21/1 Benfica - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barcaholic
Geografisk sted: Århus
Har takket: 264 gange
Blevet takket: 265 gange

Re: 21/1 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Barcaholic »

Puyols_garn skrev:
ons jan 22, 2025 2:32 pm
Michman skrev:
ons jan 22, 2025 2:05 pm
emo skrev:
ons jan 22, 2025 1:43 pm
Michman skrev:
ons jan 22, 2025 1:25 pm
Seriøst Szczęsny kan få lov at stå i pokalen resten er simpelthen ikke til diskussion længere..
Jeg synes ikke han skal stå som første målmand men i går havde han også redninger der gav pote.

Man kan igen diskutere hvor meget det er han eller Balde der fejler i situationen, begge har skyld. Det er kommunikationen der er fejlet der. Det må ikke ske.

Straffe. Det er minimalt, hvis det er der ligesom det på Yamal. Men han blir solgt af sit forsvae igen og skal agere. Kluntet, enig. Men de ting sker for en målmand.

Ikke en 10/10 præstation men synes ikke han var markant dårligere end sit forsvar. Araujo derimod han sejlede fuldstændigt kampen igennem og Kounde i første.
Enig. Men synes bare når man tager Madrid kampen med. Så er det for mange fejl. Synes ikke Pena har lavet ligeså mange fejl?
Troede aldrig jeg skulle sige det, men foretrækker helt klart Peña som det ser ud lige nu. Han er måske ikke lige så god i 1-mod-1 situationer som MAtS eller Szczesny, men hans sweeping uden for feltet har været fremragende i denne sæson, og det er alligevel et aspekt af spillet der er blevet enormt vigtigt med vores høje linje.
Enig.
Peña har godt nok overrasket mig positivt.
Han er fænomenal til at komme ud af målet/sweepe.
Han losser bare bolden væk, ikke noget med at tage chancer som Mats har tendens til.
Han er også skarp på stregen, gode reflekser.
Eneste minus er styrken i luftrummet.
Men det er jo heller ikke ligefrem fordi Mats fylder meget på indlæg.
Hans små spil med fødderne kan måske forbedres, men er egentligt fint tilfreds med han ikke tager de store chancer når han spiller bolden ud.

nosslo15
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 200 gange

Indlæg af nosslo15 »

Gik tidligt i seng i går, så jeg fik ikke set kampen, men kan forstå ved at se højdepunkter, at den var ret underholdende :crazy:

Jeg synes nu ikke, det ser ud som om, at vores keeper laver straffe ved 3-1 scoringen? Jeg kan ikke se nogen berøring. Men det handler måske om, at han alligevel går for voldsomt ud efter bolden?

Nu skal man nok passe på med at lægge for meget i comebacket, men jeg synes nu alligevel, at man kan se en klar forskel på holdet nu og så for 1 år siden. Selvom de har det svært med de små hold og stabiliteten, så er de alligevel RIGTIGT gode på de dage, hvor de for alvor er sat op.

Bare det mål Raphinha får stanget ind i overtiden og Torres, der spiller ham, næsten blindt, hold da kæft! Det ser også godt ud med de Jong og Torres, de får bidraget med mere og mere og Garcia er altså også en værdifuld sub at have, jeg synes nu at have set mange kampe med ham, hvor han gør det mere end hæderligt på enten CB eller DM.

Jeg tror dog ikke, vi skal regne med pokaler i år, måske lige bortset fra Copaen, der er stadig større og farligere dyr på savannen og Lewa er gået alvorligt ned i kadence.... Så skulle vi satse på CL. og så give Lewa fri i ligakampene, så han kun spiller pokal og CL. Det kunne måske være en løsning. Så kunne vores spil måske også blive mere flydende, som vi så det i Betis kampen.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 196 gange
Blevet takket: 482 gange

Indlæg af Norbit »

Vi skal bare spille som de sidste 15 minutter i går, mod alle de hold der står lang tilbage :lol:
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Iniesta007
Har takket: 49 gange
Blevet takket: 121 gange

