11/5 FC Barcelona - Real Madrid
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Norbit
- Har takket: 200 gange
- Blevet takket: 508 gange
Re: 11/5 FC Barcelona - Real Madrid
HVORFOR ER HER SÅ STILLE?! DOMMER ELLER EJ VI VANDT 4 FUCKING 3!!! VAMOOOOOSS. 4, 4 FUCKING EL CLASICOS I SÆSONEN.
Alle vores trofæer er kommet efter sejre mod Madrid! Ærgerligt det ikke var dem vi mødte i semien i CL - så havde vi haft en finaleplads nu.
Alle vores trofæer er kommet efter sejre mod Madrid! Ærgerligt det ikke var dem vi mødte i semien i CL - så havde vi haft en finaleplads nu.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
-
- Har takket: 188 gange
- Blevet takket: 252 gange
Enig. Det er helt vanvittigt vigtigt at anerkende Tek. Vi har stor set ikke tabt siden han overtog Pena (som vi i øvrigt også skylder et varmt farvel). Det bliver godt med MATS tilbage men han har i øvrigt også oplevet kritik - også herinde - når vi har tabt kampe. Stesni-staveplade har gjort det godt og selvom han ikke redede os i CL-finansen så har vi kun tabt 2(!) kampe med ham på banen. Respekt for alle vores tre målmænd som har været med til at levere en uforglemmelig sæsonDumle skrev: ↑man maj 12, 2025 12:13 pmHan er jo tydeligt barca fan det kunne alle da se med hans kendelserPuyols_garn skrev: ↑man maj 12, 2025 11:40 amRegner også med MAtS er tilbage i målet når han er helt fit igen. Szczesny har været en okay nødløsning som er helt fin på stregen, men han mangler noget fart og nogle evner når det kommer til sweeping, enig. Synes MAtS gjorde det godt mod Valladolid, og han er en bedre sweeper end Tek, så mon ikke man bare tager det stille og roligt med at få ham tilbage på grønsværen.Daluigi skrev: ↑man maj 12, 2025 8:49 amNogle ting jeg tager med fra kampen:
1) Dommerhjælpen var helt grotesk til Real Madrid. Altså, det er faktisk decideret pinligt i 2025, at man kan lykkes med at påvirke dommerstanden uden at blive sanktioneret ubønhørligt! En skamplet for ligaen, som slet ikke er hvad den har været.
2) At man anvender Tek fremfor Mats er mig ubegribeligt. Helt seriøst, så anser jeg det som Hansis største (Måske eneste) seriøse brist som træner. Jeg behøver ikke redegøre yderligere. Hvis man har set samtlige kampe, så ved man godt at kæderygeren på INGEN måde er hurtig eller dygtig nok til at stå for Barca.
3) Vi skal have mere struktur på holdet, når vi ikke har bolden.
Nogen der har hørt fra Real Madrid TV i dag? Er nysgerrig efter at finde ud af om de fandt en måde at give Hernández Hernández skylden for nederlaget til trods for alt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg håber man anerkender hvad Tek har gjort for os ved at træde til denne sæson og lader ham stå resten af kampene, for vi har i ham fået mere end man kunne turde håbe på da MAtS gik i stykker, og så oven i købet for ingenting.
-
- Har takket: 59 gange
- Blevet takket: 179 gange
Hej igen.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 7:47 amHar ikke været der før, er på en guidet tur med GidslevPuyolErGud skrev: ↑man maj 12, 2025 12:37 amJeg skal til Sevilla tirsdag, nogle anbefalinger til en kort dag i Sevilla inden fodbold om aftenen?Iniesta007 skrev: ↑søn maj 11, 2025 6:29 pmEnig.
Er lige kommet op på hotellet igen efter at have set kampen på en bar her i Córdoba.![]()
Der var flest Puta fans, men de forsvandt i halvlegen![]()
Nu skal der festes igennem med øl og Sangria![]()
Håber jeg er ædru til busturen til Sevilla imorgen![]()
Take care hjemme i DK.
Vamos Barca![]()
![]()
![]()
![]()
Men har er utroligt smukt.
Vi skal bo i den gamle bydel så glæder mig. Derefter Ronda som også er smuk, så den i forbindelse med Vueltaen![]()
Vejret er også blevet godt,de har fået en del regn mens vi i DK har haft ☀
Take care.
Tænk engang at " Bonden" her på hotel i Córdoba har fået værelse nr. 007

