La Liga Tråden
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 622 gange
- Blevet takket: 666 gange
-
- Geografisk sted: Fyn/Odense
- Har takket: 374 gange
- Blevet takket: 817 gange
Re: La Liga Tråden
Det handler ikke om Real, men at Barca nok skal smide dulme points i løbet af de næste 17 kampe.
Krydser fingre at de kommer op i omdrejninger og holder niveauet. Vinder de 15 ud af de sidste 17 kampe, tror jeg gerne på, at de vinder ligaen.
Krydser fingre at de kommer op i omdrejninger og holder niveauet. Vinder de 15 ud af de sidste 17 kampe, tror jeg gerne på, at de vinder ligaen.
-
- Har takket: 49 gange
- Blevet takket: 122 gange
Ja det er sjældent jeg takker Espanyol for noget som helst

Nu er det så op til drengene at vinde senere, selvom kl 14 kampe mod bundhold har været lidt af et marrerit

Vamos Barca.
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 621 gange
- Blevet takket: 631 gange
Sådan lidt apropos det jeg skrev herover… hvis man så Reals kamp igår, var der 2 situationer hvor Real burde (efter manges mening) have fået et straffespark, og et hvor en Espanyol spiller burde have fået rødt kort.SpillerSomMESSI skrev: ↑tirs jan 28, 2025 8:36 amDet kan meget vel være at ligaen er korrupt, men min pointe er at *antallet* af straffespark ikke siger noget om det.
Det gør det istedet for hvis man gennemgår hver kamp af henholdsvis Baca og Real og ser om der er forskel på kriterierne for hvornår dommeren dømmer og VAR skrider ind.
Og jeg tror, ligesom dig, at Real bliver generelt tilgodeset af de fleste i ligaen pga de omstændigheder du skriver.
Men selve *antallet* af straffe beviser ikke noget. Det skal være kriterierne og omstændighederne vedr. dømte/ikke dømte straffespark der skal være bevisbyrden, ikke antallet.
Man skal også kigge på samme kriterier for de straffe der dømmes imod ens hold, for det er ligeså vigtigt i denne debat.
Men altså min pointe er at der kan sagtens være begået dobbelt så mange straffespark imod Real, rent objektivt, end mod os. Men man bør selvfølgelig kigge på hverkendelse isoleret og se om der bruges samme kriterier for begge hold. Og hvis ikke, så kan man enten konkludere at dommeren på dagen ikke dømte korrekt, pga. manglende evner/forståelse eller han kunne været drevet af en agenda, seneste Valencia kamp viser da tydeligt at dommerens skøn ikke var som flertallet ville have dømt, og det var til vores fordel, og onde tunger ville straks have henvist til at vi har jo betalt til dommere i 20 år etc etc… men i virkeligheden er det vel bare en dårlig dommer. Sådan kan de fleste domme der går Reals vej vel også ses.
At Real og Barca generelt set bliver tilgodeset af dommere i ligaen er derimod meget værre, da de små hold sjældent får så mange 50/50 kendelser fordi presset på dommerne i medierne er meget større hvis det er en af de to store klubber der føler sig snydt.
Men alt i alt tror jeg ikke dommerne løber rundt med en speciel agenda for Real i ligaen, selvom de sympatiserer med klubben, så er der så meget der gør det svært generelt at dømme vind og skæv til fordel for Real, hvis ikke det kan forsvares indenfor reglerne, med så mange kameraer og VAR indblandet hvergang, at det er minimalt hvor meget de egentlig kan være afgørende for det ene eller det andet.
Det sagt, så får Real generelt mere goodwill af dommerene end alle de andre, men så meget at det betyder dobbelt så mange straffespark til dem, uden legitime grunde, tror jeg ikke at der er realistisk, jeg tror derimod at Real er meget i modstanderens straffesparksfelt under en kamp at oddsene for at modstanderen begår et straffe er rimelig højt. Vi spiller også meget i modstanderens felt men derfor er det ikke sikkert at modstanderen er ligeså klodset når vi spiller mod dem.
Det er ihvertfald meget mere nuanceret end blot at kigge på *antallet* af tildelte straffespark.
Er det sådan at dem der tror på det der med at Real har fået næsten dobbelt så mange straffespark end Barca virkelig tror at hver dommer og VAR har sin helt egen korrupte agenda og dømmer efter hvem de holder med?
Jeg tror at de to situationer i går er åben for fortolkning for dommeren og hans skøn kan bakkes op af hans ræsonnementer hvis man spørger ham, og VAR ligeledes kan retfærdiggøre deres manglende indgriben.
Men hvis Espanyol havde fået et rødt kort og Mbappe havde fået straffe, så havde Barca tilhængere skreget op om at Real har dommer hjælp pga dit og dat.
Pointen er simpel: for hver kontroversiel situation kan man spinne en historie som passer på sin egen bias og konspirationsteorie uden at det behøver i virkeligheden at være andet en dårlige dommere, 50\50 situationer og ting som fortolkes efter reglerne hvis man virkelig vil.
Man ser det man vil se og fokuserer kun på sit eget holds “dommerfejl”. Det fungerer lidt ligesom den berømte rorschach test.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
-
- Blevet takket: 224 gange
https://bold.dk/fodbold/stillinger/span ... l-skandale
Man kan ikke andet end `elske` RM selvforståelse.
I en verden med krig, hungersnød og Putin/Trump rationaler, så er et orange kort til Espanyol, da selvsagt en global skandale…
Man kan ikke andet end `elske` RM selvforståelse.
I en verden med krig, hungersnød og Putin/Trump rationaler, så er et orange kort til Espanyol, da selvsagt en global skandale…

