4 - Ronald Araújo

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1920 gange
Blevet takket: 1234 gange
Kontakt:

Re: 4 - Ronald Araújo

Indlæg af Lopezzz »

Fucking sørgelig at Araujo smutter. Han har hjulpet os sindssyg mange gange. Han er en beast i forsvaret men også i angrebet.
Vi får det svært uden ham.
MDCCCXCIX

Dumle
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Dumle »

Lopezzz skrev:
ons jan 15, 2025 12:37 pm
Fucking sørgelig at Araujo smutter. Han har hjulpet os sindssyg mange gange. Han er en beast i forsvaret men også i angrebet.
Vi får det svært uden ham.
Altså før sæsonen da han blev skadet tænkte jeg da også det var noget lort, for jeg har ellers set ham som en fremtidig anføre, men jeg må indrømme at jeg her efter første halvsæson egentlig ikke savner ham, for Cubarsi og Inigo har været super solide.

Tilgengæld er det ikke holdbart hvis vi ikke henter en ind den anden vej hvis han ender med at smutte.

Og til sidste så er Barca bare ikke alles drømmeklub og vil man ikke være her må man videre.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2189 gange
Blevet takket: 1287 gange

Indlæg af Dytrax »

✅ Deco has convinced Ronald Araújo to stay. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

INFO: Ronald Araujo

Ronald Araujo has officially decided to reject Juventus and remain at FC Barcelona, as confirmed by multiple sources.

Juventus were informed that Araujo would not accept their contract offer after the player held discussions with Barça’s sporting director, Deco, regarding a new deal to extend his stay at the club.

The decision is final: Araujo will continue his journey with FC Barcelona and is expected to sign a contract renewal with the Blaugrana in the coming days.

Following this development, Juventus has ended their pursuit of Araujo and will now focus on other defensive targets, including Fikayo Tomori.

Special recognition goes to Fernando Polo and Ferran Martinez for their excellent coverage of this story earlier today.

[Via: Krrish]

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

Havde glemt at Deco også går på arbejde af og til :lol:

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 196 gange
Blevet takket: 482 gange

Indlæg af Norbit »

Håber det er sandt! YES!!

Fabrizio har også meldt den god nok.. lad os se om det holder.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1920 gange
Blevet takket: 1234 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Jeg tror også at det holder. Araujo var utrolig glad da vi vandt finalen og hvis jeg ikke tager fejl så kyssede han logoet på trøjen under jubel.
Han har også selv udtalt mange gange at han elsker klubben.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

✅ Barça and Ronald Araújo have reached a verbal agreement for the renewal, pending a meeting with the agents to finalize the details. [Relevo]

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 260 gange

Indlæg af Barca80 »

+ han er klubbens kaptajn, og besidder fine lederegenskaber
+ han kender klubben rigtig godt (tilpasset sig optimalt)
+ han er kun 25 år
+ han er fysisk stærk
+ han er super god i luften
+ han er hurtig
+ han har altid en super gejst (ala Puyol) som smitter de andre på banen

- han har ikke en god skadehistorik
- han er ikke teknisk begavet

Sælge ham for de 50 mio. euro, som meldningerne ellers lød, var slet ikke nok. Derfor er det positivt at han bliver :thumbup:

Madameskrald
Blevet takket: 224 gange

Indlæg af Madameskrald »

Det er på mange måder fint, hvis Araujo ender med at blive. Han er bestemt en dygtig forsvarsspiller, men man kommer ikke uden om, at han ligeledes har sine begrænsninger.
Jeg vil gerne have set ham i Flicks system over en længere periode, inden man kaster alt for stor en lønpose efter ham. Cubarsi og Inigo excellerer i systemet aktuelt på trods af begrænsninger på det fysiske niveau pga. læsning af spillet/overblik og taktisk forståen. Araujo kan ikke gøre op for evt. manglende systems specifikt overblik med sin fysik.

Med andre ord, så håber jeg ikke, at Deco har ladet sig presse særligt meget i lønforhandlingerne - lønrammen er langt vigtige end en Araujo, der måske bliver en succes med Flick ved roreret.

Hristo
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 200 gange

Indlæg af Hristo »

Det er ren lykke hvis Araujo bliver til en rimelig løn.
Defensivt er der få bedre, og hans pasningsspil er bedre end mange gør det til. Desuden har han en fed vindermentalitet. Jeg er glad.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 619 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

He eats Vinicius's for breakfast… dem er der ikke mange af.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 200 gange

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
ons jan 15, 2025 4:35 pm
Det er på mange måder fint, hvis Araujo ender med at blive. Han er bestemt en dygtig forsvarsspiller, men man kommer ikke uden om, at han ligeledes har sine begrænsninger.
Jeg vil gerne have set ham i Flicks system over en længere periode, inden man kaster alt for stor en lønpose efter ham. Cubarsi og Inigo excellerer i systemet aktuelt på trods af begrænsninger på det fysiske niveau pga. læsning af spillet/overblik og taktisk forståen. Araujo kan ikke gøre op for evt. manglende systems specifikt overblik med sin fysik.

Med andre ord, så håber jeg ikke, at Deco har ladet sig presse særligt meget i lønforhandlingerne - lønrammen er langt vigtige end en Araujo, der måske bliver en succes med Flick ved roreret.
Han er måske nok mere impulsiv end både Martinez og Cubarsi, men vi har ikke rigtigt set ham endnu i Flicks system.

Desuden er der også bare kampe, hvor vi møder hold og spillere, hvor vi ikke rigtigt favoriseres af Flicks høje linje og simultane bagkæde bevægelser, fordi de offensive løb begynder på egen banehalvdel eller fordi angriberne er så hurtige og dygtige, at de alligevel kommer igennem - og her er Araujo uundværlig, som SSM siger "han spiser Viniciuser til morgenmad". Ud over det, så er han hovedspil også i særklasse og han er altid en trussel i modstanderens felt.

Jeg var også sur på ham efter PSG, men mon ikke han også har lært noget? Jeg synes det er godt, hvis han bliver, så vi har flere muligheder, håber også at AC kommer i spil igen, vi skal ikke glemme, hvor god han var for et par sæsoner siden.

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 71 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Har ikke tjekket min telefon hele dagen, og kommer hjem til et hav af journalister der alle siger at Araújo har tænkt sig at blive. Hold nu kæft hvor er det dejligt med nogle gode nyheder :mrgreen:

Og undskyld til Bernal, havde fuldstændig glemt han forhåbentlig er fit for fight til næste sæson :oops: Ser selvfølgelig hellere ham som vores første backup for Casadó end García/AC :thumbup:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 1462 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Puyols_garn skrev:
ons jan 15, 2025 7:56 pm
Har ikke tjekket min telefon hele dagen, og kommer hjem til et hav af journalister der alle siger at Araújo har tænkt sig at blive. Hold nu kæft hvor er det dejligt med nogle gode nyheder :mrgreen:

Og undskyld til Bernal, havde fuldstændig glemt han forhåbentlig er fit for fight til næste sæson :oops: Ser selvfølgelig hellere ham som vores første backup for Casadó end García/AC :thumbup:
Såfremt at Bernal kommer sig godt over sin skade, er vi virkelig dækket godt ind. Bernal, Casadó, Pedri, Gavi, Olmo (såfremt han forbliver registreret), Torre, potentielt set AC, Fermin Lopéz. Frenkie ryger formentlig videre. Helt OK.

Besvar