Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2323 gange
Blevet takket: 1377 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Dejligt at se sorte/brune menneskers kamp for overlevelse i USA men hvis Trump vinder så bliver det definitivt slut for dem.
Man kan tydeligt se hvem der støtter Trump og hvem der støtter demokraterne.
Under Trumps kampagner ser man kun rednecks og hillbillies og det er skræmmende.
Utroligt at dette land er splittet i 2 hvor der er omkring 150 millioner på hver side.
Det kan nemt ende i brutalt borgerkrig.

https://apnews.com/article/kamala-harri ... 773e97aa6e
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 779 gange

Indlæg af Michman »

Trump er i min mening det mest farlige menneske i USA.
Han lyver konstant. Han er ganske enkelt farlig for USA og for verden.
Nu er spørgsmålet bare, er USA klar til en kvindelig præsident? Eller om der går Clinton i den..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Hver gang jeg tjekker nyheder på de danske medier ser jeg at Rusland bomber løs på Ukraine. Flere og flere mennesker dør næsten hver eneste dag. Der står sjældent noget positivt om Ukraine. Rusland vinder alle steder og ingen kan stoppe dem. De gør lige præcis hvad der passer dem.
De ved udmærket godt at hele Vesten er bange for dem.

Også Palestina krigen handler kun om døde Palæstinensere. Israel bliver ved med at slagte civile.
Seriøst man findes der overhoved et "menneske" i verden der sympatiserer med Israel udover israelerne??
Jeg kan ikke fordrage de mennesker som har det ok med Israels forfærdelige folkemord.
I min øjne er Israel en meget ond og blodig sekt.

Bare tjek denne dokumentarfilm. Den er helt forfærdeligt.

Hvis jeg finder et link til hele dokumentarfilmen jeg poster det her ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-10-3 ... ammunition

KKK unleashed :crazy:
USA er en psykiatri fyldt med ekstrem skøre mennesker.
MDCCCXCIX

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1151 gange
Blevet takket: 801 gange

Indlæg af Kvoller »

Vinder Trump virker det til at blive et diktatur, en nazistisk stat. Vinder Harris frygter man borgerkrig.

Jeg fatter ikke at man kan tage Trump seriøst. Hans udtalelser, republikanernes udtalelser er jo så vanvittige at det virker som satire. Politik i USA er bare en stor joke når man ser det udefra, bortset fra at man kan blive helt nervøs over at en af verdens mest indflydelsesrige lande har sådan en kandidater til et af verdens mest magtfulde jobs. Hans MAGA er jo en kult.

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
fre nov 01, 2024 10:55 am
Vinder Trump virker det til at blive et diktatur, en nazistisk stat. Vinder Harris frygter man borgerkrig.

Jeg fatter ikke at man kan tage Trump seriøst. Hans udtalelser, republikanernes udtalelser er jo så vanvittige at det virker som satire. Politik i USA er bare en stor joke når man ser det udefra, bortset fra at man kan blive helt nervøs over at en af verdens mest indflydelsesrige lande har sådan en kandidater til et af verdens mest magtfulde jobs. Hans MAGA er jo en kult.
Det er så djævelsk absurd det der foregår!! Alene det at han fik lov at stille op med det generalieblad han slæber efter sig.. :crazy: :eek:

Vi i Vesten kan godt indstille os på en hård og mørk fremtid, hvis han får magten igen! Han vil gøre syge ting ved verden.

Rusland vil få en motorvej. 40 mill ukrainere vil blive slaver og despoter overalt vil vinde frem.

Sandhed vil blive devalueret som i Rusland, som i nazi Tyskland, som i Kina, som i diverse øvrige diktaturstater….

Det kan åbenbart i højeste potens betale sig at være et gennemført sygt røvhul…

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Vi lever i en ond verden lige nu.
Uskyldige civile dør på stribe i Mellemøsten og Ukraine.
Putin har meldt ud at Israel må ikke bombe atomvåben depoter i Iran men han er ligeglad hvis Israel bomber boligblokke fyldt med mennesker.
Jeg tør ikke at tænke på hvordan denne galskab ender, ingen har en løsning på fred mere.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 779 gange

Indlæg af Michman »

Ligner 4 år mere med den sindsyge idiot..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

Demokraterne har banket løs på Trumps omdømme i 4 år - udskammelse, retssager og udstødelse.

De har simpelthen ikke fattet, hvad der er, de har tæsket løs på, Trump har suget rigtigt mange af de vælgere, som har følt sig glemt og udstødt og dem er der mange af i USA + hans MAGA base - og så har han også fisket rigtigt mange af de muslimske vælgere pga. demokraternes linje i Israel. Og så tror folk, at Trump er kuren mod den dårlige økonomi.

Jeg er meget trist

Egentlig ikke over Trumps sejr, men over USA`s forfatning. Jeg forstår glimrende de vælgere, som har stemt på Trump, men tror slet ikke at han er løsningen - og den usikkerhed, som hans embede medfører udenrigspolitisk vil formentlig være yderligere næring til de Autokratier og autokratiske tendenser vi ser globalt, men også i Trumps eget parti. Vi lever i en tid, hvor et isolationistisk USA, på mange måder slet ikke kan lade sig gøre, men når USA sår tvivl om sin historiske rolle, så vil det betyde, at autokratierne vil ruste sig yderligere og øge deres magt. Europa er truet mange steder fra, også indvendigt, og er lammet pga. uenighed, det europæiske demokrati har vist sig at have en tragisk konstruktion.
Senest rettet af nosslo15 ons nov 06, 2024 3:43 pm, rettet i alt 2 gange.

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 835 gange

Indlæg af PuyolErGud »

og så har han også fisket rigtigt mange af de muslimske vælgere pga. demokraternes linje i Israel. Og så tror folk, at Trump er kuren mod den dårlige økonomi.
Ikke nogen anfægtelse af noget eller andet som sådan, men lige netop dette viser jo også lidt om, hvordan tingene fungerer derovre. Trump er jo nærmere mere Pro-Israel end Biden/Harris og vil næppe føre nogen blødere linje, så den begrundelse virker helt ude i skoven, selvom det formentligt er en stor grund for mange. Men det siger nok det nok også meget godt om USA. Økonomi og dagligdagstrivsel slår nærmest alt andet uagtet hvad end de så skulle være.

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

PuyolErGud skrev:
ons nov 06, 2024 1:56 pm
og så har han også fisket rigtigt mange af de muslimske vælgere pga. demokraternes linje i Israel. Og så tror folk, at Trump er kuren mod den dårlige økonomi.
Ikke nogen anfægtelse af noget eller andet som sådan, men lige netop dette viser jo også lidt om, hvordan tingene fungerer derovre. Trump er jo nærmere mere Pro-Israel end Biden/Harris og vil næppe føre nogen blødere linje, så den begrundelse virker helt ude i skoven, selvom det formentligt er en stor grund for mange. Men det siger nok det nok også meget godt om USA. Økonomi og dagligdagstrivsel slår nærmest alt andet uagtet hvad end de så skulle være.
Nu lyder det her måske nok lidt nedladende, men den gennemsnitlige amerikanske vælger er fremmed over for historie og historisk kausalitet, de har meget lidt af det, man kan kalde for objektiv kritisk bevidsthed, de lever i bobler og er styret af deres instinkter.

På en eller anden fuldkommen uforståelig måde, så tror amerikanerne, hvert fjerde år, i hvert fald dem, som stadig stemmer, at de kan vælge noget NYT, som vil forandre deres verden til det bedre

Selvfølgelig betyder økonomi, næsten, alt, men de kunne ikke se, at da økonomien var god under Trumps første år, da var det på baggrund af Obamas politik. Og hvis det lykkes Trump at få vendt økonomien denne gang, så vil det være på baggrund af Bidens omfattende økonomiske reformer.

DrGink
Har takket: 1050 gange
Blevet takket: 220 gange

Indlæg af DrGink »

nosslo15 skrev:
ons nov 06, 2024 2:58 pm
PuyolErGud skrev:
Nu lyder det her måske nok lidt nedladende, men den gennemsnitlige amerikanske vælger er fremmed over for historie og historisk kausalitet, de har meget lidt af det, man kan kalde for objektiv kritisk bevidsthed, de lever i bobler og er styret af deres instinkter.

På en eller anden fuldkommen uforståelig måde, så tror amerikanerne, hvert fjerde år, i hvert fald dem, som stadig stemmer, at de kan vælge noget NYT, som vil forandre deres verden til det bedre

Selvfølgelig betyder økonomi, næsten, alt, men de kunne ikke se, at da økonomien var god under Trumps første år, da var det på baggrund af Obamas politik. Og hvis det lykkes Trump at få vendt økonomien denne gang, så vil det være på baggrund af Bidens omfattende økonomiske reformer.
Jeg er heller ikke begejstret for Trump. Omvendt kan det være at 4 år med ham kan få løftet låget lidt på den heksekeddel der bobler derovre(den eneste større heksekeddel må være Røde Stjernes hjemmebane).
Jeg er ikke optimist, men omvendt kan det jo vise sig at en tur mere med ham kan skabe noget ro til en kommende præsident.

Historien om Nazityskland viser dog noget andet...

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

DrGink skrev:
ons nov 06, 2024 6:17 pm
nosslo15 skrev:
PuyolErGud skrev:

Jeg er heller ikke begejstret for Trump. Omvendt kan det være at 4 år med ham kan få løftet låget lidt på den heksekeddel der bobler derovre(den eneste større heksekeddel må være Røde Stjernes hjemmebane).
Jeg er ikke optimist, men omvendt kan det jo vise sig at en tur mere med ham kan skabe noget ro til en kommende præsident.

Historien om Nazityskland viser dog noget andet...
Jeg er bange for, at de små fascistiske tendenser vi så under Trumps første periode, kan blive endnu værre med de kommende republikanske ledere. Jeg tror ikke Trump er fascist, han har bare en personlighed, som forretningsmand, der ikke passer på demokratisk politik. Men der kan komme typer efter Trump, som kan være meget farligere- muligvis også på demokratisk side.

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
PuyolErGud skrev:

Det der er sket er ikke henover natten. I årtier har der været et kæmpe skel mellem landbefolkningen og de urbane områder.
Det er blevet mere og mere opdelt. Allerede i 90’erne og 00’erne, hvor hver side hadede henholdsvis Clinton og Bush.

Den opdelte verden er ført overalt, også gennem medierne som er utrolig biased og hvor adskillelsen har nået nye højder under Trumps uforenelige kurs og udbasuneringer.

Sandheden har tabt mere og mere værdi og simple slagord og et hav af usandheder har hjernevasket store befolkningsgrupper til at tro på Trumps måde at fordreje ethvert emne på.

Sociale medier har heller ikke hjulpet sandheden på vej.

Økonomien var som altid afgørende, det sørgelige er bare at vælgerne ikke forstår hvordan økonomi hænger sammen og fuldstændig misforstår præmissen for hvad der bringer en fornuftig økonomi og hvad der ikke gør :roll:

Det bliver frygteligt for Ukraine og en fest for Putin…

Det bliver forfærdentlig for klimaområdet. Trækker Trump USA ud af allerede skrøbelige aftaler og svære mål, så er vi hurtigt forbi “point of No return”. Vildere og vildere naturkatastrofer vil komme og bringe mere migration, mere emigration og herned mere uro og potentielt nye krige.

I USA vil Trump bruge de næste 2 år, hvor det ser ud til at han får magten i både senatet og kongressen, til at ændre lovgivning og institutioner i en langt mere konservativ retning og samle mere magt hos ham og de institutioner der fører hans politik. Se evt “Project 2025”!

Muligvis vil han også forfølge politiske modstandere osv.

Anstændighed og moral har lidt et enormt tab ved det her valg og det vil få konsekvenser globalt set mange år frem.. :sad:

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Jeg er stort set enig.

Hvis denne udvikling skal vendes, så tror jeg, at man skal indføre et nyt valgsystem i USA. Et hvor vinderen ikke tager det hele og, som det vigtigste et flerpartisystem. Mon ikke at de kommende år, kunne betyde, at både demokratiske og republikanske ildsjæle startede nye partier, der er jo splittelser nok inden for begge lejre?

Det håber jeg.

Jeg er dog mere tvivlsom mht. Ukraine, for vil Trump mon stoppe støtten til Ukraine, hvis det kommer til at fremstå sådan, at USA taber og Rusland vinder? Han er jo en meget stolt mand, så mon ikke at omtale og eftermæle også vil betyde noget for ham? Der er ikke nogen tvivl om, at han vil tordne mod Europa og deres rolle, men er han parat til at stoppe leverancerne, hvis det betyder at, han ikke kan opretholde USA`s magtposition - og vil blive omtalt, som en taber, der leverede sine allierede i hænderne på USA`s gamle fjende? Og kan han overhovedet styre Pentagon?

Trump ville også skaffe fred med Nordkorea, det var også et vælgerstunt. Hvis Trump skulle trække USA ud af Ukraine, så vil der ikke gå lang tid før Kina nupper Taiwan, måske er Trump også ligeglad med det, men det er hans forsvarsministerium ikke.

Besvar