4 - Ronald Araújo

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2189 gange
Blevet takket: 1287 gange

Re: 4 - Ronald Araújo

Indlæg af Dytrax »

BREAKING: Ronald Araújo has reportedly informed his teammates of his decision to leave FC Barcelona. Sources indicate that his choice remains unchanged, even after the recent Super Cup victory and Íñigo Martínez’s injury.

The key reasons behind Araújo’s decision are as follows:

• Dissatisfaction with Barcelona’s financial offer for his renewal.

• A desire to seek a new challenge abroad and explore opportunities outside of Spain.

This news comes shortly after the trophy celebration, where Araújo is said to have shared his intentions with those closest to him in the squad.

[Via: Alfredo Pedullà]

Ialocin
Har takket: 126 gange
Blevet takket: 143 gange

Indlæg af Ialocin »

Hvis Araujo forlader os i dette transfervindue, hvem skal så spille? Jeg synes vi ser meget sårbare ud. Cubarsi er meget ung, Inigo er skadet i en måneds tid. AC har stadigvæk ikke fået en kamp efter hans tilbagevenden, og det tyder umiddelbart på, at han ikke er helt klar endnu. Det efterlader os med Eric Garcia, som bare ikke er god nok til at være starter.

Jeg synes ikke vi skal lade ham gå før sommer. Så må vi sælge ham 10 mio. billigere til den tid.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 260 gange

Indlæg af Barca80 »

Dytrax skrev:
tirs jan 14, 2025 8:17 am
BREAKING: Ronald Araújo has reportedly informed his teammates of his decision to leave FC Barcelona. Sources indicate that his choice remains unchanged, even after the recent Super Cup victory and Íñigo Martínez’s injury.

The key reasons behind Araújo’s decision are as follows:

• Dissatisfaction with Barcelona’s financial offer for his renewal.

• A desire to seek a new challenge abroad and explore opportunities outside of Spain.

This news comes shortly after the trophy celebration, where Araújo is said to have shared his intentions with those closest to him in the squad.

[Via: Alfredo Pedullà]
Vi aner ikke om Araujo er skurken her. Det kan meget vel være, at ledelsen ikke har værdsat ham nok og blot givet ham en relativ lav løn tilbud? Vi aner det ikke.

Han er vel også pissed over historien om at Jonathan Tah kommer til sommer, hvilket sætter Araujo længere bag rækken? Det gisninger.

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 622 gange
Blevet takket: 665 gange

Indlæg af PuyolErGud »

Der er så mange ting vi ikke ved, så derfor giver det ikke mening at komme med så hårdfaste meldinger om det ene eller andet.

Men ud fra, at det nok ikke er sulteløn han står til at få og han lige har været ude i en lang periode, så kan jeg ikke rigtig se meningen med hans ønske. Altså, så længe har han ikke været en del af holdet, så der burde være stor sult for at vinde noget her, endda med et så ungt hold som kan spille sammen længe. Derudover er der på CB positionen lige nu vel nok 5 spillere, hvoraf Garcia er bagerst i køen, AC lige har været ude i lang tid, Martinez er skadet og bliver næppe mange år og så selvfølgelig Cubarsi. Der burde derfor være mere end gode muligheder for, at han kan spille sig til masser af spilletid.

Men så igen, hvis han ikke føler han bliver værdsat af den ene eller anden årsag, kan vi jo heller ikke gøre så meget ift. hvad han har lyst til.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 196 gange
Blevet takket: 482 gange

Indlæg af Norbit »

Jeg fatter dog ikke, hvorfor United og City ikke går i budkrig for at få FdJ og Araujo? De ville begge gå direkte i start-11'eren og kan nok erhverves for små 100 mio. Det er billigt i dagens marked?

Jeg synes at klubben skulle forlænge med Araujo - koste hvad det vil. Vi finder ikke bare en tilsvarende spiller for under 50-70 mio. + der ikke er nogen på markedet der minder om.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 619 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Norbit skrev:
tirs jan 14, 2025 12:50 pm
Jeg fatter dog ikke, hvorfor United og City ikke går i budkrig for at få FdJ og Araujo? De ville begge gå direkte i start-11'eren og kan nok erhverves for små 100 mio. Det er billigt i dagens marked?

Jeg synes at klubben skulle forlænge med Araujo - koste hvad det vil. Vi finder ikke bare en tilsvarende spiller for under 50-70 mio. + der ikke er nogen på markedet der minder om.
Det er netop det, hvis vi sælger Araujo, hvilken forsvarsspiller vil vi så kunne købe for samme beløb med samme niveau?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Isageren

Indlæg af Isageren »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs jan 14, 2025 12:54 pm
Norbit skrev:

Det er netop det, hvis vi sælger Araujo, hvilken forsvarsspiller vil vi så kunne købe for samme beløb med samme niveau?
Så god er Araújo altså heller ikke. Vi havde Umtiti før, som var samme type. Diomande eller Huijsen er mine bud, Lukeba og Reis er også interessante måske endda Murillo. Pointen er, at Cubarsi er stjernen i forsvaret, og Araújo vil væk, er skadesplaget, dårlig teknisk, samt vil angiveligt give os problemer med lønnen.