- SpillerSomMESSI
Ja det er helt på månen..
Jeg mener at der bliver lavet fejl i næsten alle kampe.. dommere er ikke perfekte, ej heller VAR.
Men Real Madrid TV er så selektiv i deres videoer - *kun* at vise de fejl der går imod dem, at det er så hamrende hyklerisk at det er pinligt.
Jeg håber alle på Madridista læser med her, for hvis Real Madrid TV ville være seriøs så skulle de vise samtlige dommer / VAR fejl i alle kampe for hver runde, for *alle hold*.. og så ville de finde ud af at antal fejl IMOD dem er ca. ligeså mange / grove som mod alle andre.. nogle runder mere iøjefaldende end andre runder.
OG.. så skulle de gøre sig den tjeneste at vise samtlige dommer / Var fejl som de 'fejlagtig' får gavn af.. og dem er der rigtig mange af.. sådan ca. det samme som for alle andre hold.
Det er det skammeligste eksempel på "pick and choose" TV at det nærmer sig propaganda fra anden verdenskrig.
Som Anders And ville have sagt "HRMPPFFF"!!!
Jeg mener at der bliver lavet fejl i næsten alle kampe.. dommere er ikke perfekte, ej heller VAR.
Men Real Madrid TV er så selektiv i deres videoer - *kun* at vise de fejl der går imod dem, at det er så hamrende hyklerisk at det er pinligt.
Jeg håber alle på Madridista læser med her, for hvis Real Madrid TV ville være seriøs så skulle de vise samtlige dommer / VAR fejl i alle kampe for hver runde, for *alle hold*.. og så ville de finde ud af at antal fejl IMOD dem er ca. ligeså mange / grove som mod alle andre.. nogle runder mere iøjefaldende end andre runder.
OG.. så skulle de gøre sig den tjeneste at vise samtlige dommer / Var fejl som de 'fejlagtig' får gavn af.. og dem er der rigtig mange af.. sådan ca. det samme som for alle andre hold.
Det er det skammeligste eksempel på "pick and choose" TV at det nærmer sig propaganda fra anden verdenskrig.
- whidgee
- Har takket: 185 gange
- Blevet takket: 371 gange
Hahahaha. Endnu engang viser Real Madrid hvilken sølle klub med et kæmpe mindreværdskompleks de er. Det er jo fuldstændig til grin. De agerer i total desperation og udstiller sig selv. Lige som de gør med Real Madrid TV. Klamme klamme klub
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 408 gange
- Blevet takket: 1469 gange
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 408 gange
- Blevet takket: 1469 gange
Selv Madridista tager afstand.
- SpillerSomMESSI
Apropos:SpillerSomMESSI skrev: ↑man feb 03, 2025 10:45 amJa det er helt på månen..
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... adrid.html