Jeg tror ikke, scenen blev for stor. Jeg tror, at skaderne ødelagde hans selvtillid og nogle af hans færdigheder. Hvis han ikke havde fået baglårsskaden kort tid efter at have gjort comeback efter et år, så havde vi set den gamle Ansu. Han er dog færdig nu, og han bør sælges til sommer, hvis nogen overhovedet vil have ham.
10 - Ansu Fati
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
Re: 10 - Ansu Fati
-
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 962 gange
- Blevet takket: 696 gange
Måske er der noget mentalt i at man bliver hypet så galt op, som 15-16 årig. Uanset hvor stærk psykisk man er, så er det jo et vanvittigt pres at blive kaldt for den nye Messi. Det så man hos samtlige at de spillere der er nævnt her - inklusive Yamal.
Man kan vel klare det i en periode, men pludselig kommer der lidt kritik; man scorer ikke nok mål, man mangler assists, man får ikke sat nok spillere i dueller.
Man spiller alle kampe på en hel sæson, holdet kan ikke klare sig uden dig, skrives der i medierne.
Det er jo et vanvittigt pres for alle, uanset om du er 15 eller 25.
Når man så har været ude i x antal måneder, kommer man tilbage og hypen er der igen. Man leverer ikke helt som før.
Bum, så er man dømt færdig.
Det er ikke sikkert Ansu nogensinde bliver til noget, men jeg er helt sikker på, at den måde de sociale medier kører op om unge spillere ikke hjælper noget som helst. Barcas eget officielle sociale medier er bestemt heller ikke uden skyld - det er snart den værste kanal til sådan noget.
Jeg tror sgu ikke der er mange der vil kunne klare det. Jeg er glad for at jeg som 16 årig sad og spillede World of Warcraft på den ene skærm og fodbold manager på min anden skærm. Der var knap så mange forventninger. Til gengæld fik jeg så heller ikke millioner ind på kontoen, men livet var sgu okay.
Man kan vel klare det i en periode, men pludselig kommer der lidt kritik; man scorer ikke nok mål, man mangler assists, man får ikke sat nok spillere i dueller.
Man spiller alle kampe på en hel sæson, holdet kan ikke klare sig uden dig, skrives der i medierne.
Det er jo et vanvittigt pres for alle, uanset om du er 15 eller 25.
Når man så har været ude i x antal måneder, kommer man tilbage og hypen er der igen. Man leverer ikke helt som før.
Bum, så er man dømt færdig.
Det er ikke sikkert Ansu nogensinde bliver til noget, men jeg er helt sikker på, at den måde de sociale medier kører op om unge spillere ikke hjælper noget som helst. Barcas eget officielle sociale medier er bestemt heller ikke uden skyld - det er snart den værste kanal til sådan noget.
Jeg tror sgu ikke der er mange der vil kunne klare det. Jeg er glad for at jeg som 16 årig sad og spillede World of Warcraft på den ene skærm og fodbold manager på min anden skærm. Der var knap så mange forventninger. Til gengæld fik jeg så heller ikke millioner ind på kontoen, men livet var sgu okay.
-
- Har takket: 152 gange
- Blevet takket: 210 gange
Men husker jeg ikke også nogenlunde rigtigt når jeg siger at Ansu allerede før sin første skade tydeligvis ikke var den nye Messi i sin spillestil?
Jeg synes at huske en udekamp mod Bayern München i hans spæde karriere - og hvor hypen var stor - men hvor det allerede der var tydeligt han ikke havde udfordringsniveauet til den store scene. Ikke at hypen som sådan forsvandt men allerede der, vidste man at Fati ikke var “en Messi”.
Jeg har længe haft den holdning/synsning at hvis Fati skal slå igennem skal han spille centralt - evt i et tomandsangreb (som vist er blevet ret umoderne). Hans største skill i min verden er hans afslutningsevne, selvom den har set skidt ud i denne sæson. Dernæst hans placeringsevne ift at komme til afslutninger. Han er ikke en dribler og han er ikke hurtig nok til at være bred kantspiller. I Barcas system passer dette kun til Lewandowskis plads og jeg aner ikke om det ville virke. Kan bare ikke se andre steder på banen hvor hans kvaliteter er store nok.
Men gid jeg tager fejl. Ville gerne se Fati lykkes. Han virker som en god fyr.
Jeg synes at huske en udekamp mod Bayern München i hans spæde karriere - og hvor hypen var stor - men hvor det allerede der var tydeligt han ikke havde udfordringsniveauet til den store scene. Ikke at hypen som sådan forsvandt men allerede der, vidste man at Fati ikke var “en Messi”.
Jeg har længe haft den holdning/synsning at hvis Fati skal slå igennem skal han spille centralt - evt i et tomandsangreb (som vist er blevet ret umoderne). Hans største skill i min verden er hans afslutningsevne, selvom den har set skidt ud i denne sæson. Dernæst hans placeringsevne ift at komme til afslutninger. Han er ikke en dribler og han er ikke hurtig nok til at være bred kantspiller. I Barcas system passer dette kun til Lewandowskis plads og jeg aner ikke om det ville virke. Kan bare ikke se andre steder på banen hvor hans kvaliteter er store nok.
Men gid jeg tager fejl. Ville gerne se Fati lykkes. Han virker som en god fyr.
-
- Har takket: 136 gange
- Blevet takket: 206 gange
Det ved jeg ikke om han ville. Men lad os håbe at Fati, helbredsmæssigt, er ok. Jeg synes, ud fra hans seneste optrædener at dømme, så virker det til at hans placeringsevne er ret god og så længe han havde luft til det i Sevilla kampen, så synes jeg også, at hans presspil fungerede fint. Det virker helt klart som om, at han forstår Flicks måde at spille på. Men hans selvtillid er ikke god lige nu, hvis han nu havde scoret på en af de 2 store chancer i forrige kamp (kan ikke huske mod hvem) så kunne han måske have spillet med lidt mere selvtillid i Sevilla kampen. Og selvtillid er alt for en angriber.
Så længe Fati er i klubben vil jeg forsvare ham og forsvare at han får spilletid - som udgangspunkt i de kampe, hvor man har en god føring.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 410 gange
- Blevet takket: 1517 gange
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 1961 gange
- Blevet takket: 1246 gange
- Kontakt:
-
- Har takket: 2721 gange
- Blevet takket: 197 gange
Hvor er det synd for ham, han er desværre lavet af glas og virkelig uheldig
Det er desværre den sidste dråbe for mig, jeg tror ikke på han bliver til noget mere, og det lader heller ikke til at Flick gør.
Nu må vi se hvor meget vi kan få for ham, det er nok ikke meget, men så er det måske bedst at leje ham ud næste sæson, og gerne allerede her til januar

Det er desværre den sidste dråbe for mig, jeg tror ikke på han bliver til noget mere, og det lader heller ikke til at Flick gør.
Nu må vi se hvor meget vi kan få for ham, det er nok ikke meget, men så er det måske bedst at leje ham ud næste sæson, og gerne allerede her til januar

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! 
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år.
Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen 

Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år.

- FCBarcelonaChr
- Barca80
- Har takket: 85 gange
- Blevet takket: 267 gange
- FCBarcelonaChr
Han ser et af verdens bedste hold, til en klækkelig hyre. Hvad mere kan man ønske sig?

En vanærende måde at bære nr 10 påFCBarcelonaChr skrev: ↑lør jan 18, 2025 8:17 pmHan ser et af verdens bedste hold, til en klækkelig hyre. Hvad mere kan man ønske sig?![]()
-
- Har takket: 16 gange
- Blevet takket: 67 gange
Jeg kan sådan set godt forstå hvorfor han ikke vil væk på lån. Udlånte spillere bliver ofte ikke helt “respekteret” af de klubber de kommer til, fordi træneren/klubben ikke ser de lånte spillere som deres, og vil derfor altid prioritere deres egne over de lånte. Så med mindre der er en bindende købklausul i den udlånte spillers aftale, vil de klubber de kommer til med god grund fokusere på deres kontraktspillere. Udlånte spillere kan hurtigt komme ud i en karrusel af 5 klubber på 5 år, hvilket kan være ødelæggede for deres karriere.
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2198 gange
- Blevet takket: 1290 gange
Ansu Fati wants to do everything possible to convince Hansi Flick.
Ansu has rejected a move to Turkey. He stays to train individually after training sessions, and Lewandowski is guiding him to reintegrate into the squad.
[Cadena SER]
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 1961 gange
- Blevet takket: 1246 gange
- Kontakt:
Hvorfor er han blevet så dårlig til fodbold? Jeg forstår det ikke. Han må have nogle seriøs mentale udfordringer når han er synket så lavt.

MDCCCXCIX