FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2064 gange
Blevet takket: 1282 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Vores statistik i alle officielle turneringer:
13 kampe, 11 sejre, 0 uafgjorte, 2 nederlag (Osasuna, Monaco)
Målscore 43/13.
Og vi er kommet på tavlen i alle 13 kampe :angel:

I morgen hvis det lykkes at eliminere fjenden får vi en kæmpe boost. Jeg er allerede nervøs.
MDCCCXCIX

nosslo15
Har takket: 136 gange
Blevet takket: 217 gange

Indlæg af nosslo15 »

Efter sidste uges dramatiske højdepunkter og al den tur vi har i klubben i øjeblikket, vil jeg gerne være den store bussemand og advare om Flicks taktik, fordi den i sin yderste konsekvens er afhængigt af noget, som det blotte øje ikke kan se, nemlig VAR - offside.

Jeg synes det er enormt farligt, at man med vilje sætter sin taktik op på at overlade potentielt kampafgørende situationer, til nogle "usynlige" mennesker, der sidder bag nogle skærme og afgør VAR situationer. Hvor tit har vi ikke diskuteret, om man kunne stole på VAR? De mennesker, som sidder i kontrolrummet, kan jo potentielt klippe i/redigere virkeligheden, så den passer til den dom, som man vil afsige. Kan de ikke? Når vi oplever kontroversielle domme i løbet af kampen, begrundes dommene jo altid af forskellige klip af situationen, som skal dømmes. Disse klip er redigerede, da man har optagelser af samme situation fra mange forskellige vinkler.

Hvor tit har vi ikke efterspurgt billeder af situationer, som i teorien burde findes, men som underligt nok, lige pludselig - ikke kunne findes. Hvad med målet i Classicoen sidste år, hvor barcafans var sikre på, at der var mål, men billederne af den rette vinkel af situationen lige pludselig ikke fandtes?

LIge i øjeblikket går det fint for os, men hvad med fremtiden? Jeg forstår godt Flicks taktik, men den er for mit vedkommende sårbar, fordi den stoler 100% blindt på systemet og de mennesker, der styrer det.

VAR er et teknologisk fremskridt, men det betjenes stadigvæk af mennesker, som kan påvirkes på samme måde som alle andre beslutningstagere i systemet kan og problemet med VAR er, at følelsen af retfærdighed, som fodboldfans gerne vil have, uanset om de vinder eller taber, er svær at begrunde på observationer, som det menneskelige øje ikke kan se. Vi ser kampen som en virkelighed og nogle offsides er meget tydelige og kan sagtens kaldes uden VAR, men i tilfældet VAR, så skal vi som publikum forholde os til en redigeret virkelighed, som VAR dommerne har klippet sammen - og når det så bliver kampafgørende som det var i lørdags, så vil det altid skabe splittelse, fordi vi bliver i tvivl om hvorvidt den "virkelighed" vi ser er korrekt redigeret?

Håber at folk har forstået min pointe, selvom jeg gerne indrømmer, at det blev lidt småfilosofisk. :?
Senest rettet af nosslo15 man okt 28, 2024 11:41 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 640 gange
Blevet takket: 671 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvis det begynder at svigte kan Hansi jo justere taktikken, ik?
Det virker jo nu, så der er jo ikke nogen god grund til at lave om på taktikken så længe det virker.
Hansi er vel ikke begrænset eller tvunget til udelukkende at spille med så høj bagkæde, vel?

Vi ser hvad han hiver op af hatten når denne taktik ikke virker længere.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
man okt 28, 2024 11:29 pm
Hvis det begynder at svigte kan Hansi jo justere taktikken, ik?
Det virker jo nu, så der er jo ikke nogen god grund til at lave om på taktikken så længe det virker.
Hansi er vel ikke begrænset eller tvunget til udelukkende at spille med så høj bagkæde, vel?

Vi ser hvad han hiver op af hatten når denne taktik ikke virker længere.
How right You are.

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 113 gange
Blevet takket: 88 gange

Indlæg af Puyols_garn »

nosslo15 skrev:
man okt 28, 2024 11:11 pm
Efter sidste uges dramatiske højdepunkter og al den tur vi har i klubben i øjeblikket, vil jeg gerne være den store bussemand og advare om Flicks taktik, fordi den i sin yderste konsekvens er afhængigt af noget, som det blotte øje ikke kan se, nemlig VAR - offside.

Jeg synes det er enormt farligt, at man med vilje sætter sin taktik op på at overlade potentielt kampafgørende situationer, til nogle "usynlige" mennesker, der sidder bag nogle skærme og afgør VAR situationer. Hvor tit har vi ikke diskuteret, om man kunne stole på VAR? De mennesker, som sidder i kontrolrummet, kan jo potentielt klippe i/redigere virkeligheden, så den passer til den dom, som man vil afsige. Kan de ikke? Når vi oplever kontroversielle domme i løbet af kampen, begrundes dommene jo altid af forskellige klip af situationen, som skal dømmes. Disse klip er redigerede, da man har optagelser af samme situation fra mange forskellige vinkler.

Hvor tit har vi ikke efterspurgt billeder af situationer, som i teorien burde findes, men som underligt nok, lige pludselig - ikke kunne findes. Hvad med målet i Classicoen sidste år, hvor barcafans var sikre på, at der var mål, men billederne af den rette vinkel af situationen lige pludselig ikke fandtes?

LIge i øjeblikket går det fint for os, men hvad med fremtiden? Jeg forstår godt Flicks taktik, men den er for mit vedkommende sårbar, fordi den stoler 100% blindt på systemet og de mennesker, der styrer det.

VAR er et teknologisk fremskridt, men det betjenes stadigvæk af mennesker, som kan påvirkes på samme måde som alle andre beslutningstagere i systemet kan og problemet med VAR er, at følelsen af retfærdighed, som fodboldfans gerne vil have, uanset om de vinder eller taber, er svær at begrunde på observationer, som det menneskelige øje ikke kan se. Vi ser kampen som en virkelighed og nogle offsides er meget tydelige og kan sagtens kaldes uden VAR, men i tilfældet VAR, så skal vi som publikum forholde os til en redigeret virkelighed, som VAR dommerne har klippet sammen - og når det så bliver kampafgørende som det var i lørdags, så vil det altid skabe splittelse, fordi vi bliver i tvivl om hvorvidt den "virkelighed" vi ser er korrekt redigeret?

Håber at folk har forstået min pointe, selvom jeg gerne indrømmer, at det blev lidt småfilosofisk. :?
La Liga skiftede til SAOT (Semi-automated offside technology) fra starten af sæsonen. Det er ikke længere dommerne i VAR-rummet der tegner stregerne, men et computerprogram der tager udgangspunkt i billeder af spillerne og bolden der optages af en række kameraer på stadion installeret specifikt til formålet, og som automatisk giver VAR-dommerne besked når en spiller løber offside. VAR-dommernes rolle i offsides er begrænset til at tjekke at linjen er tegnet korrekt og give dommeren besked.

Intet system er helt perfekt, men af hvad vi har set til SAOT i La Liga og i internationale turneringer synes jeg det virker fremragende. Desuden, alle fodboldhold risikerer at tabe uanset hvilket system de spiller med. Risiko er en del af fodbold.

Måske er det på tide at indrømme at pessimismen inden (og under) él Clásico ikke var helt berettiget i stedet for at gå all-in ;-)

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Puyols_garn skrev:
tirs okt 29, 2024 8:29 am
nosslo15 skrev:
man okt 28, 2024 11:11 pm

La Liga skiftede til SAOT (Semi-automated offside technology) fra starten af sæsonen. Det er ikke længere dommerne i VAR-rummet der tegner stregerne, men et computerprogram der tager udgangspunkt i billeder af spillerne og bolden der optages af en række kameraer på stadion installeret specifikt til formålet, og som automatisk giver VAR-dommerne besked når en spiller løber offside. VAR-dommernes rolle i offsides er begrænset til at tjekke at linjen er tegnet korrekt og give dommeren besked.

Intet system er helt perfekt, men af hvad vi har set til SAOT i La Liga og i internationale turneringer synes jeg det virker fremragende. Desuden, alle fodboldhold risikerer at tabe uanset hvilket system de spiller med. Risiko er en del af fodbold.

