Hobbyer

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 640 gange
Blevet takket: 671 gange

Re: Hobbyer

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nogle af mine trøjer...

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Der er en Messi trøje fra 2007 med nr. 19 på ryggen, som jeg købte i 2007, som min allerførste trøje.

Ronaldo trøjen er til salg for højst bydende :-) men den er faktisk lidt unik, fordi jeg fik den originale Real Madrid trøje trykt med Ronaldos navn i sommeren 2008, fordi jeg var overbevist om at han skiftede fra Man U til Real der, men han endte med at blive endnu en sæson i Man U, så det er den eneste Real Madrid trøje fra sæson 2008/2009 med Ronaldo på ryggen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 428 gange
Blevet takket: 1603 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Solide trøjer, Messi! :thumbup: Fedt du har en trøje med SpillerSomMessi! :cool:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 16, 2025 4:57 pm
Solide trøjer, Messi! :thumbup: Fedt du har en trøje med SpillerSomMessi! :cool:
Det var fordi da jeg joinede dette board kaldte jeg mig SpillerSomMESSI og så var der en, jeg tror endda det var Daluigi som foreslog at vi hver især skulle få trykt en trøje med vores avatar navn på, så kunne vi genkende hinanden hvis vi tilfældigvis skulle rende på hinanden på Camp Nou.. hahahha

Og hvorfor hedder jeg så SpillerSomMESSI, spørger du?
Fordi jeg var til firmabold i 2007 for at blive udtaget til førsteholdet, og så havde jeg taget min nyindkøbte Messi 19 2007 trøje på, og det første træneren sagde var: hvis du virkelig spiller som Messi bliver du udtaget med det samme.

Jeg blev udtaget som højre back, men har beholdt kælenavnet SpillerSomMESSI lige siden.. det var endda dengang Messi ikke var sååååååååå kendt som nu.. men træneren vidste godt hvem Messi var selvfølgelig.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 16, 2025 5:03 pm
FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 16, 2025 4:57 pm
Det var fordi da jeg joinede dette board kaldte jeg mig SpillerSomMESSI og så var der en, jeg tror endda det var Daluigi som foreslog at vi hver især skulle få trykt en trøje med vores avatar navn på, så kunne vi genkende hinanden hvis vi tilfældigvis skulle rende på hinanden på Camp Nou.. hahahha

Og hvorfor hedder jeg så SpillerSomMESSI, spørger du?
Fordi jeg var til firmabold i 2007 for at blive udtaget til førsteholdet, og så havde jeg taget min nyindkøbte Messi 19 2007 trøje på, og det første træneren sagde var: hvis du virkelig spiller som Messi bliver du udtaget med det samme.

Jeg blev udtaget som højre back, men har beholdt kælenavnet SpillerSomMESSI lige siden.. det var endda dengang Messi ikke var sååååååååå kendt som nu.. men træneren vidste godt hvem Messi var selvfølgelig.
Det er fandme en sjov historie! :wave:

En højre back der spiller som Messi, stærkt!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

De næste trøjer blir selvfølgelig med Cubarsi, Gavi og Pedri..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 16, 2025 5:09 pm
De næste trøjer blir selvfølgelig med Cubarsi, Gavi og Pedri..
Cubarsí står virkelig højt på min liste. Exceptionelt talent.

nosslo15
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 217 gange

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 16, 2025 4:45 pm
Nogle af mine trøjer...

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Der er en Messi trøje fra 2007 med nr. 19 på ryggen, som jeg købte i 2007, som min allerførste trøje.

Ronaldo trøjen er til salg for højst bydende :-) men den er faktisk lidt unik, fordi jeg fik den originale Real Madrid trøje trykt med Ronaldos navn i sommeren 2008, fordi jeg var overbevist om at han skiftede fra Man U til Real der, men han endte med at blive endnu en sæson i Man U, så det er den eneste Real Madrid trøje fra sæson 2008/2009 med Ronaldo på ryggen.
Jeg troede egentlig, at jeg selv var lidt skør med omtrent 20 fodboldtrøjer, men kan se herinde på forum, at jeg åbenbart er ganske normal. Men hør engang Messi, den der Ronaldo trøje - er det ikke bare, lidt, flovt? Har du flere Madrid trøjer? Synes også jeg har læst flere indslag fra dig, hvor du priser Ancelotti! :grin:

Ps. Mon ikke du kan sælge din Ronaldo trøje til en eller anden deprimeret United fan, som drømmer om de gode, gamle dage? :grin:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Det er lidt kompliceret..
Før Ronaldinho var jeg mega vild med rigtige Ronaldo.. han startede i Barca, men endte jo i Real. Og dan han spillede sammen med Figo og Zidane of Carlos, var jeg faktisk ganske begejstret for Real Madrids spil.

