30/4 FC Barcelona - Inter

Alle kamptråde fra sæsonen 2024/2025

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Har takket: 258 gange
Blevet takket: 390 gange

Re: 30/4 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Hristo »

Puyols_garn skrev:
tors maj 01, 2025 10:54 am
Hristo skrev:
tors maj 01, 2025 10:40 am
Puyols_garn skrev:
tors maj 01, 2025 10:07 am
Kunne ikke se kampen igår så slog notifikationer fra på alt. Har først set den færdig nu og hold da kæft en kamp. Mine venner og kollegaer har kigget mærkeligt på mig når jeg har sagt jeg hellere ville møde Bayern end Inter i en eventuel semi lige siden lodtrækningen, men det holder jeg stadig fast i efter at have set kampen :lol:

Spøg til side, så ser jeg os stadig som favoritter til at gå videre. Inter var farlige på kontra og dødbolde, men det var forventet. Jeg var positivt overrasket over i hvor lange perioder vi alligevel kontrollerede kampen. Jeg håber vi ser en bagkæde med Íñigo på venstreback, Cubarsí og Araújo centralt, og nu hvor Kounde desværre er ude af returen, Eric på højre. Gerard Martin bidrager ikke meget offensivt, og vi kunne godt få brug for den ekstra fart og dominans i luftrummet som Araújo kan bidrage med i returen.

En lille afstikker: Jeg ved godt de til dels blev så farlige på dødbolde på grund af deres fysiske overlegenhed, men jeg er efterhånden fuldt med på hypen omkring de italienske set-piece trænere. Deres bevægelsesmønstre og taktikker ved dødbolde er altså ret gode. Premier League er vidst ved at komme med på moden, så skal vi ikke også snart have os en italiensk set-piece coach? :lol:
Hvis Kounde er ude, vil jeg klart også foretrække at få Araujo med så vi har en hurtig forsvarsspiller. Hvis Eric tager hb så mister vi fart derude og så må vi kompenser med Araujo. Krydser fingre for at Balde er klar på vb. I så fald vil jeg foretrække at beholde IM og Cubarsi centralt og så kører med Eric på hb. Men hvis både Kounde og Balde er ude skal vi have Araujo med - ellers har vi ingen deciderede hurtigløbere i forsvaret.
Ville være fedt hvis Balde er tilbage og tæt på 100%, så skal han selvfølgelig have VB. Hvis det er tilfældet ville jeg næsten foretrække at sætte Araújo på HB i stedet for Garcia, selvom Garcias boldomgang unægteligt er bedre. Så stærke som Inter ser ud på dødbolde ville jeg være noget mere tryg ved at have Araújo på banen.
Jeg er heller ikke helt afvisende. Man kan sige vi makser ud på fart og flytter noget teknik fra højre (Kounde->Araujo) til venstre (Martin->Balde) så helt skidt er det ikke. Men Yamal vil mangle en god støtte i det offensive fra hb dog. Her har jeg mere tillid til Eric end til Araujo. Mon ikke vi kan justere så der kommer noget støtte på andre måde. Yamal delvis i bytte side med Raph og dermed i venstre side i noget af kampen sammen med Balde har også interessante perspektiver. Jeg håber på Balde - så finde de nok ud af resten!

I den hele taget kunne man måske godt arbejde med den gamle Araujo som hb-model igen som alternativ til Kounde når han skal spares. Vi vil gerne have IM og Cubarsi centralt pga deres klogskab men en Araujo på hb kunne måske frigøre en Cubarsi til at gå med frem for at Araujo kan dække af bagude med IM som tilbageværende dirigent. Ift vores høje linje vil det i hvert fald være rart at kunne smide Araujo-kortet som en ekstra hurtig klippe uden at smide IM/Cubarsi fra den centrale akse sådan mere bredt set.

Brugeravatar
!Option
Geografisk sted: Odense
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 191 gange

Indlæg af !Option »

Kan se at Raphinias mål flere steder står noteret som et selvmål af Yann Sommer, inklusiv på CHL egen hjemmeside :wtf:
Rey Abi!

DeanCassady
Har takket: 117 gange
Blevet takket: 318 gange

Indlæg af DeanCassady »

Det er det også. Den var på vej ud via overliggeren, men ramte Sommer.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 501 gange
Blevet takket: 1827 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dét her ... det er fandme vigtige sager, hvis det holder stik!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Er vild med den her vinkel på Yamal's mål! :thumbup:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 01, 2025 1:22 pm
Er vild med den her vinkel på Yamal's mål! :thumbup:

Billede

rummenigge
Geografisk sted: København
Har takket: 946 gange
Blevet takket: 185 gange

Indlæg af rummenigge »

Dumle skrev:
tors maj 01, 2025 7:34 am
Barca80 skrev:
tors maj 01, 2025 1:38 am
Her er lidt opmuntrende info før returkampen mod Inter :thumbup:

Vi har allerede vundet nogle svære udekampe i denne sæson – her er nogle eksempler:

Villareal 1-5 Barcelona (september)

Real Madrid 0-4 Barcelona (oktober)

Dortmund 2-3 Barcelona (december)

Benfica 4-5 Barcelona (januar)

Benfica 0-1 Barcelona (marts)

Atletico Madrid 2-4 Barcelona (marts)

Atletico Madrid 0-1 Barcelona (april)

Og hvis man ser på Champions League-gruppespillet i denne sæson (8 kampe), har vi scoret 14 mål på hjemmebane og 14 mål på udebane – fordelt over fire hjemmekampe og fire udekampe. Det vidner om, at vi præsterer nærmest lige godt ude som hjemme. Det samme gør sig faktisk gældende i La Liga.

Der er derfor bestemt muligheder mod Inter på udebane i næste uge. Når det er sagt, så forbered dig på en neglebidende affære. Det bliver 90 energidrænende minutter på San Siro med dramatik helt til sidste fløjt – haha! :wave:
Lige her føles det lidt som en fordel at vi ikke spiller på Campen, vi spiller nærmest altid på semi udebane, Monjuic er aldrig rigtig blevet en hjemmebane, det er ikke den kæmpe arena som intimidere udeholdet på samme måde som camp nou gjorde.
Enig. Jeg forbinder Montjuic med Espanyols fhv hjemmebane, som de spillede på i 13 år og har lavet gode resultater på. Dét stadion skal vi bare ud af hurtigst muligt! Vi har først en hjemmebane igen, når vi får vores elskede Camp Nou tilbage ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Hvis Balde er klar, hvorfor så ikke køre: Araujo - Cubarsí - Inigo - Balde? :think:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 01, 2025 4:43 pm
Hvis Balde er klar, hvorfor så ikke køre: Araujo - Cubarsí - Inigo - Balde? :think:

nosslo15
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 302 gange

Indlæg af nosslo15 »

Hvis Balde er klar til CL. retur så er det fremragende, han har virkelig været savnet, for hvis han er helt klar, så kan vi langt bedre presse Inter fra begge sider end i går. Så mener jeg, at Flick bør overveje Araujo som erstatning for Kounde, da han fylder en del mere ved dødbolde. Yamal skal nok klare sig alene.

Er ret skuffet over resultatet i går, men der er en kamp endnu og jeg håber vi er lidt bedre sat op i returen, jeg håber at vi trækker os en smule i perioder og overlader mere til Inter, vi skal være bedre forberedte på dødbolde og så kan det, måske, gøre en forskel, hvis Lewa er med og, som sagt, Araujo.

Måske kan det også gøre end forskel, at Inter har løbet mere i kampen og måske har vigtige spillere ude, Dumfries så mærket ud og hvad med Lautaro?

Diego10
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Diego10 »

Jeg tror ikke du skal regne med Balde fra start, især ikke hvis han ikke får nogle minutter mod Valladolid i weekenden. Alternativ er jo at have Martinez venstre og Cubarsi Araujo og Eric på højre. Så kan han få nogle minutter afhængig af kampens forløb.

Det vigtigste er, at Hansi tør at gamle i weekends kamp og lade mange stamspillere får en hvile.

Ønske holdopstilling vil være at han stiller op med:

Mats
Fort AC Eric/Araujo G. Martin

Gavi Eric/AC

Torre Fermin Ansu
Pau/Ferran

Det hold burde anyday anytime vinde over ligaens klart værste hold.

