Barca80 skrev: ↑tors maj 22, 2025 8:53 pm
Kan man ikke ansætte Bojan Krkic Sr. (faren til tidligere spiller Bojan) som sportsdirektør igen? For ham Deco virker slet ikke begavet.
Tog også gerne Alemany igen, hvis han gad give det et skud til
Barca80 skrev: ↑tors maj 22, 2025 8:53 pm
Nej du er ikke den eneste som synes han er dygtig. Problemet er bare (som du også selv nævner lidt) at han al FOR gammel og al FOR dyr.
Hvis det skal give mening at hente ham, så skal beløbbet højst være 30-40 mio, og ikke 70-80 mio. som er helt hul i hovedet. Han fylder jo 30 år allerede om 1½ år
Fair nok, var i tvivl om modstanden herinde primært var på grund af prisen. Så er vi nok ikke helt uenige, er også lidt skeptisk på grund af kombinationen af hans alder, prisskilt, vores økonomiske situation, og vores udsathed på en række vigtige positioner (VW, HW, VB)
Paulinho15 skrev: ↑tors maj 22, 2025 6:14 pm
Jeg er også stort set enig i betragtningerne. Super godt bud med en reserve-startelver.
Går ud fra dit bud på en startelver er således:
------------Ter Stegen------------
Kounde - Cubarsi - Inigo - Balde
----------Pedri - De Jong---------
-----Yamal - Olmo - Raphina-----
-----------Lewandoski------------
Vi har generelt en rigtig stærk trup, hvor vi har en rigtig god spiller i Ferran, der kan agere reserve på alle tre pladser i front, hvis ikke starter, så længe han har selvtillid.
Men hvis vi ikke får gang i Ansu Fati igen, så har vi helt klart brug for en stærkere reserve til venstre wing. Jeg hilser Luis Diaz velkommen, men jeg ser gerne Marcus Rashford komme til på en lejeaftale næste sæson.
Om Grimaldo vil accepterer en reserverolle tror jeg heller ikke på, men tror godt, at han og Balde kan dele pladsen. Der er altså mange kampe gutter og der er fem indskiftninger.
Derfor hilser jeg også Luis Diaz eller Rashford velkommen for at styrke bredden i truppen - med Yamal, Raphinha, Torres og Diaz/Rashford vil vi være godt dækket ind til kanterne.
Jonathan David på en fri transfer vil være lækkert - et godt alternativ til Lewandowski og han kan få chancen for at slå ham af og gøre 9'er positionen til sin egen.
Garcia er for mig en fin backup til HB. Vil glæde mig over, hvis han bliver i klubben og så er der også en ekstra backup til CB og til CDM - mon ikke også godt, at han kan agere ekstra backup til VB.
Helt enig i den startopstilling som vores stærkeste i øjeblikket med den nuværende trup, og helt enig med dig i vi har brug for en kompetent backup på VB. Balde har været ret skadesplaget indtil videre i karrieren, så der er gode muligheder for at få en del minutter for en nyerhvervelse. Er også stor fan af García som HB, han har gjort det godt. Synes egentlig også Gerard Martín har gjort det bedre end forventet, faktisk ligefrem godt i en del kampe, omend der er lidt langt mellem hans top- og bundniveau. Min største anke mod ham er hans kompetenceprofil. Vi har ikke den samme bredde med ham som vi har med Balde, for han fungerer ikke lige så godt som Balde når han har fløjen for sig selv. Er ikke solgt på tanken om Eric García som backup på VB af samme årsag, for det kræver en anden type profil end HB i vores system (fart, ball-carrying, og en god venstre pote). Er heller ikke helt solgt på Ferran som venstrekant, men synes han gør det godt som angriber, og selvom jeg har en idé om han også kunne vikariere på højre, så virker det ikke til Flick har den samme opfattelse. Ville være fedt med en ekstra VW, men gad godt vi fik en spiller udover Yamal der kan holde bredden i højresiden, hvis man henter to kantspillere (så skulle det være en af Diaz/Rashford/anden VW og en spiller der også kan udfylde en mere traditionel winger rolle på højre).