15/1 FC Barcelona - Real Betis
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
- Blevet takket: 224 gange
Re: 15/1 FC Barcelona - Real Betis
Fra mit perspektiv vil det være fint med forskellige typer af spillere, som kan supplere hinanden.
Vi har haft meget ud af Lewandowski hovedspil i en lang periode, og hans fysik og spillestil har været virkeligt vigtige mod en del modstandere, mens han kan blive en hæmsko i det hurtige småspil og omstillinger.
Det er sjældent, at man får del hele i en pakke - jeg kan ikke komme i tanke, om nogen historisk i fodbold, Suaraz var vel noget af det nærmeste, at vi kommer en hybrid i Barcelona.
Haaland og Isak er vel ca. 1 milliard herre, så de er formentligt begge helt urealistiske. Isak er rigtig god, men fra mit perspektiv vil han mangle den fysiske komponent og presence, som vi har brug for i boksen. NUFC spiller overvejende omstillingsfodbold, og spiller sjældent mod hold, der pakker sig helt ned. Mit bud er, at Isak bestemt vil få sine udfordringer i Barcelona - han er meget flakkende og ikke regulær boksspiller. Det har vel kun reeelt virket med Messi i en sådan rolle?
Eksempelvis ser vi jo aktuelt, Mbampes begrænsninger i RM, de mangler i den grad Benzema.
Fra min næsetip skal man ikke ud at hente en Galaticos signing, men finde en up-and-coming stjerne i svøb, dvs. en Isak/Haaland før NUFC/City.
Vi har haft meget ud af Lewandowski hovedspil i en lang periode, og hans fysik og spillestil har været virkeligt vigtige mod en del modstandere, mens han kan blive en hæmsko i det hurtige småspil og omstillinger.
Det er sjældent, at man får del hele i en pakke - jeg kan ikke komme i tanke, om nogen historisk i fodbold, Suaraz var vel noget af det nærmeste, at vi kommer en hybrid i Barcelona.
Haaland og Isak er vel ca. 1 milliard herre, så de er formentligt begge helt urealistiske. Isak er rigtig god, men fra mit perspektiv vil han mangle den fysiske komponent og presence, som vi har brug for i boksen. NUFC spiller overvejende omstillingsfodbold, og spiller sjældent mod hold, der pakker sig helt ned. Mit bud er, at Isak bestemt vil få sine udfordringer i Barcelona - han er meget flakkende og ikke regulær boksspiller. Det har vel kun reeelt virket med Messi i en sådan rolle?
Eksempelvis ser vi jo aktuelt, Mbampes begrænsninger i RM, de mangler i den grad Benzema.
Fra min næsetip skal man ikke ud at hente en Galaticos signing, men finde en up-and-coming stjerne i svøb, dvs. en Isak/Haaland før NUFC/City.
- Norbit
- Har takket: 196 gange
- Blevet takket: 482 gange
Når man ser NUFC kampene, så skal man ikke undervurdere Isak's fysisk. Han ser ikke "stor" ud ala Haaland, men han er 1.92, mens Haaland er 1.94. Til sammenligning er Lewan 1.85.Madameskrald skrev: ↑tors jan 16, 2025 2:00 pmFra mit perspektiv vil det være fint med forskellige typer af spillere, som kan supplere hinanden.
Jeg er fascineret af Isaks tekniske egenskaber, tror at han ville være vores Benzema. En der er god til at spille de andre gode og en der er god til at spille i små rum. Selvom han er en stor fyr, så kan han noget med en bold.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
Eneste problem med Isak er, at han er minimum 100m+ til sommer.Norbit skrev: ↑tors jan 16, 2025 2:24 pmNår man ser NUFC kampene, så skal man ikke undervurdere Isak's fysisk. Han ser ikke "stor" ud ala Haaland, men han er 1.92, mens Haaland er 1.94. Til sammenligning er Lewan 1.85.Madameskrald skrev: ↑tors jan 16, 2025 2:00 pmFra mit perspektiv vil det være fint med forskellige typer af spillere, som kan supplere hinanden.