Jeg troede at C Ronaldo ville bringe nye tekniske højder til Real i 2008, men han kom ikke før 2009. Og han bragte slet ikke det tekniske som jeg havde troet..

Jeg startede med at følge Barca pga. Romario.. ikke Laudrup, selvom jeg er helt vild med Michael og Brian. Men Romario er noget af det ypperste jeg nogensinde har set.

Men så kom Hollænder tiden i slut 1990'erne i Barca, samtidig med Figo to det forbudte skifte og vupti, Real havde et Dream team, som jeg faktisk nød at se spille.

Pludselig i 2004 skete der et mirakel: Ronaldinho, og lige efter: Messi og så Iniesta og Xavi fik deres helt store gennembrud i 2006-2007..

Så det med Real Madrid et et levn fra 2002 da Ronaldo (den rigtige spillede der) og man kunne få Beckham trøjer med nr. 23 smidt i nakken på hvert gadehjørne... da fik jeg foræret en Beckham trøje..

Så jeg har altid været Barca fan, men ikke sådan helt sort/hvid og at jeg absolut *skal* hade rivalen hvis de har gode spillere eller sympatiske trænere.

Carlo er virkelig en sympatisk træner, det har han været alle dage - selv i PSG, og det står jeg ved.
Jeg kunne heller aldrig finde på at være negativ overfor Benzema.. han har altid været utrolig fair og sportslig, så jeg hadede ham ikke blot fordi han spillede i Real Madrid.

Lidt rodet forklaring, fordi jeg har lidt rodet tilgang til det der med *klub*.. det er mere *spillerne* for mig.

Antimadridista
Har takket: 1309 gange
Blevet takket: 1052 gange

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs apr 22, 2025 2:20 pm
Før Ronaldinho var jeg mega vild med rigtige Ronaldo.. han startede i Barca, men endte jo i Real. Og dan han spillede sammen med Figo og Zidane of Carlos, var jeg faktisk ganske begejstret for Real Madrids spil.

Jeg troede at C Ronaldo ville bringe nye tekniske højder til Real i 2008, men han kom ikke før 2009. Og han bragte slet ikke det tekniske som jeg havde troet..

Jeg startede med at følge Barca pga. Romario.. ikke Laudrup, selvom jeg er helt vild med Michael og Brian. Men Romario er noget af det ypperste jeg nogensinde har set.

Men så kom Hollænder tiden i slut 1990'erne i Barca, samtidig med Figo to det forbudte skifte og vupti, Real havde et Dream team, som jeg faktisk nød at se spille.

Pludselig i 2004 skete der et mirakel: Ronaldinho, og lige efter: Messi og så Iniesta og Xavi fik deres helt store gennembrud i 2006-2007..

Så det med Real Madrid et et levn fra 2002 da Ronaldo (den rigtige spillede der) og man kunne få Beckham trøjer med nr. 23 smidt i nakken på hvert gadehjørne... da fik jeg foræret en Beckham trøje..

Så jeg har altid været Barca fan, men ikke sådan helt sort/hvid og at jeg absolut *skal* hade rivalen hvis de har gode spillere eller sympatiske trænere.

Carlo er virkelig en sympatisk træner, det har han været alle dage - selv i PSG, og det står jeg ved.
Jeg kunne heller aldrig finde på at være negativ overfor Benzema.. han har altid været utrolig fair og sportslig, så jeg hadede ham ikke blot fordi han spillede i Real Madrid.

Lidt rodet forklaring, fordi jeg har lidt rodet tilgang til det der med *klub*.. det er mere *spillerne* for mig.
Så hvis Real spiller flot, kommer tvivlen op i dig :crazy: :grin:

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2084 gange
Blevet takket: 1292 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Jeg byder 50 kr for trøjen. Jeg griller i weekenden og den trøje er perfekt til at starte bålet
MDCCCXCIX

nosslo15
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 217 gange

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:

Jeg kan sagtens genkende meget af det, du skriver. Jeg var vild med Laudrup - og da han skiftede, blev jeg, for et par år, Real fan.

Jeg kunne også godt lide Madrids spil under Galactico æraen, men det var Zidane, der gjorde det for mig.

