4 - Ronald Araújo

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 71 gange

Re: 4 - Ronald Araújo

Indlæg af Puyols_garn »

Er helt enig i at vi ikke skal ødelægge lønstrukturen for at holde på Araújo. Sådan som jeg ser det må det også betyde at man bør tilbyde ham en løn der er svarende til hans rolle i truppen. Jeg synes det ville være passende hvis man har tilbudt ham en kontrakt på cirka samme niveau som Koundes, taget i betragtning af at de er næsten er samme alder, indgår i vores stærkeste 11, og begge har et niveau der er til en absolut topklub, men vi ved selvfølgelig ikke hvor meget vi har tilbudt ham. Hvis han hellere vil til en anden klub der kan tilbyde langt mere end hvad vores lønstruktur tillader, så skal vi selvfølgelig prøve at afskibe ham.

Med det sagt, så synes jeg det lyder meget mærkeligt at Juve skulle være i stand til at betale ham langt mere end hvad en vigtig spiller bør få her. Tog et hurtigt kig på deres årsrapport for 23/24, og Juves omsætning var næsten €395m mens lønudgifterne på fodboldsiden var på €239m og udgifter til amortisering af spillerkøb på €139m. Tilsvarende omsatte vi for €894m, havde lønomkostninger for €317m og udgifter til amortisering af spillerkøb på €82m (Helt vanvittigt, deres udgifter til løn og amortisering er jo næsten %100 af deres omsætning!). Selv med den nye lønstruktur og efter (næsten) alle de vanvittige kontrakter er væk, så var vores lønbudget mere end 30% højere end Juves. Vi burde kunne tilbyde en vigtig førsteholdsspiller mere end Juve kan, uden at det bryder lønstrukturen. Men okay, det kan selvfølgelig være Juve arbejder hårdt på at få deres fodboldomkostninger/omsætnings ratio over de 100% ;-)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 1462 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så kan vi vel ikke gøre så meget. Hvad mon det koster at få Tah … nu?

ladislau
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 163 gange

Indlæg af ladislau »

Hvor meget er økonomi, og hvor meget er utilfredshed med hvad der foregår?
Gundogan var ikke tilfreds her og skred i Sommers. Nu gider Araujo ikke mere.
Olmo og Pau fik en undskyldning for tingenes tilstand. Omvendt fik Raphinha en røffel, da han for udtalte sin forståelse, hvis spillere ikke ville skifte til Barca.
Men hey, det er åbenbart ligaen og Tebas skyld det hele.
De giver virkelig en dårlig stemning

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 260 gange

Indlæg af Barca80 »

Puyols_garn skrev:
tirs jan 14, 2025 8:18 pm
Er helt enig i at vi ikke skal ødelægge lønstrukturen for at holde på Araújo.
Jeg tror ikke, at Araujo har til hensigt at ødelægge lønstrukturen; der er umiddelbart ikke noget, der tyder på det. Snarere tror jeg, at årsagen ligger i, at han ikke føler sig tilstrækkeligt værdsat af ledelsen.

På nuværende tidspunkt er der for mange centrale forsvarsspillere i klubben (ca. 7-8 i alt), hvilket svækker Araujos rolle.

Historien om Jonathan Tah begyndte også for flere måneder siden, altså før Araujo overhovedet nævnte sin mulige afgang. Pointen er; endnu en ny CB til klubben har sikkert også irriteret ham.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Deco has proposed including Kenan Yildiz, a young prospect from the Italian team, in the deal. This move aims not only to finalize Araújo's sale. But also to strengthen the attack with a player who fits the profile Barça is looking for: young, talented, and with potential.

Kenan Yildiz, 19 years old, is a winger who has excelled in Serie A thanks to his technical quality, speed, and dribbling ability. Barça has been closely following his development for some time, and his potential incorporation would be a significant step to rejuvenate the team and meet needs.
Vi har længe været på udkig efter en ventre wing. Nu nævnes Kenan Yildiz i en byttehandel med Araujo.

Jeg kender ham ikke så godt. Men en hurtig søgning viser, at han sammenlignes med en ung Del Piero. Han er kun 19 år og allerede fastmand på juve-holdet med nr. 10 på ryggen. Han var blandt Golden Boy 2024 finalisterne. Og så er han begge-benet (lidt ligesom Dembele er). Hvad siger folk til den her? :think:

Billede

Isageren

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
tirs jan 14, 2025 9:09 pm
Deco has proposed including Kenan Yildiz, a young prospect from the Italian team, in the deal. This move aims not only to finalize Araújo's sale. But also to strengthen the attack with a player who fits the profile Barça is looking for: young, talented, and with potential.

Kenan Yildiz, 19 years old, is a winger who has excelled in Serie A thanks to his technical quality, speed, and dribbling ability. Barça has been closely following his development for some time, and his potential incorporation would be a significant step to rejuvenate the team and meet needs.
Vi har længe været på udkig efter en ventre wing. Nu nævnes Kenan Yildiz i en byttehandel med Araujo.