Jeg er fascineret af Isaks tekniske egenskaber, tror at han ville være vores Benzema. En der er god til at spille de andre gode og en der er god til at spille i små rum. Selvom han er en stor fyr, så kan han noget med en bold.
-
Han er høj, men spiller på inden måde fysisk og er langt bedre med retvendt end omvendt.Norbit skrev: ↑tors jan 16, 2025 2:24 pmNår man ser NUFC kampene, så skal man ikke undervurdere Isak's fysisk. Han ser ikke "stor" ud ala Haaland, men han er 1.92, mens Haaland er 1.94. Til sammenligning er Lewan 1.85.Madameskrald skrev: ↑tors jan 16, 2025 2:00 pmFra mit perspektiv vil det være fint med forskellige typer af spillere, som kan supplere hinanden.
Jeg er også vild med hans tekniske kvaliteter, men jeg er ikke sikker på, at han vil trives mod lavtstående hold, og CB der kyser ham fysisk.
-
- Har takket: 873 gange
- Blevet takket: 193 gange
Gyökeres...Madameskrald skrev: ↑tors jan 16, 2025 3:46 pmHan er høj, men spiller på inden måde fysisk og er langt bedre med retvendt end omvendt.Norbit skrev: ↑tors jan 16, 2025 2:24 pmNår man ser NUFC kampene, så skal man ikke undervurdere Isak's fysisk. Han ser ikke "stor" ud ala Haaland, men han er 1.92, mens Haaland er 1.94. Til sammenligning er Lewan 1.85.Madameskrald skrev: ↑tors jan 16, 2025 2:00 pmFra mit perspektiv vil det være fint med forskellige typer af spillere, som kan supplere hinanden.
Jeg er også vild med hans tekniske kvaliteter, men jeg er ikke sikker på, at han vil trives mod lavtstående hold, og CB der kyser ham fysisk.
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 619 gange
- Blevet takket: 629 gange
Eller den frække… vi køber Nico W og lader Raphina/Olmo spille falsk angriber.
Så kan Raphina dække højre side når Yamal trækker ind i banen og de 2 kan begge skiftes til at dække henholdsvis højre kant og falsk 9’er.
Så kan Raphina dække højre side når Yamal trækker ind i banen og de 2 kan begge skiftes til at dække henholdsvis højre kant og falsk 9’er.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
- Barca80
- Har takket: 83 gange
- Blevet takket: 260 gange
Jeg kan ikke forestille mig, at vi til sommer BÅDE køber en dyr 9'er og en venstre wing, som skal indgå i startopstillingen. Det bliver enten det ene eller det andet. Spørgsmålet er, hvad Flick ønsker.
Hvis vi går ud fra at Lewandowski siger farvel til sommer, kan vi enten købe en ny angriber og lade Raphinha fortsætte på venstre wing, eller (som nogle foreslår) rykke Raphinha/Olmo op som falsk 9'er og købe en ny venstre wing, for eksempel Nico Williams.
Kort sagt, vi står enten over for at hente en ny 9'er som Gyökeres/Isak eller en ny venstre wing som N.Williams/Leao. Aner dog ikke hvad der er mest optimalt?
Hvis vi går ud fra at Lewandowski siger farvel til sommer, kan vi enten købe en ny angriber og lade Raphinha fortsætte på venstre wing, eller (som nogle foreslår) rykke Raphinha/Olmo op som falsk 9'er og købe en ny venstre wing, for eksempel Nico Williams.
Kort sagt, vi står enten over for at hente en ny 9'er som Gyökeres/Isak eller en ny venstre wing som N.Williams/Leao. Aner dog ikke hvad der er mest optimalt?
-
Så vidt jeg ved, så er der en masse spændende kreativt/tekniske begavede offensive spillere på vej fra La Masia (2 fætre/brødre?), så vi mangler mere fysik og kynisme, som supplement eller erstatning for Lewan end mere af det samme.
Jeg kender ikke Gyokeres (staveplade) godt nok til at vurdere, om han kunne være en løsning, men han passer fornuftigt på profilen (jf. i laget under De dyreste herre).
Jeg kender ikke Gyokeres (staveplade) godt nok til at vurdere, om han kunne være en løsning, men han passer fornuftigt på profilen (jf. i laget under De dyreste herre).
-
- Har takket: 135 gange
- Blevet takket: 200 gange
Hvis Raphinha kan holde sin skarphed, så kunne jeg godt se ham som en falsk nier, han er rimeligt boldsikker, gør de andre bedre og fantastisk til at finde rummene, også fra dybere position.
I øvrigt, når jeg ser Raphinha, så kan jeg slet ikke forstå, at han er blevet så god, som han rent faktisk er pt. Det sidste mål han scorede mod Madrid, er et godt eksempel på hans udvikling, for før ville han have skudt med det samme, men han venter og spiller bagom sig selv for at få en bedre position - det gør man altså kun, hvis man har masser af selvtillid.
Dog, hvis han skulle spille falsk nier, så kommer vi til at mangle hans indlæg.
I øvrigt, når jeg ser Raphinha, så kan jeg slet ikke forstå, at han er blevet så god, som han rent faktisk er pt. Det sidste mål han scorede mod Madrid, er et godt eksempel på hans udvikling, for før ville han have skudt med det samme, men han venter og spiller bagom sig selv for at få en bedre position - det gør man altså kun, hvis man har masser af selvtillid.
Dog, hvis han skulle spille falsk nier, så kommer vi til at mangle hans indlæg.
- Norbit
Kan godt lide idéen med Raphinha som falsk nier, men mon ikke at Olmo får den rolle i tilfælde af at vi ikke kan få det vi præcis ønsker os? Hvis Raphinha rykkes ind, så synes jeg at man skal gå efter Nico. Han passer bedre ind i truppen end Leao. Han er spansk og han vil ikke være nær så dyr som Leao. Leao er ikke nær så defensiv som Williams. Nico bør kunne træde til fra første dag og gøre en forskel. Alternativt skal man lade det forblive som det er og gå efter Victor (med et græsk-klingende efternavn) / Isak. Ærgerligt at City fik hentet ham egypteren fra Frankfurt, han så spændende ud.Barca80 skrev: ↑tors jan 16, 2025 10:49 pmJeg kan ikke forestille mig, at vi til sommer BÅDE køber en dyr 9'er og en venstre wing, som skal indgå i startopstillingen. Det bliver enten det ene eller det andet. Spørgsmålet er, hvad Flick ønsker.
-
- Har takket: 14 gange
- Blevet takket: 66 gange
Men en sæson mere med Lewandowski er vel også fint. Han har en g/a på 29 i 27 kampe i denne sæson. Det er vel top 3 blandt angribere. Han er stortset aldrig skadet, og har en sindsyg fysik for en på 37. Jeg synes hellere vi skal finde en winger som kan rotere med Raphinha og Yamal, så de ikke løber ind i skader. Til 9’er har vi stadig Pau Victor og Ferran, som begge er udemærket rotationsspillere. IMO så hellere vente og se om der ikke dukker en eller anden op i løbet af næste sæson.Norbit skrev: ↑fre jan 17, 2025 11:25 amKan godt lide idéen med Raphinha som falsk nier, men mon ikke at Olmo får den rolle i tilfælde af at vi ikke kan få det vi præcis ønsker os? Hvis Raphinha rykkes ind, så synes jeg at man skal gå efter Nico. Han passer bedre ind i truppen end Leao. Han er spansk og han vil ikke være nær så dyr som Leao. Leao er ikke nær så defensiv som Williams. Nico bør kunne træde til fra første dag og gøre en forskel. Alternativt skal man lade det forblive som det er og gå efter Victor (med et græsk-klingende efternavn) / Isak. Ærgerligt at City fik hentet ham egypteren fra Frankfurt, han så spændende ud.Barca80 skrev: ↑tors jan 16, 2025 10:49 pmJeg kan ikke forestille mig, at vi til sommer BÅDE køber en dyr 9'er og en venstre wing, som skal indgå i startopstillingen. Det bliver enten det ene eller det andet. Spørgsmålet er, hvad Flick ønsker.
