Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Og nu læser man, at Yamals bagland kræver at han er den bedst betalte i truppen med en løn på ca 35-40 mio euro årligt..

Hvis det er sandt, så er det vanvittigt krav fra en 17-årigs bagland og så er jeg bange for at Yamal maks får 2 år tilbage i klubben..
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1028 gange
Blevet takket: 731 gange

Indlæg af Kvoller »

Det giver ingen mening at hente Luis Diaz til de penge. Så meget hellere Nico Williams.
Men jeg så nu hellere fokus på en ny angriber og en ny back.

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1028 gange
Blevet takket: 731 gange

Indlæg af Kvoller »

Norbit skrev:
ons maj 21, 2025 2:05 pm
Og nu læser man, at Yamals bagland kræver at han er den bedst betalte i truppen med en løn på ca 35-40 mio euro årligt..

Hvis det er sandt, så er det vanvittigt krav fra en 17-årigs bagland og så er jeg bange for at Yamal maks får 2 år tilbage i klubben..
Det håber jeg godt nok ikke er sandt.

Gavinho
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 13 gange

Indlæg af Gavinho »

Paulinho15 skrev:
ons maj 21, 2025 12:25 am
Med hensyn til Grimaldo debateres han jævnligt herinde.

Har i set hans seneste udtalelse vedrørende Real Madrid's angivelige interesse i ham?

https://bold.dk/fodbold/stillinger/span ... pekulation

Om det bliver Balde/Grimaldo, Balde/Valle, Balde/Martin eller en helt fjerde løsning er ikke så vigtigt for mig, så længe den fjerde mulige løsning selvfølgelig er en god løsning.

Forstod ikke hvorfor Barca ikke hentede Grimaldo på en fri for to år siden.

Er han uvenner med Barca?

Synes jeg husker, at der var snak om en dårlig attitude dengang han forlod Barca, men ved selvfølgelig ikke om det er rigtigt, så det vil jeg ikke dømme ham på.

Med hans udtalelse, så tolker jeg det sådan, at han inderst inde drømmer om Barca og håber på, at de ringer, men at hvis de ikke gør, at han så vil være åben for Real Madrid.

Jeg tror, at hvis ikke Barca henter ham, så tror jeg godt, at han kunne finde på at skifte til Real Madrid, men det har jeg som sådan set heller ikke noget imod.
Måske Xabi også spøger ift. hans overvejelser.

I følge Sport, så er der heller ikke de store forbindelser til Barca i familien
https://bsky.app/profile/sport.es/post/3lplufypkxf2e

Antimadridista
Har takket: 1359 gange
Blevet takket: 1065 gange

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
ons maj 21, 2025 2:05 pm

Men er det ikke det et “bagland” er sat i verden for…!? At fucke med de unge menneskers hjerner….

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 309 gange

Indlæg af Barca80 »

I seriously don’t understand what Deco is doing 🤷‍♂️

• Forced a €45M signing of Vitor Roque against Xavi’s wishes, for a player who couldn’t even start at Real Betis regularly - and we’re supposed to believe that was smart move? 😂

• Signed Olmo when we desperately needed a proper LW. Not saying he’s a bad player, but imagine if Raphinha hadn’t turned up on the left - what was the plan then? 😭

• And now he’s pushing for Luis Díaz for €85M… Are we even watching the same matches? Are we not broke anymore? 😩

• And I'm hearing Rumour that we want to sign Rashford for €40m same Rashford who shouldn't worth more than €25m or who? 😑

This isn’t ambition, it’s just reckless and clueless decision-making.
No sporting vision. No positional logic 🤷‍♂️

👉 At this point, Deco’s moves are starting to feel like a liability to the club.

#LM
Jeg er rimelig enig med ovenstående. Som en tilføjelse kan man også nævne Araujo - man skulle have solgt ham og ikke forlænget.

Deco virker desværre meget uegnet til jobbet.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 439 gange
Blevet takket: 1627 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Overvej lige at kunne smide €150M sådan uden at blinke nærmest. :eek:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 439 gange
Blevet takket: 1627 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Er han virkelig så god? Synes det er mange penge for ham. £60millioner. :eek:
10 mål scoret i 27 optrædener so far, fem af målene scoret på straffespark.

Tør slet ikke tænke på hvad flere af vores spillere ville koste, spillede de i PL.

Antimadridista

FCBarcelonaChr skrev:
ons maj 21, 2025 8:26 pm
Er han virkelig så god? Synes det er mange penge for ham. £60millioner. :eek:
10 mål scoret i 27 optrædener so far, fem af målene scoret på straffespark.

