30/11 FC Barcelona - Las Palmas

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kluivert
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: 30/11 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Kluivert »

Rolig allesammen, det er bare en lille kriseperiode som klubben er i. De 2 point betyder intet da Barca stadig selv kan afgøre det.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 603 gange
Blevet takket: 596 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes ikke at vi spillede så ringe som vi gør det til.
Der var ikke samme hurtige boldomgang og presspil som i starten af sæsonen, men Palmas havde ikke meget, men lavede 2 mega flotte mål, og vi var bare uskarpe.

Statistisk vidner det om en kamp som vi i 90% af tilfældene ville have vundet:
70-30 boldbesiddelse
2.32 - 0,5 xG
27-5 skud
1-0 stolpeskud

Det var marginalerne der gjorde det, og jeg tror såmænd Reals sæson ligeledes vil være med svingende resultater…

Vi har heldigvis startet godt og der er håb forude at det kan blive godt igen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 66 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Havde lidt formiddagsplaner, så slog alle notifikationer fra og undlod at tjekke forum indtil jeg kunne se kampen. Er lige blevet færdig og det var en møj frustrerende omgang, men skal vi ikke allesammen lige slappe lidt af med dommedagsprofetierne?

Las Palmas fik to halve chancer og scorede på dem begge. Ifølge Sofascore skabte Celta ikke mere end 0,5 xG mod vores 2,32, og jeg synes ikke det på nogen måde er misvisende. De skabte jo ikke en skid og det meste af tiden burde vi vinde sådan en kamp overbevisende. Det er ærgerligt Las Palmas var så skarpe i de afgørende øjeblikke, men det første mål bør Peña snuppe, og det andet mål må man anerkende var skidegodt sat ind efter en formidabel aflevering der ellers så ud til at være tiltænkt Las Palmas spilleren helt ude på kanten.

Over de sidste fire kampe har vi tabt to, spillet en uafgjort, og vundet én. Det er selvfølgelig ikke godt nok, og mod Celta og Real Sociedad havde vi heller ikke fortjent mere (Sociedad kampen havde måske også forløbet lidt anderledes hvis vi ikke fejlagtigt havde fået annulleret et mål i starten af kampen), men vi skabte mere end rigeligt med chancer til at vinde i aften. Det er tydeligt vi er inde i en mindre formkrise, og spillerne ser også ud som om de mangler lidt selvtillid i de afgørende øjeblikke, men med undtagelse af de afgørende øjeblikke fejlede spillet ikke det store. Vi bliver ovenikøbet også snydt for 2 straffespark mod Cubarsí og Pau Victor i aften. Var dommerne der angiveligt sad i VAR rummet syge med tømmermænd derhjemme efter Galaen igår?

Forstår ikke helt hvorfor Frenkie og Ferran bliver gjort til syndebukke i aften. Frenkie har ikke spillet særligt godt i hans indhop efter skaden, men i aften sætter han næsten ikke en fod forkert, rammer 33/34 forsøgte afleveringer, mister ikke bolden unødvendigt, og får oven i hatten 0,24 xA på små 40 minutter. Det burde da være godkendt. Torres arbejdede hårdt og var målsøgende, og når alligevel 2 nøgleafleveringer på lige så lidt tid. Vi fejlede i de afgørende øjeblikke mens Las Palmas ramte alt de havde lige i røven. Sådan går det engang imellem.

Antimadridista
Har takket: 1093 gange
Blevet takket: 1002 gange

Indlæg af Antimadridista »

Hvis man vil tages seriøs som et kvalitetshold, et tophold, så må man simpelthen ikke stå med 1 point efter kampe mod sidste sæsons Nr 6, 13 og 16 og aktuelle nr 10, 11 og 14…!

Efter 2 dårlige kampe mod sociedad og Celta, så må det være et absolut krav at man går ekstremt fokuseret ind til en kamp som i dag, lige meget hvem det er imod.

Mit bud er at vi vil se resultater i øst og vest resten af sæsonen. En karrusel af vilde bedrifter og sørgelige nedsmeltninger…

Puyolsgarn@

Det er muligt vi var uheldige i aften og ligeledes til dels mod celta, men de kampe kommer så på bagkant af sociedad kampen og en halv sølle omgang mod espanyol!

Lige meget hvad, så må Barca ikke som titelaspirant stå med 1 point efter disse kampe. Vi burde ha kvalitet nok til at modstå lidt formnedgang og tur i den fra ens modstander.

Det tyder på at daler vi blot lidt i niveau, så er vi ikke et sted hvor nogle point er sikre…

Det er jo heller ikke et kvalitetsstempel at score så lidt ift ens x/g

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2138 gange
Blevet takket: 1264 gange

Indlæg af Dytrax »

Raphinha: "We have to look at what we are doing wrong. I think we have lowered the level of what we are doing, and it's making things difficult for us during games."

"I'm angry, I don't care about my goal, I care about not getting the win."

Antimadridista

Kluivert skrev:
lør nov 30, 2024 7:19 pm
Rolig allesammen, det er bare en lille kriseperiode som klubben er i. De 2 point betyder intet da Barca stadig selv kan afgøre det.
Det er 6 kampe på lavt niveau. De 3 point mistet i dag, er nogen man aldrig må sætte over styr…

Håbet må være at Real fortsætter sin ligeledes bumlede og ukarakteristiske stil..

Brugeravatar
Puyols_garn

Indlæg af Puyols_garn »

Ift spillerpræstationerne: Peña spillede en skidt kamp i aften, men overordnet set har han laaaaaangt oversteget mine forventninger, som indrømmet var næsten ikke-eksisterende. Balde gjorde det også bedre end normalt indtil han måtte udgå. Iñigo var god i duellerne, men jeg synes hans pasningsspil har været en smule sløset i de sidste par kampe. Cubarsí rammer 100% af afleveringerne og gør et rigtigt godt stykke arbejde i pasningsspillet. Iñigos og Cubarsís præstationer i denne sæson uagtet savner jeg stadig en type som Araújo. Når modstanderne engang imellem snyder offside-fælden mangler vi en spiller der har farten og fysikken til at indhente og chikanere angriberen, og der synes jeg Iñigo og Cubarsí begge halter lidt. Kounde har været lidt svingende siden Real Sociedad, og i aften synes jeg han virker lidt uskarp. Gavi virker ikke helt på 100%, men jeg synes han gjorde det fint og er imponeret over hans mod i taklingerne, han ligner ikke en spiller der er bange for noget selvom han lige har været ude i over et år. Fermín ser stadig atypisk uskarp ud, og Torre gør det egentlig okay i første halvleg. Pedri spiller godt uden helt at ramme topniveauet. Raphinha smider måske bolden væk en del, men næsten alt kreativt og direkte spil går igennem ham i dag. Klart vores bedste spiller i dag. Lewandowski synes jeg egentlig gør det godt. Det er ikke meget han får at arbejde med i aften, men jeg syntes han fik ret meget ud af forholdsvis lidt tid på bolden.

Olmo var virkelig savnet i aften i en kamp hvor vi havde masser af muligheder for at afslutte på kanten af feltet, men spillerne altid liiiige var en fodslængde fra bolden eller ventede for længe med at trykke af.

Jeg håber virkelig Olmo kan holde sig fra skaderne når han er klar igen, for vi har virkelig brug for ham tilbage. Det bekymrer mig lidt han allerede har misset 6/18 mulige kampe for os på grund af skader (8/18 hvis man tæller i aften og kampen mod Sevilla med). Tjekkede lige hans skadeshistorik på transfermarkt, og den er endnu værre end jeg huskede den: Han missede 52 ud af 195 kampe på grund af skader for Leipzig på tværs af alle officielle turneringer, og i sidste sæson var det 20 ud af 45 missede kampe fordelt på 3 forskellige skader. Gündoğan er solgt og Olmo gør det fremragende når han er klarmeldt, men jeg er stadig lidt uforstående overfor at man valgte at sælge vores bedste og mest konsistente spiller i sidste sæson der kun havde misset én eneste kamp i 3 år på grund af skader for at købe en (ganske givet, fremragende) spiller som har brugt mere end en fjerdedel af hans tid i Tyskland skadet, og som ikke engang spillede 40% af minutterne for Leipzig i sidste sæson. Forstå mig ret, han er en fremragende spiller når han er tilgængelig, men jeg frygter at vi kommer til at mangle ham lidt for hyppigt.

Brugeravatar
Puyols_garn

Indlæg af Puyols_garn »

Antimadridista skrev:
lør nov 30, 2024 8:18 pm
Hvis man vil tages seriøs som et kvalitetshold, et tophold, så må man simpelthen ikke stå med 1 point efter kampe mod sidste sæsons Nr 6, 13 og 16 og aktuelle nr 10, 11 og 14…!

Efter 2 dårlige kampe mod sociedad og Celta, så må det være et absolut krav at man går ekstremt fokuseret ind til en kamp som i dag, lige meget hvem det er imod.

Mit bud er at vi vil se resultater i øst og vest resten af sæsonen. En karrusel af vilde bedrifter og sørgelige nedsmeltninger…

Puyolsgarn@

Det er muligt vi var uheldige i aften og ligeledes til dels mod celta, men de kampe kommer så på bagkant af sociedad kampen og en halv sølle omgang mod espanyol!

Lige meget hvad, så må Barca ikke som titelaspirant stå med 1 point efter disse kampe. Vi burde ha kvalitet nok til at modstå lidt formnedgang og tur i den fra ens modstander.

Det tyder på at daler vi blot lidt i niveau, så er vi ikke et sted hvor nogle point er sikre…

Vi er helt enige om det ikke er en godkendt pointhøst, men formnedgange sker, og jeg synes ikke vi kommer udenom at vi var enormt uheldige i dag med alt fra vores egen manglende skarphed, Las Palmas' ekstreme kynisme, og endnu en helt igennem håbløs dommerpræstation, hvor to korrekt dømte straffespark måske kunne have reddet os til trods for alle marginalerne der var i Las Palmas favør.

Mod Celta syntes jeg egentlige ikke vi fortjente noget, og ditto mod Sociedad (selvom kampbilledet måske havde været helt anderledes mod Sociedad hvis ikke for endnu en håbløs dommerkendelse). Særligt kampen mod Celta var utilgivelig, spillerne så ufatteligt lade ud. Jeg siger bare, at vi burde have vundet kampen i aften, og modsat mod Sociedad og Celta så spillet i det store og det hele ud til at være tilbage på sporet. Vi spillede også Brest ud af banen inden dagens kamp, som forinden lå på 4. pladsen i CL, omend de ganske givet lå der på en lidt billig baggrund. Ift til xG, så udligner det sig typisk nogenlunde over en hel sæson, men alle klubber har kampe hvor de skaber masser af chancer men næsten intet går ind. Inden nedgangen i niveau overpræsterede vi også vores xG ret markant. Der er da krisestemning for tiden, men forhåbentlig har vi både Olmo og Lamine tilbage i startopstillingen mod Mallorca og får 3 point i baggagen, og nogen gange skal der ikke mere til for at få selvtilliden tilbage i spillerne. Jeg synes det er lige tidligt nok at sælge sæsonen som nogen herinde næsten er klar til efter hvert et nederlag. Lad os nu lige slå koldt vand i blodet. Så længe vi spiller bedre end modstanderne skal vi nok få vores andel af point og sejre, og jeg tror ikke vi skal være så sikre på det bliver ved som på det seneste, og da slet ikke på baggrund af kampen i dag.

Antimadridista

Puyols_garn skrev:
lør nov 30, 2024 9:46 pm
Antimadridista skrev:

Puyolsgarn@

Vi er helt enige om det ikke er en godkendt pointhøst, men formnedgange sker, og jeg synes ikke vi kommer udenom at vi var enormt uheldige i dag med alt fra vores egen manglende skarphed, Las Palmas' ekstreme kynisme, og endnu en helt igennem håbløs dommerpræstation, hvor to korrekt dømte straffespark måske kunne have reddet os til trods for alle marginalerne der var i Las Palmas favør.

Mod Celta syntes jeg egentlige ikke vi fortjente noget, og ditto mod Sociedad (selvom kampbilledet måske havde været helt anderledes mod Sociedad hvis ikke for endnu en håbløs dommerkendelse). Særligt kampen mod Celta var utilgivelig, spillerne så ufatteligt lade ud. Jeg siger bare, at vi burde have vundet kampen i aften, og modsat mod Sociedad og Celta så spillet i det store og det hele ud til at være tilbage på sporet. Vi spillede også Brest ud af banen inden dagens kamp, som forinden lå på 4. pladsen i CL, omend de ganske givet lå der på en lidt billig baggrund. Ift til xG, så udligner det sig typisk nogenlunde over en hel sæson, men alle klubber har kampe hvor de skaber masser af chancer men næsten intet går ind. Inden nedgangen i niveau overpræsterede vi også vores xG ret markant. Der er da krisestemning for tiden, men forhåbentlig har vi både Olmo og Lamine tilbage i startopstillingen mod Mallorca og får 3 point i baggagen, og nogen gange skal der ikke mere til for at få selvtilliden tilbage i spillerne. Jeg synes det er lige tidligt nok at sælge sæsonen som nogen herinde næsten er klar til efter hvert et nederlag. Lad os nu lige slå koldt vand i blodet. Så længe vi spiller bedre end modstanderne skal vi nok få vores andel af point og sejre, og jeg tror ikke vi skal være så sikre på det bliver ved som på det seneste, og da slet ikke på baggrund af kampen i dag.
Hvis du vil vinde ligaen og det er den præmis jeg taler ud fra, ikke at vi nok skal “få vores point”, så skal man både kunne vinde selvom formen halter, specielt mod klart underlegne modstandere, og specielt på bagkant af allerede en håndfuld skuffende præstationer…

Derudover tror jeg også bare, som sagt, at vi overpræsterede tidligere og kan forvente en sæson hvor vi svinger rigtig meget.

Ret beset så har vi heller ikke hverken en start 11’er eller trup, der burde kunne konkurrere med de allerbedste eller som er på niveau med tidligere store Barca hold

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1862 gange
Blevet takket: 1219 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
søn dec 01, 2024 11:55 am
Puyols_garn skrev:
Antimadridista skrev:

Puyolsgarn@

Hvis du vil vinde ligaen og det er den præmis jeg taler ud fra, ikke at vi nok skal “få vores point”, så skal man både kunne vinde selvom formen halter, specielt mod klart underlegne modstandere, og specielt på bagkant af allerede en håndfuld skuffende præstationer…

Derudover tror jeg også bare, som sagt, at vi overpræsterede tidligere og kan forvente en sæson hvor vi svinger rigtig meget.

Ret beset så har vi heller ikke hverken en start 11’er eller trup, der burde kunne konkurrere med de allerbedste eller som er på niveau med tidligere store Barca hold
Jeg er enig i jeres frustrationer :smile:

Det der skete under Pep sker en gang hver 30 år så vi skal ikke forvente at vores nuværende trup med mange unge talenter vil dominere verden.
Alle skal acceptere at vores niveau ligger lavt i forhold til Peps Barca og derfor skal man forvente svingende resultater.
Men vi har et godt hold på papiret og vi kan sagtens konkurere med de mere erfarne/ældre spillere og deres store klubber.
Det som jeg ikke kan acceptere helt er når vi ikke får point på hjemmebanen. Her skal man vise at vi bestemmer uanset hvem der kommer på besøg.
Ja vi har stadigvæk et fysisk og mentalt problem og det er jeg meget træt af.
Flere af vores spillere ligger i fjervægts kategorien og nøglespillere som De Jong, Kounde, Inigo, Lewandowski, Pedri mangler fart som er en afgørende faktor for at skaffe point.
Mentalt er vi meget bedre i forhold til sidste sæson men skuffelsen og vreden kommer huritg i vejen når vi indkasserer mål i en rodet kamp hvor tingene ikke fungerer optimalt.

Success kommer kun når man står sammen som en stærk familie hvor man 100% støtter hinanden og kæmper helt til det sidste sekund.
Jeg forventer også at træneren vil får styr på nogle ting så vi hurtigt kommer tilbage på skinnerne ;-)
MDCCCXCIX

Iniesta007
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 105 gange

Indlæg af Iniesta007 »

Lopezzz skrev:
søn dec 01, 2024 1:40 pm
Antimadridista skrev:
søn dec 01, 2024 11:55 am
Puyols_garn skrev:
Antimadridista skrev:

Puyolsgarn@

Jeg er enig i jeres frustrationer :smile:

Det der skete under Pep sker en gang hver 30 år så vi skal ikke forvente at vores nuværende trup med mange unge talenter vil dominere verden.
Alle skal acceptere at vores niveau ligger lavt i forhold til Peps Barca og derfor skal man forvente svingende resultater.
Men vi har et godt hold på papiret og vi kan sagtens konkurere med de mere erfarne/ældre spillere og deres store klubber.
Det som jeg ikke kan acceptere helt er når vi ikke får point på hjemmebanen. Her skal man vise at vi bestemmer uanset hvem der kommer på besøg.
Ja vi har stadigvæk et fysisk og mentalt problem og det er jeg meget træt af.
Flere af vores spillere ligger i fjervægts kategorien og nøglespillere som De Jong, Kounde, Inigo, Lewandowski, Pedri mangler fart som er en afgørende faktor for at skaffe point.
Mentalt er vi meget bedre i forhold til sidste sæson men skuffelsen og vreden kommer huritg i vejen når vi indkasserer mål i en rodet kamp hvor tingene ikke fungerer optimalt.

Success kommer kun når man står sammen som en stærk familie hvor man 100% støtter hinanden og kæmper helt til det sidste sekund.
Jeg forventer også at træneren vil får styr på nogle ting så vi hurtigt kommer tilbage på skinnerne ;-)
Kunne jeg næsten ikke have skrevet bedre :angel:
Det er et mentalt problem. Jeg vover den tanke at med Messi på banen igår havde vi vundet, men så havde vi stadig glemt hvor skrøbelig holdet er når det ikke kører ( vi ikke scorer) :sick:
Nå livet går videre og det bliver med garanti jul alligevel :crazy:
Take care Culers :wave:

DeanCassady
Har takket: 94 gange
Blevet takket: 245 gange

Indlæg af DeanCassady »

Jeg er nu stadig fortrøstningsfuld. Formdyk vil altid ske, og jeg synes fortsat, at holdet er markant mere lovende, end det har været i mange, mange år.

Lad os vurdere når sæsonen er slut, og vi forhåbentlig står med et par trofæer.
Robert Zimmerman

Antimadridista

Optimismen ser ud til at sejre! Det er jo rart :glad:

Håber I får ret!

thomas
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Indlæg af thomas »

Holdet virker sårbart over for rotation og udskiftninger. Det burde det ikke være, set i lyset af træningsstrategien, hvor der hele tiden bevidst roteres for at skabe tryghed. Men når Yamal, Casado og Olmo på skift ikke er med, så virker det som om der breder sig en usikkerhed, og der bliver for mange boldtab og for mange dumme beslutninger. Udskiftningnerne giver ikke ny energi, skaber oftere yderligere forvirring og ubeslutsomhed.
I lørdags var det måske så også et uvant tidspunkt at skulle spille lige efter morgenmaden efter jubilæumsfesten, og trods overlegen boldbesiddelse virkede mange af spillerne uoplagte.
Det bliver meget bedre i morgen :glad:

Besvar