6/5 Inter - FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Antimadridista
- Har takket: 1772 gange
- Blevet takket: 1180 gange
Re: 6/5 Inter - FC Barcelona
Alternativet til at ryge ud, var jo bare ikke en ufortjent 1-0…..men et forrygende og offensivt comeback… 
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 710 gange
- Blevet takket: 769 gange
Ja i aften, helt enig… men det var heller ikke det jeg mente med det jeg skrev.. jeg ville være mere skuffet over at tabe finalen end denne her, da vi har så stor ære af kampene at vi kan være stolte over spillet, og over hvor fantastisk vores fremtid ser ud med disse unge spillere…Antimadridista skrev: ↑ons maj 07, 2025 12:49 amAlternativet til at ryge ud, var jo bare ikke en ufortjent 1-0…..men et forrygende og offensivt comeback…![]()
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
Mht. spillerpræstationer, så gider jeg ikke at deltage i "the blame game". Vi tabte over 2 kampe til det hold, som mange herinde, inkl. mig selv, fra begyndelsen, havde frygtet allermest, fordi de står godt til os rent taktisk og samtidigt spiller en forrygende omgang fodbold, når det kører for dem. Hvad angår spillertræthed, så er det vel fair at mene, at Inter har haft en lige så hård sæson, som vi har.Norbit skrev: ↑ons maj 07, 2025 12:43 amI aften er det Hansi Flick der taber os kampen. I kan sige hvad i vil, men det er elendigt træner arbejde, at når du ENDELIG er foran efter der er scoret 12 mål i kampene, med 3 minutter igen, ikke vælger at lave en fuld defensiv organisering. Vi behøver fucking ikke at jagte det mål hver evig eneste gang vi har bolden, når vi fører med 3 minutter igen. Spild fucking tiden, foretag dine indskiftninger, bed holdet om at forsvare, det er i min optik meget ringe af Hr. Flick. Jeg savnede lige den sidste genialitet fra ham på det punkt.
I øvrigt skal Gerard Martin aldrig nogen sinde røre en bold igen med en Barca trøje. Han er piv hamrende elendig. At han tilfældigvis rammer en medspiller på de mærkeligste indlæg er ren og skær tilfældighed. Han famler i blinde, smider hver eneste bold væk, medmindre han laver en tilbage aflevering. Nøj hvor er han skidt og skyld i flere mål. Jeg kan ikke fordrage ham. Han står ekstrem malplacret på det sidste mål, i stedet for at gå ind og dække på midten, løber han hel forvirret rundt i feltet. Manden sejler og det syndt at lade ham spille på det niveau. Jeg håber ikke at han bliver den nye Roberto, jeg kan ikke holde ud at han skal være her i mange år endnu.
Havde vi fortjent at gå videre? Ja. Havde Inter fortjent at gå videre? Ja. Når man ikke kender sin besøgstid (Yamal, Lewan frit hovedstød, Garcia) så skal man forvente at modstanderen kan gøre ondt. Vi er muligvis eksperter i flot offensiv fodbold, og er det som kendetegner os. Inter er eksperter i defensiv organisering med hurtige og farlige kontrastød. Der er en grund til at de er i deres anden finale på 3 år.
Vi var bare ikke gode nok.
Der var mange af vores spillere i dag, som ikke ramte niveau og der var, frustrerende mange, uprovokerede boldtab.
jeg synes dog, at Norbit rammer noget rigtigt, når han retter skytset mod Flick. Der er ingen tvivl om, at Flicks arbejde har gjort Barca godt, det kan alle se. Men når det kommer til store og vigtige kampe, hvor det handler lige så meget om at vinde, som måden, at det gøres på, så må man mene, at der, endnu i hvert fald, mangler nogle vigtige nuancer i spillet, f.eks. kynisme. Under Flick har man fået indtrykket af, at det altid handler om pres og angreb - og således at score mål efter mål. Det betyder mindre, at man kommer bagud, hvis bare man scorer flere end modstanderen. Holdet skal altså hele tiden gå efter at udbygge føringen.
