Antimadridista skrev: ↑tirs dec 31, 2024 1:06 pm
nosslo15 skrev: ↑man dec 30, 2024 3:40 pm
Antimadridista skrev: ↑man dec 30, 2024 1:48 pm
Lopezzz skrev: ↑søn dec 29, 2024 8:01 pm
Antimadridista skrev: ↑søn dec 29, 2024 7:28 pm
Vi skal stoppe med at frygte deres propaganda og atom raslen. Det vil blot ødelægge dem selv. Putin vil aldrig risikere sit luksus diktatur med at blive ødelagt af en atomkrig. Han er ikke idealist, bare en ekstrem syg diktator køter.
Men han er godt klar over at han dør om ikke mange år (jeg vil skyde på maks 10 år) og han ved ikke hvad der kommer til at ske med Rusland efter hans død.
Derfor er jeg bange for ham og hans martyrer som vil sandsynligvis brænde hele kloden før de selv forsvinder. Han er ligeglad om han vinder eller taber.
Når døden nærmer sig han skal nok gøre noget forfærdeligt, han har allerede rystet hele Europa.
Hele hans plan er at ødelægge forholdet mellem Østen og Vesten.
Russerne er allerede pressede på deres økonomi. Hvis de ikke får våbenhjælp af Nordkorea/Kina, bliver ramt af Taurus og får besvær med at sælge deres ulovlige olie….så kollapser de
Jeg tror også at Kina er snart helt færdig med Vesten. De er fuldstændig ligesom russerne og de vil gøre alt for dem.
Putin vil gerne videreføre sit regime til sine nærmeste/børn efter sin død. Klassisk diktator tankegang. Putin vil gerne fremstå som den store russiske helt og erobrer for fremtidige generationer. Hans eftermæle er af stor betydning. Også derfor han ofte har nævnt gamle landegrænser, Ivan den store, og alt mulig bullshit.
Hvis han sprænger jorden i luften, er der ingen til at beundre hans eftermæle, så det er slet ikke det vi skal bekymre os om.
Vi er bare en flok behagesyge bangebukser i vesten der heller pisser en ekstra gang i bukserne, end tage ordentlig fat i problemerne for alvor!
Kina de pisser også op og ned af os, fordi vi er så pisse naive, bange og elsker alt deres lort så vi kan spare 100kr på nogle julelys og spille smarte i en uhh så fancy Xpeng eller BYD…crap det hele….
Men godt nytår
Hør her Anti, før februar 22, var der ikke mange, der havde regnet med, at Putin ville invadere Ukraine. De fleste analytikere i vesten troede, at han ville forsøge at skræmme sig til et bedre udgangspunkt i forhold til Nato, få rullet nogle medlemskaber tilbage eller lignende. Da invasionen så kom, så var der også mange her i vesten, som troede, at Putin var blevet skør; de regnede med at Rusland ville komme til at tabe på krigen i forhold til sanktioner og lignende, flere herhjemme brugte udtrykket, at Putin "havde tabt sutten". Der var en fornemmelse af, at han var blevet mere utilregnelig - og dette producerede en stor angst for atomkrig.
Det er altid nemmere at se tingene i bakspejlet, Putin har måske nok vundet nogle point og noget land på at være udspekuleret i forhold til Europas ubeslutsomhed og dekadence, ikke bare efter februar 22, men i høj grad også før. Hele det markedskapitalistiske projekt med at handel og kulturelle transaktioner vil forandre verden til en stadig mere homogen størrelse med demokrati og rettigheder.
Jeg tror ikke et øjeblik på, at Trump har lyst til at fremstå, som manden, der forærede Ukraine til Rusland og Europa har langsomt men sikkert forstået, at man godt kan angribe inde i Rusland. Putin har flere gange truet med at bruge strategiske atomvåben, hvis der skulle falde vestlige raketter på russisk jord, men dette er blevet ved truslen.
