19 - Lamine Yamal

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 267 gange

Re: 19 - Lamine Yamal

Indlæg af Barca80 »

Jeg ved godt, at nr. 10 er cool og har en bestemt historik i Barcelona osv., men jeg ved ikke, om det er en supergod idé, at Yamal allerede får trøje nr. 10. Drengen er ikke engang fyldt 18 år.

Lad ham nu bare fortsætte med at være et supertalent og blot en dreng. Det gik jo heller ikke særlig godt, efter Ansu Fati fik nr. 10 på ryggen, grundet det enorme ansvar og pres, som følger med nr. 10.

Jeg bryder mig ikke om beslutninger, der træffes, bare fordi det kunne være FEDT at have Yamal som nr. 10 :roll:

Så vidt jeg husker, var Messi 21 eller 22 år, da han fik det legendariske nummer på ryggen :?

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 280 gange
Blevet takket: 126 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
fre jan 17, 2025 10:25 pm
Jeg ved godt, at nr. 10 er cool og har en bestemt historik i Barcelona osv., men jeg ved ikke, om det er en supergod idé, at Yamal allerede får trøje nr. 10. Drengen er ikke engang fyldt 18 år.

Lad ham nu bare fortsætte med at være et supertalent og blot en dreng. Det gik jo heller ikke særlig godt, efter Ansu Fati fik nr. 10 på ryggen, grundet det enorme ansvar og pres, som følger med nr. 10.

Jeg bryder mig ikke om beslutninger, der træffes, bare fordi det kunne være FEDT at have Yamal som nr. 10 :roll:

Så vidt jeg husker, var Messi 21 eller 22 år, da han fik det legendariske nummer på ryggen :?
Enig. Ingen tvivl om, at Lamine Yamal nok er vores nye nummer 10 på sigt.

Kunne han få den nu? Ja, men jeg synes det er bedre at give nummer 10 til Raphinha, som også fortjener den.

Lad lige Yamal blive en voksen mand og lad ham få nogle sæsoner til gå fra supertalent til en der leverer varen i hver eneste kamp.

Jeg tror sagtens han kunne være klar til nummer 10 nu og al den marketing, der kunne være i det kan måske ogå være godt.

Tror også han har modenheden til det nu, men jeg synes ikke han skal have det ansvar nu.

Synes det er bedre at lade ham være Yamal og være en af de unge lige nu.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

nosslo15
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 206 gange

Indlæg af nosslo15 »

Jeg er enig.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 627 gange
Blevet takket: 651 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Yamal.. jeg får et sug i maven når jeg ser ham spille.

Jeg prøver at beherske mine forventninger til ham, men han udfordrer mig til at sætte dem højere og højere hver gang han spiller.
Jeg tænker som regel inden en kamp, ja ja - lad os nu se om han ikke falder lidt igennem i den her kamp, han er jo kun 17 år.
Men nej, storset hver gang er han banens bedste og dribler og afleverer som kun den gode 10'er gjorde...

I will try to control my enthusiasm, men det er godt nok lidt svært efterhånden.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 173 gange

Indlæg af PeterPedal »

SpillerSomMESSI skrev:
tors jan 30, 2025 11:34 am

Jeg prøver at beherske mine forventninger til ham, men han udfordrer mig til at sætte dem højere og højere hver gang han spiller.
Jeg tænker som regel inden en kamp, ja ja - lad os nu se om han ikke falder lidt igennem i den her kamp, han er jo kun 17 år.
Men nej, storset hver gang er han banens bedste og dribler og afleverer som kun den gode 10'er gjorde...