Indlæg af Iniesta007 »

Norbit skrev:
ons jan 22, 2025 5:18 pm
Vi skal bare spille som de sidste 15 minutter i går, mod alle de hold der står lang tilbage :lol:
Enig. Men det er nok lettere sagt end gjort :angel:
Lad os se efter Valencia kampen, så er vi ( måske) klogere :lol:

Hristo
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 200 gange

Indlæg af Hristo »

Barcaholic skrev:
ons jan 22, 2025 3:58 pm
Puyols_garn skrev:
ons jan 22, 2025 2:32 pm
Michman skrev:
ons jan 22, 2025 2:05 pm
emo skrev:
ons jan 22, 2025 1:43 pm
Michman skrev:
ons jan 22, 2025 1:25 pm
Seriøst Szczęsny kan få lov at stå i pokalen resten er simpelthen ikke til diskussion længere..
Jeg synes ikke han skal stå som første målmand men i går havde han også redninger der gav pote.

Man kan igen diskutere hvor meget det er han eller Balde der fejler i situationen, begge har skyld. Det er kommunikationen der er fejlet der. Det må ikke ske.

Straffe. Det er minimalt, hvis det er der ligesom det på Yamal. Men han blir solgt af sit forsvae igen og skal agere. Kluntet, enig. Men de ting sker for en målmand.

Ikke en 10/10 præstation men synes ikke han var markant dårligere end sit forsvar. Araujo derimod han sejlede fuldstændigt kampen igennem og Kounde i første.
Enig. Men synes bare når man tager Madrid kampen med. Så er det for mange fejl. Synes ikke Pena har lavet ligeså mange fejl?
Troede aldrig jeg skulle sige det, men foretrækker helt klart Peña som det ser ud lige nu. Han er måske ikke lige så god i 1-mod-1 situationer som MAtS eller Szczesny, men hans sweeping uden for feltet har været fremragende i denne sæson, og det er alligevel et aspekt af spillet der er blevet enormt vigtigt med vores høje linje.
Enig.
Peña har godt nok overrasket mig positivt.
Han er fænomenal til at komme ud af målet/sweepe.
Han losser bare bolden væk, ikke noget med at tage chancer som Mats har tendens til.
Han er også skarp på stregen, gode reflekser.
Eneste minus er styrken i luftrummet.
Men det er jo heller ikke ligefrem fordi Mats fylder meget på indlæg.
Hans små spil med fødderne kan måske forbedres, men er egentligt fint tilfreds med han ikke tager de store chancer når han spiller bolden ud.
Jeg kunne desværre ikke se kampen i går men nåede at se det meste på YouSee her til aften inden den udløb. Helt vild kamp!
Ud fra overskrifter mm havde jeg forventet at se en lortekamp af vores polske målmand men meget mere enig med Emo ovenfor. Jeg så anden halvleg først, hvor han til min overraskelse spillede virkelig godt og redder os både med redninger og som sweeper ret mange gange.
Så så jeg situationer fra første halvleg bagefter. Tacklingen af Balde ser klodset ud, men jeg næsten mere til at det Baldes fejl end målmanden. Ved ikke om de kan høre hinanden for publikum men hvis ja og et tydeligt brøl fra målmanden så er det Balde som skal vige. Straffesparket er ærgerligt og også for satset men igen synes jeg ikke det er kæmpe. Anyways havde han ikke en mesterkamp men for mig er det ikke ensbetydende med han skal dømmes ude for resten af sæsonen.
Jeg synes også Peña har gjort det godt men jeg er slet ikke der hvor jeg synes han er på Ter Stegen-i-form-niveau.
For mig er målmandsposten indtil sommer stadig en ret åben størrelse.

Men flick en fed sejr! Der blev satset, og det gav pote. Alt andet lige må det give lidt ekstra sammenhold og tro på at kunne vende kampe til sidste minut.

Besvar