Samme her. Har ingen fidus til ham og synes det er synd at vi bruger vores lønkroner til en lønforhøjelse til ham.Antimadridista skrev: ↑tors jan 23, 2025 3:23 pmJeg er helt med på at kvalitets cb’er ikke hænger på træerne og at en erstatning for Araujo, sikkert ville have været mindst lige så dyr, som hvis vi havde solgt Araujo.
Men jeg er bare ikke Araujo superfan. Tror ikke på at han bliver verdensklasse, af flere årsager, som er nævnt tidligere.
Men håber selvfølgelig nu, at han udvikler sig yderligere positivt og holder sig relativ skadesfri…
4 - Ronald Araújo
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- whidgee
- Har takket: 183 gange
- Blevet takket: 371 gange
Re: 4 - Ronald Araújo
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 1920 gange
- Blevet takket: 1234 gange
- Kontakt:
Men hvorfor skal en spiller blive verdensklasse før man godkender ham. Vi har mange spillere på holdet og ingen af dem er verdensklasse men de spiller godt og leverer varen.Antimadridista skrev: ↑tors jan 23, 2025 3:23 pmJeg er helt med på at kvalitets cb’er ikke hænger på træerne og at en erstatning for Araujo, sikkert ville have været mindst lige så dyr, som hvis vi havde solgt Araujo.
Men jeg er bare ikke Araujo superfan. Tror ikke på at han bliver verdensklasse, af flere årsager, som er nævnt tidligere.
Men håber selvfølgelig nu, at han udvikler sig yderligere positivt og holder sig relativ skadesfri…
Det burde være nok.
Araujo er fysisk stærk og god på dødsbolde. Han kender også klubben og er loyal.
Og nu har han en ny træner som kan gøre ham endnu bedre forhåbentlig.
MDCCCXCIX
- Barca80
- Har takket: 83 gange
- Blevet takket: 260 gange
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med "verdensklasse", men det er en kategori, der omfatter de bedste i verden på deres respektive positioner. De fem allerbedste spillere i verden inden for en given position kan sagtens betegnes som "verdensklasse", efter min mening.
Ter Stegen er verdensklasse, når han er fit og i form, da han ifølge mig hører til blandt de fem bedste målmænd i verden.
Koundé er også verdensklasse, da han i øjeblikket er blandt de fem bedste højrebacker.
Pedri er sandsynligvis også på verdensklassens niveau, da han tilhører de fem bedste (offensive) centrale midtbanespillere.
Casado som defensiv midtbanespiller er desuden på vej mod verdensklasse niveau. Jeg er nysgerrig, kan du nævne fem defensiv midtbanespillere, der er bedre end Casado lige nu?
Raphinha, som venstre wing, har udviklet sig til at være verdensklasse.
Det samme gælder delvist for Yamal som højre wing.
Truppen rummer masser af kvalitet, hvor flere spillere enten er verdensklasse eller tæt på at nå det niveau.
Jeg er dog enig med dig i denne del af din holdning. Det er ikke nødvendigt, at alle spillere i truppen er verdensklasse. Og ja, Araujo befinder sig ikke på verdensklassens niveau lige nu. Jeg synes, han er for ustabil til at blive betragtet som en af de fem allerbedste centrale forsvarsspillere. Om det er hans mange skader, der gør ham ustabil, må stå hen i det uvisse.
-
- Har takket: 1148 gange
- Blevet takket: 1023 gange
Mit indtryk er at man i klubben ser Araujo som en fast og bærende spiller. Dvs når han er fit, så spiller han.Lopezzz skrev: ↑tors jan 23, 2025 4:55 pmMen hvorfor skal en spiller blive verdensklasse før man godkender ham. Vi har mange spillere på holdet og ingen af dem er verdensklasse men de spiller godt og leverer varen.Antimadridista skrev: ↑tors jan 23, 2025 3:23 pmJeg er helt med på at kvalitets cb’er ikke hænger på træerne og at en erstatning for Araujo, sikkert ville have været mindst lige så dyr, som hvis vi havde solgt Araujo.
Det burde være nok.
Araujo er fysisk stærk og god på dødsbolde. Han kender også klubben og er loyal.
Og nu har han en ny træner som kan gøre ham endnu bedre forhåbentlig.
Hvis vi igen ønsker at blive en top 5 klub i Europa, så skal vi bare helst ha verdensklasse på den position.
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 1920 gange
- Blevet takket: 1234 gange
- Kontakt:
Jeg vil hellere sige at nogle spillere i vores trup er tæt på grænsen til at blive kaldt for verdensklasse men de fleste svinger kvalitetsmæssigt fra kamp til kamp.Barca80 skrev: ↑tors jan 23, 2025 6:30 pmJeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med "verdensklasse", men det er en kategori, der omfatter de bedste i verden på deres respektive positioner. De fem allerbedste spillere i verden inden for en given position kan sagtens betegnes som "verdensklasse", efter min mening.
Ter Stegen er verdensklasse, når han er fit og i form, da han ifølge mig hører til blandt de fem bedste målmænd i verden.
Koundé er også verdensklasse, da han i øjeblikket er blandt de fem bedste højrebacker.
Pedri er sandsynligvis også på verdensklassens niveau, da han tilhører de fem bedste (offensive) centrale midtbanespillere.
Casado som defensiv midtbanespiller er desuden på vej mod verdensklasse niveau. Jeg er nysgerrig, kan du nævne fem defensiv midtbanespillere, der er bedre end Casado lige nu?
Raphinha, som venstre wing, har udviklet sig til at være verdensklasse.
Det samme gælder delvist for Yamal som højre wing.
Truppen rummer masser af kvalitet, hvor flere spillere enten er verdensklasse eller tæt på at nå det niveau.
Jeg er dog enig med dig i denne del af din holdning. Det er ikke nødvendigt, at alle spillere i truppen er verdensklasse. Og ja, Araujo befinder sig ikke på verdensklassens niveau lige nu. Jeg synes, han er for ustabil til at blive betragtet som en af de fem allerbedste centrale forsvarsspillere. Om det er hans mange skader, der gør ham ustabil, må stå hen i det uvisse.
De spillere som holder høj niveau i mindst 10 kampe fortjener verdensklasse titlen men lige nu har vi ikke sådan nogle spillere.
MDCCCXCIX
Skal ærligt indrømme jeg gerne så ham solgt for en fin sjat penge - det sagt er han da også en velkommen herre og nu på lang kontrakt så kan sælges dyrt eventuelt senere
- Barca80
Jeg tror, mange har glemt, at han faktisk var RIGTIG GOD i den periode, hvor han holdt sig skadefri og var i form. Han er ikke i form lige nu, men jeg tror, han kan genetablere sig, hvis han får spilletid, og forhåbentlig genfinder sit gamle niveau.
Jeg er heller ikke fortaler for, at vi skal have to centrale forsvarsspillere på banen, der nødvendigvis skal være teknisk dygtige. Udover en Cubarsi, som er fremragende med fødderne, har vi brug for en Puyol-type, der er fysisk stærk i duellerne, aggressiv, hurtig og stærk i luften. Det er den måde man skaber balance i det centrale forsvar imo
Jeg er heller ikke fortaler for, at vi skal have to centrale forsvarsspillere på banen, der nødvendigvis skal være teknisk dygtige. Udover en Cubarsi, som er fremragende med fødderne, har vi brug for en Puyol-type, der er fysisk stærk i duellerne, aggressiv, hurtig og stærk i luften. Det er den måde man skaber balance i det centrale forsvar imo

- whidgee
- Har takket: 183 gange
- Blevet takket: 371 gange
Barca har intet meldt ud om frikøbsklausulen som de ellers altid gør ved kontraktforlængelser. Og Sport skriver at årsagen er, at den er blevet sænket markant, så Araujo kan forlade Barca senere hvis han får lyst.
- Barca80

Med Araujo er vi "one-down" og 12 to go. Følgende tolv spillere skal håndteres for forlængelse hurtigst muligt, da deres kontrakter udløber om maksimalt 1½ år:
(1) Eric Garcia er en kandidat til enten forlængelse eller salg, da hans kontrakt udløber i 2026. Jeg anser ham for at være en fin super-backup.
(2) Bernal skal uden diskussion have forlænget sin kontrakt hurtigst muligt.