Det må da betyde lykke. Og skal drengene så ikke lige sikre mesterskabet Torsdag og drille de små på deres bane

Take care hjemme I DK, her skinner solen og de Spanske piger er smukke

-
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 486 gange
- Blevet takket: 285 gange
Men at VAR dommerne sidder og jubler ude bag skærmen over Fermin “gudskelov” havde hånd på bolden får dig simpelthen ikke hen på de tanker???Madameskrald skrev: ↑man maj 12, 2025 4:04 pmHold nu op med det korruptionsråberi… det er jo ikke et klap bedre end RM TV!Barca80 skrev: ↑man maj 12, 2025 12:03 amDu glemte at kommentere sekvensen med Tchouameni, om hvorvidt han burde få rødt kort (og ikke blot gult) for at fælde Ferran Torres på en friløber som sidste mand.puyol83 skrev: ↑søn maj 11, 2025 11:49 pmHvis jeg skal prøve at forholde mig nogenlunde neutralt til de forskellige dommerkendelser, vil jeg sige flg.:
1) i situationen op til Mbappes straffespark er bolden som Cubarsi blokerer ikke på vej i Mbappes retning men mere centralt i banen imod Bellingham. Det synes jeg egentlig er ret tydeligt på replay, selvom jeg ikke lagde mærke til det live og på det tidspunkt syntes var en skændsel. Men når jeg har set den igen, synes jeg faktisk det er fair nok, at offsiden ikke bliver dømt.
2) Ved Reals andet mål er jeg helt uforstående overfor, at der ikke bliver dømt frispark til Yamal, når det er så tydeligt at han bliver trådt over foden, samt at Valverde (eller hvem det nu var) også går ret meget på kroppen af ham. Den eneste lille bitte grund til ikke at underkende målet skulle være, at der var gået for lang tid fra frispark til målet (lidt som med De Jongs arm på bolden (måske) i opspillet til Yamals mål (tror jeg det var)), men det ville være ret absurd, da frisparket jo er den direkte årsag til omstillingen og dermed målet.
3) Det manglende straffe hvor Tchaumeni (staveplade) har hånd på synes jeg på sin vis, og isoleret set, godt kan forsvares ikke at dømme, da han ikke har armen langt ude fra kroppen og bolden kommer i høj fart fra kort afstand.
4) ved Fermins hånd på bolden er der iflg. fodboldloven vist noget med, at der SLET ikke må være hånd på bolden i opspillet til et mål (på nær hvis den har ramt en lovlig del af hans krop f.eks. foden før den rammer armen). Så vidt jeg har forstået står dette mejslet i fodboldlovens sten*, men det virker selvfølgelig komplet absurd i konteksten af denne kamp, hvor en bold på armen sparket af en modstander fra kort afstand (læs: samme situation) IKKE giver straffespark men annullerer et mål meget kort tid efter hinanden.
*Det skal dog siges at jeg læste et interessant indlæg på bold.dk (og de er ellers sjældne efterhånden), hvor en bruger citerede fodboldloven fra DBUs hjemmeside, som uddybede at hvis man skal annullere et mål for hånd på bolden umiddelbart før et mål, skal dommeren også vurdere "umiddelbart"; altså omfanget af spilsituationen fra bolden har rørt armen til den ligger i nettet. Der er altså forskel på om man får sparket bolden ind på armen, tager ét træk og scorer, og så f.eks. Fermin der får bolden på armen ude ved sidelinjen, dribler hele vejen ind i feltet og sætter et par mand og scorer. Så hvis samme fortolkning/vurdering gælder i Spanien burde det mål nok have stået.
Jeg havde også en ret klar fornemmelse af, at vi blev bortdømt undervejs (dog ikke i helt så høj grad nu selvom jeg i hvert fald kan finde 1,5 afgørende fejl i Reals favør), men var mest af alt irriteret over at vi ikke bare fik lukket den kamp. Iñigos fejlaflevering op til 4-3 målet er jo helt håbløs og Raphinhas afbrænder på Yamals (anden!) vidunderassist til ham er fuldstændig himmelråbendeEr du gal jeg var tosset over at han ikke lukkede og slukkede der!
Men bortset fra det, er det fandme lækkert at holdet har gjort rent bord i el clásico denne sæsonEr det mon nogensinde sket før? (Ja det er det vel nok, da der sikkert har været mange sæsoner med kun to liga-clásicos, men denne sæson er jo så rent bord igennem fire turneringer!)
Og også skønt at få vasket det smertefulde sidste-sekunds-nederlag mod Inter væk! God søndag og mandag til jer alle, og lad os så få det mesterskab hjem på torsdag imod den anden rival!
Visca Barca!
Se billedet forneden. Ferran Torres spurter mod mål og fældes af Tchouameni. Tjek deres placering på banen i forhold til alle de øvrige spillere på banen. Det hovedløst at han ikke får rødt jo.
Ja der var mindst 5-6 episoder i den kamp hvor dommeren dømte til RMs fordel. RMs smædekampagne mod dommere kan virkelig betale sig må man sige.
Dommeren dømte en ok kamp… jeg er meget enig i ovenstående gennemgang, fraset frisparket på Lamin, der ikke var særlig stort, og det havde været tyndt skulle det være grundlag for et annulleret mål. Fermin har sin arm helt udstrakt fra kroppen, og bolden var åbenlyst gået ud af spil, havde han ikke rørt den med armen.
Mht. Torres, så er han på vej ud i banen, ikke mod mål, da han bliver hægtet. Den kan dømmes, men den kan også sagtens takseres med gult, som tilfældet i kampen.
Dommeren dømte helt overordnet set en fin kamp, og jeg kan slet ikke finde grundlag for de korruptionsanklager, der bliver slynget ud herinde.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 646 gange
- Blevet takket: 677 gange
Har læst at "gudskelov" var en bemærkning fra en af dem fordi der var flere vinkler/billeder end de få de havde kunnet finde frem.. så det betød ikke andet end at de var ret glade for at de ikke så pinlige ud for ikke at kunne finde materiale frem..
Jeg tror ikke der var nogle forkerte domme som sådan.. der var 2 der kunne være tippet vores vej, men havde de dømt dem for os havde vi nok også brokket os over det hvis det havde været omvendt. Det ene var det potentielle røde kort (Ferran) det andet hånd på bolden da Ferran afslutter tæt på Tchu, men jeg er så ganske godt tilfreds med at alt 50-50 gik deres vej og at de var ret heldige med at slippe med en 4-3 nederlag!
Sådan Johan!
Jeg tror ikke der var nogle forkerte domme som sådan.. der var 2 der kunne være tippet vores vej, men havde de dømt dem for os havde vi nok også brokket os over det hvis det havde været omvendt. Det ene var det potentielle røde kort (Ferran) det andet hånd på bolden da Ferran afslutter tæt på Tchu, men jeg er så ganske godt tilfreds med at alt 50-50 gik deres vej og at de var ret heldige med at slippe med en 4-3 nederlag!
Sådan Johan!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
-
- Har takket: 1359 gange
- Blevet takket: 1065 gange
Så du er afsted uden konen…Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 5:44 pmHej igen.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 7:47 amHar ikke været der før, er på en guidet tur med GidslevPuyolErGud skrev: ↑man maj 12, 2025 12:37 amJeg skal til Sevilla tirsdag, nogle anbefalinger til en kort dag i Sevilla inden fodbold om aftenen?Iniesta007 skrev: ↑søn maj 11, 2025 6:29 pmEnig.
Er lige kommet op på hotellet igen efter at have set kampen på en bar her i Córdoba.![]()
Take care hjemme i DK.
Vamos Barca![]()
![]()
![]()
![]()
Vi skal bo i den gamle bydel så glæder mig. Derefter Ronda som også er smuk, så den i forbindelse med Vueltaen![]()
Take care.
Tænk engang at " Bonden" her på hotel i Córdoba har fået værelse nr. 007![]()
Det må da betyde lykke. Og skal drengene så ikke lige sikre mesterskabet Torsdag og drille de små på deres bane![]()
Take care hjemme I DK, her skinner solen og de Spanske piger er smukke, selv for en halvgammel Sønderjyde
![]()