-
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 419 gange
- Blevet takket: 254 gange
Haaland er hvert fald ikke en mulighed længere.Mésqueunclub skrev: ↑fre jan 17, 2025 2:11 pmMen en sæson mere med Lewandowski er vel også fint. Han har en g/a på 29 i 27 kampe i denne sæson. Det er vel top 3 blandt angribere. Han er stortset aldrig skadet, og har en sindsyg fysik for en på 37. Jeg synes hellere vi skal finde en winger som kan rotere med Raphinha og Yamal, så de ikke løber ind i skader. Til 9’er har vi stadig Pau Victor og Ferran, som begge er udemærket rotationsspillere. IMO så hellere vente og se om der ikke dukker en eller anden op i løbet af næste sæson.Norbit skrev: ↑fre jan 17, 2025 11:25 amKan godt lide idéen med Raphinha som falsk nier, men mon ikke at Olmo får den rolle i tilfælde af at vi ikke kan få det vi præcis ønsker os? Hvis Raphinha rykkes ind, så synes jeg at man skal gå efter Nico. Han passer bedre ind i truppen end Leao. Han er spansk og han vil ikke være nær så dyr som Leao. Leao er ikke nær så defensiv som Williams. Nico bør kunne træde til fra første dag og gøre en forskel. Alternativt skal man lade det forblive som det er og gå efter Victor (med et græsk-klingende efternavn) / Isak. Ærgerligt at City fik hentet ham egypteren fra Frankfurt, han så spændende ud.Barca80 skrev: ↑tors jan 16, 2025 10:49 pmJeg kan ikke forestille mig, at vi til sommer BÅDE køber en dyr 9'er og en venstre wing, som skal indgå i startopstillingen. Det bliver enten det ene eller det andet. Spørgsmålet er, hvad Flick ønsker.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
-
- Har takket: 873 gange
- Blevet takket: 193 gange
Meget enig. Dog er det jo ikke altid dumt at ruste op til fremtiden.Mésqueunclub skrev: ↑fre jan 17, 2025 2:11 pmMen en sæson mere med Lewandowski er vel også fint. Han har en g/a på 29 i 27 kampe i denne sæson. Det er vel top 3 blandt angribere. Han er stortset aldrig skadet, og har en sindsyg fysik for en på 37. Jeg synes hellere vi skal finde en winger som kan rotere med Raphinha og Yamal, så de ikke løber ind i skader. Til 9’er har vi stadig Pau Victor og Ferran, som begge er udemærket rotationsspillere. IMO så hellere vente og se om der ikke dukker en eller anden op i løbet af næste sæson.Norbit skrev: ↑fre jan 17, 2025 11:25 amKan godt lide idéen med Raphinha som falsk nier, men mon ikke at Olmo får den rolle i tilfælde af at vi ikke kan få det vi præcis ønsker os? Hvis Raphinha rykkes ind, så synes jeg at man skal gå efter Nico. Han passer bedre ind i truppen end Leao. Han er spansk og han vil ikke være nær så dyr som Leao. Leao er ikke nær så defensiv som Williams. Nico bør kunne træde til fra første dag og gøre en forskel. Alternativt skal man lade det forblive som det er og gå efter Victor (med et græsk-klingende efternavn) / Isak. Ærgerligt at City fik hentet ham egypteren fra Frankfurt, han så spændende ud.Barca80 skrev: ↑tors jan 16, 2025 10:49 pmJeg kan ikke forestille mig, at vi til sommer BÅDE køber en dyr 9'er og en venstre wing, som skal indgå i startopstillingen. Det bliver enten det ene eller det andet. Spørgsmålet er, hvad Flick ønsker.
