FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
Re: FC Barcelona
Hvor meget der kan ændre sig på et år er jo helt vanvittigt.
Nu sidder vi med et frisk trofæ og personligt er jeg lige nu ikke tilfreds med mindre vi havet et trofæ mere med hjem.
Men havde man for bare et år siden sagt næste år vinder barca pokalen, i når semifinalen i CL og ender i top 3 i ligaen så havde mange af os nok sagt jamen det er ok med projekt unge spillere ny træner osv.
Nu sidder vi med et frisk trofæ og personligt er jeg lige nu ikke tilfreds med mindre vi havet et trofæ mere med hjem.
Men havde man for bare et år siden sagt næste år vinder barca pokalen, i når semifinalen i CL og ender i top 3 i ligaen så havde mange af os nok sagt jamen det er ok med projekt unge spillere ny træner osv.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 428 gange
- Blevet takket: 1603 gange
- Barca80
- Har takket: 90 gange
- Blevet takket: 300 gange
Hallooo
Hvad kan vi forvente i forhold til sommerens transferbudget? Skal der nødvendigvis ske salg for at kunne købe – og i så fald, hvor stort et beløb skal der til for at balancere regnskabet?
Findes der en opdateret status på klubbens økonomiske situation?
Hvad er status på de famøse 100 mio. euro fra VIP-pladserne – kommer de med i dette regnskabsår eller ej?
Vi tjener angiveligt omkring 114 mio. euro på en semifinaleplads i Champions League, men er det nok til at sikre en positiv balance?
Der florerer allerede en række spændende navne i forbindelse med sommerens transfervindue – blandt andet Frimpong, Tah og Grimaldo (alle sjovt nok fra Leverkusen). Men er det overhovedet realistisk at hente nogen af dem?
Har du seneste nyt eller en opdateret nyhedsartikel angående økonomien og det kommende budget - så send venligst et link

Hvad kan vi forvente i forhold til sommerens transferbudget? Skal der nødvendigvis ske salg for at kunne købe – og i så fald, hvor stort et beløb skal der til for at balancere regnskabet?
Hvad er status på de famøse 100 mio. euro fra VIP-pladserne – kommer de med i dette regnskabsår eller ej?
Vi tjener angiveligt omkring 114 mio. euro på en semifinaleplads i Champions League, men er det nok til at sikre en positiv balance?
Der florerer allerede en række spændende navne i forbindelse med sommerens transfervindue – blandt andet Frimpong, Tah og Grimaldo (alle sjovt nok fra Leverkusen). Men er det overhovedet realistisk at hente nogen af dem?
Har du seneste nyt eller en opdateret nyhedsartikel angående økonomien og det kommende budget - så send venligst et link

- Puyols_garn
- Har takket: 116 gange
- Blevet takket: 88 gange
Har intet hørt siden nyheden om at salget af VIP pladserne ikke var blevet bogført som indtægter for indeværende sæson i det halvårlige regnskab som vi sendte til La Liga, fordi vores nye revisor mener vi ikke kan tælle frasalget af et aktiv der endnu ikke eksisterer som indtægt. Har skrevet en del om det tidligere i tråden til de interesserede. Som det ser ud nu er vi udenfor 1:1 igen, men hvor stort hullet er finder vi nok først ud af når La Liga offentliggør klubbernes SCL for sommeren 25. VIP pladserne skulle have givet €100m, og derudover havde vi oprindeligt budgetteret med en stigning i match day income på €28m i forhold til sidste år, med udgangspunkt i en tilbagevenden til Camp Nou i starten af 25, som selvfølgelig ikke skete. Vi havde budgetteret med en plads i kvartfinalen i CL, så der burde komme lidt flere penge end budgetteret på den konto, hvor meget ved jeg ikke præcist ift TV penge, men en semifinale plads giver i hvert fald €15m ekstra i præmiepenge. Det helt store spørgsmål er hvor langt vi var fra 1:1 inden salget af VIP pladserne. Husker at det kom frem i én af afgørelserne fra vores oprindelige Olmo/Víctor søgsmål i det normale retssystem at vi var lidt over €150m fra 1:1 (edit: €157m over vores Squad Cost Limit på tidspunktet), men det var selvfølgelig før VIP pladserne, og vidst nok også før den nye Nike aftale var talt med. Så meget afhænger nok af vores revisor, og om de ender med at godkende salget af VIP-pladserne som en indtægt for indeværende regnskabsår. Kunne forestille mig komiteen fra La Liga der validerer klubbernes budgetter har nogle spørgsmål til salget hvis vores revisor ender med at give grønt lys. Det er i hvert fald blandt deres beføjelser at gå klubbernes indtægter i sømmene hvis de ikke er overbeviste, og taget i betragtning af palaveren omkring vores 'hemmelige revisor' der godkendte salget, samt vores andre episoder med kreativ bogføring, så tror jeg ikke nødvendigvis vi er home safe hvis bare vores nye revisor retter ind.Barca80 skrev: ↑lør maj 10, 2025 1:20 pmHallooo![]()
Har du seneste nyt eller en opdateret nyhedsartikel angående økonomien og det kommende budget - så send venligst et link![]()
Long story short: Som det ser ud lige nu er vi ikke længere i 1:1, og hvis vi skal tilbage til den skal vi enten foretage nogle seriøse spillersalg, finde nye indtægtskilder, eller også skal vores revisor og La Ligas budgetkomite godkende salget af VIP-pladserne som indtægt for indeværende regnskabsår. Hvis ikke det sker skal vi skære 4x (er ikke 100%, kunne også være 3x, men jeg mener det var midlertidigt ovenpå Corona) så meget fra vores trupomkostninger som vi agter at bruge på nye spillere. Nok også derfor transferrygterne er dødt ud igen, for som det ser ud lige nu har vi ikke luft i budgettet til at handle, og det er usikkert om vi får det og hvornår.
-
- Har takket: 1309 gange
- Blevet takket: 1052 gange
Jesus Christ!!
Ser jo håbløst ud….
Ingen tvivl om at Araujo skal sælges så. Derudover har vi ikke rigtig nogle salgsemner der kan undværes…jo Fati, men ingen vil købe ham med den uhyrlige løn han får..
Det bliver nok primært la masia + enkelte på kontraktudløb, nogle år endnu.

Ser jo håbløst ud….
Ingen tvivl om at Araujo skal sælges så. Derudover har vi ikke rigtig nogle salgsemner der kan undværes…jo Fati, men ingen vil købe ham med den uhyrlige løn han får..
Det bliver nok primært la masia + enkelte på kontraktudløb, nogle år endnu.
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2084 gange
- Blevet takket: 1292 gange
- Kontakt:
Hej Puyol er du måske ansat i klubben når du har alle de informationer?Puyols_garn skrev: ↑man maj 12, 2025 12:28 pmHar intet hørt siden nyheden om at salget af VIP pladserne ikke var blevet bogført som indtægter for indeværende sæson i det halvårlige regnskab som vi sendte til La Liga, fordi vores nye revisor mener vi ikke kan tælle frasalget af et aktiv der endnu ikke eksisterer som indtægt. Har skrevet en del om det tidligere i tråden til de interesserede. Som det ser ud nu er vi udenfor 1:1 igen, men hvor stort hullet er finder vi nok først ud af når La Liga offentliggør klubbernes SCL for sommeren 25. VIP pladserne skulle have givet €100m, og derudover havde vi oprindeligt budgetteret med en stigning i match day income på €28m i forhold til sidste år, med udgangspunkt i en tilbagevenden til Camp Nou i starten af 25, som selvfølgelig ikke skete. Vi havde budgetteret med en plads i kvartfinalen i CL, så der burde komme lidt flere penge end budgetteret på den konto, hvor meget ved jeg ikke præcist ift TV penge, men en semifinale plads giver i hvert fald €15m ekstra i præmiepenge. Det helt store spørgsmål er hvor langt vi var fra 1:1 inden salget af VIP pladserne. Husker at det kom frem i én af afgørelserne fra vores oprindelige Olmo/Víctor søgsmål i det normale retssystem at vi var lidt over €150m fra 1:1 (edit: €157m over vores Squad Cost Limit på tidspunktet), men det var selvfølgelig før VIP pladserne, og vidst nok også før den nye Nike aftale var talt med. Så meget afhænger nok af vores revisor, og om de ender med at godkende salget af VIP-pladserne som en indtægt for indeværende regnskabsår. Kunne forestille mig komiteen fra La Liga der validerer klubbernes budgetter har nogle spørgsmål til salget hvis vores revisor ender med at give grønt lys. Det er i hvert fald blandt deres beføjelser at gå klubbernes indtægter i sømmene hvis de ikke er overbeviste, og taget i betragtning af palaveren omkring vores 'hemmelige revisor' der godkendte salget, samt vores andre episoder med kreativ bogføring, så tror jeg ikke nødvendigvis vi er home safe hvis bare vores nye revisor retter ind.Barca80 skrev: ↑lør maj 10, 2025 1:20 pmHallooo![]()
Har du seneste nyt eller en opdateret nyhedsartikel angående økonomien og det kommende budget - så send venligst et link![]()
Long story short: Som det ser ud lige nu er vi ikke længere i 1:1, og hvis vi skal tilbage til den skal vi enten foretage nogle seriøse spillersalg, finde nye indtægtskilder, eller også skal vores revisor og La Ligas budgetkomite godkende salget af VIP-pladserne som indtægt for indeværende regnskabsår. Hvis ikke det sker skal vi skære 4x (er ikke 100%, kunne også være 3x, men jeg mener det var midlertidigt ovenpå Corona) så meget fra vores trupomkostninger som vi agter at bruge på nye spillere. Nok også derfor transferrygterne er dødt ud igen, for som det ser ud lige nu har vi ikke luft i budgettet til at handle, og det er usikkert om vi får det og hvornår.
Tænker om du kan skaffe nummer til Ter Stegens ekskone, hun er single nu

MDCCCXCIX
- Puyols_garn
Desværre ikke, til begge spørgsmål, men hvis de mangler nogen til at holde styr på telefonnumrene til spillernes ekskoner melder jeg mig gerneLopezzz skrev: ↑man maj 12, 2025 6:00 pmHej Puyol er du måske ansat i klubben når du har alle de informationer?Puyols_garn skrev: ↑man maj 12, 2025 12:28 pmHar intet hørt siden nyheden om at salget af VIP pladserne ikke var blevet bogført som indtægter for indeværende sæson i det halvårlige regnskab som vi sendte til La Liga, fordi vores nye revisor mener vi ikke kan tælle frasalget af et aktiv der endnu ikke eksisterer som indtægt. Har skrevet en del om det tidligere i tråden til de interesserede. Som det ser ud nu er vi udenfor 1:1 igen, men hvor stort hullet er finder vi nok først ud af når La Liga offentliggør klubbernes SCL for sommeren 25. VIP pladserne skulle have givet €100m, og derudover havde vi oprindeligt budgetteret med en stigning i match day income på €28m i forhold til sidste år, med udgangspunkt i en tilbagevenden til Camp Nou i starten af 25, som selvfølgelig ikke skete. Vi havde budgetteret med en plads i kvartfinalen i CL, så der burde komme lidt flere penge end budgetteret på den konto, hvor meget ved jeg ikke præcist ift TV penge, men en semifinale plads giver i hvert fald €15m ekstra i præmiepenge. Det helt store spørgsmål er hvor langt vi var fra 1:1 inden salget af VIP pladserne. Husker at det kom frem i én af afgørelserne fra vores oprindelige Olmo/Víctor søgsmål i det normale retssystem at vi var lidt over €150m fra 1:1 (edit: €157m over vores Squad Cost Limit på tidspunktet), men det var selvfølgelig før VIP pladserne, og vidst nok også før den nye Nike aftale var talt med. Så meget afhænger nok af vores revisor, og om de ender med at godkende salget af VIP-pladserne som en indtægt for indeværende regnskabsår. Kunne forestille mig komiteen fra La Liga der validerer klubbernes budgetter har nogle spørgsmål til salget hvis vores revisor ender med at give grønt lys. Det er i hvert fald blandt deres beføjelser at gå klubbernes indtægter i sømmene hvis de ikke er overbeviste, og taget i betragtning af palaveren omkring vores 'hemmelige revisor' der godkendte salget, samt vores andre episoder med kreativ bogføring, så tror jeg ikke nødvendigvis vi er home safe hvis bare vores nye revisor retter ind.Barca80 skrev: ↑lør maj 10, 2025 1:20 pmHallooo![]()
Tænker om du kan skaffe nummer til Ter Stegens ekskone, hun er single nu![]()

Men i forhold til klubbens årsopgørelser så er de offentligt tilgængelige på hjemmesiden, og det samme er afgørelserne fra de spanske domstole på poderjudicial.es. Derudover er der gennemgangene af klubbernes regnskaber man kan finde hos The Swiss Ramble, hvor jeg stadig kan give en måned gratis til et par stykker hvis nogen gerne vil læse hans gennemgang af 23/24 regnskabet. Ift reduktionen af vores Squad Cost Limit og de manglende indtægter i vores halvårlige finansielle statements, så er det La Liga selv der sagde så meget i deres officielle statement forud for Atlético kampen.
Her er de to afgørelser forresten hvis man er interesseret. Informationen om at vi var €158m fra vores Squad Cost Limit på daværende tidspunkt er i afgørelsen fra den merkantile domstol: https://www.poderjudicial.es/cgpj/en/Ju ... un-jugador
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 428 gange
- Blevet takket: 1603 gange
- Barca80
- Har takket: 90 gange
- Blevet takket: 300 gange
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... a/10615694La Liga-præsident Javier Tebas holder fast i, at FC Barcelona skal straffes i Negreira-sagen, da det var sportsmæssigt korruption
La Liga-præsident Javier Tebas melder sig nu på banen midt i stilheden af Negreira-sagen, hvor han for alvor får tændt op for blusset.
- Vi står fast, og vi vil til bunds i denne sag. Efter min mening er det sportsmæssig korruption. Det har jeg allerede sagt.
- Dommere blev ikke købt, men hvis de (Barcelona, red.) forsøgte at påvirke oprykningen af dommere, er det korruption, siger Javier Tebas ifølge Football Espana.
Ååhh og han bliver bare ved med at åbne sin kæft. Sikke en timing at han bringer det op midt i Real Madrids fiasko og Barcelonas succes, lige efter en clasico

- Norbit
- Har takket: 199 gange
- Blevet takket: 503 gange
Intet nyt under solen der - det sker altid!Barca80 skrev: ↑ons maj 14, 2025 10:28 amhttps://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... a/10615694La Liga-præsident Javier Tebas holder fast i, at FC Barcelona skal straffes i Negreira-sagen, da det var sportsmæssigt korruption
La Liga-præsident Javier Tebas melder sig nu på banen midt i stilheden af Negreira-sagen, hvor han for alvor får tændt op for blusset.
- Vi står fast, og vi vil til bunds i denne sag. Efter min mening er det sportsmæssig korruption. Det har jeg allerede sagt.
- Dommere blev ikke købt, men hvis de (Barcelona, red.) forsøgte at påvirke oprykningen af dommere, er det korruption, siger Javier Tebas ifølge Football Espana.
Ååhh og han bliver bare ved med at åbne sin kæft. Sikke en timing at han bringer det op midt i Real Madrids fiasko og Barcelonas succes, lige efter en clasico![]()
Jeg glæder mig til at han bliver fortid. Forestil jer, en liga præsident der officelt er Barca fan. Hvilken harme og kaos der ville blive skabt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Puyols_garn
Ville personligt foretrække en outsider uden nogen fodboldforbindelser, men det kommer nok aldrig til at ske. Jeg kunne godt tage til takke med en præsident der i det mindste ikke har været medlem af Fuerza Joven.