-
Jeg er single så kan gøre hvad jeg lyster...sådan cirkaAntimadridista skrev: ↑man maj 12, 2025 7:50 pmSå du er afsted uden konen…Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 5:44 pmHej igen.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 7:47 amHar ikke været der før, er på en guidet tur med GidslevPuyolErGud skrev: ↑man maj 12, 2025 12:37 amJeg skal til Sevilla tirsdag, nogle anbefalinger til en kort dag i Sevilla inden fodbold om aftenen?Iniesta007 skrev: ↑søn maj 11, 2025 6:29 pmEnig.
Take care hjemme i DK.
Vamos Barca![]()
![]()
![]()
![]()
Take care.
Det må da betyde lykke. Og skal drengene så ikke lige sikre mesterskabet Torsdag og drille de små på deres bane![]()
Take care hjemme I DK, her skinner solen og de Spanske piger er smukke, selv for en halvgammel Sønderjyde
![]()
![]()
![]()

Så er der også råd til dobbelt så mange rejser

Håber at kunne se kampen Torsdag i Ronda

Måske der bliver fest

- Barca80
- Har takket: 91 gange
- Blevet takket: 309 gange
Ej please stop nu dig selv mandMadameskrald skrev: ↑man maj 12, 2025 4:04 pmHold nu op med det korruptionsråberi… det er jo ikke et klap bedre end RM TV!
Dommeren dømte en ok kamp… jeg er meget enig i ovenstående gennemgang, fraset frisparket på Lamin, der ikke var særlig stort, og det havde været tyndt skulle det være grundlag for et annulleret mål. Fermin har sin arm helt udstrakt fra kroppen, og bolden var åbenlyst gået ud af spil, havde han ikke rørt den med armen.
Mht. Torres, så er han på vej ud i banen, ikke mod mål, da han bliver hægtet. Den kan dømmes, men den kan også sagtens takseres med gult, som tilfældet i kampen.
Dommeren dømte helt overordnet set en fin kamp, og jeg kan slet ikke finde grundlag for de korruptionsanklager, der bliver slynget ud herinde.

