4 - Ronald Araújo

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Har takket: 845 gange
Blevet takket: 187 gange

Re: 4 - Ronald Araújo

Indlæg af DrGink »

Isageren skrev:
lør jan 11, 2025 8:34 pm
Jeg mener, at man bør kunne få 70 mio. Det er trods en spiller med et rigtig godt omdømme. Jeg vil dog stadig sige, at for 70 mio er det en vildt god handel for os. Vi har smagt på livet uden Araujo, og det var fint, derudover har han ikke lang tid tilbage på kontrakten, plus han er skadet konstant med ingen tekniske færdigheder. At løbe og tackle kan vi finde andre spillere der kan.
Utroligt så enig jeg kan være med dig for tiden. :lol:

Jeg tænker dig også mindre en 70 kan gøre det. 50 ville jeg stadig synes var ok, men ikke en fantastisk handel.
Han er en fantastisk markerende forsvarsspiller, men det hele faldt ikke sammen uden ham og der er grund til at tro hans placeringsevne ikke er god nok i flicks system.

DeanCassady
Har takket: 94 gange
Blevet takket: 247 gange

Indlæg af DeanCassady »

Jeg synes, den er er svær at bedømme, når vi endnu ikke har set ham under Flick.

Men igen, hvis han ikke vil forlænge, tager jeg gerne 50 mio. euro fra Italien til sommer. Mere end dét ville være decideret fremragende.
Robert Zimmerman

Drake
Har takket: 2700 gange
Blevet takket: 195 gange

Indlæg af Drake »

Jeg vil helst ikke af med Araújo, da han er en af de bedste CB i verden, plus af Martinez bliver 33, og måske kun holder en sæson mere, også mangler vi en makker til Cubasi med stor kvalitet.

MEN hvis han gerne vil væk, så skal han selvfølgelig det, så kan han bare skrubbe af.

Prisen skal dog IKKE være 50 eller derunder, det er jo til grin for en af de bedste CB i verden og er i sin bedste alder.
VI skal have imellem 70-80 for ham, men vi er jo Barca, så det er nok mere realistisk vi max får 60 hvis vi er heldige, men vi må nok nøjes med 50, vi er jo nok den dårligste klub til at sælge :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Antimadridista
Har takket: 1126 gange
Blevet takket: 1018 gange

Indlæg af Antimadridista »

Folk må altså lige forstå at længden på eksisterende kontrakt, har stor betydning for størrelsen af evt salgssum…. :roll:

Red
Blevet takket: 17 gange

Indlæg af Red »

Antimadridista skrev:
søn jan 12, 2025 12:11 pm
Folk må altså lige forstå at længden på eksisterende kontrakt, har stor betydning for størrelsen af evt salgssum…. :roll:
Enig, komplet urealistisk at få over 50 og 70 for ham

Han kommer tilbage fra en skade alene det er nok til at klubberne holder lidt igen med den store check. Og så med 1,5 år igen…

Og så er det det her der taler nok for “bedste alder” men det er mange kampe at miste alene fra 22/23 til nu

https://www.transfermarkt.com/ronald-ar ... ler/480267

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2174 gange
Blevet takket: 1278 gange

Indlæg af Dytrax »

💰 Barça will accept €55M for Araújo. [Diario Sport]

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 252 gange

Indlæg af Barca80 »

Kort overblik - på nuværende tidspunkt har vi følgende spillere som kan spille CB:

Lenglet - rykker nok permanent til A. Madrid til sommer

Eric Garcia - total reserve som nok rykker til Girona snarest

Araujo - ligner meget at han ryger videre ud fra flere grunde

Andreas Christensen - rygtes konstant væk, og der er højt sandsynligt hold i rygterne

Inigo Martinez - med sine 34 år til sommer, er det tvivlsomt om han tager 1 år mere. Men kunne agere som backup i næste sæson

Cubarsi - fastmand, ingen tvivl

Koundé - vi køber højtsandsynligt snart en ny HB til start 11'eren, hvorfor Koundé må spille som CB

Jonathan Tah - næsten stensikkert at han ankommer gratis til sommer

Som det kan ses på listen er der 8 CB'er, hvor fire af dem smutter: Lenglet, Eric Garcia, Araujo og AC.

Det betyder at kommende sæson (25/26) højt sandsynligt består af følgende CB : Cubarsi, Tah, Koundé og Inigo M.

Hvis man kunne "bytte" Araujo for 50-60 mio. til en gratis Jonathan Tah, så er det vel en super handel :thumbup:

Brugeravatar
Paulinho15
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 280 gange
Blevet takket: 126 gange
Kontakt:

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
søn jan 12, 2025 4:02 pm
Kort overblik - på nuværende tidspunkt har vi følgende spillere som kan spille CB:

Andreas Christensen - rygtes konstant væk, og der er højt sandsynligt hold i rygterne

Inigo Martinez - med sine 34 år til sommer, er det tvivlsomt om han tager 1 år mere. Men kunne agere som backup i næste sæson

Koundé - vi køber højtsandsynligt snart en ny HB til start 11'eren, hvorfor Koundé må spille som CB

Som det kan ses på listen er der 8 CB'er, hvor fire af dem smutter: Lenglet, Eric Garcia, Araujo og AC.