Denne taktik virker kun, hvis alle mand arbejder stenhårdt i hele kampen, for når bagkæden er skubbet så langt frem, så skal der hele tiden være pres på boldholderen, ellers bliver vi overspillet. På et tidspunkt omkring februar, hvis ikke før, blev det klart, at holdet havde potentiale til at gå langt i CL, samt vinde Ligaen og Copaen, man vidste, med andre ord, at det ville blive en, potentielt, meget lang og krævende sæson. Samtidigt vidste man, at man på en del positioner, var tyndt besat, altså at der var stor forskel på nummer 1 og 2 i rækken til positionen. Dette burde have fået Flick til at indse, at hans foretrukne taktik burde justeres, for at spare energi. Således, at man begyndte at optræne automatismer for, lejlighedsvis, at spille mere konservativt, altså at man spiller for at BEVARE en føring, frem for at UDBYGGE den, at man spiller for at vinde 2-0 i stedet for 5-0. Simpelthen fordi, man ikke har bredde nok på holdet til udelukkende at spille "rock`n roll" hele tiden og fordi, der kommer kampe, vigtige og store kampe, hvor modstander holdet, eksempelvis Inter, ELSKER at modstanderen bliver ved med at angribe, selvom de er foran - og der kun er 5 minutter tilbage af kampen. Helt konkret, ser jeg situationen omkring 3-3 scoringen, hvor Cubarsi satser og går frem i en hovedstøds duel - og taber den - i stedet for at blive stående, eller bakke, og skærme af, som symptomatisk for denne fejllæsning af kampens allersidste forløb.
Hvis dette hold de næste par sæsoner skal udvikle sig, så skal de lære og indøve, lejlighedsvis, at spille henholdende, trække tiden ud, stå lavere, holde bedre på bolden osv. Jeg troede faktisk, at det var på plads, da jeg så Barcas 2 kamp mod Atletico i copaen, hvor vi vandt 0-1 efter en, så vidt jeg husker, ret tidlig scoring. I dette opgør stod vi faktisk lavere og var rigtigt dygtige til at forsvare os med bolden. I den nyligt overståede kamp mod Inter, spillede vi de sidste minutter af kampen ( ja, undskyld jeg siger det!) med en skandaløs dilletantisme.
Jeg ved godt, at man kan fremføre, at vi var uheldige i det samlede opgør, at vi ikke scorede mere, dommerpræstationer, skader osv. men vi HAVDE et resultat og alligevel, så skal vi absolut frem og udfordre i kampens døende minutter, hvor alle mere kynisk indstillede hold, bare havde gjort deres bedste for at lukke ned, trække tid ud osv.
Det er ikke Flicks grundlæggende filosofi jeg anklager, for selvfølgelig skal vi spille offensiv og flot fodbold, men hvis vi skal vinde noget af betydning, så skal vi også nogle gange slå hold, som trives af dem der, ligesom os, vil spille "idealistisk" - og derfor bliver vi nogle gange nød til at gå på kompromis.
Jeg er selvfølgelig godt klar over, at denne kynisme også kommer med erfaringen og det er virkeligt flot, at vi med et så ungt hold er nået dertil, hvor vi er og jeg håber og tror på, at vi nok skal udvikle os mere med tiden, hvis vi kan holde på vores spillere og få nogle nye, gode forstærkninger til, navnligt på kanterne, både bagtil og fremme.
Håber også, ligesom resten af forum, at vi sunder os og slår Madrid på søndag, for holdet har fortjent det mesterskab.
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2323 gange
- Blevet takket: 1377 gange
- Kontakt:
Jeg har lige set Inters tredje mål. Der er frispark på Gerard Martin men det er Araujos skyld at vi ryger ud.
Han er så klodset. Jeg forstår nu hvorfor han ikke er med i startopstillingen.
Og jeg forstår heller ikke Flick at han ikke skifter ud for at trække tiden.
Fuck hvor er det nederen at være så tæt på men miste det hele til sidst.
Ligesom i basketball, vi fører 84:83 og Monaco scorer 2 point med 4 sekunder tilbage.
Kæft en hård aften :((
Ligesom i basketball, vi fører 84:83 og Monaco scorer 2 point med 4 sekunder tilbage.
MDCCCXCIX
-
Tello
- Har takket: 1402 gange
- Blevet takket: 661 gange
Tror vi skal udføre en exorcisme for at få Araujo ud af klubben.Lopezzz skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:04 amJeg har lige set Inters tredje mål. Der er frispark på Gerard Martin men det er Araujos skyld at vi ryger ud.