Antimadridista
Har takket: 1148 gange
Blevet takket: 1023 gange

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs jan 14, 2025 12:54 pm
Norbit skrev:

Om et halvt år har vi (måske?) Tah, som ikke er en Down grade. Men selvfølgelig er det et problem nu her.!

Cubarsi
Iñigo
AC
Garcia

Det er meget skrøbeligt…..

Findes der en acceptabel lejemulighed, en fra b-holdet? Eller Jong derned (altså hvis alt andet er umuligt :think: )

Magnus Frost
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 92 gange

Indlæg af Magnus Frost »

At forlænge spillere:" koste hvad det vil"

Er grunden til hvorfor Barca var på randen til konkurs!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 196 gange
Blevet takket: 482 gange

Indlæg af Norbit »

Magnus Frost skrev:
tirs jan 14, 2025 4:20 pm

Nu ved jeg ikke hvad han kræver i løn, men lad os antage at det er 2-3 mio. euro som skiller klubben og ham ad. Så er det da bedre givet ud, at give ham den lønforhøjelse end at skulle ud og kaste +60 mio. euro for en forsvarspiller der ikke nødvendigvis vil kunne gå ind og udfylde hullet med det samme. + den nye forsvarspiller skal vel også have en eller anden lønforhøjelse sammenlignet med hvor han er nu.

Jeg ser bare ikke idéen med at "vi henter en udefra og belønner ham" fremfor at "belønne en vi allerede har i truppen og som vi kender så godt".

Er med på, at der også hviler et ansvar på Araujos skuldre, han skal se indad og droppe det med at være et grådigt svin, men det må være svært når der kommer klubber og vil give 2-3 gange mere i løn og formegentligt en kæmpe sign-on fee.

Der blev tidligere nævnt, at vi skulle holde ham frem til sommer og så sælge ham der for 10 mio. mindre end det man kan få fra ham nu. Jeg ville gå så langt og sige, at vi skal beholde ham frem til næste år. Hvis han ikke vil forlænge og kun vil skifte klub pga. der er bud på ham i øjeblikket, så skal klubben også bare give ham fingeren og lade ham sidde på bænken de næste 2 år. Lad os se hvor hans karrierer så ender - jeg er med på at det vil koste nogle penge, men så har man sendt et signal en gang for alle, at man ikke fucker med klubben.

Jeg håber dog mest af alt, at man lander en god aftale så begge parter er tilfredse og så vi ikke skal bruge for mange knaster på en ny CB. Alle de der talenter der er nævnt tidligere koster kassen. Vi har lige set City give 40 mio euro for et uprøvet brasiliansk talent. De giver formegentligt også 40-50 mio for ham den 20-årige der spiller i Lens. Araujo har endda bevist sig på den allerstørste scene, han ville gå for det dobbelte jo.

Derudover, så er det ikke spillere som Araujo der har sendt klubben tæt på konkurs. Det har været at Bartomeu år efter år gik ud og fremførte klubben som et FM hold. Messi fik - hvad - tæt på 100 mio euro årligt i løn? Hvad med Suarez, Alba, Bussi, Neymar, Griezmann, Dembele og De Jong? Det er jo galskaben på markedet og de absurde løninnger som var tæt på at sende klubben konkurs. Lewandoski får også en god sjat penge.

Ser man på vigtigheden af spilleren Araujo, så er den betydeligt større en spillere som FdJ og en som Martinez. Hvad jeg kunne læse mig frem til, så får Araujo i dag ca. 5.5 mio euro årligt. FdJ får vel 30 mio euro.. Martinez får ca. 8 mio. euro, AC 7.5, Kounde 12, Garcia 5, Torres 8.5, .. Man kan godt fordoble Araujo uden at nogen ser sig utilfredse vel. Martinez ryger nok alligevel til sommer. Man bliver nødt til at se 1. markedet, 2. udviklingen i truppen, 3. spillerens indflydelse og reele værdi.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Isageren

Indlæg af Isageren »

Norbit skrev:

Jeg tror, at FDJ tager meget hensyn til, hvor han skal bo henne, og derudover har han et højt ambitionsniveau. Jeg kan kun se London, Milano og Paris være favorable destinationer, måske München.

Dumle
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Dumle »

Norbit skrev:
tirs jan 14, 2025 5:38 pm
Magnus Frost skrev:

Nu ved jeg ikke hvad han kræver i løn, men lad os antage at det er 2-3 mio. euro som skiller klubben og ham ad. Så er det da bedre givet ud, at give ham den lønforhøjelse end at skulle ud og kaste +60 mio. euro for en forsvarspiller der ikke nødvendigvis vil kunne gå ind og udfylde hullet med det samme. + den nye forsvarspiller skal vel også have en eller anden lønforhøjelse sammenlignet med hvor han er nu.

Jeg ser bare ikke idéen med at "vi henter en udefra og belønner ham" fremfor at "belønne en vi allerede har i truppen og som vi kender så godt".

