Hobbyer

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 410 gange
Blevet takket: 1517 gange

Hobbyer

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Gik og tænkte på noget. Vi mangler en hobby-tråd!
Hvad har I egentlig af hobbyer, udover at se Barça, gutter? :grin:

Jeg selv er ret glad for at træne, gå lange ture, læse når hovedet tillader det og bygge med LEGO med niecerne. Fik forleden i gave en Porsche 911 i LEGO. Den har vakt min interesse for LEGO til live igen.

Kunne godt tænke mig at høre hvad I andre bruger fritiden på, da jeg altid er åben for nye interesser og hobbyer. Tænkte dette her kunne være en tråd hvor vi delte hvad fritiden bliver brugt på og hvor man kunne komme med gode ideer. :think:

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 962 gange
Blevet takket: 696 gange

Re: Hobbyer

Indlæg af Kvoller »

VR er rigtig sjovt, en hel ny (for mig) oplevelse indenfor gaming. Og man kan få fitness spil, der gør det lidt lette at få trænet.
Jeg fik et Lego sæt af min kæreste, hvor det er Central Perk fra Friends. Det er jeg rigtig glad for, og har nu lyst til en masse flere Lego sæt :grin:

nosslo15
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 206 gange

Indlæg af nosslo15 »

Jeg interesserer mig bla. for filmhistorie og har på den konto set/genset en del gamle noir film med Humphrey Bogart på det seneste. Det har primært været film instrueret af de to mestere John Huston og Fritz Lang ( skal dog lige nævnes, at Lang aldrig instruerede Bogart, men vel nok, var den eller en af dem, som opfandt film noir) bla.: Asfalt Junglen, The Malteese Falcon, M, Hangmen Also Die, Dr. Mabuses Testament ooog The Treassures of Sierra Nevada, Manhunt, Fury og Scarlet Street. For nu at nævne lidt.

Men ja filmhistorie er noget, som optager mig en del, elsker at finde fim frem, som jeg ikke har set før, eller opdage nye "store" instruktører. Og jeg er ikke blot til europæiske og amerikanske film, jeg kan også godt lidt at se japanske, kinesiske, russiske osv, men mit kendskab til film er absolut størst mht. europæisk og amerikansk.
Og så er det også fedt at gense film, hvis de da er gode nok til det, for man finder altid nye ting i dem og så er det en interesse som kan dyrkes on and off, når man har lyst og man skal ikke investere mere i det, end hvad det koster at købe eller leje filmen - og mange gamle film ligger i gratis udgave, ofte restaureret i HD, på Youtube, især de gamle stumfilm med f.eks Keaton og Chaplin - og de er diamantminer værd, de er fuldstændig enestående og vilde. Vilde bla. fordi Keaton og Chaplin gjorde alt selv: instruktion, musik, klipning. manuskript, rekvisitter og ikke mindst stunt delen, som for Keatons vedkommende var var fuldstændig sindsyg.

Så ja, jeg kan godt anbefale jer at gå tilbage i tiden og se nogle gamle film og prøve at finde ud af, hvorfor de ser ud, som de ser ud og hvorfor, de handler om det, de gør. :wave:

Ialocin
Har takket: 129 gange
Blevet takket: 145 gange

Indlæg af Ialocin »

Sjov ide til en tråd. :thumbup:

Jeg er meget interesseret i bl.a. film og musik. Jeg er rigtig ofte til koncerter omend det er blevet mindre efter, at jeg blev far, til min nu 3 årige søn. Derudover er jeg nok lidt af en sprognørd. Jeg kan godt lide at læse, og digter selv en smule.

Derudover samler jeg på Pokemon-kort, som også er en måde at tjene lidt ekstra håndører på. Jeg kan også godt lide at spille Football Manager, og så dyrker jeg lidt fitness og disk golf, når vejret tillader det. Jeg ser også en del cykling, da det altid har fascineret mig meget, og i mine yngre dage cyklede jeg også lidt selv.

Brugeravatar
JonasV
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1446 gange
Blevet takket: 1930 gange

Indlæg af JonasV »

Mine to altoverskyggende hobbyer er litteratur og musik. Disse to størrelser er også - under en eller form - mit job. Det er slet ikke dumt, nu jeg tænker over det.

I forhold til litteratur, skriver jeg selv en hel del. Jeg er for tiden ved at lægge sidste hånd på manuskriptet til en bog der udkommer til sommer. Derudover læser jeg som besat (Goodreads fortæller mig at jeg gennemsnitligt læser lidt mere end en bog om ugen - hvilket selvfølgelig er et vidt begreb, men alligevel vidner om at jeg får sat en del sider til livs). Det er ganske enkelt et fantastisk rum for mig at blive opslugt af. En gave i ny og næ at kunne parkere den omkringliggende verden helt og aldeles.

I forhold til musik, bruger jeg det primært til at undervise for tiden. Det har måtte vige pladsen til fordel for bogskriverierne, de seneste år. Med det sagt, så er det hele tiden noget, der ligger i baghovedet. Og jeg begynder så småt at savne at indspille og udgive musik.

Og, nå ja, en tredje hobby, som ganske vist ikke er noget, jeg opsøger i samme grad som de to andre, men alligevel er noget, jeg holder meget af: comedy. Både dansk og udenlandsk. Det seneste år er jeg virkelig begyndt at nørde det, sammen med et par gode venner. Det kan fungere som et pragtfuldt lille frikvarter.
Senest rettet af JonasV man feb 10, 2025 3:00 pm, rettet i alt 1 gang.
Stativ, stakit, Busquets.

Hristo
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 210 gange

Indlæg af Hristo »

Hvad jeg vil kalde hobbyer må være
Vinterbadning
Træning (den gamle krop smerter dog en del efterhånden)
Spille guitar og høre masser musik i alle afskygninger
Lege med data
Og lige for tiden prøver jeg at genopfriske mit spanske, primært gennem boglæsning og Barcelona-læsning, da vi snart holde ferie i Spanien
Og selvfølgelig Barca :clap:

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 627 gange
Blevet takket: 682 gange

Indlæg af PuyolErGud »

FC Barcelona selvfølgelig, men det grænser nok også til mere end blot en hobby :lol:

Jeg er svært glad for geografi og samfundsforhold, så jeg prøver at holde mig opdateret på geografiske spændringer og årsagen bag, hvilket jo både et historisk set, men også ret nutidigt med Grønland og øvrige steder in mente. Udover det har også givet godt ud af vundne øl i nattelivet, at kunne alle verdens lande og hovedstæder. Lettere beduggede folk er dog også nemmere at overtale til, at give en noget når de ikke lige selv kender svarende på tingene :lol:

Derudover er de primære hobbyer nok generelt alt sport, men fodbold som det primære. Både de store kampe, men også det at tage ud og se kampe i den friske luft herhjemme i Danmark og i udlandet. Jeg har dog også været til OL i Paris og skal også til Vinter Ol i Milano, hvor jeg lige har sikret mig billetter til lidt forskelligt. Så det kan det samtidig kombineres med mine rejselyst og generelle interesse for byers planlægning, opbygning og historie. Jeg har en forkærlighed for transportsystemer, så det kan både være metro, busser eller sporvogne afhængigt af hvor man befinder sig.

Jeg har også en, hvad nogle vil kalde en alt for stor, samling fodboldtrøjer som vist efterhånden er oppe på cirka 120 styks, selvfølgelig primært FC Barcelona, hvor jeg har alle trøjer fra årtusindeskiftet og frem til i dag hængende fremme.

Jeg har også en del Lego, hvor de helt store er Camp Nou modellen samt Globen, men det pynter ind lidt hist og pist. Derudover elsker jeg også at læse, så selvom jeg ikke er lige så flittigt og aktivt brugende som JonasV, kan jeg også godt lide at blive opslugt i diverse historier.

Derudover har jeg for nyligt arvet en pladespiller, så det kan være det bliver en ny, dyr, hobby :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 627 gange
Blevet takket: 651 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg elsker at spille guitar, at studere Tagalog, at nørde musik historie og er ganske imponeret af eks. Pink Floyd, Beatles, Leonard Cohen etc.. og jeg har altid været meget interesseret i at analysere sangtekster.
Jeg er fuldstændig opslugt af komik, så meget at det grænser til det mærkværdige for min familie.. Family Guy, American Dad, Bill Burr og i særlig grad den afdøde Norm MacDonald (hence my avatar here on the forum), men jeg er også med i en lille eksklusiv Seinfeld klub. Jeg studerer Bibelen næsten dagligt.. Elsker atletik og selvfølgelig fodbold hvor jeg ser alle Barca kampe næsten uden undtagelse og har fulgt klubben siden start 1990'erne.
Jeg går også i motionscenter hver dag, for at holde vægten nede på max 78! Det har jeg holdt siden 2019.
Jeg interesserer mig for motorcykler og biler - jeg ejer en Honda Dax ST 125 og vi har en lille mc klub. Jeg har tidligere kørt MC cruiser, sport og touring, men nu er det den lille retro Dax der optager mig.
Og Elvis.. jeg er vokset op med en familie der nærmest dyrkede ham, så jeg er også lidt af en Elvis nørd.
Jeg spiller fodbold hver weekend på motionsplan.
Jeg går også lidt op i Whisky og Rom for tiden. Nå ja og jeg vinterbader.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Uha, en masse spændende ting at gå op i. Svært at vide hvor man skal tage fat! :grin: Dejligt I vil dele!

