19 - Lamine Yamal

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Har takket: 648 gange
Blevet takket: 1316 gange

Re: 19 - Lamine Yamal

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 646 gange
Blevet takket: 677 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Alt det med at man sammenligner med goat, er vel ret naturlig når de spiller samme position og begge er venstrefodet og spiller i samme klub og kommer gennem samme akademi.. men Messi er Messi og helt unik.

Så uden at sammenligne deres spille stil - vil jeg dog blot sige at for mig er det helt centrale ved Yamal at han, som den første siden goat, har givet mig Messi-vibes, altså de der "hold da op, det er da insane, det der!" vibes, som jeg fik da jeg så Messi komme frem.
Før ham havde jeg dog samme vibes med Romario, Rigtige Ronaldo og selvfølgelig Ronaldinho og til dels Iniesta..

Så Lamine drengen er altså ikke Messi, men han giver bare samme vibes for mig, og der skal sørme meget til!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Alias-A
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 98 gange

Indlæg af Alias-A »

SpillerSomMESSI skrev:
fre maj 02, 2025 10:47 am
Alt det med at man sammenligner med goat, er vel ret naturlig når de spiller samme position og begge er venstrefodet og spiller i samme klub og kommer gennem samme akademi.. men Messi er Messi og helt unik.

Så uden at sammenligne deres spille stil - vil jeg dog blot sige at for mig er det helt centrale ved Yamal at han, som den første siden goat, har givet mig Messi-vibes, altså de der "hold da op, det er da insane, det der!" vibes, som jeg fik da jeg så Messi komme frem.
Før ham havde jeg dog samme vibes med Romario, Rigtige Ronaldo og selvfølgelig Ronaldinho og til dels Iniesta..

Så Lamine drengen er altså ikke Messi, men han giver bare samme vibes for mig, og der skal sørme meget til!
Præcis! Han er ikke Messi og bliver det aldrig. Men han har det dér "ekstra", som vi har manglet siden Messis afgang. Håber bare at han kan holde sig ydmyg og ikke lader successen stige ham til hovedet.
93' Iniesta

Kluivert
Har takket: 126 gange
Blevet takket: 53 gange

Indlæg af Kluivert »

Alias-A skrev:
fre maj 02, 2025 11:35 am
SpillerSomMESSI skrev:
fre maj 02, 2025 10:47 am

Præcis! Han er ikke Messi og bliver det aldrig. Men han har det dér "ekstra", som vi har manglet siden Messis afgang. Håber bare at han kan holde sig ydmyg og ikke lader successen stige ham til hovedet.
Præcis, og han udvikler sig til det vi håbede med Neymar. Han har vist sig frem på den helt store scene, at selv Preben har lagt sig.

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2105 gange
Blevet takket: 1305 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Ingen farmor ingen Lamine. Vi skal takke hende for alt :angel:

https://www.instagram.com/reel/DJkVNQ7s ... BhYnZnaw==
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Jeg er faktisk, for en sjælden gang, enig med Capello:

https://www.sport.es/es/noticias/barca/ ... -117375158

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 309 gange

Indlæg af Barca80 »

SpillerSomMESSI skrev:
ons maj 14, 2025 10:21 am

Tjaa.. Hverken Maradona eller Messi spillede på det niveau som 17-årige. Jeg synes, det er en smule malplaceret at sammenligne en spiller, hvis karriere dårligt nok er begyndt, med to legender, hvis historier allerede er skrevet.

Yamal er kun lige begyndt — det føles nærmest som om, det skete i går — og vi aner ikke, om han ender som en ny Ansu Fati eller som en ny Pelé. Tiden vil vise det. Men potentielle til at blive blandt de allerbedste i historien, det har han.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 508 gange

Indlæg af Norbit »

Barca80 skrev:
ons maj 14, 2025 10:45 am
SpillerSomMESSI skrev:
ons maj 14, 2025 10:21 am

Tjaa.. Hverken Maradona eller Messi spillede på det niveau som 17-årige. Jeg synes, det er en smule malplaceret at sammenligne en spiller, hvis karriere dårligt nok er begyndt, med to legender, hvis historier allerede er skrevet.