Det betyder at kommende sæson (25/26) højt sandsynligt består af følgende CB : Cubarsi, Tah, Koundé og Inigo M.

Hvis man kunne "bytte" Araujo for 50-60 mio. til en gratis Jonathan Tah, så er det vel en super handel :thumbup:
Fin analyse, men tror AC bliver.

Efter min optik er det mere medierne der rygter ham væk.

Hvis du kigger på hans egne udtalelser, så siger han selv han vil være i klubben og det har altid været hans drøm at spille i Barca.

Tror, at han som minimum bliver kontrakten ud.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Antimadridista
Har takket: 1126 gange
Blevet takket: 1018 gange

Indlæg af Antimadridista »

AC’s løn er semi høj og han vil måske kunne indbringe Max 15m€ til sommer.

Dog tror jeg også at han bliver. I form er han altså også en meget kompetent 1. reserve.

5 cb’s skal vi også ha. Der er sandsynligvis konstant mindst 1 skadet, så 4 er et sats.

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 402 gange
Blevet takket: 246 gange

Indlæg af Filten »

AC er for god til at vi skal af med ham. Han kan spille CB og tror også han vil kunne fungere som 1 af de 2 CDMs
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

nosslo15
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 192 gange

Indlæg af nosslo15 »

Paulinho15 skrev:
søn jan 12, 2025 4:18 pm
Barca80 skrev:
søn jan 12, 2025 4:02 pm

Fin analyse, men tror AC bliver.

Efter min optik er det mere medierne der rygter ham væk.

Hvis du kigger på hans egne udtalelser, så siger han selv han vil være i klubben og det har altid været hans drøm at spille i Barca.

Tror, at han som minimum bliver kontrakten ud.
Ja AC skal ingen vegne, vi får alt for lidt for ham i forhold til, hvad han er værd i Flicks system, hans placeringsevne er super.

Og så forstår jeg ikke, hvorfor folk hele tiden vil have Kounde til at spille CB. Han bliver altså bedre og bedre på den højre back. Han har ligesom resten af holdet haft et formdyk i slutningen af 24, men han skal nok komme igen og hans indlæg bliver bedre og bedre. Jeg vil mene, at han er en af verdens allerbedste på positionen, når han er i form og det var han det meste af sidste sæson og den største del af den forgangne halvsæson.

Drake
Har takket: 2700 gange
Blevet takket: 195 gange

Indlæg af Drake »

Jeg er ikke helt fan af Kounde på backen, synes han er for tung i sine bevægelser og ikke her den allerbedste teknik eller helt hurtig nok til at spille back for os, og virker lidt klodset offensivt.

Jeg så ham også gerne som CB igen, især hvis Ronald forlader os.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 252 gange

Indlæg af Barca80 »

Andreas Christensen står i samme situation som Araujo ; har kontrakudløb sommeren 2026.

Som udgangspunkt vil jeg jo gerne beholde AC, men tror vi får samme Araujo-scenarie med ham, hvor han trækker forlængelsen og evt. risikere at smutte gratis.

Hvis vi skal tjene lidt og spare hans løn, så er det nu eller til sommer. Tror godt vi kan få en 15-20 mio., hvilket ikke er småpenge som vores situation er nu.

Ellers er jeg enig i argumenterne om at han kan være brugbar ;-)

Brugeravatar
Diabolito
Geografisk sted: København
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 60 gange

Indlæg af Diabolito »

Tvivler på AC ikke vil forlænge og at man kan finde en tilsvarende erstatning for 15-20
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Paulinho15
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 280 gange
Blevet takket: 126 gange
Kontakt:

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
søn jan 12, 2025 7:00 pm
Andreas Christensen står i samme situation som Araujo ; har kontrakudløb sommeren 2026.

Som udgangspunkt vil jeg jo gerne beholde AC, men tror vi får samme Araujo-scenarie med ham, hvor han trækker forlængelsen og evt. risikere at smutte gratis.

Hvis vi skal tjene lidt og spare hans løn, så er det nu eller til sommer. Tror godt vi kan få en 15-20 mio., hvilket ikke er småpenge som vores situation er nu.

Ellers er jeg enig i argumenterne om at han kan være brugbar ;-)
Det er klart, at hvis vi skal tjene på ham, så skal han sælges denne vinter eller til sommer, men min anke går på, at jeg på ingen måder tror han selv vil forlade Barca.

Som minimum tror jeg, at han bliver i Barca kontrakten ud, hvis ikke han forlænger inden da. Det kan godt være, at klubben gerne vil sælge ham, men i sidste ende skal AC sige god for et salg og det tror jeg ikke han går med til.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Besvar