Men jeg har alle dage været Barcafan og som man er blevet mere og mere voksen, er der også kommet mere og mere nag til de andre klubber - og især Madrid. Uanset hvordan Barcas hold ser ud, så støtter jeg det, hvilket mange også vil kunne nikke genkendende til, af mit skriv de senere år, hvor spillet har været langt fra prangende. Eksempelvis støttede jeg Xavi i tykt og tyndt.
Senest rettet af nosslo15 tirs apr 22, 2025 6:10 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Antimadridista skrev:
tirs apr 22, 2025 3:34 pm
SpillerSomMESSI skrev:

Det er faktisk den slags udsagn som den du kommer med der som jeg mener er helt utrolig kompliceret.
Selvfølgelig er jeg Barcelona fan det tror jeg ikke der er nogen der kan være i tvivl om efter jeg har skrevet side op og ned på dette forum siden 2009.
Men selve spørgsmålet om hvorfor man blev fan af en klub er jo det er det hele drejer sig om.
Jeg er ikke født i Spanien eller Barcelona jeg er født i Danmark.
Hvem holder jeg med i Danmark? Skive fordi jeg bor i Skive. Så der er en relation mellem skive og mig.
Men hvis jeg godt kan lide at se Brøndby spille fordi jeg synes de har nogle fantastiske spillere er jeg så også Brøndby fan? Og hvis det automatisk ville gøre mig til Brøndby fan fordi at jeg synes de har nogle gode spillere vil det så automatisk også betyde at jeg skal absolut hade FCK?
Det er den slags afstumpede meninger som jeg ikke kan leve med.
Jeg har aldrig været en fan af Real Madrid hverken som klub eller decideret nogle af deres spillere, undtagen rigtige Ronaldo. Det nærmeste jeg kan sige at jeg har haft dybe følelser for spilleren Ronaldo fra Brasilien, både da han var i Barca og i Real, men det fik mig ikke til at elske klubben Real Madrid eller at hade andre klubber.
Jeg er erklæret fan af Barca og det fordi min første kærlighed til fodbold kom af at se Romario spille.
Derefter begyndte jeg at følge klubben på grund af spilleren, ikke omvendt. Hvis Messi Iniesta og Xavi havde skiftet til en anden klub så ville jeg have set deres kampe mere end Barcelonas kampe og jeg ville måske endda have blevet fan af den klub.
Så for mig er det vel det altid være spillerne i stedet for klubben da jeg ikke er født i Spanien i Barcelona i Madrid i London eller nogen som helst andre steder hvor de store klubber der har de gode spillere er.
Nu er problemet jo blot at når man har fulgt en klub i så mange år som jeg har fulgt Barcelona og har rejst dernede så mange gange har købt så mange trøjer har grædt så mange gange vi har tabt har fejret så mange gange vi har vundet og har ikke kunne sove flere nætter på grund af en fodboldkamp så sidder det selvfølgelig i hjertet på mig nu, på grund af de spillere man elsker at se spille, og så begynder klubben at betyde noget mere for en men det har aldrig været klubben fra start af det er altid været spilleren.
Så hvis i fremtiden vi forestiller os at Real Madrid og Barcelona skiftede spillere allesammen så ville jeg da holde med Real Madrid på grund af spillerne jeg ville da ikke holde med Barcelona hvis de havde Real Madrid spillere for dem bryder mig bestemt ikke om men jeg elsker jo spillerne der spiller i Barcelona.
Ha ha ha ha ha ha ha ha
Senest rettet af SpillerSomMESSI tirs apr 22, 2025 6:15 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Lopezzz skrev:
tirs apr 22, 2025 4:00 pm
Jeg byder 50 kr for trøjen. Jeg griller i weekenden og den trøje er perfekt til at starte bålet
Solgt ! 😂

Antimadridista
Har takket: 1309 gange
Blevet takket: 1052 gange

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs apr 22, 2025 6:07 pm
Antimadridista skrev:
tirs apr 22, 2025 3:34 pm
SpillerSomMESSI skrev:

