Hobbyer

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 962 gange
Blevet takket: 696 gange

Re: Hobbyer

Indlæg af Kvoller »

Ialocin skrev:
man feb 10, 2025 9:50 pm
SpillerSomMESSI skrev:
man feb 10, 2025 2:52 pm
Jeg elsker at spille guitar, at studere Tagalog, at nørde musik historie og er ganske imponeret af eks. Pink Floyd, Beatles, Leonard Cohen etc.. og jeg har altid været meget interesseret i at analysere sangtekster.
Jeg er fuldstændig opslugt af komik, så meget at det grænser til det mærkværdige for min familie.. Family Guy, American Dad, Bill Burr og i særlig grad den afdøde Norm MacDonald (hence my avatar here on the forum), men jeg er også med i en lille eksklusiv Seinfeld klub. Jeg studerer Bibelen næsten dagligt.. Elsker atletik og selvfølgelig fodbold hvor jeg ser alle Barca kampe næsten uden undtagelse og har fulgt klubben siden start 1990'erne.
Jeg går også i motionscenter hver dag, for at holde vægten nede på max 78! Det har jeg holdt siden 2019.
Jeg interesserer mig for motorcykler og biler - jeg ejer en Honda Dax ST 125 og vi har en lille mc klub. Jeg har tidligere kørt MC cruiser, sport og touring, men nu er det den lille retro Dax der optager mig.
Og Elvis.. jeg er vokset op med en familie der nærmest dyrkede ham, så jeg er også lidt af en Elvis nørd.
Jeg spiller fodbold hver weekend på motionsplan.
Jeg går også lidt op i Whisky og Rom for tiden. Nå ja og jeg vinterbader.
Jeg elsker også komik og humor. Hvad er det for en Seinfeld-klub du er med i? Det lyder spændende. Jeg er nok mere en casual Seinfeld-beundrer, men har da trods alt set alle afsnittene et par gange eller 3.

Personlige komik-favoritter inkluderer: Scrubs (my first big love), Seinfeld, Curb Your Enthusiasm, Arrested Development, The Good Place, Louie, Malcolm in the Middle, It's Always Sunny In Philadelphia, The Office, South Park, Rick & Morty, Bojack Horseman, Family Guy, The Inbetweeners og Derry Girls.. Det var godt nok pokkers mange serier, men det er et godt udsnit af mine favorit-serier. Hvis vi taler stand up er Bill Burr, Louis CK., Bo Burnham, John Mulaney og Anthony Jeselnik. Af dem jeg lige kan huske navnene på.
Scrubs er den serie, der har ramt mig hårdest. Balancen mellem at sidde med tårer i øjnene i en scene, for derefter at få en hysterisk morsom scene er vildt lavet af Bill Lawrence. Jeg har set alt han har lavet siden da. Cougar Town, Ted Lasso, Shrinking osv.
Det var også i Scrubs jeg hørte Joshua Radin for første gang. Jeg er til koncert hver gang han er i området, har netop været til min sjette med ham.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 627 gange
Blevet takket: 651 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

og.. bonus info. Jeg var til Creed Bratton koncert i efteråret.. han kom lige forbi Skive på sin verdensturne.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Blevet takket: 682 gange

Indlæg af PuyolErGud »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 11, 2025 12:29 pm
og.. bonus info. Jeg var til Creed Bratton koncert i efteråret.. han kom lige forbi Skive på sin verdensturne.
Fik du spurgt om han stadigvæk arbejder for Dunder Mifflin?

nosslo15
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 206 gange

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 10, 2025 2:52 pm
Jeg elsker at spille guitar, at studere Tagalog, at nørde musik historie og er ganske imponeret af eks. Pink Floyd, Beatles, Leonard Cohen etc.. og jeg har altid været meget interesseret i at analysere sangtekster.
Jeg er fuldstændig opslugt af komik, så meget at det grænser til det mærkværdige for min familie.. Family Guy, American Dad, Bill Burr og i særlig grad den afdøde Norm MacDonald (hence my avatar here on the forum), men jeg er også med i en lille eksklusiv Seinfeld klub. Jeg studerer Bibelen næsten dagligt.. Elsker atletik og selvfølgelig fodbold hvor jeg ser alle Barca kampe næsten uden undtagelse og har fulgt klubben siden start 1990'erne.
Jeg går også i motionscenter hver dag, for at holde vægten nede på max 78! Det har jeg holdt siden 2019.
Jeg interesserer mig for motorcykler og biler - jeg ejer en Honda Dax ST 125 og vi har en lille mc klub. Jeg har tidligere kørt MC cruiser, sport og touring, men nu er det den lille retro Dax der optager mig.
Og Elvis.. jeg er vokset op med en familie der nærmest dyrkede ham, så jeg er også lidt af en Elvis nørd.
Jeg spiller fodbold hver weekend på motionsplan.
Jeg går også lidt op i Whisky og Rom for tiden. Nå ja og jeg vinterbader.
Hej SSM, jeg er også meget glad for Elvis, men jeg tror ikke at "nørd" for mit vedkommende er det rette udtryk, så mange plader har jeg heller ikke med ham. Men på mit arbejde ( jeg arbejder på plejehjem) er der 2 beboere, som også er meget glade for Elvis, så når der er tid til det, så finder jeg noget Elvis frem på Spottify på min telefon - og så hører vi Elvis sammen. Det gør en kæmpe forskel for humøret. :razz:

Havde aldrig forestillet mig. at du gik og rodede med mekanik. :eek:

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
Hører du så også det gamle Grass Roots, eller hvad?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

nosslo15 skrev:
tirs feb 11, 2025 2:31 pm
SpillerSomMESSI skrev:
Nej, jeg vidste slet ikke at han havde spillet i et semi populært band engang.. det fortalte han om til koncerten/showet.

Jeg går også hele tiden til kopi band koncerter.. og tribute.. Feks skal jeg til Forever i Viborg til sommer.. 10CC feks .. og Die Herren, Pink Floyd Project / Brit Floyd, Dire Straits Tribute, I Found the Cure (Cure tribute i Hillerød til maj) og masser af andre .. og har været ti TOTO og Level42 her fornylig (altså de rigtige). Jeg var også til Tribute til Leonard Cohen sidste år og Chriss Mihn Doky, Gnags. Abba Tribute, Bootleg Beatles og Repeatles, og Doors tribute.
Men de 4 *allerstørste* oplevelser rent koncertmæssigt, nærmest på højde med min datters fødsel: U2 1989 Dortmond, The Cure 1992 Essen, U2 1993 Gentofte, The Cure 2022 Royal Arena.

Bonus info: Jeg var til Kandis koncert ved en fejl i Århus i sommers, og jeg har mødt Birthe Kjær i forretningsøjemed for 2 måneder sider og har en selfie sammen med hende :-)

Antimadridista
Har takket: 1178 gange
Blevet takket: 1030 gange

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
man feb 10, 2025 7:43 pm
Imponerende hvad I får tid til.. med to teenagere og et krævende arbejde bliver det meget begrænset hobby tid for mit vedkommende. Masse af ambitioner, ikke så meget udrørsel!
Lidt træning, for lidt musik, periodisk en del bøger og ellers en masse praktisk som den uheldige husejer, som jeg er desværre er endt som..
Prøv 2 teenagere, 1 Tween + en baby….og ikke engang en ny hustru.. :crazy: :lolno:

I øvrigt vildt det antal vinterbadere herinde..!!

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 11, 2025 3:15 pm
nosslo15 skrev:
tirs feb 11, 2025 2:31 pm
SpillerSomMESSI skrev:
Nej, jeg vidste slet ikke at han havde spillet i et semi populært band engang.. det fortalte han om til koncerten/showet.

Jeg går også hele tiden til kopi band koncerter.. og tribute.. Feks skal jeg til Forever i Viborg til sommer.. 10CC feks .. og Die Herren, Pink Floyd Project / Brit Floyd, Dire Straits Tribute, I Found the Cure (Cure tribute i Hillerød til maj) og masser af andre .. og har været ti TOTO og Level42 her fornylig (altså de rigtige). Jeg var også til Tribute til Leonard Cohen sidste år og Chriss Mihn Doky, Gnags. Abba Tribute, Bootleg Beatles og Repeatles, og Doors tribute.
Men de 4 *allerstørste* oplevelser rent koncertmæssigt, nærmest på højde med min datters fødsel: U2 1989 Dortmond, The Cure 1992 Essen, U2 1993 Gentofte, The Cure 2022 Royal Arena.

Bonus info: Jeg var til Kandis koncert ved en fejl i Århus i sommers, og jeg har mødt Birthe Kjær i forretningsøjemed for 2 måneder sider og har en selfie sammen med hende :-)
Hæ hæ, ved en fejl, til Kandis koncert og selfie med Birthe Kjær - meget fornemt CV, hæ, hæ.

The Grass Roots var sådan en slags avantgarde pop/sunshine pop band, som til at begynde med, før Creed Bratton kom ind i det, blev produceret af Lou Adler, som er mest kendt for The Mamas And The Papas.

Jeg var også meget glad for U2, da jeg var ung, men i dag synes jeg kun at det er "The Joshua Three" som rigtigt holder.

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
tirs feb 11, 2025 3:25 pm
Madameskrald skrev:
man feb 10, 2025 7:43 pm
Imponerende hvad I får tid til.. med to teenagere og et krævende arbejde bliver det meget begrænset hobby tid for mit vedkommende. Masse af ambitioner, ikke så meget udrørsel!
Lidt træning, for lidt musik, periodisk en del bøger og ellers en masse praktisk som den uheldige husejer, som jeg er desværre er endt som..
Prøv 2 teenagere, 1 Tween + en baby….og ikke engang en ny hustru.. :crazy: :lolno:

I øvrigt vildt det antal vinterbadere herinde..!!
Du må se at få dig en ny hustru :grin:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Arhh, jeg stod på U2 vognen i 1985, hvor jeg først købte War, og dernæst The Unforgetable Fire, og så i 1986/1987 joshua Tree og senere Rattle & Hum, og det sidste de har lavet som er ok men ikke helt oppe at ringe er Achtung Baby.. Men alts The Unfor.. og War er klart de bedste i min bog og selv min datter har dem på vinyl, hun er 16 men er total Beatles fan, sammen med Pink Floyd og Doors, The Cure og Blur.. Jeg er så stolt :-)

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 173 gange

Indlæg af PeterPedal »

Det er da lige før musik skal have sin egen tråd - hvilket jeg på ingen måde vil begræde, selvom det næppe er det rette forum :-)

Men musikken kan jo noget, som selv foldbold på højeste plan har svært ved at konkurrere med.

Så Hendrix i KB Hallen - så fik jeg også lige afsløret, hvor gammel jeg er - and the rest is history, som man siger.
Senest rettet af PeterPedal tirs feb 11, 2025 7:22 pm, rettet i alt 1 gang.
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

kklaus
Har takket: 642 gange
Blevet takket: 1305 gange

Indlæg af kklaus »

PeterPedal skrev:
tirs feb 11, 2025 4:22 pm
Det er da lige før musik skal have sin egen tråd - hvilket jeg på ingen måde vil begræde, selvom det næppe er det rette forum :-)
Det kan da være vi kan få lidt liv i nogle af de gamle tråde igen :smile:

Musik: /debat/viewtopic.php?f=25&t=4251

TV-Serier: /debat/viewtopic.php?f=25&t=4248

Film: /debat/viewtopic.php?f=25&t=4247

Bøger: /debat/viewtopic.php?f=25&t=5217

Træning: /debat/viewtopic.php?f=25&t=5051

Rejser: /debat/viewtopic.php?f=25&t=4317

Mad: /debat/viewtopic.php?f=25&t=4394
Giv mig min sko tilbage, røv!

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 11, 2025 3:43 pm
Arhh, jeg stod på U2 vognen i 1985, hvor jeg først købte War, og dernæst The Unforgetable Fire, og så i 1986/1987 joshua Tree og senere Rattle & Hum, og det sidste de har lavet som er ok men ikke helt oppe at ringe er Achtung Baby.. Men alts The Unfor.. og War er klart de bedste i min bog og selv min datter har dem på vinyl, hun er 16 men er total Beatles fan, sammen med Pink Floyd og Doors, The Cure og Blur.. Jeg er så stolt :-)
Har også selv haft både Boy, War og Unforgettable Fire, mmmjaa, måske jeg skulle høre dem igen.

Altså, du har en 16 årig, som er Beatles og Doors fan, det må have krævet noget, jeg er imponeret. Jeg har selv den teori, at årsagen til at de unge mistrives så meget, som de gør i dag, er fordi de ikke hører rock musik :grin:

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 173 gange

Indlæg af PeterPedal »

nosslo15 skrev:
tirs feb 11, 2025 5:33 pm
SpillerSomMESSI skrev:
Har også selv haft både Boy, War og Unforgettable Fire, mmmjaa, måske jeg skulle høre dem igen.