I will try to control my enthusiasm, men det er godt nok lidt svært efterhånden.
Vi kan kun være enige :-)
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 410 gange
Blevet takket: 1517 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Yamal er så vild! :thumbup:

Hristo
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 210 gange

Indlæg af Hristo »

PeterPedal skrev:
tors jan 30, 2025 12:25 pm
SpillerSomMESSI skrev:

Lige meget hvad kan man heller ikke tage hans tårnhøje fodbold-IQ. Hans beslutninger er generelt på et meget højt niveau og den del af hans spil er svær at gøre dårligere. Dermed er standardniveauet allerede meget højt. Og så er der alt det tekniske og fysiske oveni som er højt nu, men jo nok også kan udvikles ret meget mere. Han er et fænomen!

nosslo15
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 206 gange

Indlæg af nosslo15 »

Hristo skrev:
søn feb 02, 2025 10:29 pm
PeterPedal skrev:
tors jan 30, 2025 12:25 pm
SpillerSomMESSI skrev:

Lige meget hvad kan man heller ikke tage hans tårnhøje fodbold-IQ. Hans beslutninger er generelt p å et meget højt niveau og den del af hans spil er svær at gøre dårligere. Dermed er standardniveauet allerede meget højt. Og så er der alt det tekniske og fysiske oveni som er højt nu, men jo nok også kan udvikles ret meget mere. Han er et fænomen!
Vi er helt holdt op med at tale om spilletid. Jeg synes ofte man ser, at Yamal bliver på banen - også selvom kampen er vundet.

Håber virkelig at Flick ved hvad han gør.

Dumle
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 31 gange

Indlæg af Dumle »

Nu så jeg lige tilfældigt lidt youtubevideoer omkring Barca, og faldt over en som bekymrede sig om Lamines højde. Knægten er allerede 1.80 og stadig blot en teenager, hvad tænker i om dette? Skal man bekymre sig over om han pludselig ender med at være 1.90 eller højere?(man ser ikke mange kantspillere af den bygning)

Måske lidt ligegyldig snak men forum er stille

DeanCassady
Har takket: 96 gange
Blevet takket: 253 gange

Indlæg af DeanCassady »

Jeg tvivler på, at han vokser mere end fem centimeter mere, og i så fald er det fint. Ronaldinho var f.eks. 1,82.
Robert Zimmerman

DrGink
Har takket: 886 gange
Blevet takket: 195 gange

Indlæg af DrGink »

Dumle skrev:
lør feb 15, 2025 1:29 pm
Nu så jeg lige tilfældigt lidt youtubevideoer omkring Barca, og faldt over en som bekymrede sig om Lamines højde. Knægten er allerede 1.80 og stadig blot en teenager, hvad tænker i om dette? Skal man bekymre sig over om han pludselig ender med at være 1.90 eller højere?(man ser ikke mange kantspillere af den bygning)

Altså det er jo ikke automatisk et problem at være højere. Men det er klart at han jo ikke er bygget som Messi. Han er lidt mere "ranglet" at se på. Jeg tænker desuden det er ret sandsynligt at han er tidligt udviklet da det ellers ville have været svært som 16 årig at begå sig fysisk på topniveau.

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 81 gange

Indlæg af Puyols_garn »

DrGink skrev:
lør feb 15, 2025 3:19 pm
Dumle skrev:
lør feb 15, 2025 1:29 pm

Altså det er jo ikke automatisk et problem at være højere. Men det er klart at han jo ikke er bygget som Messi. Han er lidt mere "ranglet" at se på. Jeg tænker desuden det er ret sandsynligt at han er tidligt udviklet da det ellers ville have været svært som 16 årig at begå sig fysisk på topniveau.
Man må ej heller forglemme, at en af de største fodboldspillere igennem historien, Peter Crouch, var over 2 meter høj. Hans ranglede statur forhindrede imidlertid aldrig hans ambitioner i at vokse sig op igennem skyerne :cool:

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1961 gange
Blevet takket: 1246 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Hvor ser det dog legende let ud for den unge mand. Gudsbenådet talent vi har i stalden.

Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

FCBarcelonaChr skrev:
ons mar 12, 2025 1:12 pm
Hvor ser det dog legende let ud for den unge mand. Gudsbenådet talent vi har i stalden.

Billede

Besvar