(3) Yamal, (4) Gavi og (5) Pedri er helt det samme, da deres kontrakter også udløber om 1½ år.
(6) Iñaki Peña vil jeg gerne have forlænget, da han fungerer fint som backup. Ellers må vi overveje at lade ham gå til sommer.
(7) Lewandowski bør sælges eller have sin kontrakt ophævet til sommer. Han har ingen fremtid i klubben.
(8) AC og (9) de Jong må sælges hurtigst muligt, medmindre de er villige til at forlænge deres kontrakter på lavere løn-vilkår.
(10) Hector Fort, tja... Han har jo haft sine chancer. Ikke særlig vellykket.
(11) Pablo Torre, hmm.. Ham kan jeg ærligt talt ikke finde ud af. Måske er der potentiale, som endnu ikke er blevet udløst?
(12) Inigo Martinez har en kontrakt, der udløber til sommer. Hvis Jonathan Tah kommer til klubben, bør vi overveje at lade Inigo gå.
Det er status lige nu.
- Barca80
-
- Har takket: 126 gange
- Blevet takket: 143 gange
Du er klar over, at Fort kun er 18? Han har da vist fine prøver på sine evner. Jeg synes han er spændende, selvom han godt kunne bruge et udlån, så han kan udvikle sig yderligere.Barca80 skrev: ↑fre jan 24, 2025 10:27 am
Med Araujo er vi "one-down" og 12 to go. Følgende tolv spillere skal håndteres for forlængelse hurtigst muligt, da deres kontrakter udløber om maksimalt 1½ år:
(1) Eric Garcia er en kandidat til enten forlængelse eller salg, da hans kontrakt udløber i 2026. Jeg anser ham for at være en fin super-backup.
(2) Bernal skal uden diskussion have forlænget sin kontrakt hurtigst muligt.
(3) Yamal, (4) Gavi og (5) Pedri er helt det samme, da deres kontrakter også udløber om 1½ år.
(6) Iñaki Peña vil jeg gerne have forlænget, da han fungerer fint som backup. Ellers må vi overveje at lade ham gå til sommer.
(7) Lewandowski bør sælges eller have sin kontrakt ophævet til sommer. Han har ingen fremtid i klubben.
(8) AC og (9) de Jong må sælges hurtigst muligt, medmindre de er villige til at forlænge deres kontrakter på lavere løn-vilkår.
(10) Hector Fort, tja... Han har jo haft sine chancer. Ikke særlig vellykket.
(11) Pablo Torre, hmm.. Ham kan jeg ærligt talt ikke finde ud af. Måske er der potentiale, som endnu ikke er blevet udløst?
(12) Inigo Martinez har en kontrakt, der udløber til sommer. Hvis Jonathan Tah kommer til klubben, bør vi overveje at lade Inigo gå.
Det er status lige nu.
Jeg synes personligt kun det er Lewan og De jong man aktivt skal prøve at komme af med . Synes både fort , torres og Martinez er værd at beholde . Handler også om tillid over en længere periode .
Synes faktisk truppen er fin ( bortset fra 9’er ) - som har brug for friske ben
Fint med Araujo selvom det godt nok er en lang kontrakt . De jo svære at komme af med hvis de bliver skadet , mister motivation eller mister fokus . Men hvis ikke man kan satse på Araujo med en lang kontrakt så det heller ikke nemt .
Synes faktisk truppen er fin ( bortset fra 9’er ) - som har brug for friske ben
Fint med Araujo selvom det godt nok er en lang kontrakt . De jo svære at komme af med hvis de bliver skadet , mister motivation eller mister fokus . Men hvis ikke man kan satse på Araujo med en lang kontrakt så det heller ikke nemt .
- Barca80
Ja, men vi har været vant til at se 16-18-årige talenter (som fx Yamal, Cubarsi og tidligere Balde, Gavi osv.) sprudle både i Barças startopstilling og på landsholdet. Derfor fremstår en 18-årig Fort som et ret ordinært talent. Dog kan det naturligvis ikke udelukkes, at han er det, man kalder et "late bloomer" talent.
Men jeg er enig. Han skal forlænges og udlånes.