Politik
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
BobJylland
- Har takket: 4 gange
- Blevet takket: 24 gange
Re: Politik
Det ville alt sammen være en glimrende pointe, hvis der var samme ytringsfrihed på det her internetforum, som der gælder ude i samfundet. Men det er ikke tilfældet. Der er et regelsæt, der blandt andet foreskriver, at man ikke må skrive nedladende eller racistisk. Derfor kan jeg ikke kalde folk det samme herinde, som jeg principielt ville kunne i køen i Netto. Jeg er ikke ude på at få manden bag brugeren Lopezzz "udelukket, fyret, cancelled" fra det reelle, fysiske samfund, der er bag din og min hoveddør. Det er jeg overhovedet ikke interesseret i. Men når brugere på dette forum gennem tid er blevet bandlyst for langt mindre og langt værre, end hvad Lopezzz efterhånden har bedrevet, så undrer jeg mig simpelthen: Hvor er linjen? Det er jo altså langt fra første gang, at Lopezzz overtræder de retningslinjer, der er for forum. Alligevel bliver han ved med at få lov at blive ved.
-
Kubala
- Har takket: 116 gange
- Blevet takket: 426 gange
Det her er også ret nedladende. Ift. muslimske lande og hvorfor man ikke tager flere, svarer denne minister på det:Og at palæstinensere udelukkende ønsker fred og fordragelighed? Har du set deres statistik ifht. integration her i landet? Har du undret dig over hvorfor alle de muslimske nabolande ikke tager nogen ind i den her forfærdelige situation? Det er tankevækkende…
Og i øvrigt også en frygt for, at palæstinenserne ikke kan vende hjem, når de engang ønsker det.
Mht. ytringsfrihed vil jeg sige, at man ikke burde begrænse det, selvom det også kan forarge mig(ytringer der er nedladende mv.), medmindre der opfordres til vold. Nogle af udtalelserne på det seneste i debatten er dog dybt problematiske. Og jeg undrer mig over, om det overhovedet kan være tilladt ude i samfundet.
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
Jeg vil ikke forsvare, hvad Lopez skriver her i politiktråden, engang imellem kritiserer jeg det.BobJylland skrev: ↑ons nov 13, 2024 4:51 pmDet ville alt sammen være en glimrende pointe, hvis der var samme ytringsfrihed på det her internetforum, som der gælder ude i samfundet. Men det er ikke tilfældet. Der er et regelsæt, der blandt andet foreskriver, at man ikke må skrive nedladende eller racistisk. Derfor kan jeg ikke kalde folk det samme herinde, som jeg principielt ville kunne i køen i Netto. Jeg er ikke ude på at få manden bag brugeren Lopezzz "udelukket, fyret, cancelled" fra det reelle, fysiske samfund, der er bag din og min hoveddør. Det er jeg overhovedet ikke interesseret i. Men når brugere på dette forum gennem tid er blevet bandlyst for langt mindre og langt værre, end hvad Lopezzz efterhånden har bedrevet, så undrer jeg mig simpelthen: Hvor er linjen? Det er jo altså langt fra første gang, at Lopezzz overtræder de retningslinjer, der er for forum. Alligevel bliver han ved med at få lov at blive ved.
Hvis man mener, at jøder er dårlige mennesker, så har man afgjort nogle usunde fordomme, men det er ikke radikalt, at mene, at jøder er dårlige mennesker.
Hvis man derimod, på baggrund ovenstående antagelse, opfordrer til vold eller andet ufredsomt mod jøder - så er den gal.
Ja, Lopez bruger dette forum til at komme af med en masse galde, men ofte er hans indlæg også gode udgangspunkter for debat.
Når Lopez skriver, at jøder er dårlige mennesker, så tror jeg godt, at han ved, at det ikke er alle jøder, der står bag krigen. At der er mange israelere og jøder verden over, som er imod Netanyahu. Og derfor ved han også godt, at han overdriver. Men overdrivelse hører til politisk diskurs og retorik.
Lopez har en baggrund, fra det tidligere jugoslavien og derfor er der mange ting, som foregår i verden, som han har et mere følsomt forhold til end os etniske danskere, som i 80 år aldrig har oplevet at skulle slås for noget som helst eksistentielt. Vi har arvet en helt enorm komfort og når vi kan holde hovedet koldt i alle mulige debatter, som omhandler denne verdens brændpunkter, så er det ret let købt, fordi vi er tilskuere.
Og når vi ikke længere er tilskuere, som vi, til en vis grad, ikke længere bare er i Ukraine konflikten, så kan man også se det på vores sprogbrug. Den måde som Rusland og russere generelt omtales på i debatten er ikke særlig venlig.
Sorry!
-
DrGink
- Har takket: 1050 gange
- Blevet takket: 220 gange
... 2 gode verdenskrige har det med at binde os sammen internationaltnosslo15 skrev: ↑ons nov 13, 2024 12:24 pmJa for fanden, se bare hvad der skete efter 1 verdenskrig.DrGink skrev: ↑tirs nov 12, 2024 9:36 pmEn god verdenskrig har det med at binde os sammen internationaltnosslo15 skrev: ↑tirs nov 12, 2024 9:11 pmJeg kan godt følge dig Mich. Især den der tanke om, at mennesket ikke fortjener at leve på jorden, fordi det eneste vi gør er at fucke den op.Michman skrev: ↑tirs nov 12, 2024 7:25 pmDet er utroligt at folk ikke kan se hvad det er.. Det er racisme og hensyns løse drab på begge sider.
Vi er i 2024 og vi har ikke lært en skid. Religion er det farligste mennesket har skabt. Der er ikke noget der har dræbt flere mennesker end det lort. Og synes det er så sygt at vi lever i et land hvor vi faktisk holder med det ene land. Fordi vi er "tættere" på dem.. Det er så ulækkert at vi ikke har en person der tør stå frem og sige i er alle forfærdelige mennesker. I dræber uskyldige mennesker for religion mand.. Det er så FUCKING latterligt at vi ikke er klogere.
Nogen gange tænker jeg.. Vi fortjener ikke at være på den her jord..
Vi er ved at smadre vores eneste planet. Og der er INGEN i verden der stopper det.
Vores politikere er magt liderlige mennesker der ikke tør at tage en hård beslutning for fucking stemmer..
Hvis vi fucker op ryger vi i fængsel. Hvis en politiker fucker op får de en "næse" Hvad FUCK er det mand.. Er det børnehave klassen?
Er så fucking træt af samtlige politikere.
Det var lidt af en rant der.. Jeg er seriøst derude hvor jeg er begyndt at hade mennesker. Ved godt det er fucked.. Men se jer lige omkring.. Its all going too shit.. Og manden der har mest magt i verden er FUCKING Trump.. USA I er så syge i hovedet..
Men hvad skal der til, for at vi mennesker kan begynde at leve i fred sammen og passe på vores planet?
Er det overhovedet muligt?
-
Antimadridista
- Har takket: 1771 gange
- Blevet takket: 1180 gange
Det der Kubala, er jo bare klassisk Saudi vås….vestlige lande har taget Palæstinensiske flygtninge i massevis over årtier. Om så integrationen ikke har været speciel god, er så en anden sag. Men at sige at de ikke vil tage flygtninge fordi de lige synes det ikke passer dem, lugter bare fælt, i betragtning af at vestlige lande tidligere har hjulpet palæstinensiske flygtninge i stor stil.Kubala skrev: ↑ons nov 13, 2024 6:57 pmDet her er også ret nedladende. Ift. muslimske lande og hvorfor man ikke tager flere, svarer denne minister på det:Og at palæstinensere udelukkende ønsker fred og fordragelighed? Har du set deres statistik ifht. integration her i landet? Har du undret dig over hvorfor alle de muslimske nabolande ikke tager nogen ind i den her forfærdelige situation? Det er tankevækkende…
Og i øvrigt også en frygt for, at palæstinenserne ikke kan vende hjem, når de engang ønsker det.
Mht. ytringsfrihed vil jeg sige, at man ikke burde begrænse det, selvom det også kan forarge mig(ytringer der er nedladende mv.), medmindre der opfordres til vold. Nogle af udtalelserne på det seneste i debatten er dog dybt problematiske. Og jeg undrer mig over, om det overhovedet kan være tilladt ude i samfundet.
Så bruges forklaringen at de så ikke rejser hjem, eller at løsningen skal findes i Palæstina! Ja selvfølgelig, men den løsning ligger jo ikke lige for og det er jo nu at disse flygtninge mangler hjælp og et sikkert sted!
Desuden. HVIS der blev fundet en reel statsløsning, altså en ægte palæstinensisk stat som de taler om, så vil problemet ift om man kan få disse flygtninge hjem igen jo forsvinde, for så var der en stat at komme hjem til.
Sandheden er at Suadierne er nøjagtig lige så pisse ligeglade med palæstinenserne som de vestlige lande der altid bliver fordømt.
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2323 gange
- Blevet takket: 1377 gange
- Kontakt:
Antimadridista skrev: ↑man nov 11, 2024 11:15 pmÅhhh det var da dejligt. Så håber jeg du kan sove mere roligt.Lopezzz skrev: ↑man nov 11, 2024 10:53 pmDet sker når man er frustreret.Antimadridista skrev: ↑man nov 11, 2024 3:21 pm
Hvorfor linker du til mit indlæg, når det du skriver overhovedet ikke inddrager en dyt af hvad mit indlæg handler om???
Men jeg har fundet lidt beviser som fortæller sandheden. Maccabi fans har startet det hele og det er deres egen skyld at de blev angrebet. Hvis dine ører kan klare sandheden så hør hvad kvinden har at sige.
https://x.com/Maram_Mary1/status/1855383744401547329
https://x.com/MaxBlumenthal/status/1855 ... Blumenthal
Her fortæller helt almindelige mennesker fra Amsterdam hvad der er sket og hvem der står bag urolighederne.
https://x.com/AsaWinstanley/status/1855243480928260514
https://nltimes.nl/2024/11/10/footage-s ... terdammers
MDCCCXCIX
-
Kubala
- Har takket: 116 gange
- Blevet takket: 426 gange
Jeg forholder mig til, hvad der bliver sagt og hvad deres bevæggrunde er. Du kan så mene noget andet.Antimadridista skrev: ↑ons nov 13, 2024 9:33 pmDet der Kubala, er jo bare klassisk Saudi vås….vestlige lande har taget Palæstinensiske flygtninge i massevis over årtier. Om så integrationen ikke har været speciel god, er så en anden sag. Men at sige at de ikke vil tage flygtninge fordi de lige synes det ikke passer dem, lugter bare fælt, i betragtning af at vestlige lande tidligere har hjulpet palæstinensiske flygtninge i stor stil.Kubala skrev: ↑ons nov 13, 2024 6:57 pmDet her er også ret nedladende. Ift. muslimske lande og hvorfor man ikke tager flere, svarer denne minister på det:Og at palæstinensere udelukkende ønsker fred og fordragelighed? Har du set deres statistik ifht. integration her i landet? Har du undret dig over hvorfor alle de muslimske nabolande ikke tager nogen ind i den her forfærdelige situation? Det er tankevækkende…
Så bruges forklaringen at de så ikke rejser hjem, eller at løsningen skal findes i Palæstina! Ja selvfølgelig, men den løsning ligger jo ikke lige for og det er jo nu at disse flygtninge mangler hjælp og et sikkert sted!
Desuden. HVIS der blev fundet en reel statsløsning, altså en ægte palæstinensisk stat som de taler om, så vil problemet ift om man kan få disse flygtninge hjem igen jo forsvinde, for så var der en stat at komme hjem til.
Sandheden er at Suadierne er nøjagtig lige så pisse ligeglade med palæstinenserne som de vestlige lande der altid bliver fordømt.
- Lopezzz
- Kontakt:
Hej Bob.BobJylland skrev: ↑ons nov 13, 2024 3:12 pmMåske er det bare mig, men jeg begriber simpelthen ikke, hvordan Lopezzz stadig har lov at udbasunere sin galde på det her forum. Hvad er der dog efterhånden ikke er skrevet af racistiske, homofobiske, antisemitiske, konspiratoriske indlæg fra hans side? Er der ingen moderator eller administrator til stede? Hvorfor har netop denne ene bruger tilsyneladende så meget længere snor end alle andre? Er der en personlig relation til forums indehaver? Jeg mener bare, kast bare lige et lynhurtig blik på nedenstående citat:Lopezzz skrev: ↑man nov 11, 2024 5:11 amNEJ, du forstår ingenting.
Korrupte mainstream medier har tegnet det billede men virkeligheden er anderledes.
Videoer med beviser bliver hurtig fjernet fra nettet fordi de ønsker ikke at du skal se sandheden.
Demonstranter forsvarer sig fordi de blev angribet af jøder som har startet hele balladen.
Demonstranter er de gode mennesker, jøder er dårlige mennesker.
Demonstranter (mennesker) demonstrerer i fred og ro. De provokerer aldrig nogen.
Jøder kommer og angriber dem.
Demonstranter forsvarer sig.
Så kommer politiet og beskytter jøder![]()
Billioner af mennesker i verden fordømmer folkedrab af Palæstinensere begået af jøder.
Billioner af mennesker er på gaden hver dag rundt omkring i verden og demonstrerer fredeligt.
De ønsker fred i verden og at krigen skal stoppe men det ender med at de bliver tæsket af politiet.
Hvorfor?
Fordi politiet/regeringer/politikere får ingenting hvis der er fred i verden. De vil hellere skabe kaos så de kan profitere fra det.
Derfor tillader de jøderne at smadre løs på tingene og provokere fredelige mennesker.
Billeder viser at politiet gøre ingenting når Maccabi hooligans laver ballade. De kører bare ved siden af og holder øje.
De ventede bare på at demonstranter bliver involveret så de kan tæske dem. Og demonstranter havde ingen chance end at forsvare sig selv både fra politiet og hooligans.
Så fortæl mig hvor ligger retfærdighed here?
Og forresten muslimer har intet at gøre med noget som helst.
Det var heller ikke muslimer der drabte jøder i 1. og 2. verdenskrig, men det ved du da godt.
Altså, hvad i himlens navn foregår der? Hvorfor tillades det? Hvordan harmonerer det lige med forums regler?"jøder er dårlige mennesker"
Synes du skal falde lidt til ro. Du tager tingene så tungt, som om jeg har gjort noget helt forfærdeligt.
Jeg gentager på 10. gang at jeg er ikke racist, jeg er ikke homofob, jeg er hverken det ene eller det andet. Jeg har ALDRIG begået vold mod nogen i hele mit liv.
Mine holdninger kommer af ren frustration mod denne uretfærdige verden.
Det er klart uretfærdigt at jøder i Israel ikke gøre noget for at stoppe genocide mod Palæstinenserne.
Ja der var forfærdelig terror den 7.okt.23, Hamas kom og begik brutalt terror mod israelerne. Det er helt forfærdeligt.
Men det Israel gør er endnu værre. Over 1 år bomber de løs på civile og de bliver ved, nu i Lebanon, Iran, Syrien osv.. Hvornår stopper det.
Kan israelerne ikke se at deres militær har drabt over 50 gange flere mennesker end Hamas gjorde siden 7.okt?
Mennesker dør på stribe, de fleste er børn og kvinder. Skal man virkelig være ligeglad og ignorere det?
Ja jeg tillader mig at sige at jøder er dårlige mennesker fordi de har det fint med det der sker i Palestina. Ikke allesammen men næsten allesammen.
De kom til Amsterdam og de sang om at dræbe arabere. Wtf!!
Det er ligesom når Paludan kommer til ghetto og brænder Koran.
Du må synes hvad du har lyst om mig, det er helt fint, men stop med at går efter mig som om jeg er en morder.
Igen det er en tråd om politik så man kan forvente lidt af hvert.
Jeg ønsker ikke andet end evig fred i verden men når der findes idioter der tænker modsat så skal man forklare dem på en anden måde. Og NEJ, det er ikke vold. Vi er på et forum og ikke ved frontlinjen.
Jeg står fast bag mine holdninger fordi jeg tror at det jeg siger er retfærdighed.
Norbits og Nosslo15 indlæg er fucking rigtig god forklaring på min frustration.
10 tusind tak for det
MDCCCXCIX
-
Antimadridista
Ja det er jo dejlig belejligt..Kubala skrev: ↑ons nov 13, 2024 9:49 pmJeg forholder mig til, hvad der bliver sagt og hvad deres bevæggrunde er. Du kan så mene noget andet.Antimadridista skrev: ↑ons nov 13, 2024 9:33 pmDet der Kubala, er jo bare klassisk Saudi vås….vestlige lande har taget Palæstinensiske flygtninge i massevis over årtier. Om så integrationen ikke har været speciel god, er så en anden sag. Men at sige at de ikke vil tage flygtninge fordi de lige synes det ikke passer dem, lugter bare fælt, i betragtning af at vestlige lande tidligere har hjulpet palæstinensiske flygtninge i stor stil.Kubala skrev: ↑ons nov 13, 2024 6:57 pmDet her er også ret nedladende. Ift. muslimske lande og hvorfor man ikke tager flere, svarer denne minister på det:Og at palæstinensere udelukkende ønsker fred og fordragelighed? Har du set deres statistik ifht. integration her i landet? Har du undret dig over hvorfor alle de muslimske nabolande ikke tager nogen ind i den her forfærdelige situation? Det er tankevækkende…
-
Antimadridista
Lopezzz@
Når du siger følgende:
“Ja jeg tillader mig at sige at jøder er dårlige mennesker fordi de har det fint med det der sker i Palestina. Ikke allesammen men næsten allesammen.”
Så er det bare uhyggelig ensporet, unuanceret og en hetz mod en specifik befolkning.
Du har rødder i Bosnien, hvilket så af andre bliver lagt til grund hvorfor du reagerer som du gør. Men hvad så med de enorme masser af muslimske befolkningsgrupper der bliver forfulgt og dræbt af deres egne uhyrligere magthavere…hvorfor ikke sørge og lide for dem!!? Er det fordi her er det andre muslimer der agerer bødler og mordere?
Hva med Iran der med deres Shahed droner mm hjælper Rusland enormt ift at dræbe og terrorisere ukrainere. Udover at terrorisere deres egen befolkning!
Men i stedet skriver du i dit indlæg at Israel også bomber Syrien og Iran, som om disse bombninger er mod uskyldige, fredelige folk!!
Det er Assad og præstestyret de rammer!! Som et fredselskende og moralsk fornuftigt menneske du ser dig selv som, så er det kun ren ondskab der florerer hos disse magthavere….
Når du siger følgende:
“Ja jeg tillader mig at sige at jøder er dårlige mennesker fordi de har det fint med det der sker i Palestina. Ikke allesammen men næsten allesammen.”
Så er det bare uhyggelig ensporet, unuanceret og en hetz mod en specifik befolkning.
Du har rødder i Bosnien, hvilket så af andre bliver lagt til grund hvorfor du reagerer som du gør. Men hvad så med de enorme masser af muslimske befolkningsgrupper der bliver forfulgt og dræbt af deres egne uhyrligere magthavere…hvorfor ikke sørge og lide for dem!!? Er det fordi her er det andre muslimer der agerer bødler og mordere?
Hva med Iran der med deres Shahed droner mm hjælper Rusland enormt ift at dræbe og terrorisere ukrainere. Udover at terrorisere deres egen befolkning!
Men i stedet skriver du i dit indlæg at Israel også bomber Syrien og Iran, som om disse bombninger er mod uskyldige, fredelige folk!!
Det er Assad og præstestyret de rammer!! Som et fredselskende og moralsk fornuftigt menneske du ser dig selv som, så er det kun ren ondskab der florerer hos disse magthavere….
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
Du vil altså seriøst mene, at den kolde krig, Berlinmuren, Warszava pagten, Cuba krisen og hvad vi ellers havde, var udtryk for en fredelig og forenet verden? Nå ja, og så var der også lige krigen i Fransk Indokina, Koreakrigen og Wietnamkrigen. For slet ikke at tale om Latinamerika, Iran/Irak og Afganistan.DrGink skrev: ↑ons nov 13, 2024 8:42 pm... 2 gode verdenskrige har det med at binde os sammen internationaltnosslo15 skrev: ↑ons nov 13, 2024 12:24 pmJa for fanden, se bare hvad der skete efter 1 verdenskrig.DrGink skrev: ↑tirs nov 12, 2024 9:36 pmEn god verdenskrig har det med at binde os sammen internationaltnosslo15 skrev: ↑tirs nov 12, 2024 9:11 pmJeg kan godt følge dig Mich. Især den der tanke om, at mennesket ikke fortjener at leve på jorden, fordi det eneste vi gør er at fucke den op.Michman skrev: ↑tirs nov 12, 2024 7:25 pmDet er utroligt at folk ikke kan se hvad det er.. Det er racisme og hensyns løse drab på begge sider.
Vi er i 2024 og vi har ikke lært en skid. Religion er det farligste mennesket har skabt. Der er ikke noget der har dræbt flere mennesker end det lort. Og synes det er så sygt at vi lever i et land hvor vi faktisk holder med det ene land. Fordi vi er "tættere" på dem.. Det er så ulækkert at vi ikke har en person der tør stå frem og sige i er alle forfærdelige mennesker. I dræber uskyldige mennesker for religion mand.. Det er så FUCKING latterligt at vi ikke er klogere.
Vi er ved at smadre vores eneste planet. Og der er INGEN i verden der stopper det.
Vores politikere er magt liderlige mennesker der ikke tør at tage en hård beslutning for fucking stemmer..
Hvis vi fucker op ryger vi i fængsel. Hvis en politiker fucker op får de en "næse" Hvad FUCK er det mand.. Er det børnehave klassen?
Det var lidt af en rant der.. Jeg er seriøst derude hvor jeg er begyndt at hade mennesker. Ved godt det er fucked.. Men se jer lige omkring.. Its all going too shit.. Og manden der har mest magt i verden er FUCKING Trump.. USA I er så syge i hovedet..
Men hvad skal der til, for at vi mennesker kan begynde at leve i fred sammen og passe på vores planet?
Come on!
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 406 gange
Ja, nu når debatten kører lidt i øst og vest - så lad os da ikke glemme Anders Fogh Rasmussen, som var med til at myrde 100.000vis af civile irakere (hvilket er dokumenteret), som var baseret på en kæmpe stor løgn om masseødelæggelsesvåben i Irak. Det handlede blot om olien, hvilket man indrømmede flere år efter.
Tænk på, hvor mange CIVILE irakere der er blevet dræbt, læmlæstet, forældreløs, handicappet, samt har mistet hjem og ejendom osv., takket være Anders Fogh og hans psykopatiske kollegaers politik.
Og der er stadig mange, som ikke forstår, hvorfor der er så meget had i Mellemøsten over for bl.a. USA og deres allierede.
Jeg er som udgangspunkt modstander af had mod nogen. Men jeg er også imod den fortælling, der ofte bliver fremlagt i Vesten om, at "vi er de gode, og alle de andre udenfor Vesten er ubetinget de onde". En fortælling, der er baseret på løgne, manipulation og fordrejning fra nogle medier og politikere, som befolkninger desværre ofte sluger råt.
I forhold til antallet af drab på civile kan al-Qaida (eller hvad de gale grupper nu ellers hedder i dag) ikke nå Anders Fogh til sokkeholderne.“Of course it’s about oil; we can’t really deny that,” said Gen. John Abizaid, former head of U.S. Central Command and Military Operations in Iraq, in 2007.
Tænk på, hvor mange CIVILE irakere der er blevet dræbt, læmlæstet, forældreløs, handicappet, samt har mistet hjem og ejendom osv., takket være Anders Fogh og hans psykopatiske kollegaers politik.
Og der er stadig mange, som ikke forstår, hvorfor der er så meget had i Mellemøsten over for bl.a. USA og deres allierede.
Jeg er som udgangspunkt modstander af had mod nogen. Men jeg er også imod den fortælling, der ofte bliver fremlagt i Vesten om, at "vi er de gode, og alle de andre udenfor Vesten er ubetinget de onde". En fortælling, der er baseret på løgne, manipulation og fordrejning fra nogle medier og politikere, som befolkninger desværre ofte sluger råt.
Senest rettet af Barca80 tors nov 14, 2024 1:58 am, rettet i alt 1 gang.
- Lopezzz
- Kontakt:
Angående Israel, de har så meget magt i Mellemøsten på grund af USA. Deres militær ligger på et meget højt niveau i fohold til Hamas og de andre terrororganisationer. Deres mål er at udrydde terroristerne og de bomber løs mange steder men alt man hører er at uskyldige civile som er ubevæbnet og på flugt dør på stribe.Antimadridista skrev: ↑ons nov 13, 2024 11:03 pmLopezzz@
Når du siger følgende:
Hvor er terroristerne? Synes hver gang de dræber en terrorist der dør 100 civile. Det er sindssygt.
Det minder mig om serberne hvor de gik efter at dræbe alle bosniere og kroaterne, de var ligeglad med militære mål.
Irans regime er helt sikkert den største problem i Mellemøsten og jeg krydser fingre for at den bliver helt væltet så Iranerne bliver fri.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem der bekæmper terroristerne og diktatorer bare de kan gøre det uden at børn og kvinder og uskyldige mennesker dør.
Hele Mellemøstens befolkning er undertrykt og hårdt kontrolleret af de onde regimer som sidder på magten.
De slår hårdt på deres eget folk så de ingen chance har til at slår tilbage.
Det er en fucked up verden hvor også religion spiller en stor rolle, desværre i en negativ retning.
Lige meget hvor der er krig i verden det går altid mest ud over os uskyldige mennesker. Uretfærdighed har ingen ende.
MDCCCXCIX
-
DrGink
- Har takket: 1050 gange
- Blevet takket: 220 gange
Nu var det skrevet halvt i spøg.nosslo15 skrev: ↑ons nov 13, 2024 11:13 pmDu vil altså seriøst mene, at den kolde krig, Berlinmuren, Warszava pagten, Cuba krisen og hvad vi ellers havde, var udtryk for en fredelig og forenet verden? Nå ja, og så var der også lige krigen i Fransk Indokina, Koreakrigen og Wietnamkrigen. For slet ikke at tale om Latinamerika, Iran/Irak og Afganistan.DrGink skrev: ↑ons nov 13, 2024 8:42 pm... 2 gode verdenskrige har det med at binde os sammen internationaltnosslo15 skrev: ↑ons nov 13, 2024 12:24 pmJa for fanden, se bare hvad der skete efter 1 verdenskrig.DrGink skrev: ↑tirs nov 12, 2024 9:36 pmEn god verdenskrig har det med at binde os sammen internationaltnosslo15 skrev: ↑tirs nov 12, 2024 9:11 pmJeg kan godt følge dig Mich. Især den der tanke om, at mennesket ikke fortjener at leve på jorden, fordi det eneste vi gør er at fucke den op.Michman skrev: ↑tirs nov 12, 2024 7:25 pmDet er utroligt at folk ikke kan se hvad det er.. Det er racisme og hensyns løse drab på begge sider.
Come on!
Omvendt var det mere fredeligt i årene efter krigen i forhold til den generelle historik og en del mellemstatslige organisationer blev dannet. FN blev eks oprettet.
Hvad det var ment som, var, at der er en tendens til at vi som mennesker først sætter rigtig pris på fred når vi har prøvet alternativet.
-
Antimadridista
Det er absolut uhyrligt og svært at forstå det antal civile der er blevet dræbt. Men det er altså ikke 1:100 der er Hamas, nærmere et sted mellem 1:3/1:5.Lopezzz skrev: ↑tors nov 14, 2024 1:14 amAngående Israel, de har så meget magt i Mellemøsten på grund af USA. Deres militær ligger på et meget højt niveau i fohold til Hamas og de andre terrororganisationer. Deres mål er at udrydde terroristerne og de bomber løs mange steder men alt man hører er at uskyldige civile som er ubevæbnet og på flugt dør på stribe.Antimadridista skrev: ↑ons nov 13, 2024 11:03 pmLopezzz@
Når du siger følgende:
Hvor er terroristerne? Synes hver gang de dræber en terrorist der dør 100 civile. Det er sindssygt.
Det minder mig om serberne hvor de gik efter at dræbe alle bosniere og kroaterne, de var ligeglad med militære mål.
Irans regime er helt sikkert den største problem i Mellemøsten og jeg krydser fingre for at den bliver helt væltet så Iranerne bliver fri.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem der bekæmper terroristerne og diktatorer bare de kan gøre det uden at børn og kvinder og uskyldige mennesker dør.
Hele Mellemøstens befolkning er undertrykt og hårdt kontrolleret af de onde regimer som sidder på magten.
De slår hårdt på deres eget folk så de ingen chance har til at slår tilbage.
Det er en fucked up verden hvor også religion spiller en stor rolle, desværre i en negativ retning.
Lige meget hvor der er krig i verden det går altid mest ud over os uskyldige mennesker. Uretfærdighed har ingen ende.