Måske er det på tide at indrømme at pessimismen inden (og under) él Clásico ikke var helt berettiget i stedet for at gå all-in ;-)
OK. Det var jeg ikke klar over. Men hvis det er et fremskridt, så kun godt.

Du har også ret angående taktik, at der er risiko.

Det som bare bekymrer mig, er at vores kampe på internationalt niveau afgøres mere og mere af sekvenser, som publikums blotte øje ikke kan se, hvilket stadigvæk gør, at man skal stole 100% på teknikken. Jeg synes det er en bekymrende udvikling, fordi den almindelige tilskuer ikke længere bliver involveret på samme måde, man kunne måske sige, at der forsvinder noget demokratisk ved fodbold, når hold begynder at lægge deres taktik an på den teknologiske udvikling, fordi publikum til en hvis grad ikke længere kan SE, hvorfor at deres hold vinder eller taber.

Jeg anerkender dog selvfølgelig, at Hansi har gjort et kæmpe stykke arbejde for at denne del af taktikken klikker 100% og kommer til at tænke tilbage på de gamle 80`er dage på landsholdet, der også var kendt for deres dygtighed til at trække offside - og det uden VAR.

Jeg har allerede indrømmet, at jeg tog fejl ang. høj linje mod Madrid. Gør det gerne igen.

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2064 gange
Blevet takket: 1282 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Lopezzz skrev:
fre okt 25, 2024 10:56 pm
Vores statistik i alle officielle turneringer:
13 kampe, 11 sejre, 0 uafgjorte, 2 nederlag (Osasuna, Monaco)
Målscore 43/13.
Og vi er kommet på tavlen i alle 13 kampe :angel:

I morgen hvis det lykkes at eliminere fjenden får vi en kæmpe boost. Jeg er allerede nervøs.
Lille opdatering.
12-0-2
47/13
MDCCCXCIX

Isageren

Indlæg af Isageren »

Lille dårlig nyhed. Jeg hader at skulle bringe den. Olmo, og for den sags skyld også Pau Victor, kommer ikke til at spille resten af sæsonen. Nike aftalen bliver ikke til noget før næste år, så der kommer ikke registrering til dem, og derfor er de udelukket for sæsonen.

DeanCassady
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 263 gange

Indlæg af DeanCassady »

Lad os nu se.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
whidgee
Har takket: 194 gange
Blevet takket: 405 gange

Indlæg af whidgee »

Isageren skrev:
tors okt 31, 2024 11:59 am
Lille dårlig nyhed. Jeg hader at skulle bringe den. Olmo, og for den sags skyld også Pau Victor, kommer ikke til at spille resten af sæsonen. Nike aftalen bliver ikke til noget før næste år, så der kommer ikke registrering til dem, og derfor er de udelukket for sæsonen.
Lyver du også meget i dit personlige liv? Din omgangkreds må virkelig synes du er træls.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 428 gange
Blevet takket: 1599 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

whidgee skrev:
tors okt 31, 2024 1:43 pm
Isageren skrev:
Lyver du også meget i dit personlige liv? Din omgangkreds må virkelig synes du er træls.

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1009 gange
Blevet takket: 718 gange

Indlæg af Kvoller »

Oftest er det ikke til at vide om han er troll eller seriøs :lol: tag alt hav siger med et gran salt.

ladislau
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 163 gange

Indlæg af ladislau »

Hvem af dem?

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 45 gange
Blevet takket: 196 gange

Indlæg af PeterPedal »

Isageren skrev:
Hvis AC's skade kunne få Olmo på banen, så kan vi vel også bruge Ter Stegens knæ nu ... eller hvad?
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

hackmann
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 99 gange

Indlæg af hackmann »

PeterPedal skrev:
fre nov 01, 2024 12:42 am
Isageren skrev:
Hvis AC's skade kunne få Olmo på banen, så kan vi vel også bruge Ter Stegens knæ nu ... eller hvad?
Den har medierne vendt i Spanien. Reglen skal bruges senest 30 dage efter skaden og på nye spillere. Så to gange nej til Olmo eller Pau Victor til januar

Besvar