Det er faktisk den slags udsagn som den du kommer med der som jeg mener er helt utrolig kompliceret.
Selvfølgelig er jeg Barcelona fan det tror jeg ikke der er nogen der kan være i tvivl om efter jeg har skrevet side op og ned på dette forum siden 2009.
Men selve spørgsmålet om hvorfor man blev fan af en klub er jo det er det hele drejer sig om.
Jeg er ikke født i Spanien eller Barcelona jeg er født i Danmark.
Hvem holder jeg med i Danmark? Skive fordi jeg bor i Skive. Så der er en relation mellem skive og mig.
Men hvis jeg godt kan lide at se Brøndby spille fordi jeg synes de har nogle fantastiske spillere er jeg så også Brøndby fan? Og hvis det automatisk ville gøre mig til Brøndby fan fordi at jeg synes de har nogle gode spillere vil det så automatisk også betyde at jeg skal absolut hade FCK?
Det er den slags afstumpede meninger som jeg ikke kan leve med.
Jeg har aldrig været en fan af Real Madrid hverken som klub eller decideret nogle af deres spillere, undtagen rigtige Ronaldo. Det nærmeste jeg kan sige at jeg har haft dybe følelser for spilleren Ronaldo fra Brasilien, både da han var i Barca og i Real, men det fik mig ikke til at elske klubben Real Madrid eller at hade andre klubber.
Jeg er erklæret fan af Barca og det fordi min første kærlighed til fodbold kom af at se Romario spille.
Derefter begyndte jeg at følge klubben på grund af spilleren, ikke omvendt. Hvis Messi Iniesta og Xavi havde skiftet til en anden klub så ville jeg have set deres kampe mere end Barcelonas kampe og jeg ville måske endda have blevet fan af den klub.
Så for mig er det vel det altid være spillerne i stedet for klubben da jeg ikke er født i Spanien i Barcelona i Madrid i London eller nogen som helst andre steder hvor de store klubber der har de gode spillere er.
Nu er problemet jo blot at når man har fulgt en klub i så mange år som jeg har fulgt Barcelona og har rejst dernede så mange gange har købt så mange trøjer har grædt så mange gange vi har tabt har fejret så mange gange vi har vundet og har ikke kunne sove flere nætter på grund af en fodboldkamp så sidder det selvfølgelig i hjertet på mig nu, på grund af de spillere man elsker at se spille, og så begynder klubben at betyde noget mere for en men det har aldrig været klubben fra start af det er altid været spilleren.
Så hvis i fremtiden vi forestiller os at Real Madrid og Barcelona skiftede spillere allesammen så ville jeg da holde med Real Madrid på grund af spillerne jeg ville da ikke holde med Barcelona hvis de havde Real Madrid spillere for dem bryder mig bestemt ikke om men jeg elsker jo spillerne der spiller i Barcelona.
Ha ha ha ha ha ha ha ha
Æhhh ok….ved ikke om jeg blev meget klogere :glad:

Men jo, du følger og fascineres ofte i første omgang af spilleren og faktisk også i anden omgang..!!

Men selvfølgelig også af klubben pga den langvarige historie.

Det er selvfølgelig fint, alle må følge deres bold som de lyster.

Personligt skal der godt nok meget til for at jeg nyder at se en Real spiller spille. Selv Isco blev jeg mere irriteret over havde valgt Real end jeg nød ham og jeg ser desuden sjældent Real spille…

Jeg er også klart mere til selve klubben end diverse spillere, (Ser aldrig Messi spille i US) og kan egentlig ikke se hvorfor man ikke kan holde med eller identificere sig et godt stykke henad vejen med en klub, selvom den holder til i et andet land!?

Som barn blev jeg fascineret af klubben/Barca før en spiller, men var dog (selvfølgelig) M Laudrup fan, så holdt faktisk med Juve som helt ung, men da han så skiftede til Barca, klikkede det hele jo bare med yndlings spiller og klub i et.!

Siden har det dog været klubben over spilleren…

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Tak for info.. jeg tror at mange har det ligesom dig eller i hvert fald forklaret det ligesom dig.

Men jeg tror at i realiteten så starter det vel næsten altid med at man har set en fodboldspiller spille en kamp og så blev man fascineret af fodboldspilleren.

Derefter begynder man at følge den klub han spiller i og så begynder man at holde mere mere med klubben fordi man får følelser for dem når de vinder når de taber.

Jeg kan ikke forestille mig der er nogen , som ikke ved noget som helst om fodbold, som sætter sig ned og siger, nu vil jeg prøve at vælge en klub jeg vil holde med fordi jeg vil gerne identificere mig med klubbens Motto eller klubben i sig selv.

Men det er klart at efter mange mange kampe hvor man har set sine yndlingsspillere spille fodbold så begynder man jo at få et tilhørsforhold til klubben, men det starter jo ikke med at man har tilhørsforhold til klubben, det starter med at man føler noget for spilleren og derefter kommer man så til at ville følge klubben i tyndt og tykt, sådan vil det i langt de fleste tilfælde være.

Dengang Messi skiftede til PSG begyndte jeg da at holde med PSG i forhold til alle andre klubber end lige netop Barca.
Og hvorfor holdt jeg stadig med Barca selv hvis Messi skulle spille mod os?
Fordi mine følelser for klubben FC Barcelona er blevet så integreret i mit hjerte nu efter mere end 20 års tilhørsforhold og fan dyrkelse af klubben kan jeg ikke fjerne klubben fra mit hjerte - det er som en ægtefælle for mig.
Men det har taget mange år at få alle de følelser ind i mit hjerte, det var ikke noget der automatisk startede dengang.

Selvom det ville være svært for en Brøndby fan at mene at at han kunne have været FCK fan ved en tilfældighed (altså hvis han ikke er født og opvokset i Brøndby, og dermed har en naturlig relation til klubben) - hvis hans yndlingsspiller havde spillet i FCK fra starten af. Uha uha uha sikke en tanke. :-)

Besvar