Jeg synes trods alt det er svært at se Lewandowski blive til længere end 2026. Når man står helt uden angriber kan vi ikke vælge fra alle hylder og den sælgende klub ville også kunne presse prisen. HVIS man kunne skaffe eks gyökeres til sommer vil han have et år som rotationsspiller før han selv skal være fast starter. Det kræver selvfølgelig at han er interesseret i den rolle, hvilket jo også er noget at bede om, når han sikkert kunne være starter i United. Når aå Lewandowski er færdig vil gyökeres overtage, men samtidig heller ikke være en så stor stjerne så man pinedød skal spille med ham hver gang og tilrettelægge spillet efter ham.
Hvis det var lautaro må han jo nødvendigvis være starter.
Men... Der kan jo dukke et wonderkid op som man bare skal have.
- Norbit
Hvad med en Marcus Thuram? Meget spændende spiller. Forholdsvis ung. Meget undervurderet imo.
-
- Har takket: 14 gange
- Blevet takket: 66 gange
Gyökeres kommer ikke for at være rotationsspiller i et år, som du også siger, så hvis han skal komme er det når Lewy er væk. Derudover vil han koste 120+ mio, og de slags priser for en spiller giver enhver Barca fan fortidstraumer (det gør de hvertfald for mig) jeg så hellere vi gik efter en til maks. 60 hvor det stadig er en klasse spiller, men med plads til udvikling. De der 120+ mio køb lugter alt for meget af Dembele, Countinho og Griezmann, IMO. Og det samme ses i RM nu, et holdt fyldt med spillere der har kostet sindsygt meget, og med hvert deres ego, men med ingen form for hold-kemi.DrGink skrev: ↑fre jan 17, 2025 2:37 pmMeget enig. Dog er det jo ikke altid dumt at ruste op til fremtiden.Mésqueunclub skrev: ↑fre jan 17, 2025 2:11 pmMen en sæson mere med Lewandowski er vel også fint. Han har en g/a på 29 i 27 kampe i denne sæson. Det er vel top 3 blandt angribere. Han er stortset aldrig skadet, og har en sindsyg fysik for en på 37. Jeg synes hellere vi skal finde en winger som kan rotere med Raphinha og Yamal, så de ikke løber ind i skader. Til 9’er har vi stadig Pau Victor og Ferran, som begge er udemærket rotationsspillere. IMO så hellere vente og se om der ikke dukker en eller anden op i løbet af næste sæson.Norbit skrev: ↑fre jan 17, 2025 11:25 amKan godt lide idéen med Raphinha som falsk nier, men mon ikke at Olmo får den rolle i tilfælde af at vi ikke kan få det vi præcis ønsker os? Hvis Raphinha rykkes ind, så synes jeg at man skal gå efter Nico. Han passer bedre ind i truppen end Leao. Han er spansk og han vil ikke være nær så dyr som Leao. Leao er ikke nær så defensiv som Williams. Nico bør kunne træde til fra første dag og gøre en forskel. Alternativt skal man lade det forblive som det er og gå efter Victor (med et græsk-klingende efternavn) / Isak. Ærgerligt at City fik hentet ham egypteren fra Frankfurt, han så spændende ud.Barca80 skrev: ↑tors jan 16, 2025 10:49 pmJeg kan ikke forestille mig, at vi til sommer BÅDE køber en dyr 9'er og en venstre wing, som skal indgå i startopstillingen. Det bliver enten det ene eller det andet. Spørgsmålet er, hvad Flick ønsker.
Jeg synes trods alt det er svært at se Lewandowski blive til længere end 2026. Når man står helt uden angriber kan vi ikke vælge fra alle hylder og den sælgende klub ville også kunne presse prisen. HVIS man kunne skaffe eks gyökeres til sommer vil han have et år som rotationsspiller før han selv skal være fast starter. Det kræver selvfølgelig at han er interesseret i den rolle, hvilket jo også er noget at bede om, når han sikkert kunne være starter i United. Når aå Lewandowski er færdig vil gyökeres overtage, men samtidig heller ikke være en så stor stjerne så man pinedød skal spille med ham hver gang og tilrettelægge spillet efter ham.
Hvis det var lautaro må han jo nødvendigvis være starter.
Men... Der kan jo dukke et wonderkid op som man bare skal have.