Altså, du har en 16 årig, som er Beatles og Doors fan, det må have krævet noget, jeg er imponeret. Jeg har selv den teori, at årsagen til at de unge mistrives så meget, som de gør i dag, er fordi de ikke hører rock musik :grin:
Tror bare de savner rigtig musik ... som salig Prince yndede at sige ved sine altid fabelagtige koncerter .... "real music by real musicians" .... har du hørt P3 for nylig? Det lyder altsammen ens (ok, gammel sur mand) ... what happened to the blues?

Og nu vi er ved det ... jeg havde mine unger med to Stones i Parken i '07. De nød det. Og de spiller også Dylan og Neil Young og selv Grateful Dead, som vel nok er lidt af en niche, ... jeg tror meget det handler om opdragelse. Real music played by real musicians - i stedet for noget P3 pop der er lavet på en computer.
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

PeterPedal skrev:
tirs feb 11, 2025 7:25 pm
nosslo15 skrev:
tirs feb 11, 2025 5:33 pm
SpillerSomMESSI skrev:

Tror bare de savner rigtig musik ... som salig Prince yndede at sige ved sine altid fabelagtige koncerter .... "real music by real musicians" .... har du hørt P3 for nylig? Det lyder altsammen ens (ok, gammel sur mand) ... what happened to the blues?

Og nu vi er ved det ... jeg havde mine unger med to Stones i Parken i '07. De nød det. Og de spiller også Dylan og Neil Young og selv Grateful Dead, som vel nok er lidt af en niche, ... jeg tror meget det handler om opdragelse. Real music played by real musicians - i stedet for noget P3 pop der er lavet på en computer.
Hej Pedal, vi har jo før snakket musik sammen, så jeg kunne godt huske, at du har opdraget dine børn "ordenligt".

Med hensyn til unge og musik, så var det selvfølgelig min spøg, at deres mistrivsel skyldes manglen på rock i deres liv.

Det er jo svært at sige noget helt konkret omkring de unges musik smag, for jeg tror den er mere atomiseret end den nogen sinde før har været, altså, at de hører meget individuelt. Også godt hjulpet på vej af musiktjenester som Spottify - og hvad vi ellers har, hvor der jo findes alt muligt musik på samme tid. Hvis man f.eks. kigger på de unges tøj smag, så afspejler det også, at der ikke rigtigt er nogen mode længere, det er det individuelle udtryk, som det handler om. Selvfølgelig kan der være nogle få retningslinjer, som f. eks. jeans med høj talje, hvide sneakers og genbrugstøj, men alligevel

Hvis man i Metroen (jeg kører meget i Metro og det er ret lærerigt) f.eks. spotter en teenage pige med punk frisure og sort læderjakke, så er det ikke nødvendigvis udtryk for, at hun så også hører punk musik, hun ved muligvis ikke engang, hvad det er.

Jeg hører aldrig musik i radioen, men jeg hører masser af podcasts, dog tror jeg, at mange unge har en holdning til musik, hvorfor skulle de ikke have det?

Men min pointe angående unge og rockmusik og helbred, som dels var ment for spøg, handler om, at hvis man oplever problemer og kriser i sit liv, som unge mennesker jo gør på samme måde som andre aldersgrupper - og måske endda voldsommere, fordi alt stadigt er så nyt at forholde sig til, så har de generationer, som var unge fra omkring 1960 og frem til ca. 1995 (man kunne sige at med Cobain døde mere end bare et menneske) kunnet bruge rock musikken til at afreagere med. Rockmusikken har simpelthen fungeret som en kæmpestor ventil for flere generationer, hvor man har kunnet opleve fællesskab til koncerter, samtidigt med, at det var "i orden" at gå amok og skabe sig sindsyg. Dvs. der er og var en accept i rockkulturen af at opgive kontrol, for en tid, for så igen, senere, at kunne genvinde kontrollen. Og dette er den nerve og mulighed, som de generationer, som er i dag, ikke rigtigt har længere, fordi rock er passè og attituderne, der fulgte med, mindst ligeså. Det er ikke rigtigt "cool" længere bare sådan at "gå amok", som rocken ellers opfordrer kroppen til at gøre - og der lider unge mennesker nu om stunder et vist kollektivt afsavn, som vi ældre generationer havde.

Selvfølgelig har unge mennesker også nogle exit strategier i dag, fra det kontrolhelvede som sociale medier er, men med rocken døde den bredt accepterede virkeligheds tilgang, at man ikke skulle være cool hele tiden og at det også var produktivt at miste besindelsen og gå amok - sammen eller hver for sig.

Besvar