21/1 Benfica - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1920 gange
Blevet takket: 1234 gange
Kontakt:

Re: 21/1 Benfica - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

JonasV skrev:
ons jan 22, 2025 6:34 am
Jeg faldt i søvn i pausen i går. Gik jeg glip af noget?
MDCCCXCIX

Iniesta007
Har takket: 49 gange
Blevet takket: 121 gange

Indlæg af Iniesta007 »

Antimadridista skrev:
ons jan 22, 2025 12:01 am
Så har man også oplevet det!!!! :grin: :crazy: :grin:
Ja det var sku lidt vildt :crazy:
Men nu må Hansi sætte drengene op til hold der ikke spiller med, men bare parkerer bussen :sick:
Ellers er mesterskabet endegyldigt væk :angel:
Men en dejlig dag at vågne på :thumbup:

Brugeravatar
Daluigi
Geografisk sted: Galten
Har takket: 128 gange
Blevet takket: 890 gange

Indlæg af Daluigi »

Potentialet i holdet er der helt sikkert. I mange sæsoner er vi blevet pryglet af de gode hold, og været stabile mod de dårlige. Det gav Xavi et fesent men selvfølgelig flot mesterskab uden Messi. Dog er nuværende scenarie altså mere interessant på sigt - For vi har kvaliteten i truppen til at decideret smadre ethvert hold på dagen! Nu skal Hansi lige have en sommerferie med tid til at træne og implementere stabiliteten og ikke mindst mentaliteten til at levere uge efter uge mod enhver form for modstander. Det er sådan man vinder ligaen - Stabilitet.

Men det er første gang siden Messi-æraen at vi besidder kvalitet og x-faktor nok til at vinde over alle. Det føles sgu rart.
Frustrerende at vi til tider er Tottenham-light i ligaen. Men underholdende at vi til tider er prime La Masia dagene!
Forumlegende

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 260 gange

Indlæg af Barca80 »

Denne sæsons oplevelse som Barca-fan er fyldt med opture og nedture.

Rutjetur op, rutjetur ned, rutjetur op, rutjetur ned... :clap:

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

I kampen stod de klar, begge hold på jagt,
Barcelona viste kraft, men Benfica var ikke svagt.
Et væld af fejl, som klovne i en ring,
Bolden dansede zigzag – hvad mon det blev til, egentlig?

Først førte de rød-hvide, så kom Barca til fad,
Mål på mål, et kunstværk, men hold da op, hvor var det skad!
Keeperne forvirrede, skud som fløj af sted,
Man troede, de legede, men det var alvor, tro mig, med.

Barcelona kæmpede, et comeback så smukt,
Fra 4-2 til 4-5, det var nærmest udsøgt.
Rædselsfulde forsvar, men målene flød,
Kampen endte vildt, med jubel den blev fyldt.

Så husk denne dag, hvor klovneriet var stort,
I en fest af fodbold, hvor helte blev gjort.
Barcelona sejrede, men Benfica gav kamp,
En aften af kaos, i fodboldens tempel og damp!

AI's bidrag til kampen i form af enderim :thumbup:

Antimadridista
Har takket: 1148 gange
Blevet takket: 1023 gange

Indlæg af Antimadridista »

Iniesta007 skrev:
ons jan 22, 2025 9:21 am
Antimadridista skrev:
Men nu må Hansi sætte drengene op til hold der ikke spiller med, men bare parkerer bussen :sick:
Personligt opgav jeg mesterskabet da vi tabte til Leganes…et så elendigt run, over så mange kampe, mod så ringe modstandere, er/var ikke tilfældigt. Det får vi ikke lige pludselig styr på….

Der har Real bare en helt anden kynisme og erfaring.

Men vi får sandsynligvis nogle fyrværkeri kampe at se, hist og pist, her de næste måneder!

Dumle
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Dumle »

Barca80 skrev:
ons jan 22, 2025 11:46 am
Denne sæsons oplevelse som Barca-fan er fyldt med opture og nedture.

Rutjetur op, rutjetur ned, rutjetur op, rutjetur ned... :clap:
Hvis du skulle vælge mellem underholdningsværdien og potentialet i Flick bold vs pointhøsten og potentialet i Xavi bold, hvor står du så?

Jeg vælger stadig Flick, jeg synes det mesterskab Xavi bragte var enormt kedeligt at se på, og ja jeg ønsker trofæer men jeg ønsker og være underholdt og det er jeg i den grad. Vi mangler bare lige at løse de små hold som graver sig ned, men jeg synes jeg så noget der kunne være lovende på den front da Flick skiftede over til 3 back kæden og gav Araujo lidt friere tøjler til at søge i modstanderens felt.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Dumle skrev:
ons jan 22, 2025 12:08 pm
Jeg vælger stadig Flick
Enig. Det kan godt være, at Hansi Flick indtil videre har samlet omtrent ligeså mange point (måske mindre) som Xavi i ligaen, men som du også nævner, spiller vi altid angrebsfodbold, hvilket vi sjældent så under Xavi.

