30/3 FC Barcelona - Girona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
Re: 30/3 FC Barcelona - Girona
Lækkert at se en kamp, hvor man vinder stensikkert med håndbremsen trukket, synes faktisk at Garcia gør det rigtigt fint på DM i en kamp som denne - og Jong kommer lige ind og viser, at han ikke er skadet. Optimalt udbytte fra en halvlunken affære, klasse!
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 406 gange
En vigtig sejr! Desværre missede jeg dagens kamp.
Men kan nogen forklare, hvorfor Yamal absolut skal spille samtlige 90 minutter i hver eneste kamp? Og til dels også Pedri? Det er logisk, at det øger risikoen for langtidsskader, især med et så tætpakket kampprogram.
Når man ser tilbage på, hvordan Ansu Fati startede som ung teenager, og hvad det endte med (skader), burde man have lært af fortiden.
Men kan nogen forklare, hvorfor Yamal absolut skal spille samtlige 90 minutter i hver eneste kamp? Og til dels også Pedri? Det er logisk, at det øger risikoen for langtidsskader, især med et så tætpakket kampprogram.
Når man ser tilbage på, hvordan Ansu Fati startede som ung teenager, og hvad det endte med (skader), burde man have lært af fortiden.
-
DrGink
- Har takket: 1050 gange
- Blevet takket: 220 gange
Jeg elsker statistik. Hvis man ser på xG der tager hensyn til hvor stor chancen er ser det ikke skidt ud for os. Og hvis man yderligere ser på xGOT som også tager hensyn til hvor god afslutningen er, så ser det decideret godt ud.PeterPedal skrev: ↑søn mar 30, 2025 6:20 pmJa, enig. Det er et mærkeligt spil. Godt man ikke er til statistik, for så ville det bedste hold have tabt i dag. Vi skulle bruge 15 chancer på at score 4 ... svarende til en effektivitet på ca. 25%, hvor Girona er oppe på 100% ... 1 mål på 1 chance.
![]()
-
DrGink
- Har takket: 1050 gange
- Blevet takket: 220 gange
Jeg tror faktisk de har godt styr på det efterhånden. Pedri spillede jo kun samlet en kamp i for Spanien i pausen.Barca80 skrev: ↑søn mar 30, 2025 7:44 pmEn vigtig sejr! Desværre missede jeg dagens kamp.
Yamal kan jeg ikke forklare, men jeg tror ikke de her kampe har været så intensive, så det er vurderet han fint har kunnet spille med uden træthed. Raphinha er blevet hvilet - sikkert fordi dér har været træthed.
- whidgee
- Har takket: 206 gange
- Blevet takket: 461 gange
Lige præcis! Det er noget naivt at tro, at Hansi Flick bare overbelaster spillere, fordi de absolut skal spille. De har massevis af data fra træningen, GPS-veste, rapporter, lægevurderinger og samtaler med spillerne hver eneste dag, som danner grundlag for deres beslutninger. Selvfølgelig kan de blive skadet, men det kan alle. Bare se AC som slet ikke spiller.DrGink skrev: ↑søn mar 30, 2025 8:36 pmJeg tror faktisk de har godt styr på det efterhånden. Pedri spillede jo kun samlet en kamp i for Spanien i pausen.Barca80 skrev: ↑søn mar 30, 2025 7:44 pmEn vigtig sejr! Desværre missede jeg dagens kamp.
Yamal kan jeg ikke forklare, men jeg tror ikke de her kampe har været så intensive, så det er vurderet han fint har kunnet spille med uden træthed. Raphinha er blevet hvilet - sikkert fordi dér har været træthed.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 505 gange
- Blevet takket: 1829 gange
- Daluigi
- Geografisk sted: Galten
- Har takket: 132 gange
- Blevet takket: 986 gange
Det her mål viser lige præcis, hvorfor manden er en af historiens bedste angribere. Man kan bande og svovle over ham - Men hans målinstinkt er i top 0,000000001%
Forumlegende
-
Kluivert
- Har takket: 217 gange
- Blevet takket: 78 gange
Kan det også skyldes at en type som Lamine ofte bare laller rundt på banen. Dvs hans spillestil gør at han bruger langt mindre energi end f eks tonseren Raphinha? Ved ikke.whidgee skrev: ↑søn mar 30, 2025 9:01 pmLige præcis! Det er noget naivt at tro, at Hansi Flick bare overbelaster spillere, fordi de absolut skal spille. De har massevis af data fra træningen, GPS-veste, rapporter, lægevurderinger og samtaler med spillerne hver eneste dag, som danner grundlag for deres beslutninger. Selvfølgelig kan de blive skadet, men det kan alle. Bare se AC som slet ikke spiller.DrGink skrev: ↑søn mar 30, 2025 8:36 pmJeg tror faktisk de har godt styr på det efterhånden. Pedri spillede jo kun samlet en kamp i for Spanien i pausen.Barca80 skrev: ↑søn mar 30, 2025 7:44 pmEn vigtig sejr! Desværre missede jeg dagens kamp.