Yamal er kun lige begyndt — det føles nærmest som om, det skete i går — og vi aner ikke, om han ender som en ny Ansu Fati eller som en ny Pelé. Tiden vil vise det. Men potentielle til at blive blandt de allerbedste i historien, det har han.
Kan man ikke oversætte sport hjemmesiden til engelsk?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Barca80 skrev:
Det er en del af Capellos pointe... han mener at Messi og Maradona allerede havde noget helt specielt magisk over dem da de startede som alle kunne se.. Det har Yamal også men ikke så meget som de andre 2 (i starten) og det er jeg enig i.
Yamal er helt fantastisk, og jeg har lidt samme følelse omkring ham som dengang jeg så Messi og også Ronaldinho første gang.. men jeg kan også godt se at det nok ikke er helt det samme, men det er lidt svært at forklare for det er jo subjektivt.
Barca80 skrev:
Mja.. der er en magisk drys over ham allerede.. men jeg mener at Messi helt fra 17 årig var helt unik - man kunne bare se at det var en spiller fra en anden verden.
Yamal er lidt det samme, men mere ala Neymar, en mere flamboyiant dribler med en stor fodbold IQ. Messi var pure magic helt fra start.
Men igen subjektivt!

Iøvrigt slutter Capello jo af med at skrive:
Og faktisk gjorde han det klart, at "i en Ballon d'Or-afstemning ville jeg lige nu stemme på Lamine på førstepladsen".
Ps: Hele artiklen oversat:
Capello: "Lamine er hverken Messi eller Maradona... det er ikke et fænomen"
Den italienske træner gjorde det klart, at han kan udvikle sig, men han ser ikke talentet nu som et af de bedste i historien

Den tidligere træner Fabio Capello ser ud til at fortsætte sit korstog mod Lamine Yamal, som begyndte i Champions League-semifinalen mod Inter. Italieneren vendte tilbage til angrebet mod Blaugrana-knækket for at sikre, at han ikke ser ham som en verdensstjerne i fremtiden"Lamine er en spiller med en masse kvalitet, som kan forbedre sig meget, men jeg ser ham ikke med genialiteten af et fænomen," sagde han til 'Cope'.

Capello indikerede, at Blaugrana er lysår væk fra spillere, der har markeret en æra i fodbold som Maradona eller Messi: "Messi eller Maradona gjorde ting, som ingen kan forestille sig. De var verdensstjerner. Lamine kan virkelig ikke sammenlignes med de to, og i fremtiden ser jeg ham heller ikke."

Den tidligere træner gjorde sin forklaring klar: "Jeg taler ikke om tal eller kvalitet. Jeg taler om fantasi og genialitet. Cristiano Ronaldo var også en meget vigtig spiller, med imponerende tal og som scorede meget vigtige mål, men jeg kan ikke sammenligne ham med Messi eller Maradona. Det er rigtigt, at Lamine er meget ung, og at han har plads til forbedringer, men meget få har den særlige genialitet."

Capello har altid gjort det klart, at han kan lide Lamine Yamalys beslutsomhed og kvalitet og hans evne til at lægge holdet på ryggen ved visse lejligheder. Han har altid beskrevet ham som en stor spiller, en af de bedste i verden i dag, men han ser ikke i ham en speciel fodboldspiller, der vil kunne sammenlignes med de bedste i historien: "Der er meget få udvalgte. En anden ting er de store spillere." Og faktisk gjorde han det klart, at "i en Ballon d'Or-afstemning ville jeg lige nu stemme på Lamine på førstepladsen".

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 439 gange
Blevet takket: 1627 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kluivert
Har takket: 126 gange
Blevet takket: 53 gange

Indlæg af Kluivert »

FCBarcelonaChr skrev:
lør maj 17, 2025 3:06 pm
Han har seriøst skabt gigantiske chancer i denne sæson, som holder burde have scoret på. Den der gør mest ondt er egentlig oplægget til Raphinha inden 4-2 målet mod Real

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Kluivert skrev:
lør maj 17, 2025 6:04 pm
FCBarcelonaChr skrev:
lør maj 17, 2025 3:06 pm
Han har seriøst skabt gigantiske chancer i denne sæson, som holder burde have scoret på. Den der gør mest ondt er egentlig oplægget til Raphinha inden 4-2 målet mod Real
Det er vildt så mange chancer han har skabt. Den yderside aflevering han smider afsted i ny og næ er guld værd.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Han har haft gang i en vanvittig sæson. I hvert fald top fem i verden.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Jeg ved godt han er god og alt det der. Men det er dælme tidligt.

Besvar