Comedy er jeg også selv en stor sucker for. Mest dansk. Er ikke så berejst i det udenlandske, endnu. Elsker selfølgelig også film og serier, men min krøllede hjerne er ret dårlig til at holde koncentrationen til andet end fodbold, stand-up og podcast. Jeg deler nok en lille fælles interesse, dog ikke en hobby endnu, for transport med PuyolErGud. Elsker at komme rundt i verden med forskellige transportmidler. Hvad end det er til Fanø med tog, bus og færge eller til Barcelona med tog og fly. Min tidligere helt store hobby var fodboldtrøjer og var oppe og ramme de ... 70-80 stykker i alt, men grundet pladsmangel blev de solgt. Er dog ved at bygge en lille samling op igen! :thumbup:

Har helt klart fået lidt ideer til hvad jeg kunne bruge fritiden på mere fornuftigt, og som jeg allerede gør i forvejen.
Er normalt dårlig til at hitte på og er skidt til bare at ende foran computeren efter at arbejde og træning er overstået.

Vil umiddelbart sige at min yndlingsbeskæftligelse, udover fodbold, er at gå lange ture og høre enten musik eller en god podcast. Dét er mit frirum. Elsker hvordan man kan få fornyet energi ved at bruge energi og suge naturen til sig.

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Ud over film, så har jeg flere gange postet beskeder herinde, som fortæller, at jeg er meget musik interesseret, min sjæl blev simpelthen solgt til Rock`n roll, da jeg var 3-4 år gammel, og de seneste 25 år har jeg haft en stor interesse for rock historie.

Og så gør jeg også hvad jeg kan, for at følge med i, hvad der foregår i politik. Læsning bliver det ikke så meget af for tiden (desværre) men den sidste bog jeg læste, var Johannes V. Jensens "Den Lange Rejse" - som helt afgjort kan anbefales.

Så her for nylig på Vanløse station, hvor der ligger en krambod, løb jeg ind i en hel masse gamle jumbobøger, altså dem fra nr. 1 og op til ca. 65-70. Det var nemlig de jumbobøger, som jeg læste, da jeg var dreng tilbage i 70`erne og start 80`erne. Jeg gik selvfølgelig amok og købte alle dem jeg kunne få fat på - og nu står de hjemme i min bogsamling side om side med alle de andre kategorier af bøger - jeg har allerede læst en. Jeg kan ikke huske alle historierne, men jeg kan huske alle forsiderne, fordi jeg havde dem som barn.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

nosslo15 skrev:
man feb 10, 2025 5:12 pm
Ud over film, så har jeg flere gange postet beskeder herinde, som fortæller, at jeg er meget musik interesseret, min sjæl blev simpelthen solgt til Rock`n roll, da jeg var 3-4 år gammel, og de seneste 25 år har jeg haft en stor interesse for rock historie.

Og så gør jeg også hvad jeg kan, for at følge med i, hvad der foregår i politik. Læsning bliver det ikke så meget af for tiden (desværre) men den sidste bog jeg læste, var Johannes V. Jensens "Den Lange Rejse" - som helt afgjort kan anbefales.

Så her for nylig på Vanløse station, hvor der ligger en krambod, løb jeg ind i en hel masse gamle jumbobøger, altså dem fra nr. 1 og op til ca. 65-70. Det var nemlig de jumbobøger, som jeg læste, da jeg var dreng tilbage i 70`erne og start 80`erne. Jeg gik selvfølgelig amok og købte alle dem jeg kunne få fat på - og nu står de hjemme i min bogsamling side om side med alle de andre kategorier af bøger - jeg har allerede læst en. Jeg kan ikke huske alle historierne, men jeg kan huske alle forsiderne, fordi jeg havde dem som barn.
Dejlig læsning. Jumbobøger er gode barndomsminder. Har selv flere udgaver af Anders And & Co. Den Komplette Årgang stående i reolerne. Det er virkelig også sjovt at genlæse dem.