Tør slet ikke tænke på hvad flere af vores spillere ville koste, spillede de i PL.

Har Chelsea ik angribere nok :eek:

Newcastle er vel kun hvis Isak ryger, hvilket vel kun bliver til enten Liverpool eller Arsenal

Hva med Gyokeres…han skal vel også til PL :|

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 145 gange
Blevet takket: 103 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Barca80 skrev:
tirs maj 20, 2025 9:36 pm
RESERVE BÆNKEN - 25/26

Vores start-11’er er blandt de bedste i verden, og jeg har svært ved at se behov for forstærkninger til startopstillingen – med undtagelse af 9’er-positionen, hvor Lewandowski efterhånden ser for gammel ud.

Min største bekymring er som sagt bredden i truppen. Hvis vi skal gå efter alle titler i næste sæson, herunder Champions League, er det vigtigt, at bænken er stærk nok til at kunne rotere uden markant niveaufald.

Overordnet set har vi allerede en solid bredde på de fleste positioner. Hvis vi eksempelvis henter Grimaldo som venstre back og får Rashford (på leje) samt Jonathan David (på en fri transfer) ind til angrebet, så føler jeg mig ret godt dækket ind. I så fald vil vores reserver til næste sæson se rigtig stærke ud :thumbup:

Hvad tænker I om bredden? Er det realistisk – og vil det være nok til at konkurrere på alle fronter? :think:

Billede
Næsten helt enig i prioriteterne. Er i tvivl om Grimaldo vil til klubben medmindre han er tiltænkt en plads i bedste 11, for synes han har niveauet til en startplads på ret højt niveau. Har lidt betænkeligheder ift hans defensive evner, og tror hans nuværende rolle passer ham rigtig godt. Ellers en god spiller som kunne være interessant at se i Barça (igen). Føler ikke som sådan behov for en backup 9'er, for synes egentlig Torres virker til at have angriberinstinktet iorden. Til gengæld ville det være rart snart at køre en afløser til Lewandowski i stilling, senest fra 26/27 hvis der ikke er penge eller den rette profil tilgængelig i næste sæson.

Helt enig i det ville gavne med noget mere dybde på flankerne. Enten en venstreback eller en der kan spille på både højre og venstre ville være kærkomment. Det samme med en spiller der både kan holde bredden når han spiller i højre side, og kan trække ind i banen med og uden bold når han spiller i venstre (håber stadig lidt på Nico). Nu må vi se om Szczesny forlænger, for Joan García ville være en god markedsmulighed med hans frikøbsklausul.

Ialocin
Har takket: 146 gange
Blevet takket: 158 gange

Indlæg af Ialocin »

Det er godt nok lidt deprimerende med de rygter, der florerer lige nu. Diaz til et vanvittigt beløb. 70-80 mio. virker simpelthen helt absurd for en rotationsspiller med den alder.

Jeg håber ikke vi overvejer at byde mere end 40 for ham.

Rashford skal være til meget billige penge, men han forventer garanteret en høj løn..

Yamal med en lønforventning der gør, at han bliver den bedst betalte spiller i truppen som 17 årig. Det er jo helt latterligt, selvom han er meget dygtig.

Jeg håber det bare er rygter, men det virker reelt nok, når man ser på Laportas udtalelser..

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 287 gange
Blevet takket: 148 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Puyols_garn skrev:
tors maj 22, 2025 11:58 am
Barca80 skrev:
tirs maj 20, 2025 9:36 pm
RESERVE BÆNKEN - 25/26

Vores start-11’er er blandt de bedste i verden, og jeg har svært ved at se behov for forstærkninger til startopstillingen – med undtagelse af 9’er-positionen, hvor Lewandowski efterhånden ser for gammel ud.

Min største bekymring er som sagt bredden i truppen. Hvis vi skal gå efter alle titler i næste sæson, herunder Champions League, er det vigtigt, at bænken er stærk nok til at kunne rotere uden markant niveaufald.

Overordnet set har vi allerede en solid bredde på de fleste positioner. Hvis vi eksempelvis henter Grimaldo som venstre back og får Rashford (på leje) samt Jonathan David (på en fri transfer) ind til angrebet, så føler jeg mig ret godt dækket ind. I så fald vil vores reserver til næste sæson se rigtig stærke ud :thumbup:

Hvad tænker I om bredden? Er det realistisk – og vil det være nok til at konkurrere på alle fronter? :think:

Billede
Næsten helt enig i prioriteterne. Er i tvivl om Grimaldo vil til klubben medmindre han er tiltænkt en plads i bedste 11, for synes han har niveauet til en startplads på ret højt niveau. Har lidt betænkeligheder ift hans defensive evner, og tror hans nuværende rolle passer ham rigtig godt. Ellers en god spiller som kunne være interessant at se i Barça (igen). Føler ikke som sådan behov for en backup 9'er, for synes egentlig Torres virker til at have angriberinstinktet iorden. Til gengæld ville det være rart snart at køre en afløser til Lewandowski i stilling, senest fra 26/27 hvis der ikke er penge eller den rette profil tilgængelig i næste sæson.

Helt enig i det ville gavne med noget mere dybde på flankerne. Enten en venstreback eller en der kan spille på både højre og venstre ville være kærkomment. Det samme med en spiller der både kan holde bredden når han spiller i højre side, og kan trække ind i banen med og uden bold når han spiller i venstre (håber stadig lidt på Nico). Nu må vi se om Szczesny forlænger, for Joan García ville være en god markedsmulighed med hans frikøbsklausul.
Jeg er også stort set enig i betragtningerne. Super godt bud med en reserve-startelver.

Går ud fra dit bud på en startelver er således:

------------Ter Stegen------------
Kounde - Cubarsi - Inigo - Balde
----------Pedri - De Jong---------
-----Yamal - Olmo - Raphina-----
-----------Lewandoski------------

Vi har generelt en rigtig stærk trup, hvor vi har en rigtig god spiller i Ferran, der kan agere reserve på alle tre pladser i front, hvis ikke starter, så længe han har selvtillid.

Men hvis vi ikke får gang i Ansu Fati igen, så har vi helt klart brug for en stærkere reserve til venstre wing. Jeg hilser Luis Diaz velkommen, men jeg ser gerne Marcus Rashford komme til på en lejeaftale næste sæson.

Om Grimaldo vil accepterer en reserverolle tror jeg heller ikke på, men tror godt, at han og Balde kan dele pladsen. Der er altså mange kampe gutter og der er fem indskiftninger.

Derfor hilser jeg også Luis Diaz eller Rashford velkommen for at styrke bredden i truppen - med Yamal, Raphinha, Torres og Diaz/Rashford vil vi være godt dækket ind til kanterne.

Jonathan David på en fri transfer vil være lækkert - et godt alternativ til Lewandowski og han kan få chancen for at slå ham af og gøre 9'er positionen til sin egen.

Garcia er for mig en fin backup til HB. Vil glæde mig over, hvis han bliver i klubben og så er der også en ekstra backup til CB og til CDM - mon ikke også godt, at han kan agere ekstra backup til VB.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 145 gange
Blevet takket: 103 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Er egentlig heller ikke tilhænger af at man prioriterer Luis Diaz, men er jeg den eneste der egentlig synes han er en rigtig dygtig spiller? Fin arbejdsradius, aggressiv i genpresset, kommer frem til mange chancer og har overordnet en rigtig fin xG/mål over hans tid i Liverpool, og selvom han ikke er en fantastisk dribler, i hvert fald lidt vovet, så ser jeg ham ikke som en værre dribler end Raphinha. Synes der var nogle punkter i den anden analyse der blev delt der ikke helt stemte. Kunne ikke huske han skulle have været så ofte skadet i Liverpool, så tjekkede transfermarkt. Han fik en slem knæskade i 22/23 der holdt ham ude i lidt over et halvt år, men ellers har han så godt som altid været skadesfri i hele hans karriere. Der står Flick prioriterer strukturet wingplay i Barça, men det er kun i vores højre side at Yamal forventes at holde bredden størstedelen af tiden. Raphinhas rolle kunne ikke være meget mere ustruktureret. Han har bevægelsesfrihed i højeste grad, efterlader venstresiden alene til Balde i lange perioder, og er ofte helt ovre og lave småspil med Yamal på højre side af Olmo. Fit mæssigt tror jeg han ville passe rigtig godt ind som VW med hans tendens til at forlade hans position, og hans evne til at komme i farlige positioner.

Ville stadig foretrække man gik efter en spiller som Williams, eller Leão hvis Flick har tillid til han passer ind i genpresset. Synes Diaz er for dyr og for gammel (i forhold til hvad vi formentlig har at bruge og hvor mange positioner hvor vi kunne bruge mere bredde), og jeg er ikke overbevist om at han ville kunne vikariere for Yamal i højre side. Hvis man kan få en spiller som Nico der kan spille begge kanter og er så meget yngre for €20m mindre, så ser jeg hellere man bruger pengene på ham. Føler vi burde prioritere anderledes med vores situation in mente, selvom jeg ellers har været meget imponeret over det jeg har set fra Diaz igennem hans tid i Liverpool, og tror han ville være et fint fit på VW.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 309 gange

Indlæg af Barca80 »

Former Barcelona football director Bojan Krkic Sr. has publicly expressed his reservations about the Liverpool winger, casting doubt on whether he is the right fit for the Catalan side.

Speaking on El Bar de Sique on Cadena Ser, Bojan was direct in his assessment: “Luis Diaz is a fantastic player, but without consistency in performance. If I were at Barca, I wouldn’t sign him,” he stated.
Ja han er ikke stabil nok til det vanvittige beløb!

Kan man ikke ansætte Bojan Krkic Sr. (faren til tidligere spiller Bojan) som sportsdirektør igen? For ham Deco virker slet ikke begavet.
Puyols_garn skrev:
tors maj 22, 2025 6:29 pm
Er egentlig heller ikke tilhænger af at man prioriterer Luis Diaz, men er jeg den eneste der egentlig synes han er en rigtig dygtig spiller?
Nej du er ikke den eneste som synes han er dygtig. Problemet er bare (som du også selv nævner lidt) at han al FOR gammel og al FOR dyr.

Hvis det skal give mening at hente ham, så skal beløbbet højst være 30-40 mio, og ikke 70-80 mio. som er helt hul i hovedet. Han fylder jo 30 år allerede om 1½ år :crazy:
Paulinho15 skrev:
tors maj 22, 2025 6:14 pm
Går ud fra dit bud på en startelver er således:

------------Ter Stegen------------
Kounde - Cubarsi - Inigo - Balde
----------Pedri - De Jong---------
-----Yamal - Olmo - Raphina-----
-----------Lewandoski------------
Ja.

Antimadridista

Puyols_garn skrev:
tors maj 22, 2025 6:29 pm
Er egentlig heller ikke tilhænger af at man prioriterer Luis Diaz, men er jeg den eneste der egentlig synes han er en rigtig dygtig spiller? Fin arbejdsradius, aggressiv i genpresset, kommer frem til mange chancer og har overordnet en rigtig fin xG/mål over hans tid i Liverpool, og selvom han ikke er en fantastisk dribler, i hvert fald lidt vovet, så ser jeg ham ikke som en værre dribler end Raphinha. Synes der var nogle punkter i den anden analyse der blev delt der ikke helt stemte. Kunne ikke huske han skulle have været så ofte skadet i Liverpool, så tjekkede transfermarkt. Han fik en slem knæskade i 22/23 der holdt ham ude i lidt over et halvt år, men ellers har han så godt som altid været skadesfri i hele hans karriere. Der står Flick prioriterer strukturet wingplay i Barça, men det er kun i vores højre side at Yamal forventes at holde bredden størstedelen af tiden. Raphinhas rolle kunne ikke være meget mere ustruktureret. Han har bevægelsesfrihed i højeste grad, efterlader venstresiden alene til Balde i lange perioder, og er ofte helt ovre og lave småspil med Yamal på højre side af Olmo. Fit mæssigt tror jeg han ville passe rigtig godt ind som VW med hans tendens til at forlade hans position, og hans evne til at komme i farlige positioner.

Ville stadig foretrække man gik efter en spiller som Williams, eller Leão hvis Flick har tillid til han passer ind i genpresset. Synes Diaz er for dyr og for gammel (i forhold til hvad vi formentlig har at bruge og hvor mange positioner hvor vi kunne bruge mere bredde), og jeg er ikke overbevist om at han ville kunne vikariere for Yamal i højre side. Hvis man kan få en spiller som Nico der kan spille begge kanter og er så meget yngre for €20m mindre, så ser jeg hellere man bruger pengene på ham. Føler vi burde prioritere anderledes med vores situation in mente, selvom jeg ellers har været meget imponeret over det jeg har set fra Diaz igennem hans tid i Liverpool, og tror han ville være et fint fit på VW.
Jeg er Diaz fan og langt hellere ham end Leao, hvis vi udelukkende kigger på det fodboldmæssige.
Elsker hans opportunisme og arbejdsraseri! Men som folk siger så fylder han 29 midtvejs i næste sæson og selvom det ikke er en decideret katastrofe at købe en 28 årig klassespiller, så er den nævnte pris, sammenholdt med alder og vores økonomi, bare et skævt foretagende…Vi sku ha haft ham inden han tog til Liverpool…blev købt samtidig med vi købte Ferran + billigere :crazy:

Besvar