Selvfølgelig kan vores kritik af dommeren slet ikke sammenlignes med den linje, RMTV lægger for dagen — vi fører jo trods alt ikke offentlige smædekampagner mod dommere eller udsætter dem for psykisk pres op til vigtige kampe.
Vores kritik er i højere grad rettet mod Real Madrid som klub, snarere end mod den enkelte dommer. For der kan efter min mening ikke være tvivl om, at dommeren i går var mærkbart påvirket af det pres og det mediecirkus, Real Madrid selv havde skabt forud for kampen.
Og hvis du er Barça-fan, så undrer det mig ærligt talt, at du ikke er mere bekymret over Real Madrids måde at påvirke dommerne på.
-
- Blevet takket: 233 gange
Nej, ligesom med ufoerne, så tænker jeg, at der er en god fornuftig forklaring, som fint illustreret af SpillerMedMessi.
Hvis man er korrupt, så sidder man selvfølgelig ikke offentligt og lovpriser, at man har et godt argument for at ‘snyde’.
-
Må jeg minde dig om, at jeg ikke har forholdt mig til RM pres; men til dem herinde, der kaster om sig med korruptionsanklager.Barca80 skrev: ↑man maj 12, 2025 10:17 pmEj please stop nu dig selv mandMadameskrald skrev: ↑man maj 12, 2025 4:04 pmHold nu op med det korruptionsråberi… det er jo ikke et klap bedre end RM TV!
Dommeren dømte helt overordnet set en fin kamp, og jeg kan slet ikke finde grundlag for de korruptionsanklager, der bliver slynget ud herinde.![]()
Selvfølgelig kan vores kritik af dommeren slet ikke sammenlignes med den linje, RMTV lægger for dagen — vi fører jo trods alt ikke offentlige smædekampagner mod dommere eller udsætter dem for psykisk pres op til vigtige kampe.
Vores kritik er i højere grad rettet mod Real Madrid som klub, snarere end mod den enkelte dommer. For der kan efter min mening ikke være tvivl om, at dommeren i går var mærkbart påvirket af det pres og det mediecirkus, Real Madrid selv havde skabt forud for kampen.
Og hvis du er Barça-fan, så undrer det mig ærligt talt, at du ikke er mere bekymret over Real Madrids måde at påvirke dommerne på.
Ret beset er en korruptionsanklage inkriminerende, men RM TV selektive fokus på dommernes fejl ikke er det. Begge dele er usmageligt, men kun en af handlingerne er injurierende!
- whidgee
- Har takket: 198 gange
- Blevet takket: 415 gange
Du mener ikke, at RMTV har brokket sig over korruption eller hvad? Hvis det er tilfældet har du simpelthen ikke fulgt ordentligt medMadameskrald skrev: ↑man maj 12, 2025 11:30 pmMå jeg minde dig om, at jeg ikke har forholdt mig til RM pres; men til dem herinde, der kaster om sig med korruptionsanklager.Barca80 skrev: ↑man maj 12, 2025 10:17 pmEj please stop nu dig selv mandMadameskrald skrev: ↑man maj 12, 2025 4:04 pmHold nu op med det korruptionsråberi… det er jo ikke et klap bedre end RM TV!
Dommeren dømte helt overordnet set en fin kamp, og jeg kan slet ikke finde grundlag for de korruptionsanklager, der bliver slynget ud herinde.![]()
Ret beset er en korruptionsanklage inkriminerende, men RM TV selektive fokus på dommernes fejl ikke er det. Begge dele er usmageligt, men kun en af handlingerne er injurierende!
-
- Har takket: 136 gange
- Blevet takket: 221 gange
Hvordan kan du spørge om sådan noget Anti? Selvfølgelig er Bonden single.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 9:48 pmJeg er single så kan gøre hvad jeg lyster...sådan cirkaAntimadridista skrev: ↑man maj 12, 2025 7:50 pmSå du er afsted uden konen…Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 5:44 pmHej igen.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 7:47 amHar ikke været der før, er på en guidet tur med GidslevPuyolErGud skrev: ↑man maj 12, 2025 12:37 amJeg skal til Sevilla tirsdag, nogle anbefalinger til en kort dag i Sevilla inden fodbold om aftenen?Iniesta007 skrev: ↑søn maj 11, 2025 6:29 pmEnig.
Take care hjemme i DK.
Vamos Barca![]()
![]()
![]()
![]()
Take care.
![]()
![]()
![]()
![]()
Så er der også råd til dobbelt så mange rejser![]()
Håber at kunne se kampen Torsdag i Ronda![]()
Måske der bliver fest![]()