Madameskrald
Blevet takket: 227 gange

Indlæg af Madameskrald »

Imponerende hvad I får tid til.. med to teenagere og et krævende arbejde bliver det meget begrænset hobby tid for mit vedkommende. Masse af ambitioner, ikke så meget udrørsel!
Lidt træning, for lidt musik, periodisk en del bøger og ellers en masse praktisk som den uheldige husejer, som jeg er desværre er endt som..

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

FCBarcelonaChr skrev:
man feb 10, 2025 6:38 pm
nosslo15 skrev:
man feb 10, 2025 5:12 pm

Dejlig læsning. Jumbobøger er gode barndomsminder. Har selv flere udgaver af Anders And & Co. Den Komplette Årgang stående i reolerne. Det er virkelig også sjovt at genlæse dem.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ialocin
Har takket: 129 gange
Blevet takket: 145 gange

Indlæg af Ialocin »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 10, 2025 2:52 pm
Jeg elsker at spille guitar, at studere Tagalog, at nørde musik historie og er ganske imponeret af eks. Pink Floyd, Beatles, Leonard Cohen etc.. og jeg har altid været meget interesseret i at analysere sangtekster.
Jeg er fuldstændig opslugt af komik, så meget at det grænser til det mærkværdige for min familie.. Family Guy, American Dad, Bill Burr og i særlig grad den afdøde Norm MacDonald (hence my avatar here on the forum), men jeg er også med i en lille eksklusiv Seinfeld klub. Jeg studerer Bibelen næsten dagligt.. Elsker atletik og selvfølgelig fodbold hvor jeg ser alle Barca kampe næsten uden undtagelse og har fulgt klubben siden start 1990'erne.
Jeg går også i motionscenter hver dag, for at holde vægten nede på max 78! Det har jeg holdt siden 2019.
Jeg interesserer mig for motorcykler og biler - jeg ejer en Honda Dax ST 125 og vi har en lille mc klub. Jeg har tidligere kørt MC cruiser, sport og touring, men nu er det den lille retro Dax der optager mig.
Og Elvis.. jeg er vokset op med en familie der nærmest dyrkede ham, så jeg er også lidt af en Elvis nørd.
Jeg spiller fodbold hver weekend på motionsplan.
Jeg går også lidt op i Whisky og Rom for tiden. Nå ja og jeg vinterbader.
Jeg elsker også komik og humor. Hvad er det for en Seinfeld-klub du er med i? Det lyder spændende. Jeg er nok mere en casual Seinfeld-beundrer, men har da trods alt set alle afsnittene et par gange eller 3.

Personlige komik-favoritter inkluderer: Scrubs (my first big love), Seinfeld, Curb Your Enthusiasm, Arrested Development, The Good Place, Louie, Malcolm in the Middle, It's Always Sunny In Philadelphia, The Office, South Park, Rick & Morty, Bojack Horseman, Family Guy, The Inbetweeners og Derry Girls.. Det var godt nok pokkers mange serier, men det er et godt udsnit af mine favorit-serier. Hvis vi taler stand up er Bill Burr, Louis CK., Bo Burnham, John Mulaney og Anthony Jeselnik. Af dem jeg lige kan huske navnene på.

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1961 gange
Blevet takket: 1246 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Nu hvor vi alle viser stor kærlighed for musikken vil jeg også melde mig ind i klubben.
Spiller selv akustisk guitar og trømmer når jeg får tid til det.
Om vinteren besøger jeg tit forskellige spillesteder rundt i Danmark for at opleve al slags musik og opdage ny navne. Det er mest alternativ musik og upcoming bands.
Om sommeren tager jeg tit til udlandet på festivaler og live koncerter.
Jeg elsker live stemningen, mange glæde og positive mennesker, god drinks, danse og give den gas.

Fra rock til dødsmetal, fra dødsmetal til techno, til hiphop og reggae og her siden starten af 2025 har jeg lyttet mest til "house chill musik"

Ellers tager jeg ud og vinterbade 5-6 gange om måneden plus wellness og saunagus. Det booster min energi med 100%.

Overnatning i shelters/telte om sommeren med vennerne og familien, kanoture og grill og masser af sjov tobak (kun med vennerne :lol:)
Elsker svømning i havet, basketball, fodbold og en gang imellem kampsport (mma)
Standup comedy er også på min top 5 hobby liste. Det nyder jeg hver gang.

Ellers er jeg en kæmpe Fc Barcelona fan og medlem af klubben i snart 20 år.
Det er min hobby nr.1 :razz:
MDCCCXCIX

Besvar