Tak, det var denne 3-års brik, der manglede for mig.
Når du siger i år, så går jeg ud fra at det er 23/24 sæsonen? Så vi kan forvente mere normale tilstande til sommerens transfervindue?
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
Tak, det var denne 3-års brik, der manglede for mig.
Når du siger i år, så går jeg ud fra at det er 23/24 sæsonen? Så vi kan forvente mere normale tilstande til sommerens transfervindue?
Så vidt jeg har forstået, så har vi hidtil modtaget ca. 35-40 mio. euro om året fra Nike i trøjeaftalen. Så 127 mio. euro er en væsentlig forbedring.Norbit skrev: ↑tirs nov 12, 2024 4:01 pmHvad er det der er helt specielt ved den nye nike aftale? Vi får 158 mio over 14 år? Det er jo småøre i det her marked? Hvad er der der gør den til "verdens bedste sponsoraftale"? De kunne vel have forlænget med 20 år og fået det samme om året, så havde beløbet været "endnu højere"? Jeg fatter ikke hvad den præcise skal gavne her og nu hvor vi virkelig har brug for det. Er der en up-front betaling?
Ifølge capology er vores samlede spillerlønninger på 192 mio euro. Dvs sponsoraftalen går fra at dække ca 20 procent til at dække 66 procent - hele 46 procentpoint mere.nosslo15 skrev: ↑tirs nov 12, 2024 6:37 pmSå vidt jeg har forstået, så har vi hidtil modtaget ca. 35-40 mio. euro om året fra Nike i trøjeaftalen. Så 127 mio. euro er en væsentlig forbedring.Norbit skrev: ↑tirs nov 12, 2024 4:01 pmHvad er det der er helt specielt ved den nye nike aftale? Vi får 158 mio over 14 år? Det er jo småøre i det her marked? Hvad er der der gør den til "verdens bedste sponsoraftale"? De kunne vel have forlænget med 20 år og fået det samme om året, så havde beløbet været "endnu højere"? Jeg fatter ikke hvad den præcise skal gavne her og nu hvor vi virkelig har brug for det. Er der en up-front betaling?
Squad Cost Limit (SCL) udregnes på baggrund af vores budgetterede omsætning fratrukket de budgetterede ikke-sportslige omkostninger og eventuelle overskridelser af sidste års SCL. Så længe vores trupomkostninger overskrider vores SCL for perioden kan vi ikke vende tilbage til 1:1 reglen, og vores SCL for denne sæson er også påvirket af at vores trupomkostninger langt oversteg vores SCL for sidste sæson. Laporta udtalte til en pressekonference i September at man stadig var €60m euro fra at nå 1:1 reglen, så hvis det stadig er tilfældet skal Nike aftalen indbringe det ekstra i indeværende sæson i forhold til den gamle aftale, eller også skal man finde pengene på anden vis.nosslo15 skrev: ↑tirs nov 12, 2024 2:57 pmhttps://fcbarcelona.dk/Nyheder/nike-aft ... lemer.html
Nogen der ved, hvad der er op og ned i de her meldinger?
Er 1-1 reglen ikke bestemt af vores lønbudget i forhold til vores samlede indkomster?
Hvordan kan der hele tiden være problemer med vores lønbudget, når vi hvert år forsøger at spare og har sparet mange lønkroner? Er det udgifterne til Espai Barca?
Jeg tror de tal er fra den forrige sponsoraftale fra 2008. Det kan være jeg skriver lidt mere detaljeret om det hvis jeg får tid, men jeg endte med at google lidt rundt i håb om at finde noget info om hvad den gamle aftale gav, og de tal jeg fandt varierede fra €83m til €155m p.a. (det sidste tal inklusive variable), så jeg tvivler på den nye aftale kommer til at indbringe op til €92m mere end den gamle aftale.
Vores budgetterede lønninger på fodboldsiden for 24/25 er på €412m, men det inkluderer selvfølgelig også meget andet end grundlønnen til førsteholdsspillerne.DrGink skrev: ↑tirs nov 12, 2024 7:16 pmIfølge capology er vores samlede spillerlønninger på 192 mio euro. Dvs sponsoraftalen går fra at dække ca 20 procent til at dække 66 procent - hele 46 procentpoint mere.
Hvis der med er trylleslag var kommet en ekstra sponsor ind der ville betale halvdelen af holdets løn tænker jeg det er noget vi ville bryde ud i aotenjubel over.
Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster