13 kampe, 11 sejre, 0 uafgjorte, 2 nederlag (Osasuna, Monaco)
Målscore 43/13.
Og vi er kommet på tavlen i alle 13 kampe

I morgen hvis det lykkes at eliminere fjenden får vi en kæmpe boost. Jeg er allerede nervøs.
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
How right You are.SpillerSomMESSI skrev: ↑man okt 28, 2024 11:29 pmHvis det begynder at svigte kan Hansi jo justere taktikken, ik?
Det virker jo nu, så der er jo ikke nogen god grund til at lave om på taktikken så længe det virker.
Hansi er vel ikke begrænset eller tvunget til udelukkende at spille med så høj bagkæde, vel?
Vi ser hvad han hiver op af hatten når denne taktik ikke virker længere.
La Liga skiftede til SAOT (Semi-automated offside technology) fra starten af sæsonen. Det er ikke længere dommerne i VAR-rummet der tegner stregerne, men et computerprogram der tager udgangspunkt i billeder af spillerne og bolden der optages af en række kameraer på stadion installeret specifikt til formålet, og som automatisk giver VAR-dommerne besked når en spiller løber offside. VAR-dommernes rolle i offsides er begrænset til at tjekke at linjen er tegnet korrekt og give dommeren besked.nosslo15 skrev: ↑man okt 28, 2024 11:11 pmEfter sidste uges dramatiske højdepunkter og al den tur vi har i klubben i øjeblikket, vil jeg gerne være den store bussemand og advare om Flicks taktik, fordi den i sin yderste konsekvens er afhængigt af noget, som det blotte øje ikke kan se, nemlig VAR - offside.
Jeg synes det er enormt farligt, at man med vilje sætter sin taktik op på at overlade potentielt kampafgørende situationer, til nogle "usynlige" mennesker, der sidder bag nogle skærme og afgør VAR situationer. Hvor tit har vi ikke diskuteret, om man kunne stole på VAR? De mennesker, som sidder i kontrolrummet, kan jo potentielt klippe i/redigere virkeligheden, så den passer til den dom, som man vil afsige. Kan de ikke? Når vi oplever kontroversielle domme i løbet af kampen, begrundes dommene jo altid af forskellige klip af situationen, som skal dømmes. Disse klip er redigerede, da man har optagelser af samme situation fra mange forskellige vinkler.
Hvor tit har vi ikke efterspurgt billeder af situationer, som i teorien burde findes, men som underligt nok, lige pludselig - ikke kunne findes. Hvad med målet i Classicoen sidste år, hvor barcafans var sikre på, at der var mål, men billederne af den rette vinkel af situationen lige pludselig ikke fandtes?
LIge i øjeblikket går det fint for os, men hvad med fremtiden? Jeg forstår godt Flicks taktik, men den er for mit vedkommende sårbar, fordi den stoler 100% blindt på systemet og de mennesker, der styrer det.
VAR er et teknologisk fremskridt, men det betjenes stadigvæk af mennesker, som kan påvirkes på samme måde som alle andre beslutningstagere i systemet kan og problemet med VAR er, at følelsen af retfærdighed, som fodboldfans gerne vil have, uanset om de vinder eller taber, er svær at begrunde på observationer, som det menneskelige øje ikke kan se. Vi ser kampen som en virkelighed og nogle offsides er meget tydelige og kan sagtens kaldes uden VAR, men i tilfældet VAR, så skal vi som publikum forholde os til en redigeret virkelighed, som VAR dommerne har klippet sammen - og når det så bliver kampafgørende som det var i lørdags, så vil det altid skabe splittelse, fordi vi bliver i tvivl om hvorvidt den "virkelighed" vi ser er korrekt redigeret?
Håber at folk har forstået min pointe, selvom jeg gerne indrømmer, at det blev lidt småfilosofisk.![]()
OK. Det var jeg ikke klar over. Men hvis det er et fremskridt, så kun godt.Puyols_garn skrev: ↑tirs okt 29, 2024 8:29 amLa Liga skiftede til SAOT (Semi-automated offside technology) fra starten af sæsonen. Det er ikke længere dommerne i VAR-rummet der tegner stregerne, men et computerprogram der tager udgangspunkt i billeder af spillerne og bolden der optages af en række kameraer på stadion installeret specifikt til formålet, og som automatisk giver VAR-dommerne besked når en spiller løber offside. VAR-dommernes rolle i offsides er begrænset til at tjekke at linjen er tegnet korrekt og give dommeren besked.nosslo15 skrev: ↑man okt 28, 2024 11:11 pmEfter sidste uges dramatiske højdepunkter og al den tur vi har i klubben i øjeblikket, vil jeg gerne være den store bussemand og advare om Flicks taktik, fordi den i sin yderste konsekvens er afhængigt af noget, som det blotte øje ikke kan se, nemlig VAR - offside.
Jeg synes det er enormt farligt, at man med vilje sætter sin taktik op på at overlade potentielt kampafgørende situationer, til nogle "usynlige" mennesker, der sidder bag nogle skærme og afgør VAR situationer. Hvor tit har vi ikke diskuteret, om man kunne stole på VAR? De mennesker, som sidder i kontrolrummet, kan jo potentielt klippe i/redigere virkeligheden, så den passer til den dom, som man vil afsige. Kan de ikke? Når vi oplever kontroversielle domme i løbet af kampen, begrundes dommene jo altid af forskellige klip af situationen, som skal dømmes. Disse klip er redigerede, da man har optagelser af samme situation fra mange forskellige vinkler.
Hvor tit har vi ikke efterspurgt billeder af situationer, som i teorien burde findes, men som underligt nok, lige pludselig - ikke kunne findes. Hvad med målet i Classicoen sidste år, hvor barcafans var sikre på, at der var mål, men billederne af den rette vinkel af situationen lige pludselig ikke fandtes?
LIge i øjeblikket går det fint for os, men hvad med fremtiden? Jeg forstår godt Flicks taktik, men den er for mit vedkommende sårbar, fordi den stoler 100% blindt på systemet og de mennesker, der styrer det.
VAR er et teknologisk fremskridt, men det betjenes stadigvæk af mennesker, som kan påvirkes på samme måde som alle andre beslutningstagere i systemet kan og problemet med VAR er, at følelsen af retfærdighed, som fodboldfans gerne vil have, uanset om de vinder eller taber, er svær at begrunde på observationer, som det menneskelige øje ikke kan se. Vi ser kampen som en virkelighed og nogle offsides er meget tydelige og kan sagtens kaldes uden VAR, men i tilfældet VAR, så skal vi som publikum forholde os til en redigeret virkelighed, som VAR dommerne har klippet sammen - og når det så bliver kampafgørende som det var i lørdags, så vil det altid skabe splittelse, fordi vi bliver i tvivl om hvorvidt den "virkelighed" vi ser er korrekt redigeret?
Håber at folk har forstået min pointe, selvom jeg gerne indrømmer, at det blev lidt småfilosofisk.![]()
Intet system er helt perfekt, men af hvad vi har set til SAOT i La Liga og i internationale turneringer synes jeg det virker fremragende. Desuden, alle fodboldhold risikerer at tabe uanset hvilket system de spiller med. Risiko er en del af fodbold.
Måske er det på tide at indrømme at pessimismen inden (og under) él Clásico ikke var helt berettiget i stedet for at gå all-in![]()
Lille opdatering.Lopezzz skrev: ↑fre okt 25, 2024 10:56 pmVores statistik i alle officielle turneringer:
13 kampe, 11 sejre, 0 uafgjorte, 2 nederlag (Osasuna, Monaco)
Målscore 43/13.
Og vi er kommet på tavlen i alle 13 kampe![]()
I morgen hvis det lykkes at eliminere fjenden får vi en kæmpe boost. Jeg er allerede nervøs.
Lyver du også meget i dit personlige liv? Din omgangkreds må virkelig synes du er træls.Isageren skrev: ↑tors okt 31, 2024 11:59 amLille dårlig nyhed. Jeg hader at skulle bringe den. Olmo, og for den sags skyld også Pau Victor, kommer ikke til at spille resten af sæsonen. Nike aftalen bliver ikke til noget før næste år, så der kommer ikke registrering til dem, og derfor er de udelukket for sæsonen.
whidgee skrev: ↑tors okt 31, 2024 1:43 pmLyver du også meget i dit personlige liv? Din omgangkreds må virkelig synes du er træls.Isageren skrev: ↑tors okt 31, 2024 11:59 amLille dårlig nyhed. Jeg hader at skulle bringe den. Olmo, og for den sags skyld også Pau Victor, kommer ikke til at spille resten af sæsonen. Nike aftalen bliver ikke til noget før næste år, så der kommer ikke registrering til dem, og derfor er de udelukket for sæsonen.
Hvis AC's skade kunne få Olmo på banen, så kan vi vel også bruge Ter Stegens knæ nu ... eller hvad?Isageren skrev: ↑tors okt 31, 2024 11:59 amLille dårlig nyhed. Jeg hader at skulle bringe den. Olmo, og for den sags skyld også Pau Victor, kommer ikke til at spille resten af sæsonen. Nike aftalen bliver ikke til noget før næste år, så der kommer ikke registrering til dem, og derfor er de udelukket for sæsonen.
Den har medierne vendt i Spanien. Reglen skal bruges senest 30 dage efter skaden og på nye spillere. Så to gange nej til Olmo eller Pau Victor til januarPeterPedal skrev: ↑fre nov 01, 2024 12:42 amHvis AC's skade kunne få Olmo på banen, så kan vi vel også bruge Ter Stegens knæ nu ... eller hvad?Isageren skrev: ↑tors okt 31, 2024 11:59 amLille dårlig nyhed. Jeg hader at skulle bringe den. Olmo, og for den sags skyld også Pau Victor, kommer ikke til at spille resten af sæsonen. Nike aftalen bliver ikke til noget før næste år, så der kommer ikke registrering til dem, og derfor er de udelukket for sæsonen.
Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster