin:
Barca80 skrev:
tors maj 22, 2025 8:53 pm
Nej du er ikke den eneste som synes han er dygtig. Problemet er bare (som du også selv nævner lidt) at han al FOR gammel og al FOR dyr.

Hvis det skal give mening at hente ham, så skal beløbbet højst være 30-40 mio, og ikke 70-80 mio. som er helt hul i hovedet. Han fylder jo 30 år allerede om 1½ år :crazy:
Fair nok, var i tvivl om modstanden herinde primært var på grund af prisen. Så er vi nok ikke helt uenige, er også lidt skeptisk på grund af kombinationen af hans alder, prisskilt, vores økonomiske situation, og vores udsathed på en række vigtige positioner (VW, HW, VB)
Paulinho15 skrev:
tors maj 22, 2025 6:14 pm

Jeg er også stort set enig i betragtningerne. Super godt bud med en reserve-startelver.

Går ud fra dit bud på en startelver er således:

------------Ter Stegen------------
Kounde - Cubarsi - Inigo - Balde
----------Pedri - De Jong---------
-----Yamal - Olmo - Raphina-----
-----------Lewandoski------------

Vi har generelt en rigtig stærk trup, hvor vi har en rigtig god spiller i Ferran, der kan agere reserve på alle tre pladser i front, hvis ikke starter, så længe han har selvtillid.

Men hvis vi ikke får gang i Ansu Fati igen, så har vi helt klart brug for en stærkere reserve til venstre wing. Jeg hilser Luis Diaz velkommen, men jeg ser gerne Marcus Rashford komme til på en lejeaftale næste sæson.

Om Grimaldo vil accepterer en reserverolle tror jeg heller ikke på, men tror godt, at han og Balde kan dele pladsen. Der er altså mange kampe gutter og der er fem indskiftninger.

Derfor hilser jeg også Luis Diaz eller Rashford velkommen for at styrke bredden i truppen - med Yamal, Raphinha, Torres og Diaz/Rashford vil vi være godt dækket ind til kanterne.

Jonathan David på en fri transfer vil være lækkert - et godt alternativ til Lewandowski og han kan få chancen for at slå ham af og gøre 9'er positionen til sin egen.

Garcia er for mig en fin backup til HB. Vil glæde mig over, hvis han bliver i klubben og så er der også en ekstra backup til CB og til CDM - mon ikke også godt, at han kan agere ekstra backup til VB.
Helt enig i den startopstilling som vores stærkeste i øjeblikket med den nuværende trup, og helt enig med dig i vi har brug for en kompetent backup på VB. Balde har været ret skadesplaget indtil videre i karrieren, så der er gode muligheder for at få en del minutter for en nyerhvervelse. Er også stor fan af García som HB, han har gjort det godt. Synes egentlig også Gerard Martín har gjort det bedre end forventet, faktisk ligefrem godt i en del kampe, omend der er lidt langt mellem hans top- og bundniveau. Min største anke mod ham er hans kompetenceprofil. Vi har ikke den samme bredde med ham som vi har med Balde, for han fungerer ikke lige så godt som Balde når han har fløjen for sig selv. Er ikke solgt på tanken om Eric García som backup på VB af samme årsag, for det kræver en anden type profil end HB i vores system (fart, ball-carrying, og en god venstre pote). Er heller ikke helt solgt på Ferran som venstrekant, men synes han gør det godt som angriber, og selvom jeg har en idé om han også kunne vikariere på højre, så virker det ikke til Flick har den samme opfattelse. Ville være fedt med en ekstra VW, men gad godt vi fik en spiller udover Yamal der kan holde bredden i højresiden, hvis man henter to kantspillere (så skulle det være en af Diaz/Rashford/anden VW og en spiller der også kan udfylde en mere traditionel winger rolle på højre).

Brugeravatar
Puyols_garn

Indlæg af Puyols_garn »

Giver noget kontekst til Díaz rygterne. Hvis planen er at flytte Raphinha ind centralt, så giver det mening med en signing i Díaz størrelsesordenen. Det virker også til det er en bestemt type VW man leder efter, nærmere bestemt en spiller der er målscorer primært, kreatør sekundært. Så giver det også lidt bedre mening at rygterne er gået fra at omhandle Leão/Nico til næsten udelukkende at være om Díaz/Rashford.

