15/5 Espanyol - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2024/2025

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 70 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 15/5 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af PeterPedal »

Ja det er en dejlig dag oven på en lettere jammerlig kamp. Men det gik da trods alt bedre i anden halvleg - uden at det kvalificerer til topkarakterer. Tak for Yamal for et gudemål, og endnu mere tak til Fermin for den forløsende 0-2 scoring, så gav lidt ro i maven og lukkede kampen. Han havde fortjent det efter RM kampen. Og vi havde fortjent det, selvom spillet ikke ligefrem var prangende i går.

Og apropos Fermin - jeg bliver glader og gladere for den knægt. Han har et drive og en sult som virkelig er i en klasse for dig. 100% fokuseret på dem fremadrettede spil, modig, målsiøgende, meget direkte i sit spil og aldrig bange for at fyre et skud af. Ham skal vi passe på og nurse og forsøge at integrere mere i holdet. Lige pt. må det være rigtigt svært for Flick at vælge mellem ham og Olmo. Men vi skal glæde os over ham, passe på ham og beholde ham - han blive en bærende kraft i fremtiden.

Men ellers ... hvordan har vi det i dag?

Glade, naturligvis. Men et eller andet sted også vågnet med en underlig tom følelse inden i ... det var så det, mission accomplished, men hvad nu? Der er to kampe tilbage, ubetydelige, udover æren, naturligvis. Og så er det sommerferie. Intet EM (for herrerne, i det mindste), intet VM. Al fokus på Mads P og Jonas, men ... der kommer sgu til at mangle noget, der er længe til, at man igen skal sige, "fuck jeg glæder mig til på lørdag" ...

Lidt ligesom at komme hjem fra en ferie, totalt tanket op med gode oplevelser, og hvad så ... der mangler noget. Jeg kan slet ikke vente til den nye sæson begynder, allerede her inden den gamle er helt slut. Vores hold har potentialet til at gøre det igen, o gve behøver ikke at indkøbe galacticos, som de der hvide gør. Vi klarer os i store træk med "egen avl af nyttehaven" - hvor er det altså bare flot! Og ja, enig, kampen i går viste at Lewandowski ikke er, hvad han har været. Mange dårlige førsteberøringer, manglende boldkontrol osv. Og så kan man snakke om at købe en ny 9'er, men hvordan er det lige, det er gået, mens han har været ude? Rimeligt OK med Ferran som 9'er. Fuck den dér økonomi - måske behøver vi slet ikke en erstatning for Lewandowski ... målene komme alle vegne fra. Det er smukt, det er medrivende, der er vidunderligt.

Og så skal vi hen over sommeren begynde at se ind i en ny sæson, hvor vi får kam til vores hår (det gælder selvfølgelig kun dem af jer, der har noget tilbage) ... jeg e rikke i tvivl om at RM kommer meget stærkt tilbage. Ny træner (se bare, hvad det gjorde for os) og et stærkt hold med rigtigt mange gode spillere. De har altid haft det lidt svært med nye spillere, det tager tid for dem at få dem op i gear. Vini var heller ikke verdensklasse i sin første sæson, men det har nogen som er på vej ... og et holdkort med Vini, Bellingham, Mbappe er man nødt til at respektere (men ikke nødvendigvis elske) ... og 25/26 kan blive den sæson, hvor yngre talenter som Güler og Endrick brænder igennem efter en lidt tøvende start. Det næste mesterskab ligger ikke og venter på et sølvfad, men vi har holdet til at spille med om det ... og det er næsten det allerbedste, for det giver håb og glæde.

OK, nu får i fred ... jeg finder selv ud
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Kluivert
Har takket: 217 gange
Blevet takket: 78 gange

Indlæg af Kluivert »

PeterPedal skrev:
fre maj 16, 2025 9:16 am
Ja det er en dejlig dag oven på en lettere jammerlig kamp. Men det gik da trods alt bedre i anden halvleg - uden at det kvalificerer til topkarakterer. Tak for Yamal for et gudemål, og endnu mere tak til Fermin for den forløsende 0-2 scoring, så gav lidt ro i maven og lukkede kampen. Han havde fortjent det efter RM kampen. Og vi havde fortjent det, selvom spillet ikke ligefrem var prangende i går.

Og apropos Fermin - jeg bliver glader og gladere for den knægt. Han har et drive og en sult som virkelig er i en klasse for dig. 100% fokuseret på dem fremadrettede spil, modig, målsiøgende, meget direkte i sit spil og aldrig bange for at fyre et skud af. Ham skal vi passe på og nurse og forsøge at integrere mere i holdet. Lige pt. må det være rigtigt svært for Flick at vælge mellem ham og Olmo. Men vi skal glæde os over ham, passe på ham og beholde ham - han blive en bærende kraft i fremtiden.

Glade, naturligvis. Men et eller andet sted også vågnet med en underlig tom følelse inden i ... det var så det, mission accomplished, men hvad nu? Der er to kampe tilbage, ubetydelige, udover æren, naturligvis. Og så er det sommerferie. Intet EM (for herrerne, i det mindste), intet VM. Al fokus på Mads P og Jonas, men ... der kommer sgu til at mangle noget, der er længe til, at man igen skal sige, "fuck jeg glæder mig til på lørdag" ...

Lidt ligesom at komme hjem fra en ferie, totalt tanket op med gode oplevelser, og hvad så ... der mangler noget. Jeg kan slet ikke vente til den nye sæson begynder, allerede her inden den gamle er helt slut. Vores hold har potentialet til at gøre det igen, o gve behøver ikke at indkøbe galacticos, som de der hvide gør. Vi klarer os i store træk med "egen avl af nyttehaven" - hvor er det altså bare flot! Og ja, enig, kampen i går viste at Lewandowski ikke er, hvad han har været. Mange dårlige førsteberøringer, manglende boldkontrol osv. Og så kan man snakke om at købe en ny 9'er, men hvordan er det lige, det er gået, mens han har været ude? Rimeligt OK med Ferran som 9'er. Fuck den dér økonomi - måske behøver vi slet ikke en erstatning for Lewandowski ... målene komme alle vegne fra. Det er smukt, det er medrivende, der er vidunderligt.

Og så skal vi hen over sommeren begynde at se ind i en ny sæson, hvor vi får kam til vores hår (det gælder selvfølgelig kun dem af jer, der har noget tilbage) ... jeg e rikke i tvivl om at RM kommer meget stærkt tilbage. Ny træner (se bare, hvad det gjorde for os) og et stærkt hold med rigtigt mange gode spillere. De har altid haft det lidt svært med nye spillere, det tager tid for dem at få dem op i gear. Vini var heller ikke verdensklasse i sin første sæson, men det har nogen som er på vej ... og et holdkort med Vini, Bellingham, Mbappe er man nødt til at respektere (men ikke nødvendigvis elske) ... og 25/26 kan blive den sæson, hvor yngre talenter som Güler og Endrick brænder igennem efter en lidt tøvende start. Det næste mesterskab ligger ikke og venter på et sølvfad, men vi har holdet til at spille med om det ... og det er næsten det allerbedste, for det giver håb og glæde.

Jeg har det på samme måde. Men det gode er at vores unge drenge får tiltrængt pause uden VM og skader. Jeg glæder mig til revanche i Champions League. Men det er det underlige ved fodbold. Glæden varer altid ultrakort, man vinder en kæmpe titel, dagen efter er følelsen glemt. Det sgu hårdt at være fodboldfan.

Brugeravatar
SIOUX
Har takket: 658 gange
Blevet takket: 358 gange

Indlæg af SIOUX »

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 70 gange
Blevet takket: 260 gange

Indlæg af PeterPedal »

SIOUX skrev:
fre maj 16, 2025 10:34 am
:grin: Raphinhas ansigt I første video :grin:

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/vide ... lerne.html
Hvad er der med hans hånd? Jeg må have overset noget. Han har peget på den hver gang han har scoret den seneste måned ...
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Brugeravatar
Matves12
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 30 gange

Indlæg af Matves12 »

PeterPedal skrev:
fre maj 16, 2025 10:56 am
SIOUX skrev:

Hvad er der med hans hånd? Jeg må have overset noget. Han har peget på den hver gang han har scoret den seneste måned ...
Det er den hånd han har fistet real med hele sæsonen :grin:
Mødte Ronaldinho i 2004 efter Brøndby kampen og ellers har jeg engang set Bubber på Statoil i Køge

Brugeravatar
JonasV
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1481 gange
Blevet takket: 1989 gange

Indlæg af JonasV »

PeterPedal skrev:
fre maj 16, 2025 9:16 am

Smukt indlæg, PP!
Stativ, stakit, Busquets.

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 835 gange

Indlæg af PuyolErGud »

PeterPedal skrev:
SIOUX skrev:

Er ret sikker på, at det relaterer sig til at en tidligere læge for Real Madrid i noget podcast har udtalt sig insinuerende ift at man nemmest doper dig via venerne i håndleddet og man derfor kunne tænke sit.

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 779 gange

Indlæg af Michman »

Er simpelthen så stolt af holdet. Havde håbet på vi kunne gøre okay figur i CL. Vi var så tæt på finalen.
Havde håbet på vi kunne slå Madrid i Ligaen. Vi bankede dem i alle 4 opgør..
Yamal, Pedri jeg er uden ord for jer.. Fuck me.. I er pt de bedste 2 spillere i verden imo..
Tak for denne sæson.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

Dejlig fornemmelse, her dagen derpå, men har det på samme "junkie agtige" måde som Pedal, ved tanken om, at sæsonen snart er slut - og der er 2-3 måneders tid til, det hele for alvor begynder igen. Det er lige før, at man får abstinenser, bare ved tanken.

Tillykke til holdet og Flick, som har gjort det virkelig fantastisk - hele sæsonen igennem - og tillykke til alle herinde, som har været med og fulgt holdet - og tak for alle jeres fantastiske og engagerede indlæg og meninger.

Der er ingen tvivl om at næste sæson, bliver sværere, da Madrid i denne sæson, har været virkelig skod. Madrid har et fremragende hold, når de først får deres forsvar tilbage og med en ny træner, så kan det virkeligt blive hård modstand, altså angående Liga titlen.

Samtidigt, må man også som barcafan glæde sig over, at AC. ser ud til at være sin skade kvit og forhåbentlig bliver og spiller sig nærmere en startplads næste år. Man må glæde sig over, at Bernal på et tidspunkt kommer tilbage og over at Casado også er klar igen. Der er så mange muligheder med denne midtbane, at det næsten er for meget af det gode. Glæden går også på de Jongs form i dette forår, som har været virkeligt god. Gavi er også en historie for sig selv, og her må man sige, at vi, forhåbentlig, stadig har en bedre version i vente. Fermin bliver bare ved med at lægge på (jeg ææælsker Fermin) - og det samme gælder for Yamal, som i den sidste måneds tid eller 2 har fået indstillet sigtekornet bedre - og tilmed sparker hårdere. Pedri har til tider spillet, så man troede, man så, en, fuldgod, klon af Xavi og Iniesta. Torres har fået gennembrud og selvtillid og bliver også vigtig i næste sæson, hvis han kan holde kadencen. Man kan også glæde sig over, at en spiller som Garcia endelig har fået et gennembrud på holdet, som HB, gud hjælpe mig, og som schweizerkniv. Cubarsis anden sæson, har været lidt i skyggen af hans første, men der er stadig grund til optimisme, da talentet er enormt og han formentlig kun vil blive bedre med noget mere erfaring. Dog savner jeg nogle af de aggressive afleveringer fra hans fod, som gjorde ham så exeptionel i første sæson. Og endelig har Balde haft en sæson, hvor han stille og roligt er blevet bedre og bedre, mere og mere dominerende - og forhåbninger for næste sæson, lover godt.

Der er altså på mange måder rigtigt meget at glæde sig til, når det hele starter igen i August.

Igen, tillykke til alle herinde og tak for en uforglemmelig sæson. :glad: :glad: :glad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 505 gange
Blevet takket: 1829 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

PuyolErGud skrev:
fre maj 16, 2025 11:56 am
PeterPedal skrev:
SIOUX skrev:

Er ret sikker på, at det relaterer sig til at en tidligere læge for Real Madrid i noget podcast har udtalt sig insinuerende ift at man nemmest doper dig via venerne i håndleddet og man derfor kunne tænke sit.
Nååååe….lige som Benzema…

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
fre maj 16, 2025 1:44 pm
PuyolErGud skrev:
PeterPedal skrev:
SIOUX skrev:

Var Benzemas evige håndbandage også et svar på anklager om doping?

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Har i øvrigt lagt mærke til, at rigtigt mange topangribere har bandager på den ene eller den anden hånd.

Mon Ikke det er for at forebygge skader, at den arm, hvor man tager fra med, når man falder, som man jo ofte gør som topangriber, er tapet ind?

DeanCassady
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 330 gange

Indlæg af DeanCassady »

Jeg fornemmer nærmere, at det er en blanding af noget rituelt, og at de synes, det ser sejt ud.
Robert Zimmerman

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
fre maj 16, 2025 2:12 pm
Antimadridista skrev:
fre maj 16, 2025 1:44 pm
PuyolErGud skrev:
PeterPedal skrev:
SIOUX skrev:

Var Benzemas evige håndbandage også et svar på anklager om doping?
Jeg forsøgte blot at være funny :smile: :crazy:

Besvar