Jeg kender ham ikke så godt. Men en hurtig søgning viser, at han sammenlignes med en ung Del Piero. Han er kun 19 år og allerede fastmand på juve-holdet med nr. 10 på ryggen. Han var blandt Golden Boy 2024 finalisterne. Og så er han begge-benet (lidt ligesom Dembele er). Hvad siger folk til den her? :think:

Billede
Hvis det er rigtigt, så lyder det rigtig godt. Han er lige præcis noget vi kunne bruge til angrebet. Det ville i hvert fald betyde, at vi kun skal kigge på en striker til sommer. I hvert fald hvis Tah er eneste køb til forsvaret.

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 71 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Barca80 skrev:
tirs jan 14, 2025 8:44 pm
Puyols_garn skrev:
Jeg tror ikke, at Araujo har til hensigt at ødelægge lønstrukturen; der er umiddelbart ikke noget, der tyder på det. Snarere tror jeg, at årsagen ligger i, at han ikke føler sig tilstrækkeligt værdsat af ledelsen.

På nuværende tidspunkt er der for mange centrale forsvarsspillere i klubben (ca. 7-8 i alt), hvilket svækker Araujos rolle.

Historien om Jonathan Tah begyndte også for flere måneder siden, altså før Araujo overhovedet nævnte sin mulige afgang. Pointen er; endnu en ny CB til klubben har sikkert også irriteret ham.
Tænker heller ikke det er hans hensigt at ødelægge lønstrukturen, men det kan være han beder om en højere løn end det tilsvarende løntrin ledelsen mener han bør ligge på.

Ift de andre forsvarsspillere i truppen tænker jeg det må være fordi man har tænkt sig at gøre hovedrent. AC, García, og Iñigo har alle kontraktudløb i 26. AC har haft en del skadesproblemer og er nok ikke en del af bedste 11 når han er fit, García ligeså og der har været en del rygter om Girona, og Iñigo er oppe i alderen, og er desuden kun midlertidigt registreret i truppen pga Araújos skade, så han vil skulle registreres fra næste sæson og belaste SCL alligevel. Kombineret med de alle kom gratis ville det hjælpe lidt på vores SCL hvis man fx kunne komme af 1-2 og få lidt for deres transfer, samtidig med man henter en gratis spiller ind. Så har vi Tah, Araújo, Cubarsí og måske 1-2 af dem, og en af García/AC kunne være tiltænkt som backup til Casado, hvis vi ikke henter en ekstra 6'er. Så jeg håber da man kommunikerer det ud til Araújo under kontraktforhandlingerne, at man har tænkt sig at tynde en smule ud og/eller tiltænker en af de nuværende CBs en anden rolle i truppen. Tah tilføjer mere konkurrence, men jeg synes Araújo burde have nok selvtillid til at tro han kan gøre pladsen i startelleveren til sin egen, medmindre Tah virkelig er verdensklasse.

Der har været rygter om før, at man ville sælge Araújo hvis der kom et godt bud. Han har også været noget udhængt på sociale medier, også langt mere end hvad der er rimeligt, særligt efter PSG kampen. Skal ikke kunne sige om han finder kontrakttilbuddet utilstrækkeligt, er utilfreds med tilgangen af Tah, forsøgene på at sælge ham, om han bare gerne vil have en ny udfordring, er utilfreds med den måde han tidligere er blevet svinet til af fansene, eller om det er en kombination af det hele der gør han overvejer at skifte væk. Håber ikke det kommer dertil, men nu må vi se.

Brugeravatar
whidgee
Har takket: 183 gange
Blevet takket: 371 gange

Indlæg af whidgee »

Ud med Araujo for 50-60 millioner hvis han virkelig vil væk og ind med Tah på en fri transfer. Fint med mig og godt for økonomien

Isageren

Indlæg af Isageren »

Puyols_garn skrev:
tirs jan 14, 2025 11:05 pm
Barca80 skrev:
tirs jan 14, 2025 8:44 pm
Puyols_garn skrev:

Tænker heller ikke det er hans hensigt at ødelægge lønstrukturen, men det kan være han beder om en højere løn end det tilsvarende løntrin ledelsen mener han bør ligge på.

Ift de andre forsvarsspillere i truppen tænker jeg det må være fordi man har tænkt sig at gøre hovedrent. AC, García, og Iñigo har alle kontraktudløb i 26. AC har haft en del skadesproblemer og er nok ikke en del af bedste 11 når han er fit, García ligeså og der har været en del rygter om Girona, og Iñigo er oppe i alderen, og er desuden kun midlertidigt registreret i truppen pga Araújos skade, så han vil skulle registreres fra næste sæson og belaste SCL alligevel. Kombineret med de alle kom gratis ville det hjælpe lidt på vores SCL hvis man fx kunne komme af 1-2 og få lidt for deres transfer, samtidig med man henter en gratis spiller ind. Så har vi Tah, Araújo, Cubarsí og måske 1-2 af dem, og en af García/AC kunne være tiltænkt som backup til Casado, hvis vi ikke henter en ekstra 6'er. Så jeg håber da man kommunikerer det ud til Araújo under kontraktforhandlingerne, at man har tænkt sig at tynde en smule ud og/eller tiltænker en af de nuværende CBs en anden rolle i truppen. Tah tilføjer mere konkurrence, men jeg synes Araújo burde have nok selvtillid til at tro han kan gøre pladsen i startelleveren til sin egen, medmindre Tah virkelig er verdensklasse.

Der har været rygter om før, at man ville sælge Araújo hvis der kom et godt bud. Han har også været noget udhængt på sociale medier, også langt mere end hvad der er rimeligt, særligt efter PSG kampen. Skal ikke kunne sige om han finder kontrakttilbuddet utilstrækkeligt, er utilfreds med tilgangen af Tah, forsøgene på at sælge ham, om han bare gerne vil have en ny udfordring, er utilfreds med den måde han tidligere er blevet svinet til af fansene, eller om det er en kombination af det hele der gør han overvejer at skifte væk. Håber ikke det kommer dertil, men nu må vi se.
Jeg tror også, at hvis Araujo blev, så ville Garcia blive solgt. Jeg tror stadig Garcia bliver solgt til sommer, og så er det svært at vide, hvad der sker med AC til sommer. Det kommer vel an på, hvordan han præsterer nu. Hvis Araujo bliver, så er det nok meget sandsynligt, at AC og Garcia begge forlader for en pose penge.

Isageren

Indlæg af Isageren »

whidgee skrev:
tirs jan 14, 2025 11:28 pm
Ud med Araujo for 50-60 millioner hvis han virkelig vil væk og ind med Tah på en fri transfer. Fint med mig og godt for økonomien
Nu bliver Tah jo hentet, men det er eddersparkme et forfærdeligt køb. Tung og teknisk udfordret. Bare en hovedrystende beslutning.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
ons jan 15, 2025 12:29 am
whidgee skrev:
Nu bliver Tah jo hentet, men det er eddersparkme et forfærdeligt køb. Tung og teknisk udfordret. Bare en hovedrystende beslutning.
Tah er da mere eller mindre samme type som Araujo. Altså stor og fysisk stærk, men ikke teknisk begavet.

Det eneste minus ved Tah (snart 29 år) i forhold til Araujo (snart 26 år) er, at han er 3 år ældre, hvilket betyder, at vi (hvis man ser lidt firkantet på det) får en spiller med tre sæsoners kortere "udløbsdato".

Isageren

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
ons jan 15, 2025 2:10 am
Isageren skrev:
ons jan 15, 2025 12:29 am
whidgee skrev:
Tah er da mere eller mindre samme type som Araujo. Altså stor og fysisk stærk, men ikke teknisk begavet.

Det eneste minus ved Tah (snart 29 år) i forhold til Araujo (snart 26 år) er, at han er 3 år ældre, hvilket betyder, at vi (hvis man ser lidt firkantet på det) får en spiller med tre sæsoners kortere "udløbsdato".
Nej, Tah er tung og langsom, Araujo er hurtig. Det gør en stor forskel.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
ons jan 15, 2025 5:01 am
Nej, Tah er tung og langsom, Araujo er hurtig. Det gør en stor forskel.
Jonathan Tah - Speed (km/h): 34.21
https://speedsdb.com/jonathan-tah-top-speed

Araujo - Speed (km/h): 34.50
https://speedsdb.com/ronald-araujo-top-speed

Forskel (km/h): 00.29

Så ja du har ret. Der er KÆMPE forskel mellem de to :roll:

Araujo har nok bedre acceleration, men selv der er forskellen vel ikke enorm. Hvis du vil dokumentere deres accelerations-tal, er du velkommen til at gøre det og modbevise mig :thumbup:

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2189 gange
Blevet takket: 1287 gange

Indlæg af Dytrax »

Juventus will offer €50 million for Araújo. [Gianluca Di Marzio]

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2189 gange
Blevet takket: 1287 gange

Indlæg af Dytrax »

UPDATE: Ronald Araújo’s Situation

Sources indicate that Ronald Araújo’s representatives are playing a significant role in the ongoing uncertainty regarding his future at FC Barcelona.

The representatives reportedly view Barça’s renewal offer as insufficient, citing low signing bonuses for themselves as a key issue. They believe a move to another club would result in far higher signing bonuses and agent fees—potentially over three times what they would earn from a renewal with Barcelona.

It’s also understood that Araújo’s agents have been pushing for a transfer over the past year, encouraging the player to explore opportunities elsewhere for financial gain. However, Araújo’s final decision remains pending.

[Via: Krrish]
Der er en forklaring på alt. Det giver mening at folkene bag Araujo presser på for et skifte, når de står til at kunne fore lommerne.

Besvar