15/4 Dortmund - FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Barca80
- Har takket: 87 gange
- Blevet takket: 279 gange
Re: 15/4 Dortmund - FC Barcelona
Sæsonafslutningen bliver fuldstændig vanvittig – tæt pakket, brutal og benhård!!!
Vi skal op imod Real Madrid i Copa del Rey-finalen (en lørdag) lige før den første Champions League-kamp mod Inter eller Bayern i midtugen.
Og som om det ikke var nok, møder vi Real Madrid igen i ligaen lige efter den anden Champions League-kamp i midtugen.
Det lugter af nogle godt brugte Barca-ben i de her altafgørende opgør. Allerede nu ser man træthed hos spillere som Yamal, Raphinha, Kounde og til dels Pedri.
Omvendt – hvis Real ryger ud til Arsenal, slipper de for en CL-semifinale og kan møde os friske og udhvilede. Ikke ligefrem et drømmescenarie for os. Det er netop derfor, jeg taler for, at stamspillerne skal spares ASAP når det giver mening.
Vi skal op imod Real Madrid i Copa del Rey-finalen (en lørdag) lige før den første Champions League-kamp mod Inter eller Bayern i midtugen.
Og som om det ikke var nok, møder vi Real Madrid igen i ligaen lige efter den anden Champions League-kamp i midtugen.
Det lugter af nogle godt brugte Barca-ben i de her altafgørende opgør. Allerede nu ser man træthed hos spillere som Yamal, Raphinha, Kounde og til dels Pedri.
Omvendt – hvis Real ryger ud til Arsenal, slipper de for en CL-semifinale og kan møde os friske og udhvilede. Ikke ligefrem et drømmescenarie for os. Det er netop derfor, jeg taler for, at stamspillerne skal spares ASAP når det giver mening.
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 634 gange
- Blevet takket: 662 gange
Jeg kom lige til at tænke på at vi faktisk godt kunne have fået 2 straffespark i går.. et hvor Lewan blev rykket omkuld og et hvor Yamal dribler ved baglinjen i feltet og en Dortmund spiller fumler bolden med hele armen.
Så ville resultatet være lidt anderleders
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
-
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 633 gange
- Blevet takket: 701 gange
Enig. Jeg har også sat lidt penge på et Real-avancement, bare for at forsøde tilværelsen lidt i tilfælde af hahaIniesta007 skrev: ↑ons apr 16, 2025 11:03 amEn af mine hadeklubber (sammen med Puta) er Bayern. Men den tyske mentalitet ( vi så det igår med Dortmund) er bare vild.PuyolErGud skrev: ↑ons apr 16, 2025 8:51 amTror ikke det bliver Bayern. De er i hvert fald ikke favoritter til det med et nederlag på hjemmebane til et Inter hold som er bundsolide. Bliver dog dejligt at kunne se kampen velvidende at vi er videre.
De kæmper til det sidste![]()
Men vi må tage hvad der kommer, og steppe gevaldigt op![]()
Jeg vil nyde kampene iaften...håber jeg. For frygter jeg hidser mig op hvis Puta går videre...smiler.
-
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 633 gange
- Blevet takket: 701 gange
Ja, den med Yamal ville nok være lidt tynd, men den på Lewandowski er helt sort dømt. Ikke nok med at der ikke dømmes straffe, hvilket snildt kunne forsvares, så dømmer han frispark til Dortmund. Gav nul mening.SpillerSomMESSI skrev: ↑ons apr 16, 2025 11:34 amJeg kom lige til at tænke på at vi faktisk godt kunne have fået 2 straffespark i går.. et hvor Lewan blev rykket omkuld og et hvor Yamal dribler ved baglinjen i feltet og en Dortmund spiller fumler bolden med hele armen.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 418 gange
- Blevet takket: 1553 gange
Puha, min puls er ikke faldet ned endnu. Det var sgu lige ved og næsten at vi røg ud og så alligevel ikke. Magen til uambitiøs tilgang til kampen skal man lede længe efter. Vi har aldrig kunnet forsvare og kommer nok heller aldrig til at kunne det igennem en hel kamp, så hvorfor ikke gå til angreb? Det kan godt være at vi havde en 4-0 føring med i baggagen, men derfor skal man ikke lalle sådan rundt. Da Pedri kom ind blev det lidt bedre, men ikke meget bedre.
Spillerne skal tage sig sammen i semi-finalen, eller bliver drømmen om en finale kun ved drømmen.
Spillerne skal tage sig sammen i semi-finalen, eller bliver drømmen om en finale kun ved drømmen.
-
- Har takket: 1225 gange
- Blevet takket: 1039 gange
Ja det gider vi ikke…Dytrax skrev: ↑ons apr 16, 2025 9:59 amTror han bliver, men til gengæld har Arsenal ifølge rygterne fået kig på Kounde.Antimadridista skrev: ↑tirs apr 15, 2025 11:58 pmHåber han snart er fortid. Har aldrig set lyset i ham. Han ku løbe Vini op, da han stadig var grøn, og det var det. Dertil er han lavet af glas.
Please PL. Giv et bud…

-
- Har takket: 55 gange
- Blevet takket: 148 gange
Ja det bliver kampe forbudt for børnBarca80 skrev: ↑ons apr 16, 2025 11:15 amSæsonafslutningen bliver fuldstændig vanvittig – tæt pakket, brutal og benhård!!!

Men er det ikke det vi drømmer om! Alternativet er at vi er røget ud af alle turneringer og kæmper for en 4 plads i Ligaen

Og det er jo ikke sjovt. Så hellere nogle fede topkampe med dårlige nerver

Iaften kan man slappe af og håbe...

-
- Har takket: 136 gange
- Blevet takket: 213 gange
Det var en af de dårligste kampe under Flick, men der var også mange forudsætninger for, at det blev en dårlig kamp fra vores side.
Alt i alt har det været en ok kvartfinale, vi er videre og uden alvorlige skader, Balde forventes tilbage slut april start maj, så han forhåbentlig kan nå semien.
Men programmet er voldsomt og vores trup er ikke den bredeste, så alt skal gå vores vej, hvis vi skal i finalen, evt. nedprioritere Copafinalen mod Madrid, selvom jeg godt ved, at det nok ikke kommer til at ske.
Vi må se, om Flick kan hive nogle kaniner op af hatten, for det virker virkelig som om, at der er træthed at spore på holdet - eller også så sker der det, at vigtigheden af kampene for spillerne til at "glemme", hvor trætte de er - og så er der godt i vente.
Alt i alt har det været en ok kvartfinale, vi er videre og uden alvorlige skader, Balde forventes tilbage slut april start maj, så han forhåbentlig kan nå semien.
Men programmet er voldsomt og vores trup er ikke den bredeste, så alt skal gå vores vej, hvis vi skal i finalen, evt. nedprioritere Copafinalen mod Madrid, selvom jeg godt ved, at det nok ikke kommer til at ske.
Vi må se, om Flick kan hive nogle kaniner op af hatten, for det virker virkelig som om, at der er træthed at spore på holdet - eller også så sker der det, at vigtigheden af kampene for spillerne til at "glemme", hvor trætte de er - og så er der godt i vente.

- FCBarcelonaChr
- FCBarcelonaChr