Uruguayo de mierda
-
Kluivert
- Har takket: 217 gange
- Blevet takket: 78 gange
Jeg forstår ikke hvorfor AC ikke fik chancen med den ro han besidderTello skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:07 amTror vi skal udføre en exorcisme for at få Araujo ud af klubben.Lopezzz skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:04 amJeg har lige set Inters tredje mål. Der er frispark på Gerard Martin men det er Araujos skyld at vi ryger ud.
- Lopezzz
- Kontakt:
Men vi kan også give Flick skylden, han tog Inigo Martinez ud, vores bedste forsvarsspiller. Ja han havde et gult kort men han ville have klaret det meget bedre end Araujo.Tello skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:07 amTror vi skal udføre en exorcisme for at få Araujo ud af klubben.Lopezzz skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:04 amJeg har lige set Inters tredje mål. Der er frispark på Gerard Martin men det er Araujos skyld at vi ryger ud.
Inigo var heller ikke glad da han blev skiftet ud.
MDCCCXCIX
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 406 gange
Ja, smerten sidder stadig i kroppen her til morgen. Det gør ondt. Vi var så tæt på. Champions League-glæden var lige dér – og så glippede det. Men midt i skuffelsen er der faktisk også noget POSITIVT, vi kan tage med videre som er følgende:
Sulten er der stadig. Den indædte, umættelige sult !!
For lad os være ærlige – havde vi vundet Champions League, så havde vi muligvis opnået the treble. Og med Supercuppen talt med, ville det have været fire titler på én sæson !! Det er vanvittigt. Det havde været historisk. Men det kunne også have gjort os fuldstændig mætte. Fyldt op. Mæthed er farlig. For den kan slukke den ild, der driver holdet frem.
Nu får vi formentlig tre titler i år – og det er stort. Men der mangler stadig noget. Der er stadig noget uforløst som ikke er blevet opnået. En mission, der mangler at blive fuldført. Og det gør os farlige. For nu går vi ind til næste sæson med en klar følelse: Vi er ikke færdige. Vi har stadig noget at bevise.
Og det er lige præcis det, der kan gøre forskellen. Vi har stadig ild i øjnene. Champions League undslap os i år – men det kan være netop det, der gør, at vi tager den næste gang.
Jeg vil langt hellere vinde 4-5 titler fordelt over tre sæsoner, end at smadre det hele på én sæson og så stå tomhændet de næste to-tre år.
Det handler ikke kun om at vinde alt på én gang – det handler om at bygge noget, der holder. Noget, der skaber en æra. En klub, der er med hvert eneste år. Der bliver ved med at løfte pokaler. Ikke bare én stor sæson og så to års stilhed.
Kontinuitet. Sult. Mentalitet. Det er dét, der skaber dynastier – ikke bare øjeblikke
Sulten er der stadig. Den indædte, umættelige sult !!
For lad os være ærlige – havde vi vundet Champions League, så havde vi muligvis opnået the treble. Og med Supercuppen talt med, ville det have været fire titler på én sæson !! Det er vanvittigt. Det havde været historisk. Men det kunne også have gjort os fuldstændig mætte. Fyldt op. Mæthed er farlig. For den kan slukke den ild, der driver holdet frem.
Nu får vi formentlig tre titler i år – og det er stort. Men der mangler stadig noget. Der er stadig noget uforløst som ikke er blevet opnået. En mission, der mangler at blive fuldført. Og det gør os farlige. For nu går vi ind til næste sæson med en klar følelse: Vi er ikke færdige. Vi har stadig noget at bevise.
Og det er lige præcis det, der kan gøre forskellen. Vi har stadig ild i øjnene. Champions League undslap os i år – men det kan være netop det, der gør, at vi tager den næste gang.
Jeg vil langt hellere vinde 4-5 titler fordelt over tre sæsoner, end at smadre det hele på én sæson og så stå tomhændet de næste to-tre år.
Det handler ikke kun om at vinde alt på én gang – det handler om at bygge noget, der holder. Noget, der skaber en æra. En klub, der er med hvert eneste år. Der bliver ved med at løfte pokaler. Ikke bare én stor sæson og så to års stilhed.
Kontinuitet. Sult. Mentalitet. Det er dét, der skaber dynastier – ikke bare øjeblikke
- Lopezzz
- Kontakt:
Enig.Barca80 skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:42 am
For lad os være ærlige – havde vi vundet Champions League, så havde vi muligvis opnået the treble. Og med Supercuppen talt med, ville det have været fire titler på én sæson !! Det er vanvittigt. Det havde været historisk. Men det kunne også have gjort os fuldstændig mætte. Fyldt op. Mæthed er farlig. For den kan slukke den ild, der driver holdet frem.![]()
MDCCCXCIX
- Diabolito
- Geografisk sted: København
- Har takket: 18 gange
- Blevet takket: 65 gange
What ? Han står på den forkerte side af en 80 årig Acerbi ved 3-3 målet og bliver udstillet som træningskegle ved 4-3SpillerSomMESSI skrev: ↑ons maj 07, 2025 12:06 amAraujo lavede en fejl… so what, de gør stortset alle forsvarsspillere.. og nogle gange koster det.
Cubarsi lavede jo også en fatal fejl, men han skal da ikke sendes væk.
El Señor de las Tartas
-
Tello
Flick fuckede up, men Araujo burde ikke fucke up i den grad sæson efter sæson. Og så tudede han over hetzen sidste år. Motherfucker, jeg kommer personligt til at hetze dig på stadion. Kun dig. Målrettet. Ligesom kyllingen der jagter Peter i Family Guy.Lopezzz skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:21 amMen vi kan også give Flick skylden, han tog Inigo Martinez ud, vores bedste forsvarsspiller. Ja han havde et gult kort men han ville have klaret det meget bedre end Araujo.Tello skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:07 amTror vi skal udføre en exorcisme for at få Araujo ud af klubben.Lopezzz skrev: ↑ons maj 07, 2025 6:04 amJeg har lige set Inters tredje mål. Der er frispark på Gerard Martin men det er Araujos skyld at vi ryger ud.
Inigo var heller ikke glad da han blev skiftet ud.
Uruguayo de mierda
-
FCBSOCI
- Har takket: 1309 gange
- Blevet takket: 669 gange
Jeg er på den ene side meget trist over vores exit. På den anden side pavestolt over holdet. Vi leverede et fantastisk comeback på en af Europas sværeste udebaner. Mod Inter, som er utroligt svære at score i mod, lavede vi 3 mål i anden halvleg og kun fantomredninger af Sommer og sort uheld (fx skud på stolpen og manglende clearing ved målet til 3-3) forhindrede os i at vinde.
Tænk at med blot en smule held havde vi lavet mindst 5 mål på en halvleg mod Inter. Utroligt men sandt.
Vi har en ungt hold med et enormt potentiale. Skal vi bebrejde Flick og spillerne, at de ikke viste mere kynisme i slutfasen, som flere af jer er inde på i kommentarerne overnfor? Måske. Men samtidig beundrer jeg Barca for deres kompromisløse tilgang. Måske er den svært forenelig med kynisme? Hvis vi er kyniske, er vi måske ikke det hold vi gerne vil være. Lidt lige som fx Laudrup (og sikkert mange andre), blev kritiseret for ikke at arbejde defensivt og for ikke at udvise vildskab på banen. “Problemet” er bare, at hvis Laudrup havde været stærk defensiv og udvist vildskab, så ville han bare ikke have været den spiller, som vi er rigtigt mange, der beundrede.
Lad os håbe, at vi slår Real Madrid. Det vil være et fantastisk plaster på såret og sende os meget tæt på mesterskabet. Jeg overvejer så småt at bevæge mig op på Montjuic bjerget, så jeg er sikker på at være klar til Real i god tid inden kampstart på søndag…
¡VISÇA EL BARÇA, FORÇA BARÇA!
Tænk at med blot en smule held havde vi lavet mindst 5 mål på en halvleg mod Inter. Utroligt men sandt.
Vi har en ungt hold med et enormt potentiale. Skal vi bebrejde Flick og spillerne, at de ikke viste mere kynisme i slutfasen, som flere af jer er inde på i kommentarerne overnfor? Måske. Men samtidig beundrer jeg Barca for deres kompromisløse tilgang. Måske er den svært forenelig med kynisme? Hvis vi er kyniske, er vi måske ikke det hold vi gerne vil være. Lidt lige som fx Laudrup (og sikkert mange andre), blev kritiseret for ikke at arbejde defensivt og for ikke at udvise vildskab på banen. “Problemet” er bare, at hvis Laudrup havde været stærk defensiv og udvist vildskab, så ville han bare ikke have været den spiller, som vi er rigtigt mange, der beundrede.
Lad os håbe, at vi slår Real Madrid. Det vil være et fantastisk plaster på såret og sende os meget tæt på mesterskabet. Jeg overvejer så småt at bevæge mig op på Montjuic bjerget, så jeg er sikker på at være klar til Real i god tid inden kampstart på søndag…
-
Tello

Eric Garcia: "Strangely, I don't know what's going on in this stadium, but I've been here three times, and each time, for reasons beyond our control, it doesn't go as we want it to. The last time this referee officiated here, the same thing happened."
Pedri: "UEFA should look into this referee. There are many things I don't understand. I agree with Hansi Flick: all the 50-50 cases were in their favor. On the penalty on Lamine, which then turned into a foul, he did not give a yellow card to Mkhitaryan, which would have been the second."
Flick: I'm disappointed, but not with the team. We're out, but we'll try again next year. I don't want to talk too much about the referee, but every 50/50 decision fell on Inter’s side, and that makes me sad”
- Di Marco fouled Lamin like 5-6 times without yellow! Multiple tactical fouls by Inter players and no yellow! In his recent games in Polish cup he gave Pogon Szczecin a yellow card from early first half for every tactical foul! That’s not consistent!
- When Inter was fouled and then played on ref pulled back the play to the foul, not for Barca only Inter
- There was a handball by Inter defender, not supporting arm, waving upwards, clear handball by the books and Marciniak gave multiple handballs like that in Polish league
- Lamin was fouled in the penalty area, first contact doesn’t matter, as he was in scoring position and ref can therefore give a penalty as Lamin lost balance and 2nd contact was in penalty box! Instead he pulls back the play to before the penalty area!
- The 3:3 counter, Martin who lost the ball was clearly fouled and they did not even check it!
Uruguayo de mierda
-
Kvoller
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 1151 gange
- Blevet takket: 801 gange
Det der begynder at lyde lidt som noget Real Madrid TV kunne finde på at spytte ud.In his recent games in Polish cup he gave Pogon Szczecin a yellow card from early first half for every tactical foul! That’s not consistent!
Enig i at der bestemt var ting der ikke var godt dømt, men det er dælme også lige så meget op til os selv, at score på vores chancer og dække ordentligt op. Det er ikke dommeren der taber os kampen.
-
Iniesta007
- Har takket: 118 gange
- Blevet takket: 277 gange
Godmorgen. Dagen derpåFCBSOCI skrev: ↑ons maj 07, 2025 8:03 amJeg er på den ene side meget trist over vores exit. På den anden side pavestolt over holdet. Vi leverede et fantastisk comeback på en af Europas sværeste udebaner. Mod Inter, som er utroligt svære at score i mod, lavede vi 3 mål i anden halvleg og kun fantomredninger af Sommer og sort uheld (fx skud på stolpen og manglende clearing ved målet til 3-3) forhindrede os i at vinde.
Flot skriv uden alle de negative ord om holdet...træner og enkelte spillere
Ja vi er ikke kyniske nok ligesom Inter. Det har Barca aldrig været og jeg har set dem længe før Laudrup var på holdet
Det ligger i Barca DNA at alle vil spille bold og frem og score, og så kommer forsvar i 2 række
Jeg er sku stolt af holdet og tror også vi har fået endnu flere fans rundt i verden efter de 2 kampe
Og ja, Garcia er ikke min spiller ligesom flere herinde har andre " hadespillere"
Men hellere ryge ud med sammenlagt 7-6 end vinde en kedelig 1-0
Men jeg har ondt af Yamal der gør alt hvad han kan i 120min., og så spille sammen med sådan et forsvar
Der venter Hansi noget af en opgave inden søndag for drengene er sikkert nede i kælderen her til morgen.
God kamp oppe på bjerget
Take care alle herinde.