Xavi fejlede også fatalt i Champions League og Europa League i sine første sæsoner. Med Flick ligger vi allerede nummer 2 i CL tabellen med 18 point.

Jeg ved ikke, hvad fremtiden bringer med Hansi Flick. Selvom der har været opture og nedture, har jeg alligevel en god fornemmelse :thumbup:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 1462 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hold da helt op en kamp.

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 675 gange

Indlæg af Michman »

Seriøst Szczęsny kan få lov at stå i pokalen resten er simpelthen ikke til diskussion længere..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

emo
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 374 gange
Blevet takket: 817 gange

Indlæg af emo »

Michman skrev:
ons jan 22, 2025 1:25 pm
Seriøst Szczęsny kan få lov at stå i pokalen resten er simpelthen ikke til diskussion længere..
Jeg synes ikke han skal stå som første målmand men i går havde han også redninger der gav pote.

Man kan igen diskutere hvor meget det er han eller Balde der fejler i situationen, begge har skyld. Det er kommunikationen der er fejlet der. Det må ikke ske.

Straffe. Det er minimalt, hvis det er der ligesom det på Yamal. Men han blir solgt af sit forsvae igen og skal agere. Kluntet, enig. Men de ting sker for en målmand.

Ikke en 10/10 præstation men synes ikke han var markant dårligere end sit forsvar. Araujo derimod han sejlede fuldstændigt kampen igennem og Kounde i første.
Allez...

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 675 gange

Indlæg af Michman »

emo skrev:
ons jan 22, 2025 1:43 pm
Michman skrev:
Jeg synes ikke han skal stå som første målmand men i går havde han også redninger der gav pote.

Man kan igen diskutere hvor meget det er han eller Balde der fejler i situationen, begge har skyld. Det er kommunikationen der er fejlet der. Det må ikke ske.

Straffe. Det er minimalt, hvis det er der ligesom det på Yamal. Men han blir solgt af sit forsvae igen og skal agere. Kluntet, enig. Men de ting sker for en målmand.

Ikke en 10/10 præstation men synes ikke han var markant dårligere end sit forsvar. Araujo derimod han sejlede fuldstændigt kampen igennem og Kounde i første.
Enig. Men synes bare når man tager Madrid kampen med. Så er det for mange fejl. Synes ikke Pena har lavet ligeså mange fejl?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 71 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Iniesta007 skrev:
ons jan 22, 2025 9:21 am
Antimadridista skrev:
Synes et eller andet sted det er det vilde ved comebacket, for Benfica pakkede sig helt ned efter de kom foran 4-2. Der var lange perioder hvor vi holdte på bolden og Benfica stod med 5 i forsvaret og alle mand bag boldholderen. Casadó er klart en bedre boldvinder end de Jong, men synes vi så meget bedre ud efter han kom på banen. Han bevæger sig rigtig godt uden bolden, kan drive bolden frem, og hvis modstanderen nægter at presse ham når han er på bolden risikerer de han slår bolden henover forsvaret til Kounde, Fermín, eller en anden spiller der laver et dybdeløb. Var lidt ved at give op på ham, men han giver os nogle muligheder når vi skal låse et meget kompakt forsvar op, eller vi har brug for en midtbanespiller der kan falde ned i forsvaret og bryde et aggressivt genpres. Fx som i Betis kampen hvor de forsøgte at presse os aggressivt i den opbyggende fase i en 4-4-2 hvor hans dybe positionering forhindrer dem i at mandsopdække forsvaret.

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 71 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Michman skrev:
ons jan 22, 2025 2:05 pm
emo skrev:
ons jan 22, 2025 1:43 pm
Michman skrev:

Enig. Men synes bare når man tager Madrid kampen med. Så er det for mange fejl. Synes ikke Pena har lavet ligeså mange fejl?
Troede aldrig jeg skulle sige det, men foretrækker helt klart Peña som det ser ud lige nu. Han er måske ikke lige så god i 1-mod-1 situationer som MAtS eller Szczesny, men hans sweeping uden for feltet har været fremragende i denne sæson, og det er alligevel et aspekt af spillet der er blevet enormt vigtigt med vores høje linje.

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 162 gange

Indlæg af PeterPedal »

FCBarcelonaChr skrev:
ons jan 22, 2025 12:41 pm
Hold da helt op en kamp.
Det er vel det fremtiden vil omtale som Miraklet i Lissabon
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Besvar