Er med på, at der også hviler et ansvar på Araujos skuldre, han skal se indad og droppe det med at være et grådigt svin, men det må være svært når der kommer klubber og vil give 2-3 gange mere i løn og formegentligt en kæmpe sign-on fee.

Der blev tidligere nævnt, at vi skulle holde ham frem til sommer og så sælge ham der for 10 mio. mindre end det man kan få fra ham nu. Jeg ville gå så langt og sige, at vi skal beholde ham frem til næste år. Hvis han ikke vil forlænge og kun vil skifte klub pga. der er bud på ham i øjeblikket, så skal klubben også bare give ham fingeren og lade ham sidde på bænken de næste 2 år. Lad os se hvor hans karrierer så ender - jeg er med på at det vil koste nogle penge, men så har man sendt et signal en gang for alle, at man ikke fucker med klubben
Det her er jo nærmest forklaringen på den økonomiske situation vi sidder i. Strækker man lønatruktururen 2-3 mil for en spiller, hvad stopper så klubben fra ikke og strække den det samme på de næste 10 forlængelser? Og hvor stopper man? Hvad hvis den næste kræver vi strækker os 4-5 mil?

Min holdning er at man skal holde den struktur, og gør det ikke manden tilfreds så må han videre. Det kommer til at koste nogle spillere fra tid til anden, men det kommer også til at sikre økonomien fremadrettet, samt sikre at det igen er drømmen om at spille for Barca der igen skal drive denne klub, for Araujo går næppe sulten i seng til den løn Barca tilbyder.

Isageren

Indlæg af Isageren »

Dumle skrev:
tirs jan 14, 2025 6:05 pm
Norbit skrev:
tirs jan 14, 2025 5:38 pm
Magnus Frost skrev:

Der blev tidligere nævnt, at vi skulle holde ham frem til sommer og så sælge ham der for 10 mio. mindre end det man kan få fra ham nu. Jeg ville gå så langt og sige, at vi skal beholde ham frem til næste år. Hvis han ikke vil forlænge og kun vil skifte klub pga. der er bud på ham i øjeblikket, så skal klubben også bare give ham fingeren og lade ham sidde på bænken de næste 2 år. Lad os se hvor hans karrierer så ender - jeg er med på at det vil koste nogle penge, men så har man sendt et signal en gang for alle, at man ikke fucker med klubben
Det her er jo nærmest forklaringen på den økonomiske situation vi sidder i. Strækker man lønatruktururen 2-3 mil for en spiller, hvad stopper så klubben fra ikke og strække den det samme på de næste 10 forlængelser? Og hvor stopper man? Hvad hvis den næste kræver vi strækker os 4-5 mil?

Min holdning er at man skal holde den struktur, og gør det ikke manden tilfreds så må han videre. Det kommer til at koste nogle spillere fra tid til anden, men det kommer også til at sikre økonomien fremadrettet, samt sikre at det igen er drømmen om at spille for Barca der igen skal drive denne klub, for Araujo går næppe sulten i seng til den løn Barca tilbyder.
Meget enig, og det er en spiller, som vi ikke har set et højt niveau fra i 1,5 år. Der er så mange gode forsvarsspillere i verden, Araujo kan sagtens erstattes. Van de Ven og Romero glemte jeg helt.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2189 gange
Blevet takket: 1287 gange

Indlæg af Dytrax »

EXCLUSIVE: RONALD ARAUJO

Juventus FC has reached a full agreement with Ronald Araujo’s representatives on the terms of a potential contract, sources have confirmed.

The agreed deal includes a 4.5-year contract lasting until June 2029, with an option to extend for an additional season. 📝

Juventus has offered Araujo a significant wage increase compared to his current deal with FC Barcelona, along with substantial fees and bonuses for his representatives if the transfer is finalized.

While Araujo’s representatives are pushing for his approval, the player has yet to give the final green light to Juventus’ offer. Talks are ongoing, with a resolution expected in the coming days.

[Via: Krrish]

Tænker han mentalt er rejst til Italien allerede.

Antimadridista
Har takket: 1148 gange
Blevet takket: 1023 gange

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tirs jan 14, 2025 6:39 pm
EXCLUSIVE: RONALD ARAUJO

Juventus FC has reached a full agreement with Ronald Araujo’s representatives on the terms of a potential contract, sources have confirmed.

The agreed deal includes a 4.5-year contract lasting until June 2029, with an option to extend for an additional season. 📝

Juventus has offered Araujo a significant wage increase compared to his current deal with FC Barcelona, along with substantial fees and bonuses for his representatives if the transfer is finalized.

While Araujo’s representatives are pushing for his approval, the player has yet to give the final green light to Juventus’ offer. Talks are ongoing, with a resolution expected in the coming days.

[Via: Krrish]

Tænker han mentalt er rejst til Italien allerede.
Forstår ikke helt hvordan Juve pludselig har økonomien til at være med på øverste hylde igen…?

Og sportsligt kan jeg da aldrig se det nuværende Juve mandskab konkurrere med os!!??

Er de blevet opkøbt af en Araber eller??

Besvar