Barca80 skrev: ↑tirs jan 14, 2025 8:44 pm
Puyols_garn skrev: ↑tirs jan 14, 2025 8:18 pm
Er helt enig i at vi ikke skal ødelægge lønstrukturen for at holde på Araújo.
Jeg tror ikke, at Araujo har til hensigt at ødelægge lønstrukturen; der er umiddelbart ikke noget, der tyder på det. Snarere tror jeg, at årsagen ligger i, at han ikke føler sig tilstrækkeligt værdsat af ledelsen.
På nuværende tidspunkt er der for mange centrale forsvarsspillere i klubben (ca. 7-8 i alt), hvilket svækker Araujos rolle.
Historien om Jonathan Tah begyndte også for flere måneder siden, altså før Araujo overhovedet nævnte sin mulige afgang. Pointen er; endnu en ny CB til klubben har sikkert også irriteret ham.
Tænker heller ikke det er hans hensigt at ødelægge lønstrukturen, men det kan være han beder om en højere løn end det tilsvarende løntrin ledelsen mener han bør ligge på.
Ift de andre forsvarsspillere i truppen tænker jeg det må være fordi man har tænkt sig at gøre hovedrent. AC, García, og Iñigo har alle kontraktudløb i 26. AC har haft en del skadesproblemer og er nok ikke en del af bedste 11 når han er fit, García ligeså og der har været en del rygter om Girona, og Iñigo er oppe i alderen, og er desuden kun midlertidigt registreret i truppen pga Araújos skade, så han vil skulle registreres fra næste sæson og belaste SCL alligevel. Kombineret med de alle kom gratis ville det hjælpe lidt på vores SCL hvis man fx kunne komme af 1-2 og få lidt for deres transfer, samtidig med man henter en gratis spiller ind. Så har vi Tah, Araújo, Cubarsí og måske 1-2 af dem, og en af García/AC kunne være tiltænkt som backup til Casado, hvis vi ikke henter en ekstra 6'er. Så jeg håber da man kommunikerer det ud til Araújo under kontraktforhandlingerne, at man har tænkt sig at tynde en smule ud og/eller tiltænker en af de nuværende CBs en anden rolle i truppen. Tah tilføjer mere konkurrence, men jeg synes Araújo burde have nok selvtillid til at tro han kan gøre pladsen i startelleveren til sin egen, medmindre Tah virkelig er verdensklasse.
Der har været rygter om før, at man ville sælge Araújo hvis der kom et godt bud. Han har også været noget udhængt på sociale medier, også langt mere end hvad der er rimeligt, særligt efter PSG kampen. Skal ikke kunne sige om han finder kontrakttilbuddet utilstrækkeligt, er utilfreds med tilgangen af Tah, forsøgene på at sælge ham, om han bare gerne vil have en ny udfordring, er utilfreds med den måde han tidligere er blevet svinet til af fansene, eller om det er en kombination af det hele der gør han overvejer at skifte væk. Håber ikke det kommer dertil, men nu må vi se.