Jeg synes netop at Araújo i sine seneste interviews og udtalelser ligner en der gerne vil væk og slet ikke er tilfreds i Barca. Og så er det bare farvel og takPaulinho15 skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:28 pmDet er klart, at hvis vi skal tjene på ham, så skal han sælges denne vinter eller til sommer, men min anke går på, at jeg på ingen måder tror han selv vil forlade Barca.Barca80 skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:00 pmAndreas Christensen står i samme situation som Araujo ; har kontrakudløb sommeren 2026.
Som udgangspunkt vil jeg jo gerne beholde AC, men tror vi får samme Araujo-scenarie med ham, hvor han trækker forlængelsen og evt. risikere at smutte gratis.
Hvis vi skal tjene lidt og spare hans løn, så er det nu eller til sommer. Tror godt vi kan få en 15-20 mio., hvilket ikke er småpenge som vores situation er nu.
Ellers er jeg enig i argumenterne om at han kan være brugbar![]()
Som minimum tror jeg, at han bliver i Barca kontrakten ud, hvis ikke han forlænger inden da. Det kan godt være, at klubben gerne vil sælge ham, men i sidste ende skal AC sige god for et salg og det tror jeg ikke han går med til.
4 - Ronald Araújo
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- whidgee
- Har takket: 183 gange
- Blevet takket: 371 gange
Re: 4 - Ronald Araújo
- Paulinho15
- Har takket: 280 gange
- Blevet takket: 126 gange
Vi taler om Andreas Christensen her, så jeg forstår ikke din Araujo-kommentar. Hvad mener du med den? Er dog enig i, at hvis Araujo vil væk, så bør vi se at få ham solgt.whidgee skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:32 pmJeg synes netop at Araújo i sine seneste interviews og udtalelser ligner en der gerne vil væk og slet ikke er tilfreds i Barca. Og så er det bare farvel og takPaulinho15 skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:28 pmDet er klart, at hvis vi skal tjene på ham, så skal han sælges denne vinter eller til sommer, men min anke går på, at jeg på ingen måder tror han selv vil forlade Barca.Barca80 skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:00 pmAndreas Christensen står i samme situation som Araujo ; har kontrakudløb sommeren 2026.
Som udgangspunkt vil jeg jo gerne beholde AC, men tror vi får samme Araujo-scenarie med ham, hvor han trækker forlængelsen og evt. risikere at smutte gratis.
Hvis vi skal tjene lidt og spare hans løn, så er det nu eller til sommer. Tror godt vi kan få en 15-20 mio., hvilket ikke er småpenge som vores situation er nu.
Som minimum tror jeg, at han bliver i Barca kontrakten ud, hvis ikke han forlænger inden da. Det kan godt være, at klubben gerne vil sælge ham, men i sidste ende skal AC sige god for et salg og det tror jeg ikke han går med til.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- whidgee
Nå for satan, det var da mærkeligt at diskutere AC i Araújo-tråden.Paulinho15 skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:39 pmVi taler om Andreas Christensen her, så jeg forstår ikke din Araujo-kommentar. Hvad mener du med den? Er dog enig i, at hvis Araujo vil væk, så bør vi se at få ham solgt.whidgee skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:32 pmJeg synes netop at Araújo i sine seneste interviews og udtalelser ligner en der gerne vil væk og slet ikke er tilfreds i Barca. Og så er det bare farvel og takPaulinho15 skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:28 pmDet er klart, at hvis vi skal tjene på ham, så skal han sælges denne vinter eller til sommer, men min anke går på, at jeg på ingen måder tror han selv vil forlade Barca.Barca80 skrev: ↑søn jan 12, 2025 7:00 pmAndreas Christensen står i samme situation som Araujo ; har kontrakudløb sommeren 2026.
Det niveau vi ser fra ham i dag gør ikke, at jeg ændrer mening komplet, men vi kan altså ikke undervurdere ham. Okay, hvis han siger, jeg vil absolut videre, og det skal være nu, så kan vi sætte os ned og snakke med Juve om et beløb der passer os. Juve er desperate, og de ved, at en spiller som Araujo ikke er på markedet længe, inden at PL klubberne begynder at snuse. Hvis de vil have ham, så kan de give minimum 60m plus 10m bonusRed skrev: ↑søn jan 12, 2025 12:28 pmEnig, komplet urealistisk at få over 50 og 70 for hamAntimadridista skrev: ↑søn jan 12, 2025 12:11 pmFolk må altså lige forstå at længden på eksisterende kontrakt, har stor betydning for størrelsen af evt salgssum….![]()
Han kommer tilbage fra en skade alene det er nok til at klubberne holder lidt igen med den store check. Og så med 1,5 år igen…
Og så er det det her der taler nok for “bedste alder” men det er mange kampe at miste alene fra 22/23 til nu
https://www.transfermarkt.com/ronald-ar ... ler/480267
- Barca80
- Har takket: 83 gange
- Blevet takket: 260 gange
Når jeg ser på dagens kamp (samt kampen mod A. Bilbao), bliver jeg i tvivl om, hvorvidt det er en god idé at sælge ham.
Selvom han måske ikke er den mest teknisk begavede spiller, så virker han brølstærk i duellerne og er lynhurtig i modstanderens kontraangreb.
Puha. Det er virkelig et dilemma!
Men han skal også have lyst til at blive i klubben og være villig til at acceptere betingelserne.
Selvom han måske ikke er den mest teknisk begavede spiller, så virker han brølstærk i duellerne og er lynhurtig i modstanderens kontraangreb.
Puha. Det er virkelig et dilemma!

Men han skal også have lyst til at blive i klubben og være villig til at acceptere betingelserne.
-
- Har takket: 151 gange
- Blevet takket: 200 gange
Jeg bliver oprigtig trist hvis Araujo smutter. Selv for rigtig mange penge. Jeg vil have typer som ham på mit hold. Fandenivoldsk type som spiser Vinicius’er til morgenmad. For mig har fremtiden længe heddet Araujo/Cubarsi i midterforsvaret og jeg kan ikke finde mange som er på samme niveau rent defensivt. Hvis han smutter håber jeg det er efter eget ønske og ikke for pengene alene.
-
- Har takket: 1148 gange
- Blevet takket: 1023 gange
- Barca80
- Har takket: 83 gange
- Blevet takket: 260 gange
Han vil ikke bare væk, men vil væk i en fart. Det tyder på at han ikke føler sig værdsat nok af klubbenMundo Deportivo skriver nu, at flere af Araujos holdkammerater og medlemmer af trænerstaben har snakket med forsvarsspilleren om hans fremtid, og meldingen fra ham har været klar. Han vil væk fra Barcelona så hurtigt som muligt.
Mediet skriver, at Barcelona havde håbet at forlænge kontrakten med Araujo, men det ser ud til, de godt kan opgive det. Det forventes, at Juventus kommer med et nyt bud på ham i den kommende uge.

-
- Har takket: 32 gange
- Blevet takket: 163 gange
Tjaeh. Hvis han vil væk, så må vi vel gå ud fra det er balladen i kulissen, der er katalysatoren i den indstilling.
Han har udtalt loyalitet frem til balladen om, hvorvidt han skulle registreres under skades perioden.
Han har udtalt loyalitet frem til balladen om, hvorvidt han skulle registreres under skades perioden.
- Barcaholic
- Geografisk sted: Århus
- Har takket: 264 gange
- Blevet takket: 265 gange
Mon det er Gundogans udtalelser efter PSG kampen i sidste sæson der stadig trykker ham?
Havde godt nok set frem til ham og Cubarsi i det centrale forsvar.
Men det tyder på han har besluttet sig.
Havde godt nok set frem til ham og Cubarsi i det centrale forsvar.
Men det tyder på han har besluttet sig.
- Puyols_garn
- Har takket: 101 gange
- Blevet takket: 71 gange
Hvis han virkelig vil væk for enhver pris skal vi selvfølgelig lytte til bud på ham, men €30m euro ville være en joke. Så ser jeg hellere at man holder på ham til sommer hvor der formentlig er flere om buddet, og han har spillet sig i form oven på skaden. Han kunne stadig gå hen og blive meget vigtig for vores sæson. Hvis vi kommer over de €50m i dette vindue bør man nok kraftigt overveje at acceptere hvis en kontraktforlængelse virker meget usandsynlig, men det ville være med et tungt hjerte at se ham smutte.
Håber virkelig han ender med at blive og underskriver en ny kontrakt. Ser ham stadig som vores suverænt bedste centerback hvis han kan finde sin gamle form, og uden ham er der ikke meget fart eller fysik i vores centerforsvar. Tah vil sikkert hjælpe på den konto, men han skal satme gøre det godt for at komme i nærheden af hvad vi før har set fra Araújo. Holder stadig fast på et spinkelt håb om at vi kommer til at se Araújo og Cubarsí danne et makkerpar i mange år frem der ville gøre Puyol og Pique stolte.
Håber virkelig han ender med at blive og underskriver en ny kontrakt. Ser ham stadig som vores suverænt bedste centerback hvis han kan finde sin gamle form, og uden ham er der ikke meget fart eller fysik i vores centerforsvar. Tah vil sikkert hjælpe på den konto, men han skal satme gøre det godt for at komme i nærheden af hvad vi før har set fra Araújo. Holder stadig fast på et spinkelt håb om at vi kommer til at se Araújo og Cubarsí danne et makkerpar i mange år frem der ville gøre Puyol og Pique stolte.
Ja det har du måske ret i, jeg tror godt vi kan sælge ham og stadigvæk bibeholde en konkurrencedygtig trup og hvis vi virkelig kan få 60+ for ham med 1,5 i gen og sikkert absurde lønkrav så siger jeg da bare god tur (al respekt til ham)Isageren skrev: ↑søn jan 12, 2025 11:36 pmDet niveau vi ser fra ham i dag gør ikke, at jeg ændrer mening komplet, men vi kan altså ikke undervurdere ham. Okay, hvis han siger, jeg vil absolut videre, og det skal være nu, så kan vi sætte os ned og snakke med Juve om et beløb der passer os. Juve er desperate, og de ved, at en spiller som Araujo ikke er på markedet længe, inden at PL klubberne begynder at snuse. Hvis de vil have ham, så kan de give minimum 60m plus 10m bonusRed skrev: ↑søn jan 12, 2025 12:28 pmEnig, komplet urealistisk at få over 50 og 70 for hamAntimadridista skrev: ↑søn jan 12, 2025 12:11 pmFolk må altså lige forstå at længden på eksisterende kontrakt, har stor betydning for størrelsen af evt salgssum….![]()
Han kommer tilbage fra en skade alene det er nok til at klubberne holder lidt igen med den store check. Og så med 1,5 år igen…
Og så er det det her der taler nok for “bedste alder” men det er mange kampe at miste alene fra 22/23 til nu
Ja, lige præcis. Spørgsmålet er så, hvad man gør efter. Der er ingen tvivl om, at Araujo skal erstattes på en ordentlig måde. Jeg synes i øvrigt også, at man bør tage en beslutning omkring Koundes position. Hvis man vurderer at Kounde skal tilbage i forsvaret, så er den ged jo barberet med tilføjelsen af Tah også. I så fald, ville man have Cubarsi, Inigo, AC, Tah og Kounde. Så så jeg gerne, at man købte Jurrien Timber fra Arsenal til HB, og derefter kunne man jo låne Fort ud, som jeg synes ser meget grøn ud. Hvis man så vil spare lidt på VB, så kunne man hente Valle hjem, som jeg synes ser meget spændende ud. Til midten sælger man FDJ, og Bernal bliver klar igen. Lige der ser jeg ikke den store udskiftning.Red skrev: ↑man jan 13, 2025 10:14 pmJa det har du måske ret i, jeg tror godt vi kan sælge ham og stadigvæk bibeholde en konkurrencedygtig trup og hvis vi virkelig kan få 60+ for ham med 1,5 i gen og sikkert absurde lønkrav så siger jeg da bare god tur (al respekt til ham)Isageren skrev: ↑søn jan 12, 2025 11:36 pmDet niveau vi ser fra ham i dag gør ikke, at jeg ændrer mening komplet, men vi kan altså ikke undervurdere ham. Okay, hvis han siger, jeg vil absolut videre, og det skal være nu, så kan vi sætte os ned og snakke med Juve om et beløb der passer os. Juve er desperate, og de ved, at en spiller som Araujo ikke er på markedet længe, inden at PL klubberne begynder at snuse. Hvis de vil have ham, så kan de give minimum 60m plus 10m bonusRed skrev: ↑søn jan 12, 2025 12:28 pmEnig, komplet urealistisk at få over 50 og 70 for hamAntimadridista skrev: ↑søn jan 12, 2025 12:11 pmFolk må altså lige forstå at længden på eksisterende kontrakt, har stor betydning for størrelsen af evt salgssum….![]()
Det er så i angrebet, at der skal handles en del. Jeg tror vi er en del Barca fans, som gerne så Ferran og Ansu forlade klubben. Lewa bliver jo en sæson mere, men der hælder jeg mest til Isak eller Sesko som ny striker. Man mangler så backup til kanterne. Sané er der blevet snakket om, men så kunne man lige så godt beholde Ferran. Der er også Pau Victor, som måske skulle sælges, og så har vi Dani Rodriguez, som ser virkelig spændende ud. Det kunne også godt være, at Nico ville være et bud, men hans output er ringe. Det bliver spændende at se. Jeg håber bare, at vi kan få en form for backup ind denne måned.
- whidgee
https://x.com/ElDiaDespues/status/1878908117699690944
Så kan vi godt bekræfte at der er noget om snakken og at Araújo vil væk. Lewandowski der siger til Araújo at han skal blive og ihvertfald sæsonen ud, da han nu spiller. Og Araújo ser bare meget skeptisk ud
Så kan vi godt bekræfte at der er noget om snakken og at Araújo vil væk. Lewandowski der siger til Araújo at han skal blive og ihvertfald sæsonen ud, da han nu spiller. Og Araújo ser bare meget skeptisk ud