-
- Har takket: 1359 gange
- Blevet takket: 1065 gange
Aahh sorry, my bad….007 er altid single..nosslo15 skrev: ↑tirs maj 13, 2025 12:33 pmHvordan kan du spørge om sådan noget Anti? Selvfølgelig er Bonden single.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 9:48 pmJeg er single så kan gøre hvad jeg lyster...sådan cirkaAntimadridista skrev: ↑man maj 12, 2025 7:50 pmSå du er afsted uden konen…Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 5:44 pmHej igen.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 7:47 amHar ikke været der før, er på en guidet tur med GidslevPuyolErGud skrev: ↑man maj 12, 2025 12:37 amJeg skal til Sevilla tirsdag, nogle anbefalinger til en kort dag i Sevilla inden fodbold om aftenen?Iniesta007 skrev: ↑søn maj 11, 2025 6:29 pmEnig.
Take care hjemme i DK.
Vamos Barca![]()
![]()
![]()
![]()
Take care.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

-
Nej, det er 100 % baseret på andenhånds viden - jeg følger meget sparsomt med i RM TVs gøren og laden.whidgee skrev: ↑man maj 12, 2025 11:40 pmDu mener ikke, at RMTV har brokket sig over korruption eller hvad? Hvis det er tilfældet har du simpelthen ikke fulgt ordentligt medMadameskrald skrev: ↑man maj 12, 2025 11:30 pmMå jeg minde dig om, at jeg ikke har forholdt mig til RM pres; men til dem herinde, der kaster om sig med korruptionsanklager.Barca80 skrev: ↑man maj 12, 2025 10:17 pmEj please stop nu dig selv mandMadameskrald skrev: ↑man maj 12, 2025 4:04 pmHold nu op med det korruptionsråberi… det er jo ikke et klap bedre end RM TV!
Men i så fald kan det undre, at forbundet eller anden interesseorganisation ikke har reageret mere kraftfuldt, da RM jo i fald bryder loven (i hvert fald dansk lovgivning).
-
nosslo15 skrev: ↑tirs maj 13, 2025 12:33 pmHvordan kan du spørge om sådan noget Anti? Selvfølgelig er Bonden single.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 9:48 pmJeg er single så kan gøre hvad jeg lyster...sådan cirkaAntimadridista skrev: ↑man maj 12, 2025 7:50 pmSå du er afsted uden konen…Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 5:44 pmHej igen.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 7:47 amHar ikke været der før, er på en guidet tur med GidslevPuyolErGud skrev: ↑man maj 12, 2025 12:37 amJeg skal til Sevilla tirsdag, nogle anbefalinger til en kort dag i Sevilla inden fodbold om aftenen?Iniesta007 skrev: ↑søn maj 11, 2025 6:29 pmEnig.
Take care hjemme i DK.
Vamos Barca![]()
![]()
![]()
![]()
Take care.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Man er vel aldrig helt singleAntimadridista skrev: ↑tirs maj 13, 2025 1:56 pmAahh sorry, my bad….007 er altid single..nosslo15 skrev: ↑tirs maj 13, 2025 12:33 pmHvordan kan du spørge om sådan noget Anti? Selvfølgelig er Bonden single.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 9:48 pmJeg er single så kan gøre hvad jeg lyster...sådan cirkaAntimadridista skrev: ↑man maj 12, 2025 7:50 pmSå du er afsted uden konen…Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 5:44 pmHej igen.Iniesta007 skrev: ↑man maj 12, 2025 7:47 amHar ikke været der før, er på en guidet tur med GidslevPuyolErGud skrev: ↑man maj 12, 2025 12:37 amJeg skal til Sevilla tirsdag, nogle anbefalinger til en kort dag i Sevilla inden fodbold om aftenen?Iniesta007 skrev: ↑søn maj 11, 2025 6:29 pm
Enig.
Take care hjemme i DK.
Vamos Barca![]()
![]()
![]()
![]()
Take care.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()