Ville nok også betyde at Torre (måske) smutter på lån/transfer, og at én af Olmo/Fermín bliver solgt, for ellers er vi stacked på OM med Raphinha/Olmo/Fermín/Torre. Hvis man ikke henter en backup til Díaz kunne det godt give mening at beholde Torre så vi har ekstra dækning hvis Raphinha bliver nødt til at vikariere på en af kanterne hvis Díaz eller Yamal bliver skadet/skal restituere.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 505 gange
Blevet takket: 1829 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Puyols_garn skrev:
fre maj 23, 2025 3:19 pm

Giver noget kontekst til Díaz rygterne. Hvis planen er at flytte Raphinha ind centralt, så giver det mening med en signing i Díaz størrelsesordenen. Det virker også til det er en bestemt type VW man leder efter, nærmere bestemt en spiller der er målscorer primært, kreatør sekundært. Så giver det også lidt bedre mening at rygterne er gået fra at omhandle Leão/Nico til næsten udelukkende at være om Díaz/Rashford.

Ville nok også betyde at Torre (måske) smutter på lån/transfer, og at én af Olmo/Fermín bliver solgt, for ellers er vi stacked på OM med Raphinha/Olmo/Fermín/Torre. Hvis man ikke henter en backup til Díaz kunne det godt give mening at beholde Torre så vi har ekstra dækning hvis Raphinha bliver nødt til at vikariere på en af kanterne hvis Díaz eller Yamal bliver skadet/skal restituere.
I så fald skal prisen være en anden end den der er oppe i medierne. €85M er alt for meget.

Håber aldeles ikke at Fermín bliver solgt. Der er krummer i den knægt efter min mening. Olmo er for meget skadet, men bidrager med noget ekstraordinært når han er skadesfri, så det bliver svært for klubben... Så gerne Torre blive, da han har nogle åbenlyse kvaliteter, men spilletiden er som sagt ikke helt oppe og ringe til ham, så at låne ud til en mindre klub, kunne være en idé.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 710 gange
Blevet takket: 769 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg ville foretrække at bruge Fermin som kant i stedet for at købe Diaz.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

Hvis man skal vælge mellem Olmo og Fermin, så Fermin. Han er yngre, mindre skadet, mere konstant niveau, mere aggressiv.

Jeg ææælsker Fermin.

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 290 gange
Blevet takket: 169 gange

Indlæg af Paulinho15 »

nosslo15 skrev:
fre maj 23, 2025 3:50 pm
Hvis man skal vælge mellem Olmo og Fermin, så Fermin. Han er yngre, mindre skadet, mere konstant niveau, mere aggressiv.

Jeg ææælsker Fermin.
Jeg vil heller ikke sælge Fermin. Han har en lang karriere i Barca foran sig.

Alternativt for at lege med tanken.

Spil Raphinha som OM med Olmo som
Backup.

Lej Fermin ud i et år eller to, fx til Inter, som angiveligt gerne vil have fat i ham.

Fuld spilletid til Fermin i Inter på et højt niveau, og en god backup til Raphinha.

Så kan det måske aflaste Olmo og gøre, at han bliver mindre skadet.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Puyols_garn

Indlæg af Puyols_garn »

FCBarcelonaChr skrev:
fre maj 23, 2025 3:27 pm
I så fald skal prisen være en anden end den der er oppe i medierne. €85M er alt for meget.

Håber aldeles ikke at Fermín bliver solgt. Der er krummer i den knægt efter min mening. Olmo er for meget skadet, men bidrager med noget ekstraordinært når han er skadesfri, så det bliver svært for klubben... Så gerne Torre blive, da han har nogle åbenlyse kvaliteter, men spilletiden er som sagt ikke helt oppe og ringe til ham, så at låne ud til en mindre klub, kunne være en idé.

Ved heller ikke hvad han skulle koste, men ville ikke blive overrasket hvis det er €60-85m. Han er trods alt en spiller i hans bedste alder, og er fast mand i Liverpool, selvom Gakpo også giver lidt konkurrence.
SpillerSomMESSI skrev:
fre maj 23, 2025 3:30 pm
Jeg ville foretrække at bruge Fermin som kant i stedet for at købe Diaz.
Kunne måske også fungere, det er en meget fri rolle i øjeblikket, næsten som en ekstra offensiv midt. Har til gengæld ikke været helt begejstret når jeg har set Olmo på VW, og der er alligevel en del lighedspunkter mellem dem. Kunne selvfølgelig også være at Fermín ville have det lettere med at omstille sig.
nosslo15 skrev:
fre maj 23, 2025 3:50 pm

Jeg ææælsker Fermin.
Enig, synes det ville være synd at slippe Fermín for at kunne beholde Olmo.

Brugeravatar
Puyols_garn

Indlæg af Puyols_garn »

Undrer mig lidt over der slet ikke er nogen Lookman rygter hvis man vitterligt leder efter en ny VW med mål i støvlerne. Han har næsten samme alder som Díaz og mener at have hørt Atalanta skulle bede om €60m + add-ons. Med hans profil og formentlig lidt lavere transfersum virker han da ellers som en oplagt kandidat. Kan selvfølgelig være hans lønkrav er for høje.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Puyols_garn skrev:
fre maj 23, 2025 4:19 pm
Undrer mig lidt over der slet ikke er nogen Lookman rygter hvis man vitterligt leder efter en ny VW med mål i støvlerne. Han har næsten samme alder som Díaz og mener at have hørt Atalanta skulle bede om €60m + add-ons. Med hans profil og formentlig lidt lavere transfersum virker han da ellers som en oplagt kandidat. Kan selvfølgelig være hans lønkrav er for høje.
Ham kan jeg ret godt lide. Synes han er virkelig spændende, omend ikke helt ung. Erindrer at han har et godt skud udefra.

ladislau
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 170 gange

Indlæg af ladislau »

Men! Er der noget kød på de der Diaz og Rashford historier?
Det lyder(ikke bare dyrt) meget dovent, sensationelt og dermed meget sportspresse agtigt meget spansk sportspresse især.

Synes virkeligt det virker for dyrt og dumt. Selv for vores ledelse

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

ladislau skrev:
fre maj 23, 2025 5:01 pm
Det lyder(ikke bare dyrt) meget dovent, sensationelt og dermed meget sportspresse agtigt meget spansk sportspresse især.

De har vel ikke lært af … Coutinho, Dembélé, Griezmann osv.

Brugeravatar
Puyols_garn

Indlæg af Puyols_garn »

FCBarcelonaChr skrev:
fre maj 23, 2025 4:28 pm
Puyols_garn skrev:
fre maj 23, 2025 4:19 pm
Ham kan jeg ret godt lide. Synes han er virkelig spændende, omend ikke helt ung. Erindrer at han har et godt skud udefra.
I serie A er det kun 5 af hans 39 mål der er sparket ind uden for feltet, størstedelen er faktisk bag straffesparkspletten, men han ligger også meget højt i carries ind i feltet. Vanvittig kynisme foran mål hvis man tager udgangspunkt i fbref. 54 npG mod 32,4 npxG i alle officielle klubturneringer over 3 sæsoner hos Atalanta. Det er alligevel 1,66 mål per xG over 3 sæsoner, det er jo helt vildt. Nogen der ser serie A der kan sige om han er lige så god en afslutter som i de europæiske turneringer, eller om målmændene i Italien bare ikke er lige så gode som før i tiden? :crazy:
ladislau skrev:

Deco nævnte begge som gode spillere i hans nylige interview, og sagde samtidig man ikke kiggede på nye backs eller midtbanespillere. Der er efterhånden også mange spanske sportsjournalister der rapporterer det samme, og nu er der også rapporter om at Flick gerne vil spille Raphinha som 10'er fra næste sæson. Tror bestemt der er noget om man er på udkig efter en spiller som Díaz eller Rashford.

Brugeravatar
Puyols_garn

Indlæg af Puyols_garn »

FCBarcelonaChr skrev:
fre maj 23, 2025 5:06 pm
ladislau skrev:

De har vel ikke lært af … Coutinho, Dembélé, Griezmann osv.
Jeg tror ikke helt jeg ser parallellerne for at være helt ærlig. Coutinho og Griezmann var fejlcastet. Den førstnævnte viste sig ikke som den rigtige erstatning for Iniesta, og han var en helt anden type end Neymar. Grizou havde været verdensklasse længe, men havde været det i en rolle som hængende angriber i partnerskab med Morata i et helt anderledes system end vores, og en rolle der slet ikke fandtes hos os. Han var en fremragende spiller, men havde slet ikke den profil vi manglede til hverken rollen eller systemet. Dembele fastholder jeg stadig var en verdensklasse spiller, til trods for hans mangler, der passede fremragende ind i særligt Xavis system (Ikke for at starte den diskussion op igen :angel:). Jeg er enig i han i retrospekt var et fejlkøb, men for mig handler det mere om hans skadeshistorik hos os, ledelsens totale inkompetence i transfer- og kontraktforhandlingerne, og det sølle beløb vi fik for ham da han forlod os.

Modsat Coutinho og Grizou synes jeg det virker til at man har en klar plan for Díaz/Rashford, og særligt Díaz virker som et oplagt fit ift systemet og hans tiltænkte rolle, og den rapporterede pris, selvom den virker høj ift vores nuværende situation, er stadig markant lavere, og hans lønforventninger lyder til at være moderate. Det er også markant mindre end hvad vi endte med at give for Dembele, og modsat Dembele er der ikke noget der tyder på at Díaz ville bruge det meste af hans tid i Barça hos fysioen, tværtimod. Rashford virker sportsligt som lidt mere af et gamble, hvis man ser bort fra prisen, men mon ikke han er andetvalget i tilfælde af man finder ud af man ingen penge har.

Besvar