Det er nemt at sige, at vi er nogle dekadente svagpissere, her i vesten, hvilket jeg også selv, til dels mener. Men man kunne også formulere det på den måde, at vi har mere at tabe på individplan, da vi her i vesten, formelt, i hvert fald, har flere rettigheder og muligheder. Russernes kampmoral er i høj grad relateret til fortællingen om fædrelandet, men de har faktisk ikke så mange muligheder og rettigheder, som vi - og derfor vil jeg også mene, at deres kampmoral i høj grad er båret oppe af fremgang på slagmarken og diktaturets propaganda. Hvis de for alvor mærker tilbagegang, altså soldaterne, så vil deres moral også svækkes hurtigere end vores og Ukrainernes. Ukrainerne kæmper for deres land og deres eksistens, vi kæmper for vores frihedsrettigheder og muligheder, men russiske soldater kæmper for deres diktator og den propaganda diktaturet til et hvert givent tidspunkt er i stand til at opretholde meningsfuldt.
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad der sker når Trump bliver indsat, men jeg tror ikke på en hurtig fred - og så handler det om kampmoral, hvad man føler, man har at slås for - tror jeg.
Godt nytår til alle.
Ved ikke helt hvad du prøver at sige
Selvfølgelig kan man ikke sammenligne individets position og rettigheder i vesten og i Rusland og dermed heller ikke det skift af position og fremtidsudsigter for den enkelte. Jeg ved ikke hvordan det er at leve i et mafialignende diktatur.
MEN. På ledelsesplan på beslutningsniveau, der har Vesten i høj grad fejlet. Efterretninger vidste jo godt hvad der var på vej. Man håbede bare at det måske kunne forhandles til et eller andet kompromis.
Efter invasionen har Vesten været fodslæbende i så abnorm grad at jeg faktisk vil sige at Putins stærkeste våben har været Vestens nøleri og frygt for de store russiske trommer der buldrer. Putin har vundet absolut mest på at Vesten konstant har været 6-9 måneder bagud med afgørende beslutninger og materiel.
Putin var på røven i starten af krigen, men i slut 22 omgjorde de deres økonomi til krigsøkonomi. Dernæst blev hele første halvår af 2023 brugt på at diskutere tanks og diskutere en ukrainsk offensiv. I åben planum. Samtidig kunne russerne i ro og mag opbygge en ubrydelig defensiv af fæstninger, miner og andet forsvar, nøjagtigt der hvor de vidste ukrainerne ville forsøge sig.
Det er blot et af mange eksempler på at Vesten konstant har nølet og pisset i bukserne frem for at handle. Det er absurd.
Havde vi lagt ægte pres på Kina vedr Nordkorea, så var Rusland nu i defensiven. De overlevede og overlever i høj grad på de tusinder af containere af våben derfra. Det var efter tilførslen af nordkoreansk artilleri at lykken for russerne vendte ved fronten, fordi de derfra kunne affyre op til 5 gange så meget som Ukraine, fordi Ukraine IKKE havde en ven som Nordkorea der gad opfylde deres reelle krav og behov. Ift artilleri.
Sydkorea nævnte også, omkring tiden hvor de nordkoreanske soldater ankom til Kursk, at så ville de se på ekstra hjælp til Ukraine for at modsvare. Sydkorea er en stærk militær nation med våbensystemer der kunne være meget velkomment for Ukraine. Men hvad er der sket, nu ca 3 måneder efter nordkoreanernes ankomst. INTET. Ingen ekstra støtte fra Sydkorea. Varm luft igen og igen…,
Og nu sidder europæerne så og bliver mere og mere trætte af den krig. Nøjagtig som Putin bruger enorme mængder propaganda til at fremmane.
Rusland arbejder militært som en virksomhed der kæmper for livet, mens Vesten kører som en kommune med deltidsansatte inkompetente bibliotekarer….
Jeg kan godt se, at min kommentar var lidt søgt og upræcis. Det jeg gerne ville sige er, at den europæiske dekadence også kan formuleres som begrundet frygt, fordi vi har så meget mere at tabe på individplan her i Europa. Man været fodslæbende og bange og ikke mindst uenige. Det er jo netop de organisationer, som garanterer individuel frihed, som er bygget op på en måde, som er for at forhindre krig. Grundtanken bag EU er jo fred og demokrati, handel og sameksistens - det er det Putin forsøger at smadre. Krigen i Ukraine er snart 3 år gammel og efter min overbevisning kommer den til at fortsætte flere år endnu. Vesten har mere at tabe ved Ruslands partielle annektering af Ukraine end den gennemsnitlige russiske soldat har at vinde ved fronten. Hvis Trump melder USA ud af krigen, hvad jeg ikke tror på, så tror jeg, at flere lande i EU vil steppe op. Om det så er nok, ved jeg ikke, men sådan som det går nu, så tror jeg ikke, at Rusland er interesseret i en fred - og så er ukrainerne jo pisket til at fortsætte.
Det kan selvfølgelig også være at der kommer fredsforhandlinger og at Putin slår sig til tåls med en luns af Ukraine, men jeg har svært ved at se det, ligesom jeg har svært ved at se parterne blive enige om en varig fred.
Så er der Kina, som du er inde på og her har jeg bare svært ved at se, hvordan du gerne vil have, at EU skal presse Kina til at skifte side?
Så er der trætheden af krigen og ikke mindst ofrene i og udgifterne til den, men selvom der sidder nationalkonservative regeringer flere steder i EU og lige om lidt til dels i USA, så er der stadig forskel på, hvad politikere lover vælgere før de bliver valgt og hvad de gør efter, de er valgt. Jeg tror der er mange i EU, som det sidste halve års tid har gået og troet, at Trump ville gøre en ende på krigen, alene ved at trække støtten til Ukraine, men dette stopper ikke krigen, hvis ikke russerne er tilfredse med, hvad de har nu og Ukrainerne vil formentlig under ingen omstændigheder afstå fra mere end, hvad allerede er opnået fra russisk side.
Problemet med EU er jo, at det ikke er skabt til krigsførelse, tværtimod - og lande som Tjekkiet, Ungarn og Italien har gang på gang kunne kaste grus i maskineriet. Men de selvstændige nationalstater kan sagtens operere på egen hånd - og det kommer de formentlig til i endnu højere grad fremover.
For hvis vi nu ser ud i fremtiden og forestiller os, selvom jeg ikke tror på det, at USA stopper støtten til Ukraine og at russerne på den konto snupper hele Ukraine. Hvad så, hvad vil Europa så gøre? Tror man så, at vi vil være beskyttet af USA, hvis Rusland skulle gå videre på et senere tidspunkt, når de har sundet sig? Og hvad kan forsikre europæerne om at Rusland ikke vil gå videre, hvis USA vakler?
Lad os forstille os at USA trækker støtten. Hvad skulle så holde kineserne fra at prøve med Taiwan? Vesten er jo dekadent og vil ikke slås for dets påståede værdier.
Ergo, vesten er pisket til at fortsætte krigen i Ukraine, så længe ukrainerne selv vil kæmpe - og så længe det går frem for russerne, så er der god grund til at antage, at de ikke vil nøjes med en del af Ukraine i tilfældet af en fredsforhandling - og så må ukrainerne blive ved, hvis de vil overleve.
Vesten har været svag og diktatorer tror altid om deres fjender (som de virkelig har mange af, fordi diktatorer er paranoide) at de er svage, men lige pludselig, så går det galt, fordi paranoide, herskesyge diktatorer, har sig selv som deres værste fjende. Hvis krigen kommer til at fortsætte flere år frem, så burde økonomien få en større og større betydning og på et tidspunkt må russerne kollapse.
Jeg vil gerne indrømme, at jeg nok lyder meget sikker, men det er jeg slet ikke, for meget er også båret oppe af håb og tro, men det er unægteligt også en rædselsfuld tid vi lever i - på tærsklen til 3 verdenskrig.