Jeg har ikke sagt de har gjort det med lukkede øjne, men i dit indlæg erklærer du meget kategorisk, at La Liga og RFEF ikke kunne afvise indskrivningen med de gældende regler. Det er det som CSD nu skal tage stilling til (eller rettere, de skal tage stilling til om RFEF komiteen havde kompetence til at undlade at indskrive spillerne). De har medgivet at sagen kan have merit og Barcelonas påstand skal undersøges, that's it.whidgee skrev: ↑ons jan 08, 2025 10:26 pmDe har set på de mere end 50 sider og mere end 60 dokumenter, som Barca har sendt ind som bevis/dokumentation, og vurderet, at der er grundlag for at suspendere afgørelsen fra La Liga/RFEF og få undersøgt, om afgørelsen var retmæssig. Det er forkert, at de bare har modtaget en sag og med lukkede øjne valgt at behandle den. De har truffet deres beslutning ud fra de beviser, som er blevet fremlagt. Hvis Barca ingen beviser havde eller hvis de ikke var gode nok, så havde de selvfølgelig ikke truffet den beslutning.Puyols_garn skrev: ↑ons jan 08, 2025 10:19 pmJeg tror du helt grundlæggende har misforstået udmeldingen fra CSD. De har valgt at behandle sagen og har beordret La Liga/RFEFs afgørelse om Olmo og Víctors spillerlicenser midlertidigt suspenderet som en forebyggende foranstaltning pga den økonomiske og sportslige skade det ville forvolde spillerne, klubben, landsholdet, og La Liga, hvis den stod ved magt mens sagen behandles. CSD er ikke kommet med en afgørelse i sagen, de har besluttet sig for at behandle den. Det står sort på hvidt i det officielle statement som CSD udsendte i forbindelse med dagens beslutning: https://www.csd.gob.es/es/comunicado-of ... ani-olmo-ywhidgee skrev: ↑ons jan 08, 2025 8:46 pmKæmpe sejr for Laporta, Barca og vigtigst af alt for Dani Olmo og Pau Víctor! Og kæmpe fuckfinger til La Liga og den kære madridista Javier Tebas, som ikke lykkedes med at få os ned med nakken efter endnu et ellers ihærdigt forsøg.
Status for Laporta:
- Har reddet klubben fra hvad der teknisk set var konkurs da han overtog
- Har reduceret udgifterne/lønningerne markant for at genoprette økonomien
- Er ved at skabe et nyt og moderne verdensklasse-stadion
- Har sikret den mest indbringende Nike-aftale nogensinde
- Har bragt os tilbage til 1:1-reglen så vi kan købe og sælge normalt
- Fik som lovet indskrevet Dani Olmo, Pau Víctor og ej at forglemme Andreas Christensen.
- Vandt en kæmpe sejr over La Liga og RFEF, som ikke bare kunne afvise indskrivningen med de gældende regler
- Under klubbens største økonomiske og institutionelle krise nogensinde har han opretholdt realistiske forventninger om at vinde titler
- Står med et ungt hold med mange La Masia-talenter, som ser lovende ud for fremtiden
Har det så været smukt og kønt det hele? Nej, selvfølgelig ikke. Men hvis du skal løfte en klub tilbage fra afgrunden, samtidig med at du opretholder de sportslige forventninger og din konkurrenceevne, så kommer man selvfølgelig til at arbejde på grænsen.
Og så ved jeg godt, at når nogle folk udelukkende baserer deres opfattelse og mening ud fra historierne i medierne, som flyver i øst og vest, så bliver det for meget for nogen. Det ændrer dog ikke på, at Laporta helt faktuelt har skabt nogle helt vanvittige flotte resultater under den største krise i klubbens historie.
Til sidst en mindre detalje, i deres statement fremgår det også, at det ikke er reglerne som sådan Barcelona bestrider, men om komiteen fra RFEF der traf afgørelsen sammen med La Liga har kompetence til at udstede, eller undlade at udstede, spillerlicenser i det hele taget.
Joan Laporta
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Puyols_garn
- Har takket: 92 gange
- Blevet takket: 69 gange
Re: Joan Laporta
- whidgee
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 359 gange
Det er typisk Laporta at lade sig rive med af følelserne og ikke have noget filter. Det var unødvendigt den måde han råbte og gestikulerede på - på det punkt skal han blive bedre. Men det er bare ham i en nøddeskal
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 398 gange
- Blevet takket: 1444 gange
-
- Har takket: 145 gange
- Blevet takket: 195 gange
Hvis det vitterligt er rigtigt så siger det jo alt om at RFEF og Laporta er i hadeforhold - og det er blevet personligt. Skidt det er nået dertil men spørgsmålet er om det kunne være undgået…
-
- Geografisk sted: Fyn/Odense
- Har takket: 369 gange
- Blevet takket: 815 gange
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 398 gange
- Blevet takket: 1444 gange
Tænker det er det her:
Jeg kan squ meget godt lide det, manden har været under så meget pres. Så kan man diskutere om det er nødvendigt jaFCBarcelonaChr skrev: ↑fre jan 10, 2025 7:50 amTænker det er det her:
-
- Har takket: 846 gange
- Blevet takket: 187 gange
Undskyld hvad? Siger han noget meget som jeg ikke kan forstå. Det er da en helt og aldeles rimelig reaktion.FCBarcelonaChr skrev: ↑fre jan 10, 2025 7:50 amTænker det er det her:
Jeg er jo på ingen måder Laporta-fan, men det er sgu da helt ude i hampen at overveje straf for det der!
Jeg er læge og opfører mig rutinemæssigt mere ekstremt end det dér!
-
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1018 gange
Lægestanden i DanmarkDrGink skrev: ↑lør jan 11, 2025 9:56 amUndskyld hvad? Siger han noget meget som jeg ikke kan forstå. Det er da en helt og aldeles rimelig reaktion.FCBarcelonaChr skrev: ↑fre jan 10, 2025 7:50 amTænker det er det her:
?s=46&t=HpJ7xpca-GKD7pq-wWC--w
Jeg er jo på ingen måder Laporta-fan, men det er sgu da helt ude i hampen at overveje straf for det der!
-
- Har takket: 846 gange
- Blevet takket: 187 gange
Ja det står sgu skidt tilAntimadridista skrev: ↑lør jan 11, 2025 10:47 amLægestanden i DanmarkDrGink skrev: ↑lør jan 11, 2025 9:56 amUndskyld hvad? Siger han noget meget som jeg ikke kan forstå. Det er da en helt og aldeles rimelig reaktion.FCBarcelonaChr skrev: ↑fre jan 10, 2025 7:50 amTænker det er det her:
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 1885 gange
- Blevet takket: 1226 gange
- Kontakt:
Hvis man er læge og holder med Barca så er man sgu en god lægeDrGink skrev: ↑lør jan 11, 2025 11:03 amJa det står sgu skidt tilAntimadridista skrev: ↑lør jan 11, 2025 10:47 amLægestanden i DanmarkDrGink skrev: ↑lør jan 11, 2025 9:56 amUndskyld hvad? Siger han noget meget som jeg ikke kan forstå. Det er da en helt og aldeles rimelig reaktion.FCBarcelonaChr skrev: ↑fre jan 10, 2025 7:50 amTænker det er det her:
MDCCCXCIX
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2177 gange
- Blevet takket: 1278 gange
Lækkert.Tebas sent documents to the clubs outlining the argument they could use to criticize the CSD's decision, which is why the clubs' statements are similar. [Catalunya Ràdio]