Hvis jeg ikke tager fejl så havde Z. Zidane et helt B-hold op til de vigtige CHL-kampe i de sæsoner hvor de vandt 3 i streg.
Vi burde kunne vinde og samtidig holde flere spiller friske til årets kamp på San Siro.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 705 gange
Blevet takket: 764 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Diego10 skrev:
fre maj 02, 2025 12:10 am
Jeg tror ikke du skal regne med Balde fra start, især ikke hvis han ikke får nogle minutter mod Valladolid i weekenden. Alternativ er jo at have Martinez venstre og Cubarsi Araujo og Eric på højre. Så kan han få nogle minutter afhængig af kampens forløb.

Det vigtigste er, at Hansi tør at gamle i weekends kamp og lade mange stamspillere får en hvile.

Mats

Gavi Eric/AC

Torre Fermin Ansu
Pau/Ferran

Hvis jeg ikke tager fejl så havde Z. Zidane et helt B-hold op til de vigtige CHL-kampe i de sæsoner hvor de vandt 3 i streg.
Vi burde kunne vinde og samtidig holde flere spiller friske til årets kamp på San Siro.
Jeg er helt enig... og hvis det blir nødvendig, så kan man jo skifte de tunge drenge ind fra 60. minut - men som udgangspunkt burde den startopstilling, hvis de spiller 100% intens, anyday kunne vinde kampen, endda komfortabelt.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Antimadridista
Har takket: 1747 gange
Blevet takket: 1169 gange

Indlæg af Antimadridista »

Diego10 skrev:

Mats

Gavi Eric/AC

Torre Fermin Ansu
Pau/Ferran

Tror simpelthen I undervurderer den kamps sværhed.

Valladolid kan spille fuldstændig frit og ville elske at få ram på potentielt kommende CL finalister. Dertil er vi, hele truppen og staben, mentalt i Milano.

Når vi kan tabe til Leganes og Las Palmas, kan vi også til Valladolid

Szez

Eric, Araujo, AC, Martin

Jong, Gavi, Fermin

Raph, Ferran, Ansu

Jong har ikke spillet super mange minutter og burde kunne holde sig frisk resten af sæsonen.

Raphinha ku godt bruge et skud selvtillid, ligesom han generelt er vigtig for gejst og holdånd

Torre og pau har nærmest ikke spillet i et halvt år. Dem ville jeg nødig satse på, så højt et niveau har de heller ikke…

nosslo15
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 302 gange

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
fre maj 02, 2025 12:14 pm
Diego10 skrev:

Mats

Gavi Eric/AC

Torre Fermin Ansu
Pau/Ferran

Tror simpelthen I undervurderer den kamps sværhed.

Valladolid kan spille fuldstændig frit og ville elske at få ram på potentielt kommende CL finalister. Dertil er vi, hele truppen og staben, mentalt i Milano.

Når vi kan tabe til Leganes og Las Palmas, kan vi også til Valladolid

Szez

Eric, Araujo, AC, Martin

Jong, Gavi, Fermin

Raph, Ferran, Ansu

Jong har ikke spillet super mange minutter og burde kunne holde sig frisk resten af sæsonen.

Raphinha ku godt bruge et skud selvtillid, ligesom han generelt er vigtig for gejst og holdånd

Torre og pau har nærmest ikke spillet i et halvt år. Dem ville jeg nødig satse på, så højt et niveau har de heller ikke…
Uanset, hvad opstillingen bliver mod Valladolid, så kunne jeg godt tænke mig, at AC. fik en plads fra start, man kan lige så godt udnytte, at han er klar, så han kan hjælpe holdet.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 224 gange
Blevet takket: 582 gange

Indlæg af Norbit »

Kluivert skrev:
tors maj 01, 2025 8:09 am
Norbit skrev:
tors maj 01, 2025 7:46 am
Bare Martin ikke spiller i næste uge. Nøj en forfærdelig kamp han havde..
Fatter ikke vi bruger sådan en alibispiller med så mange klassespillere i forsvaret. AC viste skræmmende sikkerhed i de få minutter, som altid, rolig, god boldomgang osv.
Enig - vi burde stille op med: Araujo, Cubarsi, AC, Martinez i returen, medmindre Balde er klar. Jeg stoler SLET ikke på Martin. Han bliver løbet over konstant og hvis jeg ikke tager fejl, så var han ret svag ved det ene mål ved hjørne.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar