26/4 FC Barcelona - Real Madrid
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
kklaus
- Har takket: 652 gange
- Blevet takket: 1343 gange
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
Re: 26/4 FC Barcelona - Real Madrid
Nu fik jeg god tid til at se kampen i går og jeg synes egentlig vi leverede en god præstation, når man tænker på de kampe, som venter og som også må have befundet sig et eller andet sted i spillernes hoveder, især fordi det, som forudset, blev en hård kamp.
Vi lavede nogle flotte mål og Yamal og Pedri viste klassen, synes også de Jong havde en udmærket kamp. Men jeg var særligt glad for Ferran Torres præstation, han er hele tiden hvor han skal være og han er langt mere boldfast end Lewa, hvilket gør vores spil mere sammenhængende. Lewa har andre kompetencer dog, som man ikke skal tage fra ham. Men Torres mål er virkelig godt, det er et rigtigt 9èr mål, sent i kampen og ud af intet, han ser det mulige løb, peger, får en flot aflevering fra Yamal - og eksekverer. Han udnyttter at Rûdiger ikke kan løbe lige så godt som i 1 halvleg, laver en fantastisk første berøring, siger farvel til Courtois, som måske skulle have gjort mere ud af situationen - og afslutter så med det samme, så Rûdiger ikke kan nå at kaste sig. Bravo!
Måden det udføres på og tidspunktet, som kræver at han selv er skarp, til det sidste, synes jeg lover virkelig godt, også for den kommende sæson, det virker som om, at han endelig har fået den portion selvtillid, som skal til for at lykkes som angriber, talentet har han hele tiden haft og arbejdsomheden, altså dette her med at se løbene og tage dem. Jeg kan sagtens se ham og Lewa deles lidt mere om positionen i næste sæson, end det har været tilfældet i denne.
Vi lavede nogle flotte mål og Yamal og Pedri viste klassen, synes også de Jong havde en udmærket kamp. Men jeg var særligt glad for Ferran Torres præstation, han er hele tiden hvor han skal være og han er langt mere boldfast end Lewa, hvilket gør vores spil mere sammenhængende. Lewa har andre kompetencer dog, som man ikke skal tage fra ham. Men Torres mål er virkelig godt, det er et rigtigt 9èr mål, sent i kampen og ud af intet, han ser det mulige løb, peger, får en flot aflevering fra Yamal - og eksekverer. Han udnyttter at Rûdiger ikke kan løbe lige så godt som i 1 halvleg, laver en fantastisk første berøring, siger farvel til Courtois, som måske skulle have gjort mere ud af situationen - og afslutter så med det samme, så Rûdiger ikke kan nå at kaste sig. Bravo!
Måden det udføres på og tidspunktet, som kræver at han selv er skarp, til det sidste, synes jeg lover virkelig godt, også for den kommende sæson, det virker som om, at han endelig har fået den portion selvtillid, som skal til for at lykkes som angriber, talentet har han hele tiden haft og arbejdsomheden, altså dette her med at se løbene og tage dem. Jeg kan sagtens se ham og Lewa deles lidt mere om positionen i næste sæson, end det har været tilfældet i denne.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 505 gange
- Blevet takket: 1829 gange
Du har selvfølgelig ret der Raphina var ret ringe men det var jo en konstatering dogSpillerSomMESSI skrev: ↑man apr 28, 2025 8:12 amHehe, jeg forstår hvad du mener, men udsagnet herover .. de har da stadig ikke *vist* / *bevist* hvordan man vinder over os?Red skrev: ↑søn apr 27, 2025 10:41 pmDe var da klart bedst da Mbappe kom ind med både Vini og ham på banen, jeg tror ikke vi havde vundet hvis vini kunne spille videre, det så da skræmmende ud og de løb hovedløst rundt en periode (Barca)SpillerSomMESSI skrev: ↑søn apr 27, 2025 1:21 pmHer er et citat fra Madridista som i andre må hjælpe mig med at forstå:
Hvordan har de vist at de godt kan slå Barcelona?Jeg tager da en lille smule positivt med fra kampen. Før havde jeg intet håb for mesterskabet, nu har jeg et lille håb. Meget skal gå rigtigt, men vi har vist at vi godt kan slå Barcelona (selvom der ikke burde have været spørgsmål ved dette), og hvis vi vinder den indbyrdes kamp.. jamen, hay liga!
(Jeg er forvirret over at man kan nå den konklusion efter at vi har mødt dem 3 gange i sæsonen)
De vil da altid have *muligheden* for at vinde, og bedre muligheder hvis Vini og Mbappe spiller rigtig godt, det er da indlysende.. men de vandt jo ikke. Vi kunne da også have scoret flere mål, vi havde da flere store chancer, et par tvivlsmomme situationer der kunne have givet straffe, et bold på stolpen, nogle kontraer hvor Raphina (normalt) ville have afsluttet bedre.
Så man kan jo altid sige at hvis Vini ikke var blevet skadet så måske, men hvis Raphina havde spillet bedre så måske ikke... men men men hele pointen er: De har jo ikke *vist* eller *bevist* at de kan slå os. Vi har derimod netop *vist* at vi kan slå dem 3 gange.
Men nevermind... der er bare ingen logisk forbindelse mellem udsagnet fra fansiden og de 3 kampe vi har spillet mod dem, da de netop har tabt alle gange.
Er enig i Flick har knækket koden til at slå Real og gør han det igen den 11. Maj er det vel en af de bedre stimer i mod dem
-
Kluivert
- Har takket: 217 gange
- Blevet takket: 78 gange
Nu begynder jinx.
https://fcbarcelona.dk/Nyheder/inter-er ... barca.html
Vi skal ikke tænke på om Inter er i problemer. Vi skal spille som om de er verdens stærkeste hold. Ny tråd tak, lad os snakke CHL.
https://fcbarcelona.dk/Nyheder/inter-er ... barca.html
Vi skal ikke tænke på om Inter er i problemer. Vi skal spille som om de er verdens stærkeste hold. Ny tråd tak, lad os snakke CHL.
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
I følge Bet365 så har vi vundet 15 ud af de sidste 30 kampe mod Madrid, Madrid har vundet 13, statistikken går tilbage til 30/7 2017. For mit vedkommende ret overraskende, da jeg egentlig tænkte, at Madrid havde været det bedst spillende hold i denne periode.Red skrev: ↑man apr 28, 2025 4:55 pmDu har selvfølgelig ret der Raphina var ret ringe men det var jo en konstatering dogSpillerSomMESSI skrev: ↑man apr 28, 2025 8:12 amHehe, jeg forstår hvad du mener, men udsagnet herover .. de har da stadig ikke *vist* / *bevist* hvordan man vinder over os?Red skrev: ↑søn apr 27, 2025 10:41 pmDe var da klart bedst da Mbappe kom ind med både Vini og ham på banen, jeg tror ikke vi havde vundet hvis vini kunne spille videre, det så da skræmmende ud og de løb hovedløst rundt en periode (Barca)SpillerSomMESSI skrev: ↑søn apr 27, 2025 1:21 pmHer er et citat fra Madridista som i andre må hjælpe mig med at forstå:
Hvordan har de vist at de godt kan slå Barcelona?Jeg tager da en lille smule positivt med fra kampen. Før havde jeg intet håb for mesterskabet, nu har jeg et lille håb. Meget skal gå rigtigt, men vi har vist at vi godt kan slå Barcelona (selvom der ikke burde have været spørgsmål ved dette), og hvis vi vinder den indbyrdes kamp.. jamen, hay liga!
(Jeg er forvirret over at man kan nå den konklusion efter at vi har mødt dem 3 gange i sæsonen)
De vil da altid have *muligheden* for at vinde, og bedre muligheder hvis Vini og Mbappe spiller rigtig godt, det er da indlysende.. men de vandt jo ikke. Vi kunne da også have scoret flere mål, vi havde da flere store chancer, et par tvivlsmomme situationer der kunne have givet straffe, et bold på stolpen, nogle kontraer hvor Raphina (normalt) ville have afsluttet bedre.
Så man kan jo altid sige at hvis Vini ikke var blevet skadet så måske, men hvis Raphina havde spillet bedre så måske ikke... men men men hele pointen er: De har jo ikke *vist* eller *bevist* at de kan slå os. Vi har derimod netop *vist* at vi kan slå dem 3 gange.
Men nevermind... der er bare ingen logisk forbindelse mellem udsagnet fra fansiden og de 3 kampe vi har spillet mod dem, da de netop har tabt alle gange.
Er enig i Flick har knækket koden til at slå Real og gør han det igen den 11. Maj er det vel en af de bedre stimer i mod dem
-
Kluivert
Hold da op dårligt midtbanespil af Real. Pedri opsøger heldet men kæft hvor er det dårligt af Real, ser igen og igen. Havde ikke set denne vinkel før. Hvis bare en af dem havde løbet efter Pedri kunne de have undgået målet.
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 406 gange
Lige præcis – det var også min tanke, første gang jeg så situationen fra den vinkel.
Målet er faktisk 100 procent Bellinghams ansvar. Først laver han en fejlaflevering, som sætter gang i et hurtigt Barcelona-angreb. Som om det ikke var nok, undlader han også at løbe tilbage og dække området lige uden for feltet, hvilket giver Pedri pladsen til at afslutte og score.
Læg mærke til, at Pedri og Bellingham i starten befinder sig i nogenlunde samme område, men i modsætning til Bellingham tager Pedri løbet hele vejen frem til feltet – og det er netop dét, der fører til målet. Stærkt arbejde af Pedri!
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 710 gange
- Blevet takket: 769 gange
Bortset fra, Fran, Asencio, Valverde, Tchu, Rodrygo er samtlig Real spillere en flok divaer som ofte bare slår op i banen.
Det ses tydeligt på deres manglende løbepensum i feks CHL.
Selvom de har verdensklasse spillere på hver position så kan man ikke vinde kampe uden at alle giver sig 100 %
Det var noget af det som vi så hos vore egne spillere sidste sæson især, Lewan, De Jong, Kounde etc. de slog blot ud med armene uden at tage tilbageløbet, som feks Pedri og Gavi altid gjorde/gør.
Man tager altså 20 % af topniveauet af hele holdet med denne attitude.
Det ses tydeligt på deres manglende løbepensum i feks CHL.
Selvom de har verdensklasse spillere på hver position så kan man ikke vinde kampe uden at alle giver sig 100 %
Det var noget af det som vi så hos vore egne spillere sidste sæson især, Lewan, De Jong, Kounde etc. de slog blot ud med armene uden at tage tilbageløbet, som feks Pedri og Gavi altid gjorde/gør.
Man tager altså 20 % af topniveauet af hele holdet med denne attitude.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
- JonasV
- Geografisk sted: Lige ved og næsten
- Har takket: 1481 gange
- Blevet takket: 1989 gange
Det var en anden tid! Og - i fodboldmæssig forstand - så god en tid, at jeg ikke regner med at opleve noget tilsvarende igen.emo skrev: ↑man apr 28, 2025 11:50 amDengang man rent faktisk sad og så fejringen live. Kæft det var tider.JonasV skrev: ↑søn apr 27, 2025 9:48 pmDet gør mig glad at se de billeder af fejringen. Det er næsten som om man kan mærke noget.
Og så minder det mig om dengang Messi blev så overrislet i løbet af en bustur gennem Barcelona, at han rendte rundt som en lille beruset havenisse til fejringen på Camp Nou. Good times.
![]()
Stativ, stakit, Busquets.
-
Kluivert
Ja præcis. Well Bellingham er dog stadig en fantastisk spiller, han trænger til en god træner og et andet hold. Han er kun 21 og attituden bliver nok bedre med alderen.Barca80 skrev: ↑man apr 28, 2025 6:26 pmLige præcis – det var også min tanke, første gang jeg så situationen fra den vinkel.
Målet er faktisk 100 procent Bellinghams ansvar. Først laver han en fejlaflevering, som sætter gang i et hurtigt Barcelona-angreb. Som om det ikke var nok, undlader han også at løbe tilbage og dække området lige uden for feltet, hvilket giver Pedri pladsen til at afslutte og score.
Læg mærke til, at Pedri og Bellingham i starten befinder sig i nogenlunde samme område, men i modsætning til Bellingham tager Pedri løbet hele vejen frem til feltet – og det er netop dét, der fører til målet. Stærkt arbejde af Pedri!
Ja Flick har jo også snupper hvad 4 i træk? Det hjalp markant syntes egentlig selv i vores medium niveau spillende sæsoner at det ikke var Real vi egentlig bøvlede med det er mere de "skal vinde kampe" vi havde svært ved at lukkenosslo15 skrev: ↑man apr 28, 2025 5:49 pmI følge Bet365 så har vi vundet 15 ud af de sidste 30 kampe mod Madrid, Madrid har vundet 13, statistikken går tilbage til 30/7 2017. For mit vedkommende ret overraskende, da jeg egentlig tænkte, at Madrid havde været det bedst spillende hold i denne periode.Red skrev: ↑man apr 28, 2025 4:55 pmDu har selvfølgelig ret der Raphina var ret ringe men det var jo en konstatering dogSpillerSomMESSI skrev: ↑man apr 28, 2025 8:12 amHehe, jeg forstår hvad du mener, men udsagnet herover .. de har da stadig ikke *vist* / *bevist* hvordan man vinder over os?Red skrev: ↑søn apr 27, 2025 10:41 pmDe var da klart bedst da Mbappe kom ind med både Vini og ham på banen, jeg tror ikke vi havde vundet hvis vini kunne spille videre, det så da skræmmende ud og de løb hovedløst rundt en periode (Barca)SpillerSomMESSI skrev: ↑søn apr 27, 2025 1:21 pmHer er et citat fra Madridista